Prima pagină  »  Teste drive  »  BMW Seria 5
31 MARTIE 2010
25,612
BMW Seria 5
De Ilie Toma, Valeriu Bahnaru, Constantin Mihalachi
3
PiataAuto.md va aduce in premiera nationala primul test drive cu noul BMW Seria 5


Se zice ca pentru a aprecia un BMW la adevarata valoare, e nevoie sa-l conduci, si abia apoi sa-i dai un verdict. Si tind sa cred ca e adevarat. Daca aspectul unei masini iti poate sugera dimensiunile, impresia pe care o poate produce celor care o admira, sau confortul interior, senzatiile de condus sunt cele care determina adevarata personalitate a masinii.

Segmentul din care face parte Seria 5 a fost intotdeauna unui crucial pentru producatorii premium, fiind, practic, cel mai inalt segment in care posesorii mai achizitioneaza automobile pentru a le conduce. Mai departe urmeaza Seria 7, insa acolo clientii au rol doar de spectator, de obicei, stand relaxati pe bancheta din spate si cei care vor simti direct comportamentul in condus al masinii nu vor mai fi ei insisi, ci soferii lor. Un Seria 5, pe de alta parte, este un driver’s car veritabil – pe cat de spatios si practic in interior, pe atat de plin de senzatii atunci cand rotesti volanul sau presezi pedala acceleratiei.

Agresivitatea este din nou parte din design!


Zic un driver’s car, si pe noul Seria 5 asta se simte imediat. Din prima clipa in care urci la bord, redescoperi stilul traditional al BMW-urilor clasice, atunci cand consola centrala era orientata catre sofer. Asta te face sa te simti in rolul principal la volan, toate fiind gandite spre a-ti fi la indemana.

Noua Seria 5 nu este o simpla evolutie, care poate avea loc in mod firesc de la o generatie la alta a unui model, ci este mai degraba o redescoperire a valorilor de baza ale marcii, unde inovatiile si noile tehnologii readuc in atentie sufletul, pasiunea si unicitatea marcii bavareze.

Traditia intalneste liniile moderne.

Nu mi-a placut Seria 5 de generatie precedenta. Stiam ca este un model bun din punct de vedere tehnic, dar, de fiecare data cand o vedeam, o priveam rece si distant, si, probabil, daca as fi avut de ales in momentul unei achizitii, as fi uitat de ea. Nu-mi placea, cred, din cauza abundentei de forme contradictorii, si lipsa unui mesaj general al modelului pentru cel care o priveste. Lipsea ceva de tipul “uite, sunt un BMW, sunt agresiv, puternic si tocmai te-am depasit”. E60 parea mai degraba copilul unui delicvent agresiv, care a trecut prin multe tratamente de stapanare a furiei, pana cand a uitat cine este.

Imi place insa noul Seria 5. Musca din prima privire, si nu se sfieste sa spuna ca e agresiv. Grila fontala a redevenit verticala, chiar nitel inclinata la un unghi negativ, iar sigla marcii a fost mutata de pe capota pe grila, pana spre extremitatea partii frontale. Au disparut farurile plangacioase si a aparut privirea de rechin. Dura, rece, dar manierata.

Partea laterala a obtinut si ea o linie musculoasa, iar spatele incheie tonul general de stil agresiv al design-ului masinii. E si mai important ca toate elementele formeaza un tot intreg, armonizat, in aspect, si acum masina transmite un mesaj singular oricarui privitor: “Sunt un BMW cu inima de fier si pofta de viteza”.


Grila fontala a redevenit verticala, chiar nitel inclinata la un unghi negativ, iar sigla marcii a fost mutata de pe capota pe grila, pana spre extremitatea partii frontale. Au disparut farurile plangacioase si a aparut privirea de rechin. Dura, rece, dar manierata.


Inima de fier.

Inima unui BMW este motorul, iar dintre toate motoarele, cele cu 6 cilindri in linie sunt specialitatea casei la BMW. Modelul testat de noi, un BMW 523i, dispune de un astfel de propulsor pe benzina, cu 6 cilindri in linie, insa e necesar sa specificam un mic detaliu. Pentru majoritatea pietelor, sub capota unui 523i se ascunde un motor de 3.0 litri, ce produce 204 CP. Pentru anumite piete specifice insa, cum este si cea din Republica Moldova, versiunea 523i ascunde sub capota un motor de 2.5 litri, tot de 6 cilindri in linie, dar care, insa, a fost setat sa produca aceiasi 204 CP.

