Land Rover Range Rover
8 Aprilie 2013
De patru decenii Range Rover e
simbolul SUV-ului suprem, capabil să
livreze în egală măsură un confort de
iaht pe orice suprafaţă de teren, dar şi
să înainteze în condiţii extreme de
offroad, acolo unde
alte SUV-uri ar rămâne absolut neputiincioase. Acum britanicii ne bucură cu o nouă generaţie, care arată superb de bine, şi aduce şi o listă lungă de inovaţii şi evoluţii. Ce s-a schimbat odată cu noua generaţie? A rămas aceasta fidelă tradiţiilor formate de predecesorii săi? Ce oferă ea astăzi unui eventual proprietar pentru banii săi şi cât de reuşit concurează cu puţinii săi competitori din segment? Asta ne-am propus să aflăm astăzi, într-un test drive special cu noua generaţie Range Rover.
Design exterior şi prezenţă

Vom fi subiectivi în materie design,
pentru că noi suntem fermecaţi
de-a binelea de stilul ăsta britanic.
E o predilecţie specială pe
care o avem pentru eleganţa
transpusă în forme originale
şi inedite, pe care o pot
face doar britanicii.
Dar designul este
întotdeauna subiectiv, deci ne vom permite să continuăm în aceeaşi manieră unilaterală la acest capitol.

Da, germanii fac maşini inspirate ca aspect exterior, şi foarte evoluate ca inginerie. Japonezii fac maşini de zeci de ori verificate ca inginerie şi gândite mai ales pentru utilitatea practică a viitorilor posesori. Dar numai britanicii pot da unei maşini o doză atât de generoasă de aristocraţie, fără a aluneca în abisul vanităţii absurde. Noul Range Rover e un aristocrat pur-sânge, cu un aspect de gentleman manierat, dar tânăr şi calculat.

Proporţiile noii generaţii Range Rover au rămas foarte apropiate de cele ale predecesorului său, indicându-ne o tendinţă de păstrare a tradiţiilor. Modelul beneficiază în cotinuare de o suprafaţă vitrată foarte mare, ca şi toate generaţiile precedente. Şi nu e vorba de un moft – suprafeţele mari acoperite cu geamuri favorizează o vizibilitate excelentă mai ales pe teren ultra-accidentat, acolo unde e nevoie să îţi croieşti uneori drum pe marginea unor stânci...
Dinamică motor

Noi avem la test cel mai puternic
propulsor diesel din gama de
motorizări a noului Range Rover. E
vorba de turbodieselul SDV8 de
4.4 litri, prezent şi pe generaţia
precedentă. Acum, însă, motorul a
evoluat semnificativ, sporindu-şi
puterea până la ameţitorii 339 CP.
Cuplul maxim este şi el incredibil de
generos: 700 Nm, disponibili între
1,750 şi 3,000 rpm!

Dar puterea crescută are de tractat
acum şi o greutate mult mai redusă!
Noua generaţie Range Rover
foloseşte, ca şi generaţia precedentă, o structură monococ în construcţia
sa, dar arhitectura acesteia a fost
modificată, iar în locul oţelului greoi a
fost folosit aluminiul de înaltă
rezistenţă. Britanicii de la Jaguar Land
Rover au deja o experienţă lungă de
utilizare a aluminiului în platformele
lor, actuala generaţie Jaguar XJ fiind
construită şi ea cu o structură de
aluminiu. În fine, toate aceste evoluţii
în arhitectura noii generaţii Range
Rover i-au permis modelului să
„slăbească” cu neverosimilii 420 kg!
Da, noua generaţie Range Rover cântăreşte cu aproape jumătate de tonă mai puţin decât predecesorul său, în motorizări comparabile!

Se simte această slăbire în senzaţiile de condus şi în dinamismul pe care îl oferă noua generaţie Range Rover? O da! Extrem de mult! Fiecare apăsare bruscă a pedalei de acceleraţie ridică imensa capotă spre cer şi modelul te împinge în scaun cu o poftă imensă de acceleraţie. Dar în toată această vâltoare a acceleraţiilor Range Rover îşi păstrează galanteria de gentilom manierat şi până şi sunetul motorului e înmuiat pe cât a fost posibil pentru un diesel. Prin urmare, ai întotdeauna senzaţia unei rezerve imense de putere, dar modelul nu se antrenează în galopuri şchiopătate în dorinţa de a obţine recorduri de acceleraţie pe hârtie. Timpul oficial de sprint până 100 km/h este de 6.9 secunde. Dar mai mult contează cum îţi livrează Range Rover acea experienţă maiestuoasă de acceleraţie intensă!

