Automobilele redacţiei: Focusul redacțional în exploatarea de zi cu zi

În articolul precedent am relatat despre prima deservire tehnică de la 15,000 km. Și, deoarece, urma o nouă perioadă de rulaj, am decis să o încep cu o băiță cu spumă pentru Focusul redacțional. La spălătorie am fost convins să fie aplicată și ceara, pe lângă șamponul obișnuit. Am fost de acord să fie aplicată pentru prima dată. Băieții mi-au spus că ceara face ca murdăria să se prelingă peste vopsea, respectiv va rămâne mai mult timp cu suprafața curată. Peste vreo două zile, după o mică ploiță, mașina era din nou murdară ca de obicei, așa că efect din ceară nu prea am văzut. Din câte cunosc, există spălătorii unde se aplică nanotehnologii pentru asemenea efect, fiind și mai costisitor procesul. Nu exclud că în viitor o să testez și această opțiune.
Imediat după spălătorie, am observat pe capotă două zgârieturi mai adânci. De la ce-au apărut, nu cunosc, dar pare a fi de la pietre. Și chiar dacă asigurarea CASCO acoperă această daună, nu am apelat la serviciile companiei din lipsă de timp și importanță minoră. Mașina să meargă bine, în rest, mici zgârieturi o să mai apară la sigur.

Între timp, Focusul m-a servit fără nici un rateu în orice situaţie. De luni până vineri este în postură de automobil de serviciu, oferindu-mi necesarul pentru a începe ziua cu bine, și de a mă relaxa, atunci când vin de la serviciu. Motorașul micuț de 1 litru și 3 cilindri se încălzește în mod normal vreo 30 de secunde, până încep a scădea turațiile.
Recent mi-am instalat un suport pentru smartphone, pe care l-am atașat în partea stângă a parbrizului. Deși eu sunt contra discuțiilor în timpul condusului, trăim într-o lume atât de conectată, încât deseori duc o conversație telefonică în timp ce mă aflu în spatele volanului, astfel încălcându-mi propriile principii. Totodată, de multe ori îmi pornesc anumite video-uri pe YouTube din domeniile ce mă interesează, așa că timpul petrecut în mașină până la serviciu și înapoi este utilizat util. Dar să nu credeţi că îmi iau privirea de la drum şi privesc YouTube-ul. Video rulează în fundal, iar eu doar ascult coloana sonora. Diminețile de obicei le încep cu includerea postului de radio preferat, deoarece cum a spus și Berthold Auerbach, "Muzica curăță sufletul de praful vieții de zi cu zi". De când am cumpărat mașina, nu prea am avut de-a face cu setările sistemului audio. L-am configurat atunci și gata. Nu am inclus niciodată un CD! Sper că funcționează. :) Când am chef de muzică "de suflet", includ stick-ul USB. În restul timpului, acest port îmi încarcă smartphone-ul. Volanul multifuncțional îmi permite să ajustez volumul și să schimb posturile radio/piesele, așa că am cam uitat de existența butonului clasic cu rotire, de pe consola centrală. Uneori îmi mai iau și o cafea în drum spre lucru, pe care o depozitez în siguranță în locul special destinat paharelor sau sticlelor de 0.5 litri.
La capitolul habitaclului interior, țin să menționez că butonul de avarie este amplasat foarte reușit. Conducând în ultima perioadă mult și prin oraș, am început să-l utilizez mai des, în calitate de mulțumire, cum se practică pe la noi. Ținând mâna pe levierul cutiei de viteze, reușesc să apăs butonul fără mișcări adiționale. Pe de altă parte, includerea treptei de revers uneori mă scoate din sărite. Levierul trebuie de pus cum ar fi în treapta a 6-a (Focusul nostru este în versiune cu 5 trepte), fără a apăsa sau a trage ceva în sus. Și dacă nu întâmpin niciodată vreo dificultate cu treptele 2 și 4, uite că în revers deseori nu se include până la capăt, provocând un sunet deranjant la eliberarea ambreiajului. Desigur, eu deja am prins faza, dar nu întotdeauna îmi reușește. Trebuie un pic mai cu forță de efectuat acest proces. Poate chiar mai brutal, să simți că s-au cuplat elementele.
În zilele de weekend, Focusul se transformă în mașină de familie. Portbagajul de 316 l este suficient pentru căruciorul copilului și câteva sacoșe de la magazin. Dacă este nevoie de mai mult spațiu, trebuie de rabatat bancheta spate. Așa am făcut când am transportat un scaun de birou. Revenind la spațiul destinat pasagerilor spate, soția nu s-a plâns niciodată de insuficiența acestuia. Scaunul copilului mereu se află în mașină, rămânând spațiu pentru alte obiecte, cum ar fi o geantă de dimensiuni mai mari. De obicei trag scaunul pasagerului față la maxim spre parbriz, pentru a face mai mult loc scaunului de mașină al copilului. Dar chiar și dacă nu aș face acest lucru, oricum în spate ar exista suficient spațiu.
Primii 15,000 km i-am parcurs cu un consum mediu de 5.9 l/100 km. Computerul de bord îmi permite să monitorizez două călătorii, așa că pe prima am lăsat-o intactă, pentru a vedea consumul global, iar pe a doua am resetat-o, pentru a afla consumul mediu pe parcursul următorilor 15.000 km. La moment se înregistrează 5.5 l/100 km în regim mixt. Mă strădui întotdeauna să fac plinul, atunci când indicatorul scade sub din rezervor, iar după asta imediat verific autonomia. Luna aceasta am avut record - 988 km! Încă un pic și ajung la o autonomie de 1.000 km cu un singur rezervor! Odată, computerul de bord mi-a indicat că mai pot conduce maximum 40 km cu benzina din rezervor. M-am alimentat cu 200 lei, iar autonomia s-a ridicat la 279 km! Asta ar înseamnă că uneori, Focusul îmi scoate din buzunar mai puțin de 1 leu la km. Sugestie pentru taximetriști: poate treceți pe Focus-uri? :)

Aici închei relatarea mea de astăzi. Dacă aveți întrebări la care ați dori să primiți răspuns, ce ține de exploatarea zilnică a unui Ford Focus 3, scrieți-le în comentarii și la următorul articol o să mă strădui să vă răspund.
2
2,992
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!