Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Prima pagină  »  Teste drive  »  VW Tiguan, Golf şi Polo
10 AUGUST 2010
9,427
VW Tiguan, Golf şi Polo
De Ilie Toma
1
Ultimii cativa ani au insemnat pentru Volkswagen cresteri incredibile de vanzari si pana si in cel mai dur an pentru industria auto – 2009 – vanzarile Volkswagen au continuat sa creasca. La fel s-a intamplat si in Republica Moldova: in 2009, foarte putine marci s-au putut lauda cu cresteri de vanzari. Volkswagen a fost insa lider la acest capitol.



Intr-o zi frumoasa de vara insorita, ne-am intrebat in redactie care sunt promotorii succesului pentru Volkswagen. Cineva a zis “noul Golf”. “Tiguan”, a urmat un al doilea raspuns. “Polo e o stea care abia a rasarit si va propulsa succesul si mai puternic” – se aude o a treia voce.

Ne-am amintit de testul cu primul VW Polo venit in Moldova, pe care l-am petrecut la inceputul acestui an, cand drumurile capitalei pareau a fi dupa razboi. Suspensia sportiva, cu care era echipat acel model, ne-a facut sa tremuram cu totii la fiecare groapa din asfaltul autohton. “Poate reusim sa le luam pe toate trei la test, si mai obtinem si un Polo cu suspensie normala? Sa ne putem face si noi o impresie corecta despre micutul german? Si sa descoperim ce se ascunde in spatele succesului fiecaruia din aceste modele?

Dimineata in Chisinau

Zis si facut. A doua zi dimineata ni s-au inmanat trei chei, toate cu logo-ul VW pe ele. A urmat placerea distribuirii cheilor intre noi. Am observat ca doua dintre chei aveau logo-ul alb-negru si doar una il avea color. Judecand dupa principiul cresterii in clasa, mi-am zis ca cea cu logo color avea sa fie cheia Tiguanului, si am luat-o eu. Peste un minut aveam sa ma conving ca avusesem dreptate, desi ceilalti colegi pusesera la indoiala intuitia alegerii cheilor.



In fine, am inceput cu Tiguanul. Am facut pentru prima data cunostinta cu modelul acum doi ani, cand abia aparuse pe piata noastra. Mi-a placut atunci, si mi-era dor sa-l revad intr-o ipostaza de dupa doi ani. Eram sigur ca voi avea o noua privire asupra acestuia, critica si nitel carunta, pentru a-l descrie cat de exigent posibil.

Si am pornit, in frumoasa dimineata de vara, pe strazile Chisinaului. Sub capota lui Tiguan avem un motor de 2.0 litri TSI, ce dezvolta 170 CP si livreaza un cuplu de 280 Nm! 170 CP pentru Tiguan sunt o placere, mai ales ca vorbim de un SUV de dimensiuni compacte! Senzatia pe care ti-o da motorul este cea a unei cutii cu dulciuri, pe care ai vrea sa o savurezi imediat si in intregime, dar iti amintesti ca includerea permanenta a turbinei inseamna consum mai mare. Dupa standardele de consum actuale, am putea numi aceasta motorizare a lui Tiguan ceva mai setoasa de benzina, cu un consum urban oficial de 13.5 litri/100 km.

Judecand dupa calitatea drumurilor tarii noastre, e foarte recomandabil sa optati pentru raze ceva mai mici ale jantelor cand cumparati o masina noua, si profil ceva mai mare a anvelopelor. In felul acesta va exista mai mult spatiu pentru amortizare a socurilor de catre anvelopa si veti fi scutiti de jante deterioarate sau anvelope distruse. M-am bucurat sa gasesc pe Tiguanul din test jante de 16 toli si un profil generos al rotilor. Acest fapt il confera lui Tiguan un comportament foarte lin la rulare. Masina ramane insa la fel de agila in manevre rapizi si, datorita ampatamentului egal cu cel al unui Golf, Tiguan este la fel de usor manevrabil in traficul urban aglomerat.



Reprizele bune de acceleratie ii sunt asigurate lui Tiguan de cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG, in 6 rapoarte. Este de asemenea placut sa stii ca, odata ce te afli intr-o masina care pretinde a fi un SUV, ai si tractiune integrala.

Golful a revolutionat lumea auto candva prin conceptul de hatchback modern, aducand practicism, functionalitate, si spatiu pentru 5 pasageri. Aceeasi reteta o aplica si Tiguan, oferind spatiu suficient pentru trei persoane pe bancheta din spate, un volum de incarcare suficient pentru necesitatile unei familii si un acces usor catre portbagaj.

Golf-ul ofera o rulare si mai moale. Sub capota avem un motor, prezent si pe generatia anterioara a modelului – de 1.6 litri si 102 CP. Este un ultim mohican, fiind unul din cele doua motoare gama Golf caruia nu i-a fost aplicata o turbina. Inca. Pentru ca exista deja modele VW care opereasa doar cu motoare TDI si TSI. Totusi, in condus motorul Golfului din test se simte destul de elastic, iar automobilul “fuge” repede la comanda pedalei de acceleratie. Daca la testul cu VW Golf de acum un an aveam acelasi motor, insa echipat cu o transmisie DSG, astazi avem un Golf cu aer mai clasic – cu o transmisie manuala in 5 rapoarte. Desi nu impresioneaza prin numarul de trepte, aceasta cutie de viteze este una care a servit sute de mii de kilometri pe o multime de modele ale grupului – este deci una verificata bine de timp.



Datorita centrului de greutate ceva mai coborat, tind sa spun ca Golf-ul ofera chiar mai mult confort decat Tiguan-ul, iar spatiul pentru pasageri este aproape identic. Este si firesc, data fiind constructia celor doua modele pe o platforma comuna. Am simtit-o la prima cunoastere a Golfului si o simt si acum: modelul are o aura speciala, care te fascineaza printr-o simplitate franca, dar totusi respectuoasa cu tine. Te captiveaza prin faptul ca abordeaza lucrurile simplu, fara artificii, dar incearca totusi sa-ti ofere materiale mai bune decat cele ale concurentei, o rulare mai placuta decat a concurentilor, astfel incat, cu cat mai multi kilometri vei parcurge cu Golful pe care il posezi, cu atat mai mult vei tine la el.

Tendinta de a crea masini obisnuite cu un caracter sportiv tot mai pronuntat a dus la aceea ca in clasa hatchback-urilor medii si accesibile avem reprezentanti care ofera, in mare parte, o suspensie cu reactii destul de dure. Nu ar fi o problema pe drumuri geometric de ideale – poate ar fi chiar un plus prin stabilitatea sporita care o pot oferi, insa, atunci cand drumurile pe care circuli cunosc mai multe denivelari decat locuri drepte, o suspensie ca cea a Golfului este ceea ce iti doresti.

Si daca tot vorbim de suspensie, la urmatorul stop urban am urcat curios la volanul lui Polo. Am facut 500 metri cu masina, apoi am coborat si am zis ca uite asta e suspensia potrivita pentru un Polo exploatat in Chisinau, si nicidecum cea sportiva. Mi-am continuat calatoria la bordul lui Polo, redescoperindu-l acum intr-o noua ipostaza: cea a unei masini confortabile.



Confortul la rulare este comparabil cu cel al unui Golf, cu ceva mai putin spatiu in spate. Totusi, pentru o familie tanara, spre exemplu, Polo ar indeplini perfect rolul de calut de fier, gata sa se descurce cu toate sarcinile cotidiene. In interior gasim si materiale identice ca si calitate cu cele ale Golfului, iar manevrabilitatea se conformeaza standardelor impuse de cei doi frati mai mari.

Un aspect important, caracteristic tuturor celor trei modele este izolarea fonica foarte buna, cu mult peste media concurentei. Un automobil compact precum Polo, spre exemplu, este de obicei foarte zgomotos la rulare, mai ales daca vorbim de viteze ceva mai mari. Polo insa ramane silentios in habitaclu, si savurezi si in continuare la fel de placut drumul pe care rulezi.

Condamnati... la succes

Dupa cateva sesiuni foto in plin centrul capitalei, ne-am continuat drumul spre trasee extra-urbane. Din toate trei, Golf are cele mai mari sanse sa nu te oboseasca pentru multe sute de kilometri, urmat indeaproape de Tiguan si Polo.

Desi mai mic, Polo se descurca foarte bine si cu depasirile de traseu, ajutat si de transmisia DSG a exemplarului din test. Daca va permiteti diferenta de cost, atunci optati pentru un Polo cu DSG in favoarea celui manual – e mult mai placut in condus si se sincronizeaza foarte bine cu motorul de 1.4 litri de sub capota. Cu o turare mai increzuta a motorului, poti obtine foarte rapid acceleratiile necesare. Ca agilitate, datorita dimensiunilor compacte, ii intrece de departe pe multi dintre concurenti. Totusi, in orasele cu drumuri corespunzatoare, Polo GTI ar fi adevaratul deliciu....



Chiar si asa, cutia de viteze a lui Polo poate fi cuplata in regim Sport, si atunci performantele masinutei sunt cu adevata admirabile admirabile. Datorita ambreiajului dublu, schimbarile treptelor au loc fara socuri nedorite, chiar daca vorbim de momentele cand se accelereaza intens.



Dupa mai multi kilometri de traseu interurban, care luase si forma unor curbe placute, ajungem si in dreptul unei inchisori. Da, o inchisoare adevarata. Cele trei masini, langa zidul unei inchisori, se incadreaza perfect in notiunea de condamnati. Doar ca vorbim de condamnari la succes, din fericire!

Plusuri si minusuri

Sunt bestseller-uri in clasele din care fac parte si e clar ca isi conving publicul foarte eficient atunci cand sunt cumparate. Sa vedem insa care sunt cele mai vizibile calitati si cele mai importante critici care ar putea fi aduse fiecarui model – intr-un cuvant, sa vedem ce le asigura succesul si ce-ar putea fi mai bine.



Polo puncteaza excelent printr-un design agresiv, motoare eficiente si materiale foarte bune la interior. Design-ul interiorului ar putea sa para sobru pentru unii, insa asta tine de stilul cu tendinte spre conservator al germanilor. Daca exploatati automobilul in tara noastra, evitati suspensia sportiva – e mult prea rigida. Optati pentru o suspensie normala si aceasta va asigura un confort foarte bun la rulare, si, pe cat posibil, optati si pentru transmisia DSG! Aceste caracteristici il recomanda pe Polo fie pentru familiile tinere, care isi doresc un automobil mai rafinat si mai placut, dar si eficient in acelasi timp, fie pentru celibatari, care isi doresc o masina cu design agresiv, pe care o pot eventual si personaliza. Poate avea cu acelasi succes si rolul masinii unei tinere doamne.



Golf aduce calitati similare, dar intr-un dozaj mai generos. Avem motoare eficiente, materiale bune in interior, un confort foarte bun la rulare si un portbagaj mai mare. Criticii ar putea acuza Golf-ul ca a fost intrecut la capitolul design de fratele mai mic din gama – Polo. Si este adevarat. Polo arata deja mai bine, mai agresiv si mai stilat decat Golful, care pastreaza un aer mai sobru. Totusi, datorita dimensiunilor mai mari, Golful castiga mai multe puncte la aspectul practic, mai ales in calitate de masina de familie. In portbagaj exista deja suficient loc pentru un carut de copil, spre exemplu, in comparatie cu Polo, care poate pune probleme in aceasta directie. Golful poate oferi un bun confort si la distante mari, prin urmare va indeplini mult mai bine rolul de unica masina a familiei. Si tinteste deja nu doar la familiile tinere, ci si la cele de varsta medie, datorita practicismului sporit. Totusi, Golf a fost intotdeauna o masina a oamenilor tineri, iar asta inseamna ca cei care aleg un VW Golf trebuie sa se simta tineri in suflet – e o conditie obligatorie pentru a-i intelege corect filosofia!

De la stanga la dreapta: interiorului lui Tiguan, Golf si Polo.

De la stanga la dreapta: manivela cutiei de viteze pentru Tiguan, Golf si Polo.


Tiguan aduce un spatiu interior similar cu Golful, aceleasi motoare eficiente, aceleasi materiale bune la interior si aceeasi doza de practicism. Mai aduce si ceva in plus: rezistenta sporita in fata conditiilor unui carosabil departe de a fi perfect. Aduce si tractiune integrala, cei drept vorbim insa de o dotare optionala. Aceste atribute il pot face preferabil in fata Golfului, mai ales in tara noastra. Spatiul interior este, dupa cum spuneam, comparabil cu cel al unui Golf, insa nu mai este primul in clasa SUV-urilor compacte, unii concurenti oferind ceva mai mult la acest capitol. Totusi, Tiguan reflecta de minune tendintele pietii, de orientare catre SUV-urile compacte, cu capacitati moderate de offroad, dar aspect practic sporit. In cazul lui Tiguan, acesta tinde la o familie tanara sau de varsta medie, dar cu venituri ceva mai mari, reprezentand si o exprimare a unei pozitii nitel superioare in ierarhia sociala.



Sunt trei si toti trei ofera calitati foarte interesante. Noi putem spune ca spre sfarsitul testului ne-a impresionat in mod special Polo prin consumul de carburant, cu o medie de 6.2 litri la 100 km, desi am avut opriri dese si lungi pentru sesiuni foto, cu motorul pornit si sistemul de aer conditionat in functiune.
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Gorceag Eugen
Nisporeni, Moldova
la 14 Ianuarie 2012 - 12:58
Masini bune. Da degraba o sa faca si moldovenii una din mlaja si papura
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!