Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Opel Adam

4 Decembrie 2012
Ilie Toma
Opel Adam
Cred că bancurile despre moldovenii care îşi cumpără ditamai SUV-urile, iar apoi mor de foame, au devenit deja folclor. Şi asta pentru că marea majoritate a clienţilor, şi nu doar în Moldova, tind să urce pe cât pot de mult în ierarhia segmentelor auto atunci când achiziţionează o maşină, fără a se gândi prea serios la costurile de mentenanţă, consum, sau asigurare. E mai bună o maşină mai mare, dar pustie în dotări, sau dimpotrivă, e preferabilă o maşină mai compactă, dar echipată cu generozitate? O dilemă simplă şi uşor de criticat dintr-o parte, dar grea de tot, atunci când ajungi în rolul cumpărătorului de maşină nouă.

Noi, astăzi, avem în faţă o maşină care pune la mare provocare stereotipurile de gloată, provoacă intelectul celor mai raţionali şi gâdilă orgoliul celor mai ex- centrici. E compactă, dar nu are formă de cutie poştală. E compactă, dar nu ţinteşte spre cei foarte limitaţi la buget. Şi în fine, vrea să ne convingă că e şic, fără a se inspira din trecutul nostalgic.

Marile oraşe ale Europei marginalizea- ză tot mai mult plăcerea deţinerii unui automobil mare şi confortabil. Taxe, spaţii deficitare de parcări, şi acelea taxate dureros, la care se mai adaugă o suită de alte costuri, care te conduc ireversibil la ideea că, dacă trăieşti şi activezi în mediul urban, nu prea ai nevoie de o maşină mare. Şi atunci, chiar dacă ţi-ai putea permite un vehicul mai generos dimensionat, optezi pentru o maşinuţă mai agilă şi mai compactă. Iar dacă îţi poţi permite mai mult, atunci fără îndoială vei avea mai multe pretenţii de la o maşinuţă compactă urbană. Vei dori ca această să îţi sublinieze oarecum individualita- tea, şi să şoptească trecătorilor statutul tău social favorizat, în ciuda dimensiunilor maşinii. E un segment în creştere, până la urmă, chiar şi în Europa cea măcinată de vânzări totale în scădere.

Până acum, în acest segment de maşinuţe fashion trona MINI. Apoi, Fiat 500 a dat lovitura, jucând pe stil retro şi evocând imaginea unui model popular în anii ’50 ai secoului trecut. Reţeta a mers bine, întrucât în 5 ani Fiat 500 s-a vândut într-un milion de exemplare. Citroen a privit cu invidie acest succes şi a lansat linia DS. Micuţul DS3 a prins şi el la public, DS4 – ceva mai puţin, iar cu DS5 francezii se pare că au sărit coarda... În fine, nici Audi nu s-a sfiit să vină cu un A1 cu tentă fashion, pentru a muşca o felie din segmentul clienţilor în căutare de o maşină compactă, personalizată şi cu senzaţii premium la bord.

Opel, însă, nu a jucat niciodată în istoria sa în această ligă. Să fim serioşi, modelele celor de la Opel au fost percepute întotdeauna ca o alegere raţională. Şi totuşi, în ultimii ani designul plăcut şi calitatea excelentă le-a sporit foarte mult imaginea. Pare momentul perfect pentru ca Opel să-şi facă intrarea în segmentul pretenţioşilor şi excentricilor, nu?

E mare miza celor de la Opel pentru acest proiect. Şi numele Adam o spune. Adam Opel era numele fondatorului mărcii germane, iar o maşină numită Opel Adam nu poate fi decât una de importanţă primordială pentru producătorul german. Astfel, Opel şi-a pus la bătaie tot talentul şi capacităţile inovatoare pentru a crea o maşină cu adevărat specială, care să asigure un succes răsunător în vânzări pe continentul european şi care să îmbunătăţească sesizabil veniturile companiei.

