Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Prima pagină  »  Teste drive  »  Audi A6 vs BMW Seria 5 vs Mercedes-Benz E-Class
27 OCTOMBRIE 2011
18,563
Audi A6 vs BMW Seria 5 vs Mercedes-Benz E-Class
De Ilie Toma, Valeriu Bahnaru, Vasile Marian
11
Segmentul maşinilor business premium are un nou reprezentant. Vorbim de Audi A6, modelul care a ajuns şi în showroom-ul din Chişinău. Şi pentru că ne era dor de un mega test comparativ, şi nouă, dar şi Dvs., după cum ne-aţi spus-o, am decis să mergem pe varianta clasică, dar întotdeauna intrigantă, a triadei germane.



În ianuarie 2009, şi-a făcut debutul actuala generaţie Mercedes-Benz E-Class. În 2010, a venit şi noua Serie 5. La sfârşitul lui 2010 au fost dezvăluite primele imagini cu noua generaţie Audi A6, iar anul 2011 îl aduce şi în showroom-uri. S-ar putea crede că pentru vreo 3 ani de acum încolo va fi linişte în acest segment. Dar, deoarece în lumea auto de cele mai multe ori avantajul îl deţine modelul cel mai nou, e deosebit de intrigant să vedem pe cât de mult îşi păstrează punctele forte proprii cele trei modele, apărute în 3 ani consecutivi, şi dacă, ultimul dintre ele, Audi A6, a reuşit să şteargă din aşii concurenţilor săi, apăruţi ceva mai devreme.

Deci, Audi, BMW şi Mercedes-Benz. Luptă crâncenă între producători. Luptă crâncenă între fani. Care să fie mai bun, care să fie mai confortabil, mai prestigios, mai luxos sau mai oricum vreţi?



Avem un Audi A6 2.0 TDI în test. Desigur, am încercat să îi alegem concurenţi direcţi disponibili, lucru care, pe o piaţă de dimensiunea ţării noastre, e dificil de realizat. Totuşi, cu BMW ne-a reuşit. BMW-ul din test e un 520d – un concurent absolut direct al lui A6. Cu Mercedes-Benz ne-a reuşit mai puţin, motorizarea fiind tot una diesel, însă cu 47 CP mai puternică decât cea a lui 520d, spre exemplu. Deci, E-Class-ul din test vine în versiune E 300 CDI BlueEFFIENCY, cu un motor V6 de 3.0 litri sub capotă, spre deosebire de propulsoarele cu patru cilindri în linie, cu care sunt echipate celelalte două modele din test.

De fapt, propulsoarele lui A6 şi ale lui 520d sunt extrem de apropiate ca performanţă, cel puţin cea care este expusă în datele tehnice. Motorul lui Audi dezvoltă 177 CP la 4,200 rpm, în timp ce BMW aduce 184 CP la 4,000 rpm. Doar 7 cai-putere diferenţă. Mai mult ca atât, cuplurile maxime atinse, sunt egale, de 380 Nm. Şi în ambele cazuri cuplul maxim este disponibil de la 1,750 rpm!

Mercedes-Benz vine cu un V6 care dezvoltă 231 CP la 3,800 rpm. Cuplul maxim sare după nivelul de jumătate de mie de newton-metri, spre 540 Nm. Eh, putere şi mult cuplu... Mmm...

Totuşi, practica bate teoria de foarte multe ori. Să dăm, deci, startul bătăliei!

Design şi prezenţă

Noul Audi A6 are un look agresiv, punctul său forte fiind, fără îndoială, partea frontală. LED-urile, care accentuează conturul blocurilor optice, au evoluat deja la următoarea treaptă, când nu mai arată ca nişte decoraţii de brad, ci mai degrabă par rupte dintr-un viitor hi-tech.



La prima privire, nu ai spune niciodată că Audi A6 este cel mai mare, ca şi dimensiuni, dintre cei trei concurenţi. Şi totuşi, datele tehnice spun că A6 măsoară 4.91 metri lungime, Seria 5 – 4.90, iar E-Class – 4.87 m.

BMW are şi el un look agresiv, noua generaţie a Seriei 5 revenind la o grilă a radiatorului aproape verticală, la forme pure şi bine conturate şi lăsând la o parte orice experiment de design din epoca lui Chris Bangle. Noua Serie 5 este un model care nu poate să nu fie îndrăgit de adevăraţii fani BMW, pentru că reuşeşte să readucă în valoare într-un mod foarte iscususit elementele-cheie, tradiţionale, ale mărcii.



Mercedes-Benz pune, ca de obicei, accent pe eleganţă. Spre deosebire de Audi A6, unde cromul poate fi găsit doar la conturul grilei radiatorului şi la cel al geamurilor, E-Class abundă în elemente cromate. Grilă, emblemă pe capotă, conturul proiectoarelor LED de zi, linii longitudinale cromate pe lateral, pe bara de protecţie spate, pe portbagaj şi, desigur, la conturul geamurilor. Asta e reţeta celor de la Mercedes-Benz, de a merge pe o linie conservatoare a luxului, care le asigură atractivitatea pentru o bună parte din public. Audi însă pare să le-o taie cu „good morning illumination” („bună dimineaţa iluminare” – expresie dintr-un spot publicitar Audi, în care acesta ironizează luxul plin de patos al celor de la Mercedes-Benz, n.r.), aducând o interpretare nouă a luxului, pe alocuri minimalistă, iar pe alocuri cu iz de hi-tech. Pentru cei care nu înţeleg această filosofie inovatoare Audi, noul A6 poate părea doar un... A4 ceva mai alungit... Şi totuşi, la fel cum iPhone-urile lui Steve Jobs au cucerit piaţa prin simplitate şi esenţă, la fel o face şi Audi. În cazul lui E-Class, trebuie să penalizăm modelul pentru forma blocurilor optice, care a fost iniţiată chiar de E-Class, dar care a fost în scurt timp abandonată de Mercedes-Benz. Prea curând creaţia li s-a părut neinspirată creatorilor. La doar doi ani de la apariţie, farurile cu formă de paralelogram nu mai par o soluţie inspirată de design. Designerii Daimler şi-au găsit în cele din urmă muza şi au creat partea frontală a lui CLS, pe care o transpun pe mai multe modele, dar asta e o poveste mai recentă, care nu atinge deocamdată Clasa E. Cu siguranţă faceliftul de peste un an-doi va aduce schimbări la acest capitol.



BMW, însă, e modelul care inspiră forţă şi caracter. Designul său va fi apreciat şi peste 2 ani, şi peste 15 ani, anume pentru că aduce inovaţii fără a renunţa la elementele care îl definesc ca marcă.

Prin urmare, Audi şi BMW primesc punctaj maxim din partea noastră, în timp ce E-Class este penalizat cu un punct.

Ambianţa în interior, la volan

Maşinile business premium sunt conduse, de obicei chiar de stăpânii lor, iar mai rar, şi de şoferii acestora. Deci, un automobil din acest segment trebuie să ofere confort atât pe bancheta din spate, cât şi la volan. Mai mult ca atât, şi senzaţiile active de condus nu trebuie să lipsească, pentru că un sedan de clasă business trebuie să fie manevrabil şi suficient de puternic pentru un condus antrenant.

