Prima pagină  »  Teste drive  »  Mercedes-Benz GLK Class
26 NOIEMBRIE 2008
3,864
Mercedes-Benz GLK Class
De Ilie Toma
1
Chiar daca odata ce iti incluzi sistemul radio pe un post de stiri auzi jumatate din timpul de emisie vorbindu-se de criza financiara mondiala, Mercedes-Benz traieste de ceva timp incoace o revelatie istorica, marcata de revenirea cu succes la valorile sale traditionale, care l-au consacrat pe parcursul a mai mult de un secol in istoria mondiala a automobilelor. Acum mai mult de un an, germanii de la Daimler (pe atunci inca Daimler-Chrysler) au avut de luat o decizie strategica importanta: era clar .ca mentinerea celor trei marci americane (Chrysler, Jeep si Dodge) in portofoliul germanilor era mult prea paguboasa, franand prea mult dezvoltarea de mai departe a legendei numite Mercedes-Benz. Si germanii au hotarat sa renunte la cele trei marci, redenumindu-si compania in Daimler si dand startul unei noi ere istorice a companiei si a automobilsmului in general.



In materie de modele, venirea acestei noi ere poate fi legata de noul C Class, la care germanii au lucrat cu extrema atentie, vrand sa aduca un model care sa fie “cel mai bun” si care sa readuca marca pe linia traditiilor seculare in materie de calitate, confort, durabilitate si senzatii oferite. Ei bine, Mercedes-Benz a reusit astazi, intr-un timp record, sa isi recastige renumele de alta data, lansand modele pur si simplu minunate, care au lasat pe toata lumea profund impresionata si care si-au tradus rezultatele si in cifre excelente de vanzari.

Cum spuneam, Mercedes-Benz a avut de castigat teren in segmentele in care nu era inca prezent, si unul din acestea era clasa SUV-urilor compacte, a crossover-elor, mai bine zis. Anul care se incheie a fost marcat de o multime de lansari din partea producatorilor mondiali, mai ales in aceasta clasa de masini. Foarte multi admiratori ai SUV-urilor mari si-au reorientat alegerea catre cele compacte, cu un nivel excelent de confort, dar cu un consum optim, si prin urmare, clasa SUV-urilor mici a devenit una strategica pentru orice producator.

Intr-o lume a concurentei dure, trebuie sa fii intotdeauna cu ochii pe rivalii tai. Asa a fost si Mercedes-Benz. Atunci cand Audi a anuntat ca va lansa Q5, un model ce face de asemenea parte din clasa SUV-urilor mici, Mercedes-Benz stia despre planurile concurentului sau si pregatea in mare secret un model care sa le taie respiratia tuturor. Un model care ar fi pus in umbra orice alt concurent.



Prima afisare a modelului a avut loc prin poze spion, facute in Los Angeles, pe platourile de filmare a filmului “Sex and the City”. Adevarul e ca Mercedes-Benz si-a asigurat o promovare de miliarde prezentand intr-un film care emana din plin glamour si fashion noul sau model, inainte de prezentarea sa oficiala publicului larg. A crescut suspansul, iar atunci cand una din actritele principale ale filmului a urcat intr-un GLK alb lumea a exclamat de admiratie, iar concurentii au scrasnit din dinti…

Prezentarea “traditionala” a lui GLK a avut loc la Beijing in asta primavara, cu cateva ore inaintea concrentului sus-amintit, care pregatise si el un reprezentant demn al clasei SUV-urilor mici. Macar cu un pas, dar tot trebuie sa fii inaintea concurentilor, daca ai sange de lider, nu?

Glamour

Este un Mercedes-Benz cum n-a mai existat, as tinde sa spun. Germanii au reusit intr-un mod paradoxal sa transpuna in GLK valorile esentiale ale marcii, cum ar fi exclusivitatea, calitatea, luxul, inovatiile, insa i-au oferit si ceva absolut nou, un aer proaspat, care a adus o definitie noua, nemaintalnita, modelului. Stiti doamnele acelea foarte critice la tot ce tine de moda, cu genti Louis Vition si pantofi Prada, care ar putea privi sarcastic pe oricine nu are pantofii asortati cu geanta sau oricine mai poarta inca nuantele sezonului trecut? Ei bine, daca le-am invita pe toate sa-l critice pe GLK, cu siguranta ar trebui sa recunoasca ca Mercedes-Benz GLK este un tip care are mult gust si stil si care le fascineaza chiar si pe ele, doamnele modei…



Linii profilate atat cat sa-i redea potentialul, dar fine incat sa ramana galant, o grila masiva, care denota puterea de sub capota, dar cu insertii de crom pline de rafinament, roti in 5 spite atat cat sa poata ataca soseaua si locurile departe de ea, dar si sa luceasca ritmic atunci cand defileaza pe strada… Si daca mai vreti o dovada a apogeului de gust in materie de fashion and style, aruncati o privire catre oglinzile lui GLK, si observati liniile indicatorului de directie inserat aici! Oare nu sunt germanii geniali?

Expresiile de glamour si stil continua in forma manerelor usilor, in insertiile pragurilor, in felinarele spate… si putem continua mult… Stimate doamne care Va doriti cel mai scump si mai reprezentativ accesoriu de fashion, GLK a fost creat sa va fascineze pe Dumneavoastra si sa va faca prietenele sa crape de invidie pana isi iau si ele un GLK… Ei bine, cum te-ai simti ca si barbat posesor al unui GLK? Ca si atunci cand ai o forma fizica excelenta si esti imbracat in cel mai scump magazin din oras…

Lux

Glamour-ul nu inseamna, insa, nimic, daca nu e insotit si de luxul adevarat, bine infiltrat in fiecare detaliu. Daca la exterior silueta lui GLK si micile detalii redau din plin luxul de care dispune, la interior toate te coplesesc. Liniile interiorului nu puteau sa nu se asorteze cu cele ale exteriorului, deci si aici GLK dispune de acelasi stil profilat, linii cu aceleasi inclinatii unghiulare si aceeasi senzatie de excelenta. In special ceasurile de bord sunt executate intr-o maniera absolut fantastica: formele lor rotunde sunt incadrate in cadrane rotunde, iar spatiul din jurul lor aduce o nota majora de exclusivitate. Germanii nu s-au straduit sa incadreze aici cat mai multe luminite si indicatoare, ci dimpotriva, le-au grupat atat de logic si de “curat”, incat cu greu te abtii sa nu te indragostesti de privelistea pe care ti-o ofera.



Sa vorbim de calitatea materialelor de interior? Cred ca nu mai are sens. Spuneam mai sus ca Mercedes-Benz a revenit cu succes la traditiile sale seculare, iar printre acestea se numara si satisfactia maxima pe care trebuie sa o primeasca cei ce calatoresc intr-un Mercedes-Benz. Scaune, bord, tavan, toate sunt de vita nobila, lucrate cu multa multa atentie si cu multa pasiune. Consola centrala este asa cum stiu doar germanii din Stuttgart sa o faca: cu multe comenzi pe ea, cu multe sisteme si tehnologii, dar in acelasi timp atat de bine structurata, incat iti va fi intotdeauna foarte usor sa le folosesti pe toate. Cum Va puteti suna prietena, sau prietenul dintr-un GLK? Simplu, vorbind cu masina! Da, ii spuneti sa o sune pe doamna sau domnul cutare (ii rostiti numele la propriu), si GLK Va si executa dorinta. “Call Dan” i-am zis noi, si GLK ne-a raspuns “Dialing…”, dupa care in difuzoarele sistemului audio i-am auzit vocea lui Dan. Dupa discutie vocea lui Dan a disparut din difuzoare si a revenit fin muzica postului de radio pe care il ascultam inaintea apelului… Cat rafinament in executie! Da, trebuie sa mentionam ca pentru a beneficia de comoditatea de mai sus este necesar sa aveti un telefon cu sistem bluetooth. O minunatie a tehnologiilor de mileniul trei…

Vorbind de consola centrala, nu pot sa nu mentionez si inteligenta cu care e gandit sistemul de climatizare. Intr-un spatiu atat de discret au incaput perfect comenzile de setare a temperaturii pentru partea stanga si cea dreapta a automobilului, cele de cuplare a celor doua zone de climatizare, setare automata, directionare a curentilor de aer, schimbare a vitezei de suflare, recirculare, incalzire geam spate, regim de suflare intensa a geamului fata… Am uitat ceva?

Un automobil primeste calificativul de luxos doar atunci cand pasagerii sai beneficiaza de un confort la cel mai inalt nivel in interior, in calatorii de orice distanta. Si GLK il ofera, oriunde nu ati sta in aceasta masina. Sunteti soferul? Ferice de voi! GLK va bucura cu o pozitie relaxanta intr-un scaun bine profilat, cu o cotiera masiva, pe care va puteti relaxa mana atat Dvs., cat si pasagerul din dreapta. Loc exista suficient. Puneti mana pe cotiera si lasati-o liber – mana va nimeri pe levierul cutiei de viteze, una automata desigur… Comoditate maxima… Intindeti doar putin mana si ajungeti cu usurinta la oricare din comenzile consolei centrale.



Sunteti un pasager in GLK? Ei bine, si pentru Dvs. lucrurile au fost gandite pentru confort la superlativ. Fie ca stati in dreapta fata, sau pe bancheta din spate, aveti spatiu mai mult decat suficient, aveti o pozitie foarte buna in scaun si acces la comenzile automobilului. Cinci oameni pot calatori in confort deplin oriunde isi doresc, pe orice distante. Mai ales ca modelul testat de noi mai dispune si de sistem de navigare european, ca o incununare a notiunii de lux…

Kapacitati

Desi emana glamour, gratie si lux, GLK ramane un adevarat Mercedes-Benz, iar un SUV Mercedes-Benz nu poate fi mai putin capabil atunci cand vine momentul infruntarii conditiilor dure de teren. Daca ati calatorit in lux si placere pana aici, germanii s-au gandit sa Va asigure ca veti depasi conditiile de teren accidentat fara a fi nevoit sa coborati din automobil…

Pentru asta germanii au montat pe GLK un motor V6 pe benzina, de 3.0 litri (modelul testat de noi). Pentru a trece prin conditii grele, un automobil are nevoie de putere, dar si de un cuplu mare al motorului. Pe GLK aceste doua elemente exista din plin: avem 231 de cai-putere montati sub capota, iar cuplul generat are o valoare de 300 Nm, disponibili intre 2500 si 5000 rpm. Si daca pe vremea bunicilor nostri o cutie de viteze cu 5 rapoarte era o adevarata raritate, astazi suntem in mileniul trei, si GLK dispune de o transmisie 7G-TRONIC in sapte rapoarte! Mai mult ca atat, daca tot vorbim de un SUV, transmisia lui GLK dispune si convertor de cuplu, acel instrument extrem de util atunci cand Va doriti sa treceti cu viteza redusa in conditii grele si vreti sa aveti rotatii suficiente ale motorului. Iar, pentru cei care inca nu s-au lasat convinsi de abilitatile lui GLK, va vom spune ca tractiunea integrala 4MATIC, de care dispune modelul, este una permanenta, cu posibilitatea blocarii diferentialelor! Si mai poate fi asta numit un SUV “mic”?



Se pare ca expresia “buturuga mica rastoarna carul mare” este valabila mai mult ca oricand in cazul lui Mercedes-Benz GLK. Ati ajuns intr-o panta pronuntata, peste tot in jur e teren accidentat si aveti indoieli ca veti putea cobori in siguranta? Nici o problema, GLK dispune de sistem de asistenta la coborare, numit DSR, care se va asigura ca automobilul ruleaza cu viteza mica si nu pierde aderenta in nici o clipa. Si asta nu e tot! Si la urcare sau rulare pe teren foarte accidentat, GLK mai dispune de inca un sistem de asistenta!

Manevrarea volanului in conditii dure la fel de usoara ca in oras? Da, este posibil, daca veti conduce un GLK. Modelul dispune de sistem variabil de asistare a directiei, care ajusteaza forta cu care se implica in dependenta de viteza si conditii.

Este foarte probabil insa sa conduceti destul de rar un GLK in noroi, si germanii s-au gandit bine si la performantele de sosea ale modelului. Cu o acceleratie de 7,6 secunde pana la prima suta de kilometri la ora, GLK va lipi pe oricine de scaun… Iar pe autostrada viteza maxima bucura: 210 km/h. Toate la un consum mediu de 10,4 litri!

GLK si Chisinaul

Si acest test l-am petrecut intr-o zi de sambata, intr-un oras frumos de toamna tarzie, cu strazi libere si multa posibilitate de a-ti pune imaginatia in rol. Nu a trebuit sa ne gandim foarte mult asupra pozelor cu GLK, pe oriunde am fi trecut, modelul s-a incadrat de minune in peisajul urban. I-am oferit strazi curate, edificii prestigioase si unghiuri unice de pozat…



Istoria automobilelor are mai mult de un secol in viata sociala a omenirii. Automobilele au intrat atat de mult in uzul cotidian, incat ar fi foarte greu sa ne imaginam viata fara acestea… Iar producatori ca Mercedes-Benz - care acum mai mult de o suta de ani au stat la baza descoperirii, pas cu pas, a tehnologiilor automobilismului, au inventat si au aplicat pe parcursul istoriei inovatii care astazi ne par mult prea firesti – acesti producatori au ajuns astazi la o etapa in care experienta enorma le permite sa creeze automobile aproape perfecte. Atunci cand toate automobilele lansate in lumea asta vor fi comparabile cu cel testat de noi astazi, s-ar putea ca multi dintre jurnalistii auto sa-si piarda slujba... Pentru ca nu vor mai avea ce supune criticii...

Fisa tehnica:
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!