Pentru a cunoaşte îndeaproape noul Opel Adam, redacţia PiataAuto.md a mers în vestul îndepărtat al continen- tului European, în Portugalia. Am con- dus prin capitala acestei ţări, Lisabona, am condus pe autostrăzi şi trasee şerpuitoare extra-urbane, pe timp de noapte şi zi, şi am ajuns şi la ţărmul oceanului Atlantic, în cel mai vestic punct al continentului european – toate pentru a simţi ce poate oferi cu adevărat noul Opel Adam la bordul său!

Design exterior şi prezenţă

Esenţa lui Opel Adam e designul. Maşina asta e 90% design, idei şi forme, personalizare, cromatică şi satisfacţie vizuală, şi doar 10% de inginerie şi tot ce mai poate avea o maşină. Adam are un caracter atât de distinct şi o carismă atât de puternică, încât îl putem numi cu siguranţă unul din cele mai frumoase modele create de Opel în istoria sa. Mai mult ca atât, designerii mărcii germane declară că, spre deosebire de concurenţi, noul

Adam nu joacă pe reţeta nostalgică a designului retro, ci crează linii de design proaspete, privind la prezent şi viitor. E adevărat, dar numai pentru că cei de la Opel nu au avut un model cu adevărat fashion în istoria lor, de la care să se inspire şi prin urmare, au trebuit să creeze fără a privi în trecut. Şi tocmai asta îl avantajează pe Adam. Modelul pare mai tineresc şi mai proaspăt decât un MINI sau un Fiat 500 şi emană un aer de idei inspirate, şi nu de plagiat retroactiv.

Deşi Adam păstrează caracterul comun al mărcii germane, acesta se detaşează de identitatea standardizată de marcă şi vine cu linii noi şi soluţii de design diferite. Calandrul nu seamănă cu nici unul din modelele actuale Opel, şi totuşi, e inspirat din unul din elementele acestora. Pe lateral, există o reinterpretare a liniei de „lamă” în partea inferioară, iar mânerele uşilor sunt înconjurate de o linie conturată asemeni celei de pe Astra GTC. Spre spate plafonul este conturat de o linie ce pare a fi suspendată, separând astfel vizual partea de sus de restul maşinii şi favorizând optarea pentru o vopsea diferită pentru plafon faţă de cea de bază. În spate blocurile optice conturează noi idei pentru Opel, însă, atunci când luminează, formează silueta de bumerang specifică mărcii. E de-a dreptul admirabil că toate aceste amprente moderne Opel s-au regăsit în ipostaze reinterpretate la bordul acestei maşini, toate părând noi şi proapspete.

Cheia succesului în acest segment ţine de individualizare. Acolo unde alte maşini oferă 3-4 opţiuni, o maşinuţă fashion trebuie să ofere 10-12. Acolo unde la o maşină „normală” nici nu te-ai fi gândit că e posibil să mai existe variante de alegere, o maşinuţă din acest segment trebuie să te suprindă. Despre designul lui Adam şi posibilităţile de personalizare se poate scrie o carte, însă noi vom încerca să vă spunem esenţialul în doi timpi şi trei mişcări.

Există trei „teme” esenţiale, de la care porneşte totul – JAM, GLAM şi SLAM. Adam JAM e versiunea care, prin elementele de design, vrea să creeze o imagine mai elegantă. GLAM mizează pe glamour şi stil. Iar SLAM se vrea rebelul taberei, cu ceva mai multe accente de masculinitate.

Apoi, există 12 culori de caroserie, toate numite caraghios. Ceva de genul „James Blonde” pentru culoarea galbenă, sau „I’ll be Black” pentru negru, sau „The Greyfather” pentru gri... La acestea se mai adaugă vreo 3 pentru plafon, în cazul în care acesta e diferit. Vreo 11 tipuri de jante posibile, unele dintre care pot veni cu câte o spiţă în culoa- rea caroseriei. După care, alte 6 pa- chete de individualizare a designului exterior prin tot felul de elemente, cu teme sportive sau în stil carbon, spre exemplu. Există chiar şi un kit agresiv OPC, în stilul modelelor diviziei OPC. Şi dacă nici asta nu e suficient, atunci mai există şi pachete de decoruri decal, care se aplică pe caroserie într-un soi de vinyl tuning de uzină.

E clar, Adam e maestru în accentua- rea individualităţii proprietarului său, într-o manieră pe care alte maşini compacte urbane nu o prea pot face. Dincolo de toate aceste posibilităţi de individualizare, Adam e o maşină excelent proporţionată. Cu toate că are doar 3.70 metri lungime, Adam nu pare un model subnutrit şi pitic. Dimpotrivă, maşina are o prezenţă integră, solidă şi plină de carismă.

Dinamică motor şi transmisie

Cu tot acest farmec de design, noi vrem să vedem şi partea inginerească a maşinii, deşi ştim că cei mai mulţi dintre viitorii clienţi Adam nu vor putea răspunde prea exact la întrebări despre motorul de sub capotă. Opel Adam vine cu trei motorizări în momentul lansării şi promite o a patra pe parcursul următorului an.

Cea mai accesibilă motorizare va avea sub capotă un propulsor aspirat natural de 1.2 litri, care dezvoltă 70 CP. Apoi urmează un propulsor aspirat natural de 1.4 litri, care e disponibil în două versiuni de putere – 87 CP sau 100 CP. Hm, toate trei motoare sunt pe benzină, toate aspirate natural, şi toate cuplate la cutii de viteze cu 5 rapoarte... Unde sunt cutiile de viteze cu 6 trepte?

Unde sunt transmisiile automate? Unde sunt dieselurile? Unde sunt motoarele turbo? Oare nu sfidează Adam toate tendinţele fashion actuale din industria auto, în timp ce chiar el îşi doreşte o identitate de model fashion?

Răspunsurile celor de la Opel par pertinente la început, dar şi logice până la urmă. Un motor turbo de 1.0 litri şi 3 cilindri va veni anul viitor, tot cu el va veni şi o cutie de viteze cu 6 rapoarte. Dieselurile sunt scumpe în producţie şi în acest segment nu sunt prea căutate.

Cei de la Opel au tras cu ochiul la concurenţă, şi s-au asigurat că benzinarele aduc cea mai mare parte a vânzărilor.

Noi avem la test 40 de exemplare Opel Adam. Nu există două maşini identice ca şi design, însă motorizarea e una comună pentru toate maşinile. Testăm propulsorul cu putere medie: 1.4 ecoFLEX, de 87 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. În regim urban, motorul e extrem de plăcut în condus, oferind o bună dinamică graţie transmisiei, etajate pentru a favoriza accelerările de oraş. Adam are şi un sistem de evacuare excelent, care îngroaşă plăcut tembrul sonor al motorului şi îl face să pară mai puternic. Sistemul start/stop, prezent pe modelul din test, funcţionează bine în mediul urban, fără întârzieri şi ezitări şi nu necesită prea mult timp pentru a-ţi sugera adaptarea stilului de condus. În accelerări mai pronunţate, motorul oferă un feedback bun şi maşinuţa se trezeşte rapid la viaţă, chiar dacă valoarea cuplului maxim nu impresionează prin cifre, constituind 130 Nm. Totuşi, totul se limitează la emoţii relativ moderate, accelerările fulminante fiind excluse din peisaj. Un Adam cu 87 CP sub capotă accelerează în 12.5 secunde până la prima sută la oră şi chiar şi varianta de 100 CP tot nu scurtează sprintul până la 100 km/h decât cu o singură secundă.

La volanul lui Adam, dacă te detaşezi de designul cu adevărat fascinant al maşinii, sesizezi că motorul este de fapt unui cu o carieră lungă în gama

Opel şi toată inovaţia caracterului maşinii nu este continuată şi de un substrat ingineresc pe măsură. Chiar dacă Adam e construit pe o platformă tehnică nouă, Opel a vrut să-şi raţionalizeze costurile de dezvoltare a modelului şi să minimizeze termenii de dezvoltare, utilizând propulsoare existente de demult în familia sa. E bine că în viitor vom vedea şi noul propulsor 1.0 turbo sub capotă, care va aduce o inginerie de talia unui asemenea model. Iar la capitolul performanţe ameţitoare, Adam poate fi salvat doar de un eventual 1.4 Turbo de vreo 140 CP sub capotă. Atunci lucrurile ar fi cu adevărat picante.

Revenim însă la senzaţiile de condus oferite de motorizarea testată de noi. Prima ieşire pe o autostradă portugheză ne-a temperat imediat setea de a goni micuţa maşină la viteze ridicate. Şi asta din cauza transmisiei manuale cu 5 rapoarte, etajată exclusiv pentru mediul urban. La 100 km/h în treapta a 5-a, motorul funcţionează deja la aproape 3,000 rpm. La 120 km/h turaţiile devin de-a dreptul deranjante iar mai sus de atât nu ai nici o poftă de urci. Pe distanţe scurte, Adam poate accelera, pentru că rezerva de putere a motorului îi permite, însă să menţii constant o viteză ridicată e deranjant şi nefiresc. Opel Adam trebuia să aibă a o şasea treaptă, care putea rezolva această problemă. Înţelegem că Adam e un model urban, în mare parte, dar într-o Europă înţesată de autostrăzi de mare viteză, maşinile care turează motoarele în asemenea mod la viteze uzuale de 120-130 km/h par cel puţin inadaptate.

Ieşirea pe drumuri extra-urbane obişnuite ne-a readus maşina în apele sale. Vitezele de 80-90 km/h sunt menajate fără efort de Opel Adam.

Feedback direcţie şi manevrabilitate în viraje

Se făcuse noapte şi atmosfera la interior devenise extrem de plăcută. Iluminarea habitalului e inspirată şi realizată cu mult bun-gust. Şi totuşi, un scurt apel telefonic m-a anunţat că trebuie să grăbesc la maxim tempoul de condus, pentru a reuşi să ajung la ţărmul Atlanticului, iar apoi şi la următorul nostru punct de întâlnire.

Aici a început pentru Adam adevăratul test al manevrabilităţii şi al spiritului său sportiv. Traseul către Cabo da Roca, cel mai vestic punct al Europei, este unul plin de viraje înguste, pe care, dacă le mai treci şi noaptea, te simţi de-a dreptul energizat. Nu am cruţat pedala acceleraţiei şi Adam a încercat să demonstreze că sportivitatea nu îi este o noţiune străină. Şi a reuşit, în mare parte. Cu motorul turat între 3 şi 5 mii rpm, cu transmisia ţinută mai mult în treapta a 2-a şi a 3-a, şi foarte rar în a 4-a, Adam îşi pune serios la treabă cei 87 cai-putere şi oferă un dinamism demn.

Direcţia maşinii este asistată electric, dar calibrarea bună a acesteia rezultă într-o acuitate plăcută, combinată cu lejeritate în manevrare. Apropo, în regim urban, în manevre de parcare, există un buton care sporeşte forţa de asistare a direcţiei, astfel încât Adam să poată fi mânuit fără bătăi de cap. Aici, însă, în virajele de coastă, senzaţiile din volanul lui Adam ne bucură cu un feedback bun, care ne permite un condus dinamic.

La abordarea cu viteze mai mari a virajelor strânse, se simte intervenţia sistemului de stabilizare a traiectoriei, care corectează comportamentul maşinii, stăvilind, astfel, tendinţele fizice fireşti. Opel Adam e o maşină scurtă, cu un ampatament de 2,311 mm, iar pe puntea spate există o suspensie cu bară de torsiune, ceea ce îi limitează posibilităţile fizice de a avea o ţinută de drum excelentă pe cale „naturală”, fizică. Astfel că sistemele electronice îi corectează plastic aceste tendinţe, iar în rezultat maşinuţa rămâne pe traiectoria dorită şi înaintează încrezută mai departe. Totuşi, toată această senzaţie de grijă continuă din partea creierilor electronici ai maşinii reduce din naturaleţea condusului şi te face să conştientizezi că, deşi Adam vrea să concureze şi cu MINI, mai are mult până la senzaţia puritană de go-kart a modelului britanic. Şi totuşi, faţă de Fiat 500, parcă ar exista un avans pentru Adam.

Confort la rulare

Atunci când suspensia lui Opel Adam este pusă la încercare pe drumuri denivelate sau pavate, aceasta demonstrează un comportament neaşteptat de bun, micuţul german reuşind să absoarbă eficient şocurile carosabilului. Jantele de mărime maximă pot reduce din acest avantaj, dar, în mare parte, Adam se descurcă bine cu denivelările de asfalt, atât timp cât acestea sunt rezonabile.

Ampatamentul scurt al modelului înseamnă şi oscilaţii ceva mai mari, însă, per total, Adam oferă un confort bun la rulare. Totuşi, maşinuţa asta îţi confirmă şi aici că e predestinată distanţelor urbane şi poate inter-urbane, în nici un caz călătoriilor pe distanţe de mii de kilometri.

Izolare fonică

Cu excepţia motorului, care, la turaţii mari se lasă auzit mai tare, izolarea fonică a lui Opel Adam bucură printr-un nivel prezent de obicei pe modelele premium. Atunci când călătoreşti în interiorul unui oraş, însă, sunetul motorului face parte din tabloul plăcut al experienţelor de la bord, întrucât tembrul îngroşat al acestuia e plăcut auzului.

Design interior / ergonomie

Ca şi în cazul exteriorului, designul interior al lui Opel Adam fascinează prin forme, concept şi posibilităţi de personalizare. Patru culori de tapiţerie posibile, 15 moduri de design pentru scaune, 19 culori de decoruri şi posibilitatea optării pentru un sistem de iluminare ambientală, care oferă 8 culori de iluminare. Mai mult ca atât, există şi decoruri reliefate, care amintesc de tabla de şah sau chiar de faianţa unei băi de lux... Iar pentru cei şi mai pretenţioşi, Adam oferă un plafon cu 64 LED-uri integrate, care pot crea efectul unui cer cu stele, la fel ca într-un model Rolls-Royce... Eh, ce mai... Opel Adam îţi oferă şansa să-ţi creezi atmosfera perfectă la bord, decorându-ţi habitaclul după cele mai trăsnite idei şi preferinţe.

Cadranele de bord sunt deosebit de plăcute, fiind desenate foarte inspirat şi oferind o iluminare plăcută, mai ales pe timp de noapte. Pe consola centrală, Adam a renunţat la tradiţionalul conglomerat de butoane prezent pe aproape toate modelele mărcii, şi a optat pentru o simplitate în stilul produselor Apple. Comenzile climatizării sunt circulare, montate în apropierea levierului transmisiei, iar cel mai mare spaţiu pe consola centrală e ocupat de sistemul multimedia al maşinii, numit Intellilink. Acesta aduce un concept foarte interesant, mai ales pentru clienţii tineri ai lui Adam. Publicul tânăr e mare pasionat de gadget-uri şi telefoane tot mai inteligente, care, în mare parte, pot îndeplini rolul şi de sistem de navigare, şi de media player şi de browser web. Şi atunci inginerii Opel s-au întrebat la ce bun să creeze un sistem pentru Adam care să dubleze toate aceste funcţii şi să coste extrem de scump. Au creat un sistem care oferă, de fapt, o platformă de conectare a gadget-urilor inteligente cu display-ul maşinii şi cu sistemul audio al acesteia, precum şi cu mai multe setări ale vehicului. Astfel, sistemul multimedia al lui Adam îşi trăieşte viaţa la adevărata sa valoare doar în tandem cu un smart phone sau un device echivalent. O aplicaţie de navigare, descărcată pe iPhone, vă oferă imediat un sistem de navigare la bordul lui Adam, cu afişarea hărţii pe display-ul consolei centrale şi cu sonorizarea ghidajului în boxele maşinii. Eventual, puteţi lista galeriile foto cu imaginile din telefonul Dvs. pe acelaşi display, puteţi vedea filme acolo, sonorizându-le stereo în sistemul audio al maşinii şi puteţi chiar şi naviga pe internet, folosind acelaşi tandem cu smart phone-ul Dvs. Toată această filosofie modernă e cu atât mai atrăgătoare, cu cât bifarea ei în lista de dotări de la bordul lui Adam va costa doar aproximativ 300 euro! Exact, 300 de euro pentru toate aceste posibilităţi ultra-moderne!

Calitate materiale interior

Designul maşinii, cu tot cu posibilităţile acesteia de personalizare, o fac să pretindă încadrarea într-o ligă superioară cu nuanţe premium. Iar habitaclul maşinii adevereşte în totalitate aceste pretenţii. Calitatea materialelor de la interior şi precizia asamblării elementelor interiorul pot fi descrise cu onestitate ca fiind de clasă premium. Astfel, Opel Adam nu-şi va dezamăgi nici cei mai pretenţioşi şi fiţoşi proprietari.

Spaţiu / confort pasageri faţă

Deşi e un model compact, Opel Adam oferă spaţiu generos ocupanţilor locurilor faţă. Totuşi, confortul de aici depinde de tipul de scaune alese, întrucât poate varia nu doar designul acestora, ci şi profilarea lor. Scaunele mai simple nu oferă un suport lateral foarte eficient şi nici gradul de confort nu e la înălţime, în schimb scaunele mai avansate bucură şi cu susţinere laterală plăcută, şi cu o poziţie confortabilă.

Cotiera lipseşte cu desăvârşire, indiferent de nivelul de dotare, însă această situaţie e una răspândită în rândul maşinilor de această talie.

Spaţiu / confort pasageri spate

Dacă pasagerii faţă beneficiază de condiţii demne, atunci pentru cei de pe banchetă spate Opel Adam nu are prea multe surprize plăcute. Spaţiu există doar pentru doi ocupanţi, însă şi aceştia trebuie să fie extem de scunzi pentru a încăpea cu bine. Chiar şi un copil de 10-11 ani s-ar putea plânge că nu-i prea ajunge spaţiu pentru genunchi, ca să nu vorbim de pasageri maturi. Nici pe înălţime lucrurile nu stau cu mult mai bine.

Prezenţa unui tunel central, care oferă loc pentru plasarea paharelor, taie şi mai mult din spaţiul disponibil. Şi nici accesul pe locurile din spate nu e foarte uşor. Până la urmă e clar, Opel Adam nu e o maşină de familie, care să fie folosită pentru transportul a mai mult de 2 pasageri. Adam e niţel egoist, că nu degeaba pune mare accent pe individualitate.

Practicism portbagaj

Eh, şi dacă vorbim de egoism, cât de mare ar putea fi portbagajul unui model precum Adam? Mic de tot, de fapt. Sunt doar 170 litri volum disponibil acolo. Ca să înţelegeţi mai bine la ce poate fi folosit acest volum, vă vom spune că aici încape doar o singură geantă de călătorie care trece ca bagaj de mână în aeroporturi. Cea de-a doua, dacă e pusă, nu mai permite închiderea hayonului şi necesită rabatarea banchetei ca să încapă. Cei 170 litri pot fi suficienţi, însă, pentru cumpărături obişnuite de la supermarket, că doar vorbim de un model cu un caracter profund urban, nu? Atenţie, însă, dacă optaţi pentru sistemul audio de top, Infinity Premium Sound, acesta vine cu un subwoofer care va fi montat în portbagaj şi care vă va mai muşca 75 litri din volum, astfel încât veţi rămâne cu doar... 95 litri.

Totuşi, în cazuri speciale soluţia vine de la rabatarea banchetei spate. Odată cu asta, volumul creşte la 663 litri până în plafon – suficient pentru a depozita mai multe genţi sau vreun obiect mai voluminos.

Consum

Dacă tot am menţionat că Adam e un model cu caracter urban, e firesc să descoperim un consum mai eficient în oraş. Adevărul e că, din cauza faptului că avem de-a face cu un motor aspirat natural, cifrele oficiale de consum nu impresionează prea mult şi pot fi eficientizate doar dacă se optează pentru sistemul start/stop. Motorizarea condusă de noi indică un consum urban de 6.6 litri/100 km (7.3 litri/100 km fără sistem start/stop). În regim extra-urban, Adam 1.4 ecoFLEX 87 CP consumă 4.2 litri/100 km, iar în regim mixt – 5.1 litri/100 km.

Experienţa noastră de condus, în ambuteiajele din Lisabona, ne-a livrat un consum urban de aproximativ 7.4 litri/100 km, cu un maxim de 7.8 litri/100 km, atunci când am înaintat greu de tot în trafic. Pe autostrăzile portugheze, la viteze de până la 100 km/h, am obţinut un consum de 6.8 litri/100 km, în timp ce condusul extra-urban ceva mai lejer ne-a indicat un consum mediu de 6.2 litri/100 km.

Preţ de achiziţie

La momentul publicării acestui test, preţurile pentru noul Opel Adam în Moldova nu sunt deocamdată cunoscute, întrucât primele exemplare vor ajunge în showroom-uri abia în primele luni ale anului viitor. Totuşi, ştim că Opel Adam porneşte de la 11,500 euro în Germania şi ne aşteptăm ca pe piaţa noastră să pornească de la aproximativ 10,500 euro. Cu un preţ de sub 11,500 euro, Adam va fi mai accesibil decât Citroen DS3 şi Fiat 500 şi, desigur, mai accesibil decât un MINI sau Audi A1.

Prin urmare, Adam se poate dovedi o achiziţie atrăgătoare pentru căutătorii de individualism şi excentricitate din ţara noastră, chiar dacă aceştia nu or fi foarte mulţi la număr. Până la urmă, preţul atractiv îi poate atrage şi pe cumpărătorii mai puţin excentrici, care îşi vor dori un model plăcut ca şi design şi ceva mai accesibil în achiziţie şi mentenanţă.

Verdict final: Opel Adam

La sfârşitul acestui test, ne convingem că marele avantaj al acestei maşini şi întreaga sa esenţă, de fapt, e designul. Fie că vorbim de exterior sau interior, Opel Adam emană caracter, originalitate, bun-gust şi prezenţă premium. Opel a reuşit să creeze un model cu un design de excepţie, care va prinde ca un magnet atenţia oamenilor cu personalitate puternică.

Ingineria modelului nu aduce emoţii puternice deocamdată, însă situaţia se promite a fi rezolvată odată cu lansarea noilor motorizări şi transmisii pe parcursul următorului an. Adam nu e cel mai plăcut model în condus dinamic, la limită, dar nici nu şi-a propus să fie. În nişa spre care tinde, proprietarii nu intră prea mult în detaliile substratului tehnic, iar în situaţii uzuale modelul german face faţă cu bine oricum, permiţând şi unele picanterii.

Adam nu se simte în apele sale la viteze sporite de croazieră, pe autostrăzi, şi asta pentru că este un model pur urban. E un model pentru cei care nu-şi imaginează viaţa în afara civilizaţiei urbane, pentru cei care au douăzeci şi ceva de ani, maxim treizeci şi ceva. Dar, pentru unii dintre noi contorul anilor se opreşte la 29 de ani şi apoi refuză să înainteze, an de an... Ah, cât de bine se potriveşte piesa din materialul video de mai jos, Twentysomething...

Instrumente utile: » Date tehnice Opel Adam 1.4 ecoFLEX 87 CP » Comparaţie Opel Adam 1.4 87 CP vs concurenţi

DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (50 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter