Prima pagină  »  Teste drive  »  Skoda Superb Combi
17 IUNIE 2010
11,108
Skoda Superb Combi
De Ilie Toma
2


Acum mai bine de un an si jumatate, testam Skoda Superb in versiune sedan si ne declaram profund impresionati de ceea ce primeste un cumparator pentru un pret cat se poate de moderat. Mentionam atunci spatiul interior imens, neobisnuit mai ales pentru bancheta din spate, mentionam de asemenea materialele calitative folosite la interior, comportamentul rutier foarte bun, functionarea buna a transmisiei DSG si manevrarea placuta a motorului de 1.8 litri TSI.



Uite ca in 2009, un an extrem de sever pentru producatorii de automobile, Skoda a venit si cu varianta Combi a lui Superb, oferind pentru prima data o versiune break pentru varful sau de gama. Ne-a fost interesant sa aflam ce poate oferi in plus versiunea break intr-un automobil deja caracterizat printr-un spatiu imens, atat pentru pasageri, cat si pentru depozitarea bagajelor.


Accent practic

Skoda este parte a grupului Volkswagen – asta o stiu toti, cred. Cand esti insa parte a unui mare grup, ai, pe de o parte o serie de avantaje – precum accesul la tehnologii moderne, motoare, transmisii – toate multe si bune, care te pot ajuta sa iti formezi o oferta variata si atractiva in fata potentialilor cumparatori. Trebuie sa ai insa si grija sa nu iti superi fratii mai mari din grup, sau, cu alte cuvinte, sa nu devii concurent direct al unui alt model din grup, pentru ca acolo incep conflictele de interese.

Vechea generatie Superb a fost intr-o oarecare masura un concurent destul de important pentru Passat pe multe din pietele emergente, Skoda oferind materiale foarte bune la interior, dotari care pot fi trecute la categoria de lux si un pret mult mai atractiv decat al unui Passat bine echipat in acele vremuri. Noul Superb a fost creat dintr-o cu totul alta perspectiva, mai ales ca o dureroasa criza financiara se lasa deja anuntata. Skoda a mers pe o reteta non-conformista, dar care s-a dovedit a fi de un mare succes in vremuri grele.

Superb a fost supradimensionat, oferind mai mult spatiu interior decat isi putea cineva imagina ca ar trebui sa ofere. Materialele de lux au fost excluse de la interior, cu exceptia dotarilor de varf, in locul lor facandu-si loc un puternic accent practic, familist chiar. Pentru cei ce isi permit sa cheltuie niste bani in plus pentru nivele mai mari de echipare, Skoda Superb le ofera chiar si o umbrela incadrata intr-un sertar special din usi, asa cum o fac cei de la Rolls-Royce pentru modelele lor!

Perioadele economice dificile sunt cele in care cumparatorii cauta sa obtina mai mult pentru bani mai putini. Iar Skoda Superb a fost cea care a oferit exact ceea ce se cauta in timpuri mediocre: senzatia ca ai conduce o limuzina larga, lunga, pe alocuri cu iz de lux, dar care sa te coste incredibil de accesibil. Si reteta a mers, Superb inregistrand rezultate foarte bune de vanzari pe majoritatea pietelor.

Versiunea Combi, testata de noi astazi, costa putin peste 21500 Euro! Cine mai ofera pe piata o break atat de mare, cu motor german sub capota, transmisie germana, functionalitati incredibile, spatiu imens si care sa coste atat de putin? Superb Combi este, spre exemplu, cu doar 6 centimetri mai scurt decat un Mercedes-Benz E-Class Estate!

Interiorul lui Superb Combi ofera acelasi spatiu imens pentru toti cei cinci pasageri, care-si pot face loc la bord. Portbagajul impresioneaza printr-o serie de elemente de fixare inteligente, care pot ajuta foarte mult in exploatarea cotidiana. Volum portbagajului, in mod normal, costituie 633 litri, iar in cazul rabatarii banchetei spate, se obtine un volum de incarcare de 1865 litri! Cu un astfel de portbagaj, iti poti ajuta toti prietenii sa treaca in casa noua...

Si totusi, interiorul versiunii Combi dezamageste printr-o mult mai mica acuratete in asamblare, fata de cel al sedanului de acum un an si jumatate. In sedan am avut senzatia unor materiale bune, bine asamblate. In versiunea Combi, in anul 2010, nu se mai simte asta. Tunelul central, dintre cele doua scaune fata, spre exemplu, este executat dintr-un plastic subtire, care-l face flexibil la atingerea cu mana. Imi pot explica asta doar printr-un program sever de reducere a costurilor la Skoda, pentru a face fata cu bine crizei din 2009.

In toamna anului 2008, atunci cand criza batea la usa, Skoda a aplicat imediat o strategie inteligenta pentru a-si asigura avantaje de piata. Octavia a trecut imediat printr-un facelift, Suberb si Fabia erau doua modele proapsete, deci intreaga gama era una improspatata moral. Superb Combi e de asemenea un model pe care Skoda a mizat, doar ca producatorul ceh s-a asteptat la un 2009 extrem de dificil. Atunci cand s-a decis asupra materialelor utilizate, cele care se reflecta intotdeauna in final costul de productie, Superb Combi n-a mai beneficiat de o atitudine specifica “navelor amiral” din gama oricarui producator.

Probabil, acest tip de masuri i-au permis producatorului ceh sa incheie anul 2009 pe profit, si sa ramana viabil chiar si in vremuri grele. Pe cei care vor insa materiale cu adevarat placute, atat tactil cat si vizual, ii sfatuim sa opteze pentru dotarile superioare, eventual pentru un interior in culoare bej, capitonal cu piele si cu insertii de lemn. Acolo, la acel nivel de echipare, Suberb-ul nu mai poate primi nici o critica.

Totusi, chiar si intr-o dotare mai modesta, Superb Combi ofera un puternic aer de eleganta. Ceasurile de bord au cifre alineate pe circumferinta, in stilul modelelor clasice. Pe volan, in zona de comenzi a farurilor, in cea a comenzilor sistemului de climatizare, a manivelei cutiei de viteze, in jurul gurelor de aerisire de pe bord – peste tot exista inserti cromate discrete, care iti ofera din nou senzatia ca te-ai afla intr-o limuzina mare, de rasa.



Motor si transmisie

Sub capota avem un motor turboaspirat TSI, pe benzina, de 1.8 litri. Puterea maxima se cifreaza la 160 CP, iar cei 250 Nm ai cuplului sunt disponibil intre 1500 si 4500 rpm, fapt care il face foarte placut in condus. Versiunea testata de noi dispune de o transmisie manuala, in sase rapoarte. Aceasta este bine etajata, insa ambreiajului ii lipseste finete in operare. Amintinu-mi de transmisia DSG a sedanului Superb, pot spune cu siguranta ca transmisia automata este preferabila celei manuale.

In tandem cu transmisia manuala, motorul 1.8 TSI accelereaza masina de la 0 la 100 km/h in 8.7 secunde, iar asta inseamna ca familistii nu mai sunt condamnati la un condus plicticos. Din fericire, Superb Combi isi pastreaza agilitatea in manevre, caracteristica sedanului, si astfel, break-ul devine unul iute, placut in condus si foarte manevrabil in viraje.



Stil si aparenta

Desi dispune de dimensiuni foarte generoase, Superb Combi a fost proportionat foarte bine, astfel incat silueta modelului este una placuta, armonizata. Daca partea frontala este identica in raport cu sedanul, spatele aduce blocuri optice expresive, si o continuare reusita a liniilor mediane laterale. Si pentru ca vorbim de un model atractiv pentru familisti, si deci pentru calatorii lungi de familie, barele de acoperis de pe Superb Combi il fac pregatit de eventuale sisteme suplimentare de portbagaj.



Din nou despre confort

Sa apreciezi corect un Suberb Combi poate fi chiar dificil. Pe de o parte, poti fi nitel snob, si sa-i reprosezi materiale mai putin calitative in interior, o oarecare neglijenta la micile detalii, si mai ales, faptul ca incearca sa fie ceea ce nu poate fi: o limuzina mare, de lux.

Pe de alta parte, daca incerci sa privesti lucrurile mult mai simplu, descoperi ca s-ar putea sa te impaci cu ceea ce initial iti pare a fi lips, atat timp familia ta se simte de minune in masina, atat timp cat in portbagaj poti pune si un carut de copil, si inca alte sapte genti mari, atat timp cat senzatia de condus e placuta, iar tu esti relaxat in scaunul tau de sofer, atat timp cat motorul iti ofera un plus bun de putere cand ai nevoie, iar ambianta interiorului este asigurata de un sistem media excelent si un sistem de climatizare bi-zonal.



Si sunt convins ca cea mai mare parte a posesorilor de Superb vor judeca rational, in esenta nesifonata de snobism a lucrurilor, astfel incat ei, si familiile lor, isi vor respecta automobilul si vor aprecia ca acesta le-a respectat bugetul familial in momentul in care l-au achizitionat.

Date tehnice

GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!