E şi mai plăcut să exploatezi rezerva de putere şi cuplu a motorului pe teren accidentat, atunci când ai în faţă o
pantă abruptă, spre exemplu. Atunci
apăsarea puternică a acceleraţiei,
urmată de vuietul armonios al
motorului te face să simţi că maşina
cucereşte cu uşurinţă orice
provocare dificilă, iar tu, de la volan, ai
acea senzaţie de căpitan explorator,
pe care britanicii o accentuează
întotdeauna că ar exista la volanului
modelelor Range Rover.

Operare transmisie

Noua generaţie Range Rover a primit
doar transmisii automate, la fel ce şi
predecesorul său. Vorbim, de fapt, de
o singură transmisie automată,
adaptată pentru specificul fiecărui
motor. Aceasta are 8 trepte şi provine de la compania germană ZF, fiind, în acest moment, produsul de vârf al celor de la ZF pentru motoarele de mare putere.

În regim uzual de condus, transmisia îşi face treaba excelent. Schimbările de trepte au loc insesizabil, fără cele mai mici şocuri sau sacadări în acceleraţie, iar graţie numărului mare de trepte, variaţiile de turaţii
şi sunet ale motorului sunt relativ mici,
la schimbarea treptelor, ceea ce te
face să uiti cu desăvârşire să mai
urmăreşti funcţionarea cutiei de viteze.
Pe carosabil asfaltat, pe condus de
traseu, nici nu mai ştii în ce treaptă
operează transmisia, ci savurezi doar
plăcerea croazierei.

Cuplarea regimurilor transmisiei se
realizează în stilul modelelor Jaguar,
cu o rotulă circulară, amplasată pe
tunelul central, în apropierea şoferului.
Există şi un regim Sport, în care
transmisia menţine motorul la turaţii
ceva mai înalte şi retrogradează mai
rapid în cazul apăsărilor bruscate a
pedalei de acceleraţie. De asemenea,
există şi padele de schimbare
manuală a treptelor transmisiei,
poziţionate discret în spatele
volanului, dar maşina nu te prea
predispune la folosirea acestora.

Tracţiune integrală şi performanţe
în offroad


Vom fi foarte exigenţi la acest capitol, pentru că, dacă nici de la un model Land Rover nu mai poţi cere performanţe în offroad, atunci nu am
mai avea de la cine să cerem. După
cum spuneam la începutul testului,
Range Rover s-a mândrit cam
întotdeaună că poate să-şi poarte
pasagerii în confort absolut chiar şi
pe cele mai accidentate terenuri, fiind
un adevărat iaht moale de uscat.

Noua generaţie Range Rover are un
sistem de tracţiune integrală similar
celui de pe generaţia precedentă,
care poate fi gestionat prin sistemul
inteligent Terrain Response. Acest
sistem gestionează comportamentul
tracţiunii integrale, distribuţia de cuplu,
momentele de intervenţie a frânelor şi
a sistemelor de asistenţă în offroad în
funcţie de tipul de teren pe care se
circulă. Acum, însă, acest sistem are
şi un mod automat, care nu îl mai
pune în dificultate pe cel de la volan să
se gândească ce regim mai potrivit
ar trebui să aleagă pentru terenul pe
care rulează. Astfel, creierii electronici
ai maşinii identifică independent
caracteristicile carosabilului pe care
maşina rulează şi adaptează
comportamentul tracţiunii integrale în
funcţie de ele. Noi am pus la treabă
maşina cu acest regim automat şi
SUV-ul a trecut cu brio în toate
peisajele pe care a avut a le
întâmpina – prundiş, noroi moderat,
iarbă umedă şi urcare în pantă cu carosabil vâscos.

Noul Range Rover a păstrat şi o altă
caracteristică importantă, care îl ajută
să exceleze în offroad: cursele foarte
lungi ale roţilor. Maşina se poate astfel
căţăra pe stânci şi denivelări extreme,
roţile sale cursând extrem de mult pe
înălţime, păstrând contactul şi
aderenţa cu solul. Este prezentă,
desigur, şi o suspensie pneumatică,
ce ajustează garda la sol simţitor,
făcând astfel maşina şi mai capabilă
în teren accidentat.

