Cel mai bizar Mercedes-Benz G-Class a fost creat de AMG în 1979!

În ultimii ani cei de la Mercedes-Benz lansează tot mai multe exemplare ciudate bazate pe legendarul G-Class, printre care G 63 AMG 6x6, G 500 4x4 „la pătrat” sau Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. S-ar părea că mai ciudate modele pe baza lui G-Class nu au fost create niciodată. Ba au fost şi foarte multe! Cea mai ciudată însă, a fost şi prima modificare a lui G-Class, realizată chiar în anul 1979 – primul an de lansare a lui Gelandewagen!
Ciudăţenia pe care o vedeţi în imagini, nu este o încercare deocheată executată într-un singur exemplar - au fost produse mai multe exemplare în perioada 1979-1991! Specialiştii care s-au ocupat de proiectul bizar sunt nimeni alţii ca cei de la AMG! Da, acesta a fost primul G-Class de la AMG! Atunci când AMG era un atelier de tuning independent de Mercedes-Benz, specialiştii acestuia creau vehicule de-a dreptul controversate. Îndată apărut, cel mai potent propulsor pe care-l oferea G-Class avea doar 150 CP la activ, iar aparenţa, precum şi interiorul, erau prea austere şi de departe demne de logoul Mercedes-Benz. Cei de la AMG au decis să înlăture problemele lui G-Class într-un mod radical.
La exterior germanii au instalat aripi evazate, ce adăposteau jante de 17 inch „încălţate” în cauciucuri extrem de late cu dimensiunea 345/60 VR17, bare de protecţie din plastic, acoperiş înălţat, blocuri optice suplimentare, inclusiv pe acoperiş şi, cel mai important, o parte frontală complet redesenată! A fost instalată o nouă capotă cu incizii de răcire, iar blocurile optice, inclusiv indicatoarele de direcţie, au fost preluate de la nava amiral de atunci, W116! Calandrul însă, a fost preluat de la modelul W123, pentru că era mai îngust şi se potrivea mai bine, având în vedere lăţimea mai mică faţă de W116 a G-Class-ului. Cum vi se pare? Este cel puţin ciudat, nu?!
Interiorul era tapiţat în piele, primea scaune sport cu diverse ajustări şi sistem audio Becker Hi-Fi. Mai târziu putea fi schimbat şi bordul, care era preluat de la W126, printre opţiuni numărându-se televizorul sau telefonul. Mai erau oferite barele din ţevi metalice, precum şi troliul.

Tradiţional pentru AMG, nu a fost ocolit nici substratul tehnic. Erau oferite câteva versiuni la alegere – AMG 230 GE cu benzinar în 4 cilindri de 2.3 litri (160 CP şi 215 Nm), AMG 280 GE cu benzinar M 102 în 6 cilindri în linie de 2.8 litri (210 CP şi 250 Nm), în timp ce versiunile AMG 280 GE 3.0 (225 CP şi 282 Nm) şi AMG 280 GE 3.2 (245 CP şi 324 Nm) aveau sub capotă benzinarul în 6 cilindri M 103. Aceste versiuni erau cuplate la transmisii manuale în 4 trepte.
Cele mai radicale însă, au fost versiunile echipate cu un ditamai V8 sub capotă cuplat la transmisia automată în 4 trepte, preluat de la acelaşi W116, care ulterior, au inspirat pe cei de la Mercedes-Benz să creeze G-Class-uri de producţie cu propulsor V8! Astfel, AMG 280 GE 5.0 avea un V8 de 5.0 litri, care dezvolta 245 CP şi 400 Nm, fiind capabil să accelereze tot-terenul până la 190 km/h! Şi mai radical a fost AMG 280 GE 5.6, care avea un V8 de 5.6 litri ce dezvolta 300 CP şi 455 Nm! Cu acesta G-Class-ul putea atinge viteza de 200 km/h! O viteză incredibilă chiar şi pentru momentul actual, pentru că versiunile actuale G 63 au limitatorul pus la 210 km/h, pentru siguranţă! Iar acum comparaţi siguranţa pe care o are acum G-Class, cu toate sistemele electronice posibile şi airbag-urile, cu siguranţa pe care o oferea în 1979! Incredibil şi bizar!
0
5,409
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!