Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Automobilele redacţiei: Focusul redacțional - tovarășul meu de fier la un an de la achiziţie

Am condus multe mașini în viața mea. De la VAZ 2101 până la Mercedes-Benz S-Class. Consider că fiecare din ele reprezintă o parte din istoria frumoasă a industriei automobilistice. Unele din ele sunt de o importanță mai mare, intrând în istorie ca mașini cunoscute de lumea întreagă, fiind uneori numite și modele iconice sau legendare, precum Mercedes-Benz E-Class sau S-Class. Altele pur și simplu nu au nevoie de superlative. Numai denumirea lor te duc la gânduri mărețe: Ferrari, Lamborghini, McLaren…
Există și categoria celor ordinare. Eu le numesc mașini care te duc din punctul A în punctul B. Să luăm, spre exemplu, Dacia Logan. Ele sunt multe și parcă toate sunt la fel. Dar pe lângă asta, există și categoria de mașini care îți inspiră atașament, îți oferă plăcere de la condus, te fac să te îndrăgostești de acea marcă. Pentru unii, ele sunt ca un membru al familiei. Aici aș cataloga BMW Seria 3, Seria 5, X5, modele din gama Alfa Romeo, Subaru, ș.a. Iar în cazul meu, în lista de mai sus obligatoriu face parte și Ford Focus în cea de-a treia generație. E o mașină care mi-a captat atenția din prima și care mă convinge zilnic să nu regret un bănuț cheltuit pe ea. Dar haideți să le luăm pe rând. La aproape un an de zile de condus zilnic, aș vrea să fac un mic rezumat al Focusului redacțional. Sunt sigur că sunt persoane care nu au citit toate articolele de la început, așa că o reamintire despre unele aspecte va fi numai bună.
Un pic de offtopic: recomand cartea "Suflet de mașină", scrisă de Jeremy Clarkson. Se citește dintr-o respirație. Pentru un pasionat de automobile, e obligatoriu!

Exterior

A trecut aproape un an de zile, iar mașina arată foarte bine. După ce o spăl, e ca nouă. Culoarea argintie este una clasică, dar totodată și practică. Uitându-mă la ea, văd o mașină cu caracter tânăr, sportiv chiar, destinat familiilor tinere. Eleronul spate îi conferă o doză de sportivitate, iar roțile de 16 inch se încadrează perfect în imagine. Nu exclud pe viitor să-i cumpăr jante originale Ford, pentru un look și mai frumos. Pe parcurs au mai apărut unele zgârieturi, dar aspectul estetic deloc nu este afectat de ele. Recent am observat că în partea frontală în multe locuri au apărut puncte negre de smoală. Am încercat să le șterg cu un șervețel umed, dar nu se iau. Îmi recomandă cineva vreo soluție bună pentru astfel de situație?
Interior

Calitatea asamblării este la nivel. Nu în zadar Focusul se produce în Germania. Ușile sunt al naibii de grele. Unii pasageri întâmpină dificultăți la închidere/deschidere. Dar mie asta îmi place. Mă duce la gândul că este sigură. Habitaclul dispune de materiale calitative. Volanul și frâna de mână sunt căptușite în piele. Plasticul consolei centrale este plăcut la atingere și nu te duce cu gândul la ceva ieftin. Butoanele de operare sunt mari și foarte comode de utilizat. Nu prea ai cum să le încurci. Uneori chiar intenționat schimb volumul sunetului prin intermediul butonului rotativ de pe consolă, și nu de pe volan, deoarece îmi place senzația acestuia la atingere. Iluminarea albastră a acelor turometrului și a vitezometrului este plăcută ochilor și nu deranjează pe timp de noapte. Materialele scaunelor sunt de o calitate bună.
Deoarece îmi place să fie curat în habitaclul mașinii, în ultimul timp mă strădui singur să fac curățenie. Un aspirator mai vechi, o căldărușă cu apă și un petic mereu curat e mai plăcut pentru mine decât oferirea acestui lucru unor persoane de la spălătorie, în haine mai puțin spălate. Câteodată chiar îi șterg și geamurile cu soluție specială, înainte de a ieși din garaj. Vorbind de spațiu, după cum am menționat și în articolele precedente, unicul minus îl reprezintă volumul mic al portbagajului – 316 litri. Uneori îmi vine mai greu să încarc ceea de ce am nevoie. Dar, dacă ne amintim că este o mașină de clasa C, totul se încadrează în norme.
Comportament

Adorabil! Alt cuvânt nu găsesc ca să descriu cât de mult îmi place să conduc acest model al producătorului american. Cine are posibilitatea să-l testeze, recomand să optați pentru un traseu liber extra-urban. Datorită suspensiei independente “Control Blade”, ținuta de drum este foarte bună, iar izolarea fonică merită aplauze aparte. Reacțiile volanului sunt informative, transpunând bine situația de pe drum, iar designul său te obligă oarecum să-l ții corect, cu ambele mâine la un sfert de oră.

Motor

EcoBoost, 3 cilindri, turbină, 999 cm3, 100 CP și 170 Nm – o rețetă numai bună pentru așa mașină. Focusul nostru se mândrește cu premiul “Motorul anului” deja al șaselea an consecutiv în categoria sa. Totul funcționează impecabil. Vibrațiile tipice motoarelor în 3 cilindri nu se transpun nicidecum. Ba din contra, sunetul mai puțin ordinar este și mai deosebit. La turații joase, mie îmi amintește de o simbioză a unui motor pe benzină-motorină, iar la turații mari – benzină curată. Uneori vrei pur și simplu să apeși pedala în podea, ca să storci totul din ea.
Recent așa și am făcut - l-am turat până pe la aproape 6 mii rpm. Ah, ce sunet plăcut! Deci dacă vreți să savurați la maxim condusul unui Focus cu motor EcoBoost, schimbați treptele după 3 mii rpm. Pentru greutatea sa, putere este suficientă chiar de la cele mai joase turații. Cuplul maxim începe de la 1,450 rpm. Am auzit mai multe păreri negative despre motoarele micuțe, mai ales supraalimentate, precum că pe la 100,000 km încep a face probleme, dar eu totuși rămân optimist. Vom trăi și vom vedea. Consumul mediu global este de 5.9 litri, din prima zi în care am ieșit cu mașina din showroom și până acum. Iar după deservirea tehnică de la 15,000 km, consumul mediu indicat este de 5.5 litri.
Fiți cu ochii pe noi, deoarece în următorul articol voi relata despre revizia tehnică anuală, schimbarea anvelopelor și pregătirea mașinii pentru sezonul de iarnă.

Mai jos puteți viziona un video tehnic despre motorul EcoBoost în 3 cilindri.
1
499
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!