Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Rolls-Royce a creat La Rose Noire, cea mai scumpă maşină nouă din lume, vopsită de 150 de ori, cu 1603 bucăţi de parchet şi un ceas elveţian făcut la comandă

23 August 2023 - 11:32
Redacţia PiataAuto.md
Acum doi ani, Rolls-Royce dezvăluia o creaţie de o unicitate absolută, numită Boat Tail, şi odată cu ea renăştea divizia Coachbuild, destinată creaţiei de maşini duse până la superlativ în personalizare şi unicitate, pentru clienţii care vor nu doar o maşină cu dotări speciale, ci una cu design diferit, în care aproape totul e posibil. E ca şi cum Rolls-Royce ţi-ar crea un model doar pentru tine, care primeşte un nume separat şi o formă distinctă, care nu va mai fi văzută la o altă maşină pe străzi. Ei bine, acum a fost creat primul asemenea automobil de la lansarea diviziei încoace, şi se pare că s-a lucrat tocmai doi ani la el!
Maşina poartă numele de Rolls-Royce La Rose Noire şi are o caroserie de tip Drotail, în care posteriorul coboară lin, având şi o uşoară incizie acolo. E un design unic, de care va beneficia doar acest proprietar, iar ca să ai o maşină la care lucrează o întreaga echipă de designeri şi maeştri de la Rolls-Royce pentru tine timp de doi ani, se zvonea la început că trebuie să plăteşti începând de la vreo 20 milioane de lire sterline, pe atunci vreo 26 milioane de dolari. Dar se pare că acest prim client a fost şi mai generos de atât în buget, cu preferinţe şi mai speciale decât îşi puteau imagina cei de la Rolls-Royce, aşa că preţul a fost cu multe milioane mai mare de atât, până la valori greu de imaginat. Şi spunem imediat de ce.
E clar să s-a muncit mult şi cu inspiraţie şi la design, întrucât acesta trebuia să se combine cu stilul de arhitectură al caselor deţinute de familia care l-a comandat. Aşa că designerii Rolls-Royce au trebuit să zboare spre acele case, să petreacă timp acolo pentru a admira vilele imense şi a prinde inspiraţie.
Pe lângă asta, familia care l-a comandat are o colecţie impresionantă de alte maşini moderne şi clasice, deci acest Rolls-Royce trebuia să devină piesa centrală în oricare dintre garajele cu bijuterii ar fi pus.
Faţa maşinii e inspirată de trandafirul negru de Baccara, o floare originară din Franţa, care e adorată de mama familiei care a comandat maşina. Această floare are culoare de roşu adânc, aproape spre negru, şi anume aceste două nuanţe au servit inspiraţie pentru paleta de culori pentru noul Rolls-Royce La Rose Noire, numele căruia se traduce drept „trandafirul negru”.
Ei bine, ca să se atingă o asemenea nuanţă de roşu adânc, cei de la Rolls-Royce au trebuit să experimenteze cu culorile dincolo de orice imaginaţia. Aceştia spun că au vopsit maşina de peste 150 de ori cu vopseaua de bază, până au atins culoarea ideală. Aceştia nu menţionează, însă, dacă cele 150 de straturi au fost aplicate unul peste altul sau au fost înlăturate cele vechi. În mod normal pe caroseria unui Rolls-Royce are cel puţin 7-14 straturi, iar vopsirea durează o săptămână. Aici, însă, e clar că totul a durat mai mult, iar pe lângă vopsea, au mai fost aplicate 5 straturi de lac protector.
Maşina are şi un acoperiş metalic, special proiectat pentru designul său unic. Odată deschis, ea devine un roadster fastuos. Când e închis, o transformă într-un coupe elegant.
Maşina asta are şi o carte cu fotografii din istoria creării sale, în care se pot vedea toate etapele, de la sculptarea designului, până la munca minuţioasă la producţia ei.
Fireşte, această carte va fi parte din povestea ei de mai departe şi-i va ridica valoarea şi mai mult, or, puţine vor fi maşinile care se vor putea lăuda cu asemenea istorii, create de însuşi uzina Rolls-Royce!
Chiar şi aşa, cea mai multă muncă a fost la interior. Aici decorul mare din lemn e format din 1.603 piese triunghiulare mici, din lemn negru de platan francez. Din ele, 1.070 sunt piese perfect simetrice, care au fost puse cap la cal de meşteri în ale parchetului, pentru că şi ele reprezintă plăci de lemn subţiri, create după modelul de parchet.
Pe lângă asta, s-au tăiat şi inserat încă 533 de triunghiuri asimetrice de culoare roşie, care reprezintă căderea petalelor de trandafir. Fiecare bucată asimetrică a fost tăiată şi aplicată manual.
Bucăţile roşii au fost vopsite, dar şi pentru vopseaua lor s-a cheltuit un an, la fel ca şi pentru lacul care să acopere totul încât să lase intensitatea corectă de culoare!
Şi asta nu e tot. Familia care a comandat acest Rolls-Royce n-a vrut să aibă un ceas simplu pe o planşă de bord la care s-a lucrat atât de mult, aşa că a comandat un ceas elveţian special, personalizat şi unic, un Royal Oak Concept Split-Seconds Chronograph 43mm, cu mecanism autonom Calibre 4407. Pentru a înţelege cât de special e un asemenea ceas — unul normal, de serie, din aceeaşi gamă, costă aproximativ 170.000 franci elveţieni, şi tot atâţia euro! Un ceas făcut la comandă specială, însă, poate costa mult mai mult şi aici a costat cu siguranţă!
Cei de la Rolls-Royce au trebuit să se gândească cum să-l integreze organic în maşină şi totodată să-l facă detaşabil, ca acesta să poată fi purtat, la dorinţă, sau să i se facă mentenanţa de un ceasornicar. E clar, deci, aceşti oameni, care au comandat acest Rolls-Royce, pur şi simplu n-au avut nicio limită de buget şi imaginaţie!
Iar asta e confirmat şi de faptul că aceştia şi-au dorit şi o ladă detaşabilă de păstrare a şampaniei şi paharelor pentru ea. Lada a fost comandată de la chateau-ul francez Champagne de Lossy, cu tot cu o sticlă vintage de colecţie, iar forma exterioară a lăzii a fost desăvârşită de Rolls-Royce pentru a se potrivi maşinii.
Aşadar, e clar de ce această maşină e cu siguranţă cea mai scumpă maşină nouă creată vreodată în lume. Doar câteva maşini clasice de colecţie au depăşit preţul ei, la licitaţie. Însă ceea ce vedem aici e un model nou, abia creat, care are toate şansele se coste şi el peste 30-50 de ani sume la fel de mari, dacă vreodată familia care l-a comandat va decide să-l vândă. Până atunci, la cât efort de personalizare au depus în el, e clar că-l vor păstra mult timp înainte!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter