Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Prima pagină  »  Teste drive  »  Volkswagen Polo
12 MARTIE 2010
13,911
Volkswagen Polo
De Constantin Mihalachi
3
Noul Volkswagen Polo a fost prezentat exact cu un an in urma, la Salonul Auto de la Geneva, fiind caracterizat de un look absolut nou, precum si de o multime de tehnologii noi, cu care a fost dotat cu generozitate de catre producatorul din Wolfsburg. Ajuns in prezent la cea de-a 5-a generatie, Polo a venit la sfarsitul anului trecut si in Chisinau, iar dupa ce am trecut printr-o iarna grea, am hotarat sa il scoatem la un test drive chiar in prima zi cu soare din acest an.

In sfarsit, Automobilul Anului in Europa a ajuns si pe mainile noastre!


Desigur, a iesi la o plimbare pe strazile capitalei noastre la volanul oricarei masini este o adevarata aventura, insa cum terenul preferat de “joaca” al noului Polo il reprezinta anume zonele urbane, gropile de pe strazile Chisinaului nu aveau decat sa ne prinda bine la testarea manevrabilitatii si a suspensiei noului model…

Dar mai intai hadeti sa va prezint modelul testat de noi… Reprezentanta oficiala Volkswagen din Republica Moldova, compania Rumeon, ne-a pus cu amabilitate la dispozitia noastra chiar primul exemplar Volkswagen Polo ce a calcat pe taramurile mioritice autohtone.

Partea spate este la fel de stilata ca si cea frontala.


Este vorba de o versiune cu 5 usi de culoare argintie, ce ascunde sub capota un propulsor pe benzina de 1.4 litri care dezvolta 85 cai-putere la 5.000 rpm si un cuplu maxim de 132 Nm la 3.800 rpm. Fiind cuplat la o cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte, potrivit datelor de la producator, Volkswagen Polo in versiunea testata de noi accelereaza pana la 100 km/h in 12.1 secunde, in timp ce viteza maxima este de 177 km/h – suficient, cred eu, pentru un automobil de clasa compacta.

La capitolul dotari, automobilul testat era in versiunea de top, Highline, ceea ce insemna o serie de dotari adaugatoare versiunii de baza Trendline.

Dotari standart:

faruri ceata
airbag-uri frontale pentru sofer si pasager
airbag-uri lateral fata pentru cap si torace
computer de bord
sistem de asistenta la urcarea in panta
geamuri electrice fata/spate
oglinzi exterioare reglabile electric/incalzite
sistem Easy Entry
indicator presiune pneuri
scaun conducator reglabil dupa inaltime
ABS
lacat centralizat

Dotari optionale:

sistem de climatizare CLIMATRONIC
sistem de stabilizare ESP, decuplabil
pachet de iarna (scaune fata si stropitoarele parbrizului cu incalzire, sistem de spalare a farurilor fata, sistem de control al nivelului lichidului de spalare)
airbag lateral spate pentru cap si torace
Park Pilot – senzori de parcare spate
cruise control
pachet pentru fumatori
jante din aliaj usor de 16 inch Cartagena
suspensie sport cu garda la sol micsorata cu 15 mm
sistem audio cu 6 difuzoare si player MP3.

Jantele de 16 inch ii redau lui Polo un aspect stilat, insa in tandem cu suspensia sportiva il fac prea dur pentru drumurile autohtone. Optati pentru suspensia standard, e mult mai indicata pentru confortul pe carosabilul din Moldova.


Exterior

Design-ul noului Volkswagen Polo este unul agresiv, cu trasaturi evidente de la fratele mai mare – Volkswagen Golf. Agresivitatea vine de la farurile cu interior negru, cu privire strapungatoare, cat si de la grila radiatorului de culoare neagra, despartita la mijloc de linia barei de protectie. Chiar daca este un automobil de clasa compacta, noul Polo da dovada de o aparenta musculoasa, aripile fata/spate cu profil evazat subliniind acest lucru.

Compact, dar cu o doza buna de agresivitate!


Per total, la exterior, Polo nu pare a fi un automobil mic, dimensiunile acestuia fiind mai mult decat generoase pentru clasa sa. Masurand 3.9 metri in lungime si 1.68 metri in latime, noul Volkswagen Polo este perfect pentru utilizarea acestuia in zonele urbane aglomerate, si suficient de mare pentru ca sa fie observat si de alti participanti la trafic.

Polo. Privire dominanta.


Interior

Volkswagen Polo nu este tipul de masina in care sa urci pentru prima oara, si sa incepi sa faci cunostinta cu aceasta. Din moment ce ai urcat la volan, vehiculul iti pare familiar. Posibil, aici persista inca spiritul generatiilor anterioare Volkswagen Polo, atat de populare la noi, iar asta e un lucru foarte bun, pentru ca masina iti inspira indata incredere si te face sa introduci cu incredere cheia pentru a porni la drum.

Odata asezat la interior, pe scaunul conducatorului, descoperim o pozitie optima cu o vizibilitate buna atat in fata, cat si in lateral. Plansa de bord este conceputa intr-o maniera moderna, din materiale calitative, toate comenzile sunt bine vizibile din postura conducatorului, si, cel mai important, promte din moment ce sunt solicitate.

Mult spatiu in interior, un bord cu linii clasice - asta ar fi o descriere succinta a interiorului lui Polo.


Ampatamentul de 2.47 metri permite ca micutul Volkswagen Polo sa transporte in confort pana la 4 pasageri maturi. Spatiu este suficient pentru fiecare din acestia, chiar si pentru pasagerii din spate. De acest lucru m-am convins cand am urcat in spatele conducatorului, iar cum la acel moment la volan se afla colegul nostru Valeriu, ce are o inaltime de 1.95 metri, pot spune ca dispuneam de spatiu suficient atat la nivelul picioarelor, cat si in inaltime, in ultimul caz un rol important il joaca si inaltimea automobilului de 1.46 metri.

Si pasagerii din spate dispun de suficient spatiu.


Portbagajul ofera o capacitate de 280 litri, spatiu potrivit pentru cumparaturile casnice de la sfarsit de saptamana, sau pentru transportarea unui bagaj personal nu prea mare dupa volum. In cazul in care portbagajul nu face fata cerintelor de moment, intotdeauna exista posibilitatea de a creste volumul acestuia pana la 952 litri prin rabatarea banchetei spate, iar in asa mod, pot fi transportate cu usurinta obiecte ceva mai mari dupa dimensiuni, ca de exemplu schiurile.

Conducatorul dispune inca din start de absolut tot ce are nevoie, nemtii de la Volkswagen fiind de altfel cunoscuti pentru atitudinea lor fata de confortul soferului. In cazul nostru aveam in fata un volan cu trei spite tapitat cu piele si elemete cromate, in spatele caruia se afla cadranul de bord, centrul caruia era dominat de ecranul computerului de bord.

Volan cu trei spite si insertii cromate.


Tin sa evidentiez claritatea ecranului, care afisa intr-o maniera extrem de placuta toate datele esentiale ale automobilului indiferent daca razele solare cadeau pe suprafata acestuia sau nu. In asa mod, pe parcursul deplasarii, afisajul multifunctional prezenta informatii relevante conducatorului, de exemplu ora exacta, durata deplasarii, distanta ce poate fi parcursa cu combustibilul din rezervor, consumul, viteza medie si temperatura exterioara. Putin lasa de dorit afisajul sistemului audio, care era total diferit dupa vizibilitate de cel al computerului de bord si crea un mic disconfort din acest punct de vedere, insa acest sentiment dispare numai dupa cateva minute de mers.

Ceasuri de bord clare si un display eficient al computerului de bord.


Singurul moment la care trebuie sa atrag atentia este ca automobilul este dotat din start cu sistem de asistenta in panta. Pentru cei care nu stiu cum lucreaza acesta, este foarte simplu - de a nu permite automobilului sa se deplaseze inapoi la momentul cand porniti de pe o panta. In asa mod, odata ce ati dat drumul ambreiajului, masina va sta pe loc timp de cateva secunde, pentru ca Dvs sa reusiti sa apasati acceleratorul. Cel mai bine ar fi sa incercati cateva ori cum functioneaza acesta, ca sa nu riscati sa fiti claxonat in trafic.

Clasic si ergonomic.


Propulsor si suspensie

Propulsorul modelului testat de noi, dupa cum spuneam putin mai sus, era in versiunea de 1.4 litri, cel care produce 85 cai-putere si un cuplu maxim de 132 Nm. Din start nu puteam avea pretentii prea mari fata posibilitatile dinamice ale acestuia, deoarece este conceput si setat de inginerii germani pentru un rulaj urban linistit, fara turatii prea mari si consum cat mai mic. Cei care isi doresc si mai multa sportivitate, pot opta pentru versiunea de 1.2 litri TSI de 105 cai-putere, sau de ce nu, pentru noul Polo GTI, cu propulsor de 1.4 litri TSI ce livreaza 180 cai-putere si un cuplu maxim de 249 Nm.

Cutia de viteze, in cazul nostru avea sa fie una manuala, cu 5 rapoarte. Trecerea dintr-o treapta in alta are loc foarte rapid si usor, etajarea treptelor fiind foarte bine setata. Se poate opta si pentru cutia automata cu dublu ambreiaj DSG si 7 rapoarte, plusurile principale ale acesteia fiind schimbarea extrem de placuta a treptelor si scaderea consumului de combustibil, in mediu cu 0.2 litri la 100 km fata de cutia manuala.

Suspensia sport, cu care era echipat modelul nostru, are atat parti pozitive, cat si mai putin placute. Partea buna este ca multumita acesteia, noul Polo dispune de o manevrabilitate extrem de eficienta si precisa, in timp ce partea mai putin placuta se trage din cauza drumurilor autohtone.

Cred eu ca este inca mult prea devreme ca si cumparatorii din Republica Moldova sa opteze pentru o asemenea suspensie, drumurile avariate ofera numai batai de cap din acest punct de vedere, iar conducatorul ar putea ramane nemultumit de alegerea facuta. Cel mai oportun ar fi sa se opteze pentru o suspensie standard, cea care va oferi o senzatie mai moale de mers si care ar relaxa conducatorul chiar si in conditiile noastre de drum.

Partea buna a suspensiei sportive este manevrabilitatea excelenta!


Impresie

Volkswagen Polo m-a lasat cu o impresie foarte buna, in primul rand deoarece acesta mi s-a parut a fi un automobil viu, unul care conclucreaza cu tine, ca in acelasi timp sa aiba grija si de ceilalti pasageri. In spatele volanului te simti foarte relaxat, iar ca pasager nu vei spune niciodata ca acesta te neglijeaza intr-un fel. Nivelul dotarilor standart este foarte inalt, iar in cazul se doreste, se poate opta si pentru optiuni care nu sunt de gasit la rivalii noului Polo, aici este si cazul cutiei automate cu dublu ambreiaj DSG.

Cu un pas inaintea rivalilor.


In ambuteiaje, acolo unde dimensiunile compacte si manevrabilitatea isi spun cuvantul, Polo este un adevarat campion, usurinta cu care acesta poate trece in fata plutonului este de admirat. La final de saptamana, hatchback-ul te poate transporta fara mare efort undeva in afara orasului pentru o vacanta scurta.

Polo. Micul campion.


Intr-un final, am simtit pe propria persoana de ce Volkswagen Polo a fost votat Masina Anului 2010 in Europa, intrecand in final o concurenta grea. Un lucru este cert, daca ar fi fost sa fac si eu parte din juriu, Volkswagen Polo ar fi primit cu cea mai mare incredere votul meu!

Pretul versiunii Volkswagen Polo testate de noi este de 12 999 Euro, pret care include si lista de echipari optionale. Pretul de baza pentru Volkswagen Polo in Republica Moldova porneste de la 8 500 Euro.



Distribuitor oficial Volkswagen in Republica Moldova:
RUMEON SRL
Showroom Volkswagen: str. Varnita, 22, Chisinau
Telefon: 407-700
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!