Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Prima pagină  »  Teste drive  »  Lexus GS
13 APRILIE 2009
1,755
Lexus GS
De Ilie Toma
2
Adeseori japonezii, si asiaticii in general, sunt criticati pentru lipsa de gust in desenarea automobilelor. Forme rotunjite fara gust, faruri mari, asemeni unor ochi in permanenta mirare… Ce mai, Renasterea nu s-a intamplat in Coreea si nici in Japonia, iar Da Vinci si Michelangelo nu aveau o sabie de samurai la brau…



Japonezii au insa o alta calitate majora, pe care urmasii lui Cezar nu o au intotdeauna: capacitatea de a munci pana la epuizare pentru a-si atinge scopul. Asta i-a facut pe ei in perioada postbelica sa creasca dintr-o tara devastata de bombe atomice intr-o economie model. Se zice ca e o minune, o minune japoneza.

Tocmai setea de minuni pare sa-i fi ghidat pe aceeasi japonezi si in 1989, atunci cand au inventat primul Lexus. Da, abia 20 de ani au trecut de cand in showroom-urile marilor orase poate fi achizitional un automobil cu un “L” fin pe capota, insa, vorba povestilor cu Fat-Frumos, Lexus crestea intr-un an cat altii in 10… Iar astazi modelele ce poarta mandre inscriptia Lexus se afla in topul cercetarilor de fiabilitate, calitate si confort. Japonezii par sa fi zis in 1989 “Bine, daca ne criticati ca nu putem sa facem automobile asa cum Va doriti voi, sa stiti ca o sa Va demonstram contrariul, si o sa le facem mai bine decat le faceti voi”!



L-Finesse la exterior – agresivitate sub capota

L-Finesse e filosofia celor de la Lexus in desenarea modelelor lor. Presupune un set intreg de forme si valori, dar, in principal, design-ul unui Lexus trebuie sa fie fluid, elegant, atlet, si armonizat. Orice model din gama Lexus poate fi un exemplu perfect pentru intruchiparea acestor valori.

Dupa ce in noiembrie 2008 am testat primul SUV hibrid din lume, Lexus RX 400h, am decis sa revenim in tabara japonezilor pentru a testa un model cu o motorizare “traditionala”, pe benzina. Si ne-am dorit ceva picant.



Lexus GS este un model care are deja cativa ani buni de cariera pe piata, a reusit chiar sa treaca si printr-un facelift. Privindu-l de aproape, insa, ai putea sa afirmi cu mare curaj ca o fi fost lansat la unul din ultimele Saloane Auto mondiale. L-Finesse intuieste si viitorul, iar un Lexus reuseste sa fie la fel de nou chiar si dupa 4-5 ani de la apartia sa. Asadar, eroul testului nostru de astazi este Lexus GS, un automobil care avea sa ne descopere multe…

Sub capota se afla un V6 minunat de 3.5 litri, care produce o cantitate enorma de cai-putere: 303 la numar! Ma intreb de ce o fi avand nevoie masina asta de 303 cai-putere? I-ar fi ajuns si jumatate din numarul lor! Si ca tabloul de samurai sa fie complet, aceasta imensa putere este transpusa pe asfalt printr-o cutie de viteze automata in 6 trepte si tractiune integrala!



In timp ce V6-le urla sub capota si toate dedesubturile masinii se invartesc in unison pentru a transmite puterea celor patru roti, constati ca ai nevoie de doar 5.9 secunde pentru a atinge 100 km/h! Este o masina fantastica!

Intotdeauna primul

E rosu. La semafor. Suntem patru oameni intr-un automobil fenomenal si desi sub capota motorul V6 este in functiune, nu il poate auzi nimeni.

E galben. Adrenalina imi urca in sange si sunt gata de a presa cu putere pedala acceleratiei.



E verde. De sub capota se face auzit un urlet simfonic de sase instrumente muzicale mecanice formidabile, de forma cilindrica, iar noi suntem lipiti cu totii de scaune… In cateva clipe avem o viteza prea mare pentru virajul care se apropie si sunt tentat sa franez, insa e suficient sa manevrezi doar un moment cu volanul ca sa realizezi cat de fixa sta masina asta pe drum si cata siguranta iti inspira. Viraj la 90 de grade? Floare la ureche, daca ai tractiune integrala si o suspensie precum cea a a lui GS. Masina pare lipita de drum.

Lexus GS este un infractor. Pentru ca incalca legile fara cea mai mica remuscare. De legile fizicii vorbesc…

Chiar nu-mi pot explica cum au reusit inginerii niponi sa proiecteze un sasiu fix, dur, de neclintit, si care nu vrea sa oscileze unghiular la viraje nici in ruptul capului. Am putea crede ca au pus o suspensie de la vreun automobil sport de curse, si uite ca au reusit sa faca o sageata de curse. Insa nu este asa, pentru ca nu ar mai fi ramas loc pentru confort. Iar un Lexus nu poate fi neconfortabil!



Lexus GS iti ofera o senzatia chiar ciudata de tot. Iti simti automobilul foarte rigid pe sosea, dar in acelasi timp ramane paradoxal de confortabil! Pentru toti patru pasageri, pentru ca al cincilea a fost exclus din ecuatie din motive de egoism…

Finetea interiorului

Si daca tot vorbim de confortul interiorului, aici lucrurile vor bucura in mod constant pe orice posesor de Lexus si pe toti fericitii care vor avea ocazia sa calatoreasca vreodata la bordul unui astfel de automobil. Forme armonizate si fine, culori combinate placut, insertii de lemn rosu, piele de catifea… Numai matase nu poti gasi aici, in rest cam toate materialele deosebite din lumea buna sunt prezente… Si mai sunt si prezente si acele cusaturi ale marginilor consolei centrale, care dau o senzatie irepetabila de calitate desavarsita. Candva, astfel de cusaturi putea gasi doar intr-un Jaguar, Aston Martin, un Rolls Royce sau un Bentley. Acum le mai putem gasi si pe Lexus… Insa, daca la baza succesului celor enumerati mai sus sta traditia fenomenala, Lexus isi datoreaza succesul inovatiei permanente, a tehnologiilor care-ti taie rasuflarea si intruchiparii armonizate ale acestora in forme elegante, uzuale…



Exista intr-un automobil butoane necesare, dar pe care le folosesti de obicei doar prima data cand te asezi in masina, si, eventual, daca in scaunul soferului ia loc un alt membru al familiei. Din aceasta categorie fac parte reglarile oglinzilor, reglarea unghiulara a farurilor sau reglarea intensitatii luminii indicatoarelor de bord. Si tocmai de asta designerii de la Lexus s-au gandit sa nu-ti oboseasca privirea cu butoane pe care le vei folosi rar si le-au conglomerat intr-o consola retractabila, situata in partea stanga a bordului, aproape de marginea acestuia. Printr-o apasare discreta, domnul capitan de la volan are acces la toate setarile de baza ale navei pe nume GS. Apoi aceasta poate fi inchisa cu aceeasi discretie, iar tu iti poti continua linistit drumul: acum nu mai exista nimic care sa te distraga din a savura fiecare clipa a confortului.

Cum spuneam mai sus, directia este incredibil de precisa, iar manevrarea volanului este o adevarata placere, chiar si in cazurile in care vrei sa savurezi placerea condusului lin. Iar daca mai luam in calcul si insertiile de lemn rosu din volan, atunci chiar ca ai motive duble de bucurie.

Inscriptiile ceasurilor de bord sunt albe, culoare pe care as tinde sa o consider cea mai relaxanta la condus lung. Nu inteleg spre exemplu cum pot conduce mai mult de zece minute cei ce au indicatoarele cu iluminare albastra de tipul luminilor de disco… Ochii par sa oboseasca in doar cateva clipe.



In Lexus vorbim insa de L-Finesse, iar asta inseamna ca fiecare centrimentru patrat (sau cub, ca vorbim de spatialitate) a masinii arata exact asa cum a fost luat in calcul de catre ingineri si maestri in design.

Daca vei conduce un Lexus, inseamna ca vei asculta muzica de calitate, iar pentru asta ai nevoie de un sistem audio de inalta fidelitate. Si aici exista unul cu cel mai bun sunet din lume. Poarta denumirea de Mark Levinson si poate reproduce intreaga gama de sunete pe care o poate auzi urechea unui om… Cand vorbim de sisteme audio de calitate, calitatea sunetului nu poate fi niciodata “invechita”, ea ramane intotdeauna la fel de valoroasa. Vizavi de functionalitati, insa, Lexus GS dispune de un lucru pe care cu greu pot sa cred ca-l va folosi vreodata un posesor de Lexus: este vorba de un compartiment pentru casete… Da, renumitele casete audio de candva… Sa nu Va faceti o impresie gresita despre aceasta decizie: tind sa cred mai degraba ca acest element exista pentru cei care pretuiesc sunetul analogic in favoarea celui digital, chiar daca astazi cu greu mai poti gasi pe cineva. Iar ca un argument in plus vizavi de functionalitatile moderne, aflati ca sistemul mai reproduce si DVD-uri, si mai genereaza si un sunet Dolby Surround.



Cea mai placuta este insa pozitia la volan. Este una joasa, iar consola centrala si cotiera sunt inalte. Combinatia acestor elemente te face sa te simti de indata relaxat si dornic de calatorii placute. Toate iti sunt la indemana si sunt si usor de utilizat, notiune cunoscuta de obicei ca “ergonomie”. Lexus GS este cu siguranta automobilul, usa caruia o vei deschide intotdeauna cu placere pentru a urca la bord...

De ce ai nevoie de 303 cai-putere si 371 Nm

Pentru un codus adevarat! Spuneam ca GS s-ar fi descurcat si cu o jumatate din caii-putere pe care ii are, insa asta e doar o remarca pentru ecologisti si pacifisti… Sa fim seriosi – caii-putere fac parte din acea categorie de valori care sunt cu atat mai pretioase cu cat sunt in cantitate mai mare! Cei care neaga acest lucru mai bine sa circule cu taxiul decat sa conduca… In cel mai bun caz, pot face o tura de proba cu un Lexus GS pe un traseu bun. Daca si dupa asta vor afirma ca nu au nevoie de cat mai multi cai-putere, inseamna ca nu mai au nici o sansa…



Este absolut incredibil cat de rapid isi schimba GS regimul de condus lin cu cel de sageata! Cat dureaza o apasare puternica a acceleratiei? O jumatate de secunda? O patrime de secunda? N-are rost sa numeri, pentru ca in timp ce piciorul tau inca n-a reusit sa treaca de jumatatea cursei pedalei de acceleratiei, si asta se intampla intr-o clipa infinit de scurta, esti deja lipit de scaun, iar motorul V6 de sub capota a si pornit catre 4-5 mii rotatii per minut. Nu conteaza ce viteza aveai pana la momentul crucial, senzatia ramane aceeasi. In clipe numarate iti poti si dubla viteza, fara cea mai mica problema. Iar de indata ce ai luat piciorul de pe acceleratie, sunetul placut al motorului dispare si masina redevine un spion imbracat in frac de gala... 209 km/h – pana la o astfel de viteza iti sunt garantate aceste senzatii, insa am impresia ca sasiul genial al lui GS ar rezista cu usurinta si la viteze cu mult peste aceasa valoare!



Un spion in frac de gala. Un infractor care incalca cu sfidare legile fizicii. Aerul teribilist al lui GS este acel element picant care te determina sa ti-l dorest fara ezitare. Se pare ca japonezii nu inceteaza sa ne impresioneze… Au creat o minune. Au creat o sageata gata sa te transpuna, de indata ce urci la bord, intr-o alta lume. O lume a puterii nebanuite, dirijata prin forme luxoase. Bine ati venit la bordul lui Lexus GS!

Fisa tehnica:




Importator oficial Lexus in Republica Moldova:
Centrul Auto Elita 5
Showroom Lexus: bd. Dacia, 55, Chisinau
Telefon: ( 373) 79 110 657
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!