Va amintiti vremurile de acum 10-15 ani? O cutie de viteze cu patru trepte era inca pentru multi o normalitate, iar cele mai avansate modele aveau transmisii cu 5 trepte. Ei bine, BMW Seria 5 este echipat astazi cu o transmisie automata cu 8 trepte! Cutia de viteze este preluata de pe Seria 7, si in mod firesc, functioneaza fara sa-ti dea nici cel mai mic motiv de griji. Schimba eficient, fara socuri, in timpi scurti, iar tu, cel de la volan, nici nu mai duci contul in care treapta de afli in mod curent. Conduci si savurezi, iar transmisia are grija sa asigure cel mai potrivit raport pentru o gestionare corecta a puterii motorului.

De fapt, Seria 5 a preluat intreaga platforma tehnica de pe noua Serie 7, nu doar transmisia cu 8 trepte. Ampatamentul sau este scurtat in raport cu fratele mai mare, insa a ramas totusi la o valoare la care il putem numi cel mai generos din segmentul sau: 2968 mm, sau aproape 3 metri! Iar asta inseamna, pe de o parte, spatiu mai mult decat generos pentru bancheta din spate, iar, pe de alta parte, inseamna confort la rulare demn de o limuzina mare. Noul BMW Seria 5 a beneficiat si de o suspensie excelent setata pentru confort si rulare lina, dar capabila sa ofere o manevrabilitate de exceptie in viraje stranse.

Motorul isi incordeaza muschii rapid, reactionand instantaneu la apasarile pronuntate ale acceleratiei


Motorul isi incordeaza muschii rapid, reactionand instantaneu la apasarile pronuntate ale acceleratiei. Turometrul urca si pana spre 6 mii de rotatii la minut cu o usurinta tipica BMW. Volanul este precis in manevrare si ramane la fel de precis si la viteze foarte mari, astfel incat accelerarea masinii si la 160-180 km/h iti permite sa mentii controlul directiei cu aceeasi usurinta. La 180 km/h, pe un carosabil bun, noul BMW Seria 5 isi pastreaza calmul cu o tarie de neclintit. Nimeni din interior nu sesizeaza viteza, si asta se intampla atat gratie suspensiei minunate, cat si izolarii fonice de nota 10. Tu cel, de la volan, ai senzatia ca esti pe un circuit, la un moment dat, pentru ca virajele sunt abordate cu atata naturalete, incat incepi sa aplici legea circuitelor si acolo – franezi pana la jumatatea virajului, apoi accelerezi la iesirea din acesta. Reteta merge de minune, iar Seria 5 iti ofera savoarea condusului, cum numai un BMW adevarat o poate face, oferindu-ti o simbioza perfecta intre putere, control si intentie.

Am incercat si manevre asemanatoare pe viraje scurte, pe un teritoriu in afara drumurilor publice. Am deconectat sistemul DSC, care in mod normal are grija de o traiectorie sigura a masinii, si am fortat limitele in viraje, pentru a scoate efecte de derapaj. Tractiunea pe spate ne-a permis sa obtinem senzatiile dorite, astfel incat scrasnitul de roti a devenit parte a peisajului acustic. BMW Seria 5 iti permite sa-i simti miscarea rotilor, sa stii exact care roata intra in derapaj, sa stii ce va face masina in clipa imediat urmatoare si sa stii ce trebuie sa faci pentru a-i imprima traiectoria dorita. Este absolut impresionant contactul pe care reusesti sa-l obtii cu masina!

Cand vine vorba de un poligon, lucrurile devin fierbinti


Interior.

Am avut onoarea sa testam un model cu un interior deosebit. Scaunele, usile, cotiera – toate sunt captusite cu piele, iar culoarea poarta denumirea de Cinnamon brown/black. Asftel, insertiile de lemn sunt de culoare neagra, la fel ca si partea superioara a bordului, in timp ce nuanta generala duce spre un rosu spre maro.

Interior Cinnamon brown/black.


Dar in primul rand bucura orientarea consolei centrale catre sofer, dupa cum spuneam si la inceputul acestui test. Tunelul lat al consolei iti permite sa-ti relaxezi bratul drept pe acesta, fiind la o clipa distanta de orice comanda a consolei. In partea superioara este amplasat un display de inalta rezolutie, conectat la sistemul media iDrive, de la care se pot seta o multime de configurari ale masinii.

Urmeaza prizele de aer, discret desenate, si incadrate in linia mediana a bordului. Dupa care, la fel de discret este pozitionat si spatiul destinat incarcarii CD-urilor si manevrarii cu acestea. Standardele Seriei 7 se fac resimtite si la zona sistemului de climatizare, cu un display eficient si perfect incadrat in tabloul general al consolei centrale. Manivela cutiei de viteze este tipica ultimelor modele bavareze, iar cei care ii cunosc deja principiul de operare se vor delecta cu usurinta in comenzile acesteia.

Soferul are parte de tratament preferential intr-un driver's car


Un element de ambianta a interiorului, care trebuie sa recunoastem ca a debutat pe modelul concurent – Mercedes-Benz E-Class - este iluminarea suplimentara, cu fascule continue de lumini care pornesc din liniile insertilor usilor. Noua Serie 5 dispune si ea de aceste lumini ambientale, care pot parea pentru unii relaxante, pentru altii nenecesare. Totusi, foarte multi dintre clientii acestui segment au apreciat atmosfera pe care o creaza aceasta iluminare ambientala, mai ales pe timp de noapte.

Dat fiind caracterul sportiv al modelului, Seria 5 a avut intotdeauna scaune foarte bine profilate, capabile sa ofere un suport lateral eficient in viraje stranse. Noul model nu este o exceptie in acest sens, insa, pe langa sustinerea laterala foarte buna, BMW Seria 5 oferind acum si mult mai multa relaxare in fotoliile cu care este echipat.

Pasagerii din spate sunt cu adevarat rasfatati, acestia beneficiind de o bancheta regala, si foarte mult spatiu pentru genunchi. De asemenea, pentru pasagerii de aici exista si prize de aer separate ale sistemului de climatizare, astfel incat si confortul termic este asigurat cu eficienta.

Cei din spate sunt insa foarte rasfatati.


Inovatie si tehnologii.

BMW este cu siguranta unul din producatorii lideri in materie de inovatii aplicate modelelor sale. In primul rand, toate modelele nou-lansate ale bavarezilor vin in dotare standard cu sistemul tehnologiilor EfficientDynamics, iar aici se includ zeci de detalii prevazute de ingineri inca din stadiul conceperii modelului, menite sa asigure o eficienta maxima in consum. Astfel, sunt luate in calcul forme mai aerodinamice, anvelope cu grad redus de rezistenta, directie asistata electric in locul modului conventional, hidraulic, de asistenta, si, cel mai important, capacitatea automobilului de a regenera energia in momentele de rulare pe inertie si franare. Astfel, indicatorul consumului momentan nu ia start de la 0, ci mai cuprinde o zona tangentiala, de culoare albastra, cu aceeasi expresie EfficientDynamics inscriptionata pe ea. Astfel, cand conduceti eficient indicatorul se apropie de 0, iar daca nu mai presati acceleratia, indicatorul scade sub 0, in zona albastra, ceea ce inseamna ca automobilul Dvs. nu numai ca nu consuma in acest moment energie, dar o si produce, stocand-o in bateria masinii (acumulator), reducand ulterior efortul asupra generatorului. Poate suna complicat, insa in ritmul vietii cotidiene efectul se face observat printr-un consum extra-urban de 6.0 litri de benzina la 100 km, si 8.0 litri in regim mixt.

Spuneam ca suspensia este una excelent setata, care reuseste sa imbine intr-un mod paradoxal de reusit aptitudinile de manevrabilitate in viraje extreme si confortul la rulare. E si mai interesant faptul ca, optional, modelul poate fi echipat cu sistemul Driving Dynamic Control, care aduce un control electronic si mai avansat al suspensiei, comportamentul acesteia putand fi ajustat pentru condus intr-un grad si mai inalt de confort, condus sportiv, sau chiar sportiv extrem, mod numit “Sport ”.

6 cilindri in linie. Specialitatea casei la BMW.


Insasi constructia automobilului este gandita a fi eficienta, fara kilograme nenecesare. Astfel, usile, aripile fata, capota – toate sunt executate din aluminiu. Revenind la directia asistata electric, Seria 5 se poate mandri cu debutul sistemului EPS, sau Electrical Power Steering. Astfel, daca o directie asistata hidraulic are nevoie in mod constant de un anumit cuantum de forta din partea motorului pentru a pompa in continuu lichidul hidraulic si a asigura asistarea directiei, sistemul EPS de pe noua Serie 5 presupune asistenta directiei din partea unui motor electric, iar acesta este pus in functiune doar atunci cand este nevoie de el. Daca circulati in linie dreapta, spre exemplu, efortul lui este nul, iar consumul efectiv de energie este egal cu zero. Cand rotiti volanul, brusc sau lent, motorul “ajuta” sistemul directie cu forta de care este efectiv nevoie, consumand energie electrica. Daca mai luam in consideratie ca energia electrica este in permanenta generata in momentele de rulare pe inertie si franare, atunci totalurile de consum ale sistemului de directie sunt cam apropiate de zero, ceea ce aduce o contributie esentiala cifrei totale de consum. Sa nu credeti insa ca ar exista vreo intarziere in operarea sistemului de asistare – am condus, dupa cum va spuneam si la 180 km/h, si am fost nevoiti sa ocolim brusc gropi pe traseul Leuseni la o viteza de 155 km/h, efectuand un “test al elanului” neplanificat. Automobilul a ocolit cu precizie obstacolul, si-a pastrat neclintita stabilitatea de curs, si a revenit cu rapiditate pe traiectoria initiala, directia asigurand un feedback demn de marca alb-albastra de pe capota. Mai mult, atunci cand DSC este conectat, forta cu care volanul este asistat creste substantial, astfel incat masina capata reactii si mai sensibile in manevrare.

Cum se descurca un BMW Seria 5 in traficul urban? Excelent, ca si pe traseu, pe distante lungi sau scurte. In calitate de dotare optionala, automobilul testat de noi este echipat cu sistemul Surround View, care inseamna o camera de luat vederi montata in spate si altele doua montate in oglinzile exterioare. Astfel, display-ul poate oferi imagini atunci cand mergeti in marsarier, iar camerele laterale ofera o viziune completa a imprejurimilor masinii, dupa principiul ochilor de pasare. Sistemul face din parcarea in locuri inguste o placere, oricine putand parca cu o precizie de invidiat in cele mai aglomerate spatii. Este interesant ca aceleasi camere laterale pot oferi si o cu totul altfel de asistenta: atunci cand va apropiati de o intersectie si aveti vizibilitate redusa, aceste camere pot afisa pe display-ul central o viziune anticipata a drumului pe care il intersectati, Dvs. avand capacitatea sa va asigurati astfel in mod anticipat si eficient asupra conditiilor de drum!

Cei care au utilizat vreodata un sistem Cruise-Control au apreciat probabil comoditatea acestuia pe autostrazi si drumuri mai putin aglomerate. Insa atunci cand vine un drum in coborare, sistemul cruise-control poate, de obicei, mentine viteza automobilului doar prin franarea cu ajutorul motorului, lucru uneori mai putin eficient. Iata ca BMW Seria 5 vine in dotare standart cu un cruise-control care mai poate si frana pe vai, actionand franele masinii. Ca si optiune suplimentara, sistemul cruise-control poate oferi si mentinerea distantei fata de automobilele din fata, cu ajustarea vitezei in functie de aceasta distanta, prin franare si accelerari line, astfel incat Dvs. va ramane rolul de a savura autostrazile europene si de a ajuta volanul sa ramana drept...

In materie de securitate, noul BMW Seria 5 exceleaza in continuare. Cu o structura a caroseriei mai rigida cu 55% fata de generatia anterioara si o lista lunga de sisteme de siguranta, BMW Seria 5 ofera o protectie cu totul deosebita celor de la bord. Pentru un comportament sigur al masinii in condus dinamic, BMW a optat intotdeauna pentru o distributie echilibrata a greutatii intre axe, de 50 la 50. Iata ca ampatamentul mare si noile forme nu au uitat de acest principiu si noua generatie vine cu acelasi raport de distributie a maselor.

Sisteme de asistenta la franare, precum ABS sau Brake Assist sunt un lucru firesc de mult timp pe astfel de automobile. DSC-ul este si el un sistem aproape firesc de stabilizare a traiectoriei pe modelele BMW. Mai interesante sunt luminile adaptive de franare, astfel incat, atunci cand este presata puternic frana si ABS-ul este inclus, stopurile produc un flash strident de lumini, ceilalti soferi care urmeaza in spate fiind avertizati imediat despre oprirea brusca a vehiculului, incercandu-se evitarea unei coliziuni.

Lista tehnologiilor de ultima ora poate continua, un lucru insa devine cat se poate de bine conturat – BMW Seria 5 este astazi un pretendent demn la titlul de lider in segmentul sau, iar simpla nominalizare la acest titlul este un lucru ravnit de multi producatori.

Un pretendent demn la titlul de lider in segmentul sau.


Nu pot sa nu ma declar fascinat de ceea ce a reusit noua Serie 5 – sa puna din nou in evidenta valorile cele mai de pret ale marcii BMW, si ma refer aici la sportivitate, stil agresiv in design, perfectiune inginereasca cu accent spre performanta si senzatii de condus orientate catre savoarea celui de la volan. BMW Seria 5 nu este insa nicidecum o revocare a trecutului, incercand sa reutilizeze gloria timpurilor trecute, ci este o expresie cum nu se poate mai inovativa a unei noi directii a marcii BMW in sine, o directie in care sportivitatea redevine o mandrie pentru BMW, iar performantele de care este in stare – un etalon. Fani BMW din toata lumea, uniti-va, urmeaza timpuri de glorie pentru BMW!

Ilie Toma.

Nu pot sa nu ma declar fascinat de noua Serie 5...


Valeriu Bahnaru, despre noul BMW Seria 5:

Revenirea "Rechinului"!

Seria 5 de la BMW dintotdeuna se deosebea prin privirea sa de rapitor, insa, odata cu lansarea generatiei anterioare, E60, instinctul de animal de prada s-a “tocit”, sau chiar a disparut. Nu am de gand sa-l critic inca o data pe Christopher Bangle, insa cu siguranta il voi lauda pe Adrian van Hooijdonk, datorita cui “Rechinul” a “reinviat”!

Probabil noua Serie 5 nu este cel mai frumos automobil din lume, insa cu siguranta este frumos. Nu pot sa nu evidentiez ca automobilul si-a recapatat trasaturile anterioare, desi caracterul nu si l-a schimbat niciodata – bravo inginerilor bavarezi! Automobilul este recunoscut imediat, aspectul sau din nou trezeste emotii in inimile amatorilor BMW, care nu au dorit sa treaca la E60, pentru ca, si imi asum aceasta afirmatie, era prea feminin. Noul BMW 5 Series este un El si nu o Ea, si asa trebuia sa fie totdeauna.

Fata de "rechin" este din nou in voga!


Mie, dintotdeuna mi-au placut modele BMW, datorita cauza proportiilor ideale. In calitate de exemplu de modele geniale, cu proportii perfecte, va propun coupe-ul E36 si Seria 5 berlina in caroseria E39. Acestea sunt niste capodopere de arta, care nu au fost initial concepute ca obiecte de arta, insa in cele din urma au devenit atare. Totul datorita pedantismului nemtilor. Desi arta nu a fost totdeauna univoca, si pe alocuri si “un patrat negru” devine capodopera, uite ca germanilor le reuseste sa creeze un design aproape perfect, care nu poate fi supus criticilor.

Un asemenea exemplu poate fi considerat si noua Serie 5 de la BMW. Privit din orice unghi, acesta arata nemaipomenit de bine, necatand la faptul ca este conceput pe platforma Seriei 7! Da, da, platforma uriasa este ascunsa cu iscusinta sub pielea unui rapitor maritim, care exclude orice senzatie de masivitate. Privirea de rapitor si corpul parca sculptat de rechin, ce nu prezinta niciun unghi ascutit, ci doar curbe line, care mangaie privirea – asta este esenta noului F10. Fara urma de indoiala, la lista mea de perfectiuni, constituita din E36 si E39, se va adauga si F10, pentru ca e prea din cale afara de atractiv si retinut in limitele proportiilor exacte.

Dar sa intram inauntru. Ard de nerabdare sa vad “Rechinul” reinviat in actiune. La inceput am ocupat locul pasagerului din spate si vreau sa va spun ca spiritul dinamic al automobilului nu lezeaza in niciun mod confortul. Probabil, platforma Seriei 7 isi spune cuvantul. In astfel de situatii incepi sa reflectezi daca nu cumva confortul noii Serii 5 lezeaza sportivitatea?

Iau loc in fata si aici, ca si in spate, senzatia de pozitie joasa, in contact cu suprafata drumului, nu ma paraseste pe nicio clipa. In noua Serie 5 stai foarte jos, ca intr-o sportiva, insa asta nicidecum nu influenteaza vizibilitatea si confortul, ci din contra, reda o finalitate aspectului dinamic al automobilului. Fotoliul soferului prinde conturul corpului tau de parca cineva anterior iti luase masura. Efectul de comoditate este completat si de orientarea consolei centrale catre sofer, care, asemeni privirii de rechin, a revenit pe Seria 5! Si acest omagiu adus traditiilor, fiti de acord, conteaza mult!

Regland pozitia volanului si a scaunului, apoi ridicand privirea, am devenit martorul unei imagini neobisnuite. Mi-am dat seama ca profilul musculos al capotei nu are doar importanta estetica, ci, datorita reliefului lui, soferul este in stare sa simta mai bine dimensiunile automobilului. Aceasta senzatie continua si in timpul miscarii. Testat pe propria piele. Dar ce senzatie!

Desi sub capota avem nu chiar cel mai puternic propulsor, totusi, versiunea testata, 523ii, dispunea de 6 cilindri in linie, cu volumul cumulat de 2,5 litri, care ne magaiau auzul cu torsul lor domol. Da, anume tors, fiindca adevaratul raget nu patrunde in interior, iar tembrul de rasa al motorului poate fi auzit doar din afara.

Seria 5 se avanta cu precizie in directia pe care i-o dictezi


Cuplat la o cutie de viteze de mari pretentii cu 8 trepte, motorul de 204 CP si-a demonstrat din plin elasticitatea. Astfel, se poate rula cu viteze mari atat la 1200 rot/min, cat si cu pedala in podea la 6500 tur/min. La orice turatii motorul functioneaza fara suprasolicitari. Se accelereaza dinamic, dar in acelasi timp abia perceptibil. Pe mine m-a bucurat nu atat motorul, cat sasiul.

Seria 5 nu merge, ci se avanta sigur in directia pe care i-o dictezi. Raspunsurile exacte la rotirea volanului m-au cucerit definitiv prin lipsa oricarui gen de incordare, chiar si la viteze de 180 km/h. Imi aduc aminte cat de strans trebuia sa tin volanul lui Jaguar XF la aceleasi viteze. “Taierea” virajelor pe noua Serie 5 este o adevarata placere. Incepi sa cauti, chiar si pe sectoarele in linie drepata, cate o gaura in asfalt, pentru a repeta manevra de evitare a obstacolului, iar apoi rapid si in siguranta sa revii pe banda initiala.

BMW a fost mult timp criticat pentru regiditatea la viteze mari. Parerea mea este ca aceasta etapa deja tine de trecut, la fel si “manifestarile” designerului Chris Bangle. Iar asta n-are decat sa bucure inimile si sufletele adevaratilor fani ai capodoperelor bavareze.

O silueta deja inconfundabila...


Constantin Mihalachi, despre noul BMW Seria 5:


Noul BMW Seria 5 versus concurentii sai pe piata din Moldova.

Istoria noului BMW Seria 5 incepe la 23 Noiembrie 2009, atunci cand pe unul din stadioanele de fotbal, din orasul german Munchen, un elicopter a ridicat panza de pe caroseria care avea sa ne fie cunoscuta mai tarziu sub apelativul de F10. Odata cu acel moment a inceput era noului BMW Seria 5, cel care lasa pentru totdeauna in istorie Seria 5 “marca” Chris Bangle (n.r. fostul designer BMW ce a desenat generatia anterioara Seria 5 E60).

Doar Mercedes-Benz Clasa E poate fi, in acest moment, un concurent redutabil pentru noul BMW Seria 5.


Putin mai tarziu, mai exact la 2 Martie 2010, BMW prezenta in premiera mondiala noul BMW Seria 5, insa de aceasta data la stand-ul companiei de la Salonul Auto de la Geneva. Anume aici publicul a avut ocazia sa vada pentru prima data pe viu noua berlina din Munchen, model care era prezentat pe atunci in versiunea BMW 520d, recunoscuta pentru eficienta si puterea pe care o genereaza propulsorul turboaspirat cu 4 cilindri in linie si o capacitate de 1994 cm cubi.