E clar, noul Range Rover pare să fi
rămas cel puţin la fel de capabil să
abordeze provocările de offroad dur.
Dar oferă el oare acelaşi grad de
confort şi încredere pe teren
accidentat? Din păcate, nu. Noua
generaţie a devenit mai uşoară, a fost
echipată cu jante mult mai mari şi a
primit şi o suspensie mult mai rigidă,
pentru a fi mai sportivă pe asfalt, iar
asta i-a tăiat simţitor din confortul de
la bord în teren accidentat. Maşina
înaintează pe teren accidentat, însă
nu mai ai acea senzaţie de mastodont
nemişcat şi bine aşezat pe sol, ci
simţi denivelările şi pietrişul de pe
carosabil, iar maşina osciliează mult mai jucăuşă din cauza greutăţii
reduse. Farmecul unui Range Rover
era anume acea ţinută greoaie,
nemişcată şi mai ales moale. Acum,
însă, modelul este la fel de mare, dar
e şi mult mai uşor, şi mai influenţabil
de denivelările suprafeţei pe care
circulă, iar pe lângă asta suspensia
izolează mai puţin şocurile terenului
sau carosabilului pe care se circulă.

Feedback direcţie şi
manevrabilitate în viraje


Şi toate de dragul manevrabilităţii în
viraje şi unui caracter mult mai sportiv.
Cine are, însă, nevoie de sportivitate
de BMW pe un Range Rover?
Modelul ăsta a fost şi trebuie să
rămână un etalon al luxului suprem
pentru cei care îndrăznesc să se
aventureze acolo unde alţii cheamă
evacuatoarele... Da, noua generaţie
Range Rover a devenit cu mult, mult,
mai sportivă pe asfalt, şi poate face
manevre de virări bruşte, de abordare
a virajelor pronunţate cu o viteză mult
mai mare, iar pe un asfalt ideal îşi
păstrează caroseria aproape
neclintită pe unghi vertical, cu un ruliu
minim. Cei care caută o asemenea
sportivitate pe asfalt, şi-au găsit
naşul! Range Rover poate să vă
impresioneze acum de-a binelea şi
se poate bate şi cu concurenţii
germani la acest capitol!
Confort la rulare

Noul Range Rover este cu adevărat confortabil pe carosabil asfaltat ideal. Acolo, pe astfel de trasee, plăcerea condusului şi aflării la bord este supremă. Dar maşina devine mult mai puţin confortabilă imediat pe rulează pe un asfalt accidentat şi transmite toate aceste şocuri ale suspensiei la bord. Pe offroad, dacă denivelările sunt mai văluroase, mai puţin ascuţite, suspensia reuşeşte să le înghită mai bine, dar totuşi, sportivitatea accentuată a noii generaţii, cu tot cu greutatea redusă, au tăiat prea mult din confortul ăla senatorial de la bord, care persista la predecesorul său.
Ne-am gândit iniţial că problema o fi în
jantele imense. Desigur, şi acestea
contribuie la rigiditatea reacţiilor
modelului, dar secretul e că pe
motorizarea noastră din test nu se pot
comanda jante mai mici! E un SDV8,
până la urmă, deci caracterul S,
sportiv, e obligatoriu! Pe motorizările
inferioare, există posibilitatea
comandării roţilor cu 1 inch mai mici.
Desigur, teoretic, pe o maşină se pot
pune oricare alte roţi şi după achiziţie,
dar asta deja e un tărâm al celor ce
vor să experimenteze mult mai
mult decât ar face-o un
proprietar obişnuit.
Argumentul britanicilor ţine, desigur,
de preferinţele clienţilor. Se zice că au
existat mai mult clienţi ai generaţiei
trecute care le-au sugerat insistent
britanicilor să facă SUV-ul mai sportiv
şi mai manevrabil în viraje. Iar inginerii
britanici au ascultat aceste sugestii şi
iată rezultatul. Cei care se aşteaptă la
acelaşi confort de iaht moale, care
pluteşte pe drum, nu îl vor mai găsi la bord. Însă Range Rover le zice acum
bun venit celor pasionaţi de
sportivitate accentuată, de parametri
dinamici excelenţi, de viteză şi de
călătorii lungi pe drumuri frumoase!
Şi ştiţi ceva, s-ar putea ca
schimbarea să placă în rezultat mai
multor cumpărători, iar modelul să
câştige foarte mulţi clienţi noi, iar în rezultat britanicii să constate că au făcut lucrurile corect, cu toată critica pe care ar putea-o aduce fanii puritani.

Izolare fonică

Să urcăm, însă şi la bord. Aici noul Range Rover se poate lăuda cu o izolare fonică bună, graţie unui
habitaclu bine căptuşit cu materiale moi, care ţin sunetele exterioare departe. Se pot face auzite doar sunetele venite de la şocurile mai mari ale suspensiei. Motorul toarce liniştit şi neintrusiv, şi doar turarea lui puternică lasă un sunet moale bine filtrat, să ajungă la interior. Într-un cuvânt confortul acustic de la bord e unul excelent şi aici britanicii şi-au făcut treaba de minune.
Design interior / ergonomie

Vă vorbeam ceva mai sