Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Prima pagină  »  Teste drive  »  Skoda Octavia
10 MARTIE 2009
2,465
Skoda Octavia
De Ilie Toma
1
Nu stiu daca exista pe lume un producator mai corect cu posesorii automobilelor sale decat Skoda. Nascuta acum mai bine de 100 de ani in Cehia, marca Skoda a insemnat de foarte multe ori o masina aproape de popor, masini la un pret corect, care lasau posesorii extrem de satisfacuti. Aceasta tendinta s-a mentinut si astazi, ba chiar s-a fortificat – Skoda reuseste sa fie “producatorul soferilor fericiti”, iar asta inseamna ca cei ce detin o Skoda sunt intotdeauna fericiti de alegerea facuta, indiferent de model.



De ce? Probabil, prin abordarea cu care cehii, ajutati de germanii de la Volkswagen, isi concep automobilele. Skoda isi pune intotdeauna scopul de a oferi clientilor mai mult decat se asteapta acestia, pentru a genera satisfactia posesorului de Skoda. Mi-a confirmat-o si un reprezentant al producatorului ceh, venit in Moldova pentru o intalnire regionala de dealeri, ba mai mult, mi-a dezvaluit chiar filosofia strategica cu bataie lunga a celor de la Skoda: “Daca reusim sa ii facem pe posesorii de Skoda fericiti, prin ceea ce le ofera masina in sine, prin service-ul si tratarea oferita de reprezentantii nostri, aceasta stare de satisfactie se transmite in masa, de la om la om, de la amic la amic, generandu-ne noua o imagine corecta, pozitiva, care, intr-un final ne va aduce intotdeauna o linie stabila de vanzari a noilor automobile”! Inteligent si in acelasi timp simplu, nu? Asta e Skoda!



In octava frumosului

De curand, cehii au adus un facelift important modelului lor strategic: Octavia. Octavia a primit astfel noua identitate a marcii, inceputa de Fabia si continuata de Superb. Este o trecere destul de brusca de la un stil natural, rezervat, la unul elegant, expresiv. De fiecare data cand, pe parcursul ultimului an, primeam imaginile unui nou model al cehilor, imi ziceam din start ca acesta arata un pic ciudat si poate exagerat. Si de fiecare data cand am ajuns sa cunosc modelul pe viu, atitudinea mea rezervata s-a transformat in admiratie profunda fata de liniile si stilul adoptat.

Este valabil si in cazul lui Octavia. Aceasta a devenit acum matura, eleganta, echilibrata, rafinata chiar. Arata bine din oricare unghi, si iti vine sa-i spui “un Superb mai mic”. Dupa ce am testat Superb-ul, si la cat de impresionati am fost de el, aceasta expresie este un compliment pentru Octavia, si inseamna ca a reusit printr-un simplu facelift sa faca un pas major in afirmarea identitatii sale, pas pe care multe modele nu reusesc sa-l faca nici la schimbarea dintre generatii.



Si daca design-ul a cunoscut schimbari majore odata cu facelift-ul, platforma tehnica a fost lasata practic neatinsa. Testul nostru s-a desfasurat cu motorizarea de 1.4 TSI, un motor turboaspirat, pe benzina, care beneficiaza de recenta, dar deja renumita tehnologie TSI, a grupului Volkswagen. Cei 1.4 litri ai motorului produc 122 CP, iar cuplul este pur si simplu impresionant pentru un motor cu o asemenea cilindree: 200 Nm, disponibili cam intotdeauna: de la 1500 rpm la 4000 rpm. Aceste caracteristici de exceptie o fac pe Octavia deosebit de placuta la condus si deosebit de capabila in a oferi senzatii tari, atunci cand i le ceri.

Confort si dragoste de viata

Am doar un singur pasager in interior si circulam pe strazile orasului, intr-o perioada in care primavara se face tot mai simtita, iar soarele pare sa isi mareasca programul de lucru tot mai mult. Circulam lin, pe un drum larg, de sase benzi, si savuram din confortul oferit de Octavia. Din primul kilometru parcurs, sesizezi avantajul major al unui “european” fata de un japonez, chiar daca vorbim de clasa compacta: confortul la rulare. Octavia are suspensie setata pentru placerea calatoriilor, urbane sau extra-urbane, in asa fel incat toti cei din interior sa coboare fericiti din masina cand au ajuns la punctul de destinatie si apoi sa isi doreasca o noua calatorie. Directia este si ea placuta, manevrarea volanului fiind usoara, dar in acelasi timp Octavia iti da senzatia unui automobil de talie mai mare. Capota lunga si profilarea acesteia pe centru, iti creeaza impesia unui sedan de dimensiuni generoase, care se cere manevrat cu eleganta si placere. Este ceva asemanator cu senzatia unei Volgi de pe timpuri, ceea ce, pentru clasa compacta, este chiar foarte placut.



Design-ul bordului este cat se poate de placut, fiind si aici aplicate ultimele tendinte ale cehilor. Ca si in oricare alt model Skoda, interiorul nu abunda in forme de nave extraterestre, ci dimpotriva, pare mai degraba unul clasic, dar realizat cu mult bun-gust. Conturul cromat al ceasurilor de bord si cifrele scrise si ele in circumferinta, confirma accentul de clasicism al atmosferei din interior. Iar toate acestea nu fac decat sa te bucure – clasicul ramane intotdeauna placut si actual. Materialele folosite la interior exprima corect apartenenta Octaviei la o clasa de pret accesibil, insa micile detalii lucrate cu multa atentie te fac intotdeauna sa te simti placut. Dotarea automobilului testat de noi a fost una destul de aproape de acea de baza, aici lipsand cotiera centrala, fapt care deranjeaza. La calatorii lungi e nevoie de un suport intre cele doua scaune din fata, iar aceasta poate fi instalata optional pe dotarile de baza. Nu ezitati sa o achizitionati, se merita pe deplin!

Venise insa si ocazia perfecta sa punem motorul nostru de sub capota la treaba! Eram aproape de iesirea din Chisinau, si drumul cel cu 6 benzi devenise mult mai liber. Am presat cu zel pedala acceleratiei, si in acel moment Octavia a lasat jos fracul elegant si a imbracat echipamentul sport! Cutia de viteze manuala cu 6 rapoarte, dar si reactiile excelente ale motorului turboaspirat, ne-au permis sa realizam adevarate acceleratii cascadoresti. Si suspensia raspunde foarte bine solicitarilor de schimbare brusca a directiei, ramand la fel de confortabila chiar si in cazul unui comportament sportiv. Privita de pe trotuar, o Skoda Octavia care accelereaza rapid si ocoleste masinile cu iscusinta, depasindu-le pe toate, nu ar da niciodata de banuit ca ascunde sub capota un motor de doar 1.4 litri…



Octavia ofera si o vizibilitate foarte buna, atat in partea frontala, cat si cea laterala. Turarea motorului este placuta, iar izolarea fonica este chiar foarte buna. La rotatii normale, sunetul motorului ramane la un nivel foarte discret, iar zgomotul rularii este si el redus. Doar atunci cand ai pofta de cascatorii, motorul turboaspirat iti da de veste despre reactiile pe care ti le ofera, insa sunetul unui TSI este foarte placut, si deci turatiile mari sunt o placere.

De ce Skoda ii face fericiti pe posesorii sai

In scurt timp am lasat Chisinaul departe in urma si circulam pe un traseu extra-urban. Octavia este prin definitie un model compact, care ar trebui sa bucure prin agilitate in oras, dar care poate fi scuzata daca nu ofera confort prea mare in calatoriile de mare distanta. Cehii insa nu s-au limitat la senzatii “de clasa”, ci i-au redat Octaviei un comportament extrem de placut in regim de croaziera. Am fost cu adevarat impresionat de confortul suspensiei, de usurinta cu care se conduce acest automobil la viteze de 120 km/h, de confortul acustic excelent. Cotiera - asta e unicul lucru care ne lipsea pentru o pozitie ideala, insa, dupa cum spuneam, pentru niste bani in plus, chiar si in dotarile de baza oricine o poate avea.



Scaunele sunt placut profilate, iar in spate exista suficient spatiu pentru a putea calatori in liniste si placere cu intreaga familie. Portbagajul acestui hatchback ofera acces mare pentru bagaje voluminoase, deci se poate calatori si cu valize de dimensiuni mari. Octavia este acel gen de automobil cu care iti vei dori sa-ti programezi mai multe vacante, mai multe escapade in afara tarii, si asta doar de dragul drumului, nu neaparat al punctului de destinatie. Se pare ca tocmai acest aspect ii asigura lui Octavia un as important in maneca, prin care mai tarziu isi impresioneaza posesorii si ii face pe acestia sa-si laude masina tuturor prietenilor.

Iar daca aveti poate un serviciu care presupune calatorii interurbane frecvente, si Va doriti sa si ajungeti cat mai rapid la punctul de destinatie, Octavia nu dezamageste prin performantele sale. Viteza maxima dezvoltata cu ajutorul celor 1.4 litri de sub capota atinge 203 km/h, iar prima suta este atinsa in doar 9.7 secunde! Fiind dotata cu o cutie de viteze in sase rapoarte, puteti circula linistit pe o autostrada cu 150-160 km/h, nefortand motorul la turatii mari.



Unul din plusurile majore ale unei Octavia a fost inca de la prima generatie consumul de combustibil. Modelul testat de noi pastreaza aceasta traditie, oferind un consum de 8.8 litri in oras. La traseu, sunt necesari doar 5.3 litri de benzina pentru a parcurge 100 km, iar daca luam in calcul capacitatea de 55 litri a rezervorului, am putea face o calatorie pana la Bucuresti si inapoi, sau pana la Kiev si inapoi cu un singur plin!

Automobilul testat de noi a avut si o culoare foarte interesanta, un rosu elegant, bine nuantat, care ne-a mai dat un motiv in plus sa ne amintim de testul petrecut de noi acum cateva luni cu Skoda Superb, Superb-ul fiind unul bordo. In cazul lui Octavia, aspectul acesteia este unul… genial! Cum spuneam, Skoda tinde sa ofere pe modele sale elemente ale claselor mai mari, iar in cazul lui Octavia acestea lucreaza perfect pentru a crea aspectul deosebit al masinii: indicatoare de directie in oglinzi (aratati-mi un concurent care are asa ceva), grila frontala cromata, in cele mai bune traditii clasice, faruri cu inscriptia “Octavia”, asa cum beneficiaza si Superb-ul, faruri anti-ceata mari, desenate in unghiuri extrem de interesante. Iat toate impreuna te fac sa te apropii cu mandrie de Skoda ta, sa apesi telecomanda cheii cu satisfactie si sa urci cu placere in automobilul care te face fericit!



Fisa tehnica:




Dealer oficial Skoda in Republica Moldova:
Grupul "DAAC Hermes"
Showroom Skoda: str. Calea Orheiului, 111/6, Chisinau
Telefon: 406-220
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!