Iata ca la 27 Martie 2010 noul BMW Seria 5 este prezentat in Premiera Nationala si in Republica Moldova in cadrul unui eveniment, care a adunat sub acelasi acoperis cei mai inraiti fani BMW din toata tara.

In toate cazurile relatate mai sus, noul BMW Seria 5 a starnit foarte mult interes printre public, insa ce il asteapta pe acesta pe piata din Republica Moldova, si nu in ultimul rand care ii vor fi concurentii aici?!

Din momentul lansarii, noul BMW Seria 5 se alatura pe piata in segmentul sedan-urilor premium, modelelor ca Mercedes-Benz E-Class, Audi A6, Lexus GS si Volvo S80. Totusi, cel mai mare rival al bavarezului ramane a fi Mercedes-Benz E-Class, generatia noua a caruia a debutat pe piata autohtona la 12 Aprilie 2009, la scurt timp dupa ce a fost prefatat in ianuarie 2009 si prezentat public la Salonul Auto de la Geneva din martie 2009.

Fiind disponibil de aproximativ un an pe piata locala, E-Class are un mic avantaj in fata noii Serii 5, reusindu-se sa se faca mai bine cunoscut publicului, iar in plus, acesta ofera acum o gama larga de propulsoare, formata din 7 unitati. In acelasi timp, BMW Seria 5, fiind la inceput de drum, ofera doar 4 versiuni, urmand ca in decursul acestui an, acestora sa li se alaturile, cel mai probabil, alte cateva motorizari.

Cei care isi vor dori un sedan de clasa premium au toate motivele sa fie cu adevarat tentati sa aleaga noul BMW Seria 5.


Insa chiar daca se afla de mai mult timp pe piata, si chiar daca ofera o gama de propulsoare mai variata, Mercedes-Benz E-Class se pare ca nu a cucerit foarte multi clienti in Republica Moldova. Problema este, probabil, designul, care pentru multi pare a fi un pic prea controversat, din cauza liniilor ascutite ce domina intreg exteriorul.

La acest capitol, noul Seria 5 se pare ca prevaleaza un pic, bavarezii invatandu-si lectia odata cu generatia anterioara Seria 5 (E60), care a fost foarte criticata pentru designul mult prea indraznet si diferit fata de predecesorul sau, BMW Seria 5 (E39). Noul model da insa dovada de linii mult mai suple si dinamice, care aduc aminte de BMW-urile anilor ’90, foarte indragite in Moldova.

Cu exceptia designului, alte particularitati care ar oferi un avantaj vadit unuia din cele doua modele nu se observa, atat BMW cat si Mercedes-Benz exceland la capitolul tehnic, dar si oferind o serie foarte lunga de dotari standart si optionale. Pana si preturile cu care sunt oferite pe piata noul BMW Seria 5 si Mercedes-Benz E-Class sunt destul de apropiate, pretul de start al acestora situandu-se putin peste 30.000 Euro cu toate taxele incluse.

Cat priveste ceilalti concurenti – Audi A6, Lexus GS si Volvo S80, noul BMW Seria 5 este net superior acestora, motivul principal constituindu-l direfenta de timp in care acestea au fost lansate. unele tehnologii sau propulsoare prezente pe modelele concurente fiind depasite moral. Preturile de start ale concurentilor se situeaza la 28.740 Euro pentru Audi A6, 41.000 Euro pentru Lexus GS si 32.600 Euro pentru Volvo S80. Prin urmare, cei care isi vor dori un sedan de clasa premium au toate motivele sa fie cu adevarat tentati sa aleaga noul BMW Seria 5.

Puternic...


Date tehnice.


Dotari standart:


Dotari optionale ale automobilului testat:



Importator Oficial BMW Group in Republica Moldova:
"AUTO SPACE" SRL
Showroom BMW: str. Bucuriei, 18a, Chisinau
Telefon: ( 373 22) 22-33-99
GALERIE FOTO (52 IMAGINI)
COMENTARII (2)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 10 August 2011 - 13:46
Seria 5 intotdeauna ne-a aratat ceva frumos, inafara de E60. As vrea sa vad cum arata noua Serie 5 in varianta Touring, tre sa fie si mai frumoasa ca sedan-ul.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 10 August 2011 - 13:47
Arata bine si salonul tapitat cu pielea asta roscata.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!