Audi A6
BMW Seria 5
Mercedes-Benz E-Class


La volanul lui Audi, obţii instantaneu o atmosferă de sportivitate. Volanul profilat, cu un centru evidenţiat, îţi dă senzaţia că te afli într-un automobil cu caracter sportiv declarat. Totuşi, o scurtă privire de-a lungul bordului îţi reaminteşte că luxul şi tehnologiile sunt în continuare la bord. Inserţiile de lemn natural sunt deosebit de plăcute, iar linia superioară a bordului, care continuă şi pe uşi, accentuează eleganţa interiorului. Ne bucurăm să descoperim o schimbare importantă la manivela cutiei de viteze. Multe din modelele producătorului german amplasează poziţia D (Drive) pe acceaşi linie ca şi S (Sport), iar atunci când cuplezi, spre exemplu, din marşarier în D, ai de foarte multe ori tendinţa de a merge până spre S, deşi nu ţi-o doreşti. În noul A6 ultima în linie este D, iar schimbarea cu regimul sport are lor printr-o mişcare laterală. Prin urmare, nici o bătaie de cap cu greşirea poziţiei.

Indicatoarele de bord ale lui Audi A6.


Şi ceasurile de bord ale lui A6 sunt deosebit de plăcute, cu o puternică alură de hi-tech. Contrastul este foarte bun, indicatoarele pot fi uşor citite, iar zona centrală este de fapt un display LCD bine camuflat, dar care afişează informaţii utile, într-un mod eficient, la fel ca şi pe Audi A8. Ca întotdeauna, Audi râmâne fidel culorilor sale definitorii: alb, gri şi roşu. Şi, desigur, nu putem să nu menţionăm şi display-ul de pe consola centrală, care îşi face apariţia fastuos din bord, la fel ca în cazul lui A8.

Interiorul lui BMW Seria 5


Suprzinzător, dar la volanul lui BMW Seria 5, nu obţii o senzaţie atât de puternică de sportivitate, cel puţin nu imediat. Iese în evidenţă mai degrabă luxul, decât caracterul rebel sportiv. Ei bine, problema îşi are rezolvarea în pedala de acceleraţie, pentru că atunci când o dozezi cu generozitate, Seria 5 îţi aminteşte ce înseamnă sportivitate şi echilibru tipic BMW. Iar în scurt timp, sesizezi că BMW înglobează cel mai bine luxul şi senzaţia de maşină premium business cu sportivitatea pură.

Mercedes-Benz abordează linii clasice şi în interior, şi îţi oferă o ambianţă plăcută şi relaxantă. Poate prea relaxantă, însă amatorii mărcii ştiu că anume această senzaţie dintr-un Mercedes-Benz face toţi banii. Manivela cutiei de viteze este poziţionată pe coloana de direcţie şi, în primele clipe, tinzi să îţi duci mâna pe tunelul central, apoi sesizezi că schimbul poziţiei de transmisie se face de la manivela mică de lângă volan. E un element comun pentru aproape toate modelele mărcii, dotate cu transmisia 7G-TRONIC, iar părerile sunt, ca de obicei împărţite. Noi nu prea avem la inimă această poziţionare, în schimb trebuie să recunoaştem că există o serie de avantaje, printre care şi accentuarea senzaţiei de confort, dar şi eliberarea unui spaţiu generos de pe tunelul central.

Cadranele de bord ale lui E-Class, 5 la număr


Cadranele de bord sunt 5 la număr, din dorinţa de a minimiza, probabil, rolul turometrului. Rolul central îl ia vitezometrul, iar în dreapta lui stă, mai mic, turometrul. Nu putem să înţelegem, însă, rostul unui ceas analogic atât de mare, de dimensiuni identice cu turometrul. Locul perfect al unui ceas analogic e pe consola centrală, aşa cum stă într-un S-Class sau chiar un C-Class facelift. De un ceas de dimensiunea turometrului, pus drept în faţa ta, nu ai nevoie! Nu într-o maşină de lux, de clasă business...

Lucrul pe care îl apreciem cel mai mult la E-Class, însă, şi de care duc lipsă celelalte două modele din test, este consola centrală bine conturată pe verticală. A6 şi Seria 5 pun accent pe liniile orizontale ale bordului, în timp ce E-Class delimitează vizual consola centrală, într-o manieră clasică şi elegantă. Şi plăcută.

Ambianţă în interior, pasageri spate

Audi şi Mercedes-Benz primesc puncte de penalizare pentru banchete spate foarte subţiri a şezutului, care taie din relaxarea somptuoasă pe care ţi-o doreşti într-o astfel de maşină. Acest fapt favorizează un spaţiu mai mare pe înălţime dedicat pasagerilor de aici, însă, suntem într-un sedan de clasă business, deci exigenţa e adeverită.

Audi A6
BMW Seria 5
E-Class


BMW excelează aici. Priviţi cât de bine este profilată bancheta, şi, până şi zonele marginale continuă mult mai reuşit spre uşi, învăluind pasagerii într-un confort de mătase.

Toate trei modele dispun de prize de aer, ale sistemului de climatizare, dar şi de prize dedicate de 12 V, pentru pasagerii spate.

Confort la rulare

BMW a venit în test cu anvelope RunFlat, care s-au dovedit oarecum nepotrivite pentru gropile dese şi mărunte din Chişinău. Asta pentru ca acestea rezonează şi forţează suspensia să producă un zgomot deranjant, pe care nu ţi-l doreşti drept partener la bord. Totuşi, imediat ce ieşi la un drum mai bun, lucrurile revin la normal, iar confortul la bord revine la valoarea maximă.



Audi aduce o suspensie care se descurcă mai silenţios pe drumurile capitalei, dar trebuie să menţionăm că nici A6, nici E-Class, nu aveau anvelope RunFlat. Audi A6 reuşeşte să păstreze o doză bună de confort la bord, dar te ţine în acelaşi timp mult mai conectat cu drumul decât un A8, spre exemplu. Senzaţia de sportivitate de la volan continuă, deci, şi în comportamentul suspensiei.

Trebuie să menţionăm, însă, că exemplarul din test este echipat cu suspensie cu reacţie ajustabilă, prin urmare caracterul sportiv al maşinii poate fi chiar accentuat!



Mercedes-Benz oferă cea mai bună „ermetizare” a interiorului faţă de suprafaţa carosabilului. De la volan ai senzaţia că maşina abordează mult mai firesc denivelările autohtone, chiar dacă modelul din test este echipat cu jante imense, de 18 inch, iar în regim de autostradă maşina te izolează total de senzaţii neplăcute. Din nou, ca şi în cazul lui A6, senzaţia de confort absolut de la volan continuă şi în comportamentul suspensiei.

Deci, deşi A6 şi E-Class au amândouă puncte maxime, Mercedes-Benz e totuşi câştigător aici.

Feeling sportiv / manevrabilitate

Fanii BMW aşteată să spunem, probabil, că Seria 5 este sportiva testului... Nu, nu este chiar aşa! A6 nu rămâne deloc în urmă la manevrabilitate efectivă, iar la senzaţia de feeling sportiv chiar face un mic pas înainte! Ţinuta de drum este excelentă în cazul ambelor modele, însă greutatea mai uşoară a lui Audi favorizează un alt soi de comportament sportiv, propulsat mai mult de uşurinţa sarcinii şi abia apoi de puterea propulsie.



Mercedes-Benz E-Class este uşor devansat la acest capitol. Manevrele rapizi sunt executate bine, însă automobilul se simte mai mai predispus spre rulare relaxantă. Din nou, orientare spre confort din partea Mercedes-Benz, şi mai puţin spre sportivitate.

Putere / acceleraţie

Iar această orientare a E-Class-ului se face cu atât mai simţită în putere şi acceleraţie. S-ar putea crede că un V6 sub capotă cu 50 CP mai puternic decât celelalte două propulsoare, ar putea face praf celelalte două modele. Adevărul e că, în regim normal al transmisiei, motorului lui E-Class E300 CDI toarce foarte plăcut şi împinge cu plăcere la rotaţii mici, datorită cuplului mare, însă, atunci când apeşi cu forţă pedala acceleraţiei, acesta se dovedeşte destul de leneş în reacţii. De la E300 CDI ai aştepta să fii împins imediat în scaun, iar maşina să-şi ia imediat tălpăşita. În realitate toate se întâmplă mai încet, însă. De vină nu este atât motorul sau forţa de care dispune, ci gestionarea electronică a lui şi a transmisiei, axată spre eficienţă în consum. Pentru că tabloul se schimbă radical atunci când se include butonul Sport. Abia atunci V6-le de sub capotă începe a urla cu adevărat, abia atunci puntea spate parcă vrea să derapeze atunci când transpune cuplul imens pe asfalt, abia atunci îţi aminteşti că ai un propulsor de o cilindree generoasă sub capotă. Totuşi, uneori s-ar putea să vrei ca la o apăsare puternică a pedalei să ai parte de o fază scurtă de acceleraţie pronunţată, fără a fi nevoit să incluzi regimul Sport sau să presezi pedala chiar până în podea şi tocmai de asta ar fi preferabilă o mai mare adaptivitate a creierilor electronici ai maşinii pentru solicitările celui de la volan.

De la stânga la dreapta: Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Class


A6 şi Seria 5 sunt mult mai harnice în a-şi pune imediat motoarele la treabă atunci când vine vorba de faze de acceleraţii. Din nou, A6 îşi face simţită greutatea mai redusă, transpusă într-o uşurinţă specifică în accelerări, iar BMW face uz de un tren de rulare bine echilibrat şi o tehnologie inteligentă a turbinei, care câştigă secunde preţioase în accelerare. Într-o eră a downsizing-ului, şi, în cazul Moldovei, a taxelor vamale în creşteri continue, un motor de 2.0 litri diesel sunt capotă poate fi cea mai potrivită motorizare, chiar şi în cazul sedanurilor premium business.

Consum

Din fericire, toate modelele din test au un consum redus, graţie tehnologiilor dezvoltate constant de cele trei producători german. BMW Seria 5 este lider la consum, cu un consum mixt de doar 4.7 litri / 100 km, urmat, îndeaproape de A6, cu un consum mixt de 5.0 litri. Pentru E-Class, am luat în calcul versiunea comparativă directă – E200 CDI – care indică un consum mixt de 5.4 litri / 100 km. Totuşi, maşina din test indică un consum de 7.1 litri / 100 km.

Tehnologii

Din nou, atunci când vorbim de pionerii industriei în materie de tehnologii, e greu să spui că cineva dintre cele trei nume ar fi devansat. Acestea pornesc de la injecţie şi turbine şi continuă până la sisteme de asistenţă pentru cel de la volan. E-Class anunţă şoferul când e timpul să facă o pauză de cafea. Audi şi BMW regenerează energia la frânare şi o stochează pentru a o folosi pentru elementele de la bord şi a reduce, astfel, sarcina asupra motorului. E-Class vine cu o capotă activă, care, în cazul unui impact cu un pieton, ar reduce substanţial din forţa impactului. A6 vine echipat cu sistem Start/Stop, care opreşte motorul atunci când automobilul staţionează, iar Seria 5 ajustează independent fazele lungă şi scurtă a farurilor. Iar lista tehnologiilor poate continua extrem de mult...

Preţ

Mercedes-Benz E-Class are, în mod motivat, cel mai mare preţ dintre modelele, parţial datorită motorizării superioare, parţial din cauza accizelor extrem de mari din ţara noastră. Astfel, E 300 CDI are un preţ de bază de 49,420 Euro, la care se mai adaugă dotările opţionale ale exemplarului din test, în sumă de 7,110 Euro. În sumă obţinem un preţ de 56,530 Euro. Totuşi, trebuie să menţionăm că versiunea direct concurentă – E 200 CDI – porneşte de la 43,860 Euro.



BMW 520d costă, în dotarea de bază, 36,730 Euro, la care se adaugă dotări opţionale în valoare 9,584 Euro. Prin urmare, modelul din test costă 46,314 Euro.



Audi 2.0 TDI are un preţ de bază de 35,000 Euro, iar cu tot cu dotări opţionale modelul din test are un preţ de 47,765 Euro. Deci, ca preţ de bază favorit este Audi.

Câştigătorii bătăliei

Deci, Audi, BMW şi Mercedes-Benz... Iar fanii fiecărei dintre cele 3 mărci aşteaptă numele marelui câştigător al testului comparativ. Începem cu Mercedes-Benz, care ia locul 3, sau 2, dacă e să fim mai corecţi. Modelul este exclusiv destinat celor care pun accent în primul rând pe confort, eleganţă, graţie şi condus relaxant. Oameni calculaţi, care vor sa savureze condusul prin prisma ambianţei, şi nu a sportivităţii. Totuşi, E-Class a făcut faţă cu demnitate celor doi concurenţi, apăruţi mai recent pe piaţă.



Iar câştigători avem doi, care au ajuns într-atât de aproape unul de altul pe linia de final, încât e aproape imposibil să stabilim un singur învingător. Audi aduce mai multă sportivitate şi o formă mai inovativă a luxului, BMW mizează şi el pe sportivitate, dar aduce şi un plus generos de confort şi ambianţă la bord. Cu performanţe absolut asemănoare linia de demarcare în favoarea unui sau altuia poate fi făcută doar după caracterul şi preferinţele fiecăruia din Dvs. Deci, pe care îl consideraţi Dvs. câştigător?

  Audi A6 BMW Seria 5 Mercedes-Benz E-Class
Design şi prezenţă 10 10 9
Ambianţa în interior, volan 10 9 9
Ambianţa în interior, pasageri spate 8 10 9
Confort la rulare 10 9 10
Feeling sportiv / manevrabilitate 10 10 9
Putere / acceleraţie 10 10 8
Eficienţă 10 10 10
Tehnologii 10 10 10
Total 78 78 74


GALERIE FOTO (56 IMAGINI)
COMENTARII (17)
GrandPremium
Chişinău
la 27 Octombrie 2011 - 11:32
SUPER TEST!!!
Multumesc moolt piataauto.md!!!
Toate mashinele sunt la fel superbe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
2
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 27 Octombrie 2011 - 13:49
Bravo piatauto. Mi-a facut placere sa citesc articolul.
Totusi nu prea am inteles faza cu blocurile optice. Oricum la partea design nu vreau sa critic sau sa laud nici un concurent.
Desigur pacat ca nu a fost un E220 sau E250. Nu consider ca concurentul direct a lui A6 si Seria5 e E200.
E200, E220 si E250 au cilindreea de 2143cm3. Deci cel mai potrivit ar fi fost E220 de 170cp.
Si ultima intrebare: din ce an e E Class? Fiindca recent cei de la Mercedes au adus niste schimbari la partea tehnica. Si aici as vrea sa accentuez sistemul Start-Stop in serie pentru majoritatea modelelor.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 27 Octombrie 2011 - 13:59
Pentru Eugen:
E-Class din test este produs în anul curent, acum câteva luni. Într-adevăr, şi pentru E-Class şi pentru Seria 5, sistemele start/stop vor fi disponibile în toate dotările, în regim standard. Însă, ca de obicei, ciclul de la implementarea în producţie până la livrarea în showroom-uri durează 3-4 luni, iar din cele 3 maşini din test doar A6 avea acest sistem în dotare.
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 27 Octombrie 2011 - 17:17
multumesc piataauto!
0
0
Mihail
Chişinău
la 27 Octombrie 2011 - 21:33
mda maladet piataauto(la tati mujisii care o facut testu)...
acum despre masini:
dac serios as prefera bmw in aceasta classa....
foarte reusit .. iac aici se vede diferenta....das mercedesu ma inpresionat ...
0
0
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 28 Octombrie 2011 - 01:15
bravo piataauto un test foarte reusit si frumos,aici nui voie sa spui cine a cistigat ,aici depinde de fiecare in parte cu gusturile sale,ce vreau sa adaug,un prieten sia luat seria 520d 2011,si el a spus ca volanul a devenit un pic mai artificial pt ca lau facut sa coteasca rotile electric,in rest fata de E60 comfortul a crescut considerabil.am avut ocazia so conduc,e o masian geniala,cit ce tine de mb si audi nu am avut ocazia sa ma plimb in ele da cred ca is la nivel
0
0
STEFF
Chişinău
la 28 Octombrie 2011 - 10:15
Pentru mine MercedesBenz este cistigatorul ! BMW #2 Audi #3
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 28 Octombrie 2011 - 17:10
da sunt un fan inrait al MB, dar nu si in aceasta clasa !!! La inceput ma socat ft mult BMW prin agresivitatea lui, dindui lui preferinta, iar acum acest A6, la moment idolii mei din acest segment sunt A6 si seria 5, cu ft mare parere de rau ca nu e un E-class !!
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 29 Octombrie 2011 - 11:32
...Puper test, de ce nu mati kemat si pe mine :D:D
0
0
dima
Chişinău
la 29 Octombrie 2011 - 12:01
bun test, taman la tanc, eu chiar 2 zile in urma am fost prin salon la bmw mercedes audi si altele cu un prieten care vrea sasi ia masina noua in leasing, sincer sa fiu in aceasta clasa dupa design imi place cel mai mult audi, insa datele tehnice, necatind la cele scrise in pasaport BMW este mai presus, in primul rind in bmw te simti ca intro masina scumpa iar in audi ca intro jucarie, de mercedes in genere nu vorbesc el e mult mai prejos decit celelalte 2, ce tine de pret in dotarile de baza BMW ofera mai multe comoditati decit orce alta marca, sunetul motorului cu 4 cilindri este mai mic si mai frumos (nu ca de tractor ca la audi), din start BMW ofera 5% reducere la pret chiar daca ei in leasing, audi ofera 3 % doar daca achiti pretul total deodata, apoi service-ul la BMW e mai presus cu mult si ofera 2 ani garantie la orce detaliu, rumeon nici pe garantia de baza nu ofera nimic, doar pe hirtii etc, eu consider ca BMW e cistigatorul, audi cistiga doar la design!
0
0
Autoexpert
Chişinău
la 29 Octombrie 2011 - 13:09
De acord cu tine dima la 99%.Doar la ceea ce tine calitatea finisarii audi ii rupe pe ambii concurenti...hai sa fim realisti...ceea ce tine de service e problema dealer-ului local nu si amarcii in intregime...apropo rumeon mai are maximum un an de intins asa apoi ori se schimba radical(ceea ce e putin posibil)ori audi v-a transfera drepturile de importator altor firme...cred ca in primul rind la DAAC-Hermes.
0
0
dima
Chişinău
la 29 Octombrie 2011 - 21:56
poate e problema rumeonului, nu stiu, insa noi nu avem de ales, si atunci cind e vorba de investit bani, te gindesti unde ai so deservesti, de aceea asta direct influenteaza asupra marcii, ce tine de calitatea materialelor nu zic cas rele, insa nu la fel de bune ca in bmw, am avut ocazia sa le incerc pe ambele, mai ales ce tine de saloanele din materie si piele, la alcantara practic sint identice.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Noiembrie 2011 - 13:18
Ati observat ca la Mercedes pe panoul de bord apar inscriptii in limba rusa?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Noiembrie 2011 - 13:21
Jeremy Clarkson: MB pierde putin in fata concurentei datorita faptului ca a fost lansat un pic mai devreme, lasindu-i pe astia din urma sa se mai gindeasca cum sa-l intreaca la careva capitole.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Noiembrie 2011 - 13:35
La Audi la fel se vad inscriptii in rusa.
0
1
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 2 Noiembrie 2011 - 18:23
Audi super!
0
0
Ion
Chişinău
la 7 Martie 2014 - 15:27
cind o sa poata ai nostri fotografia frumos, nu doar din fata, din spate si profil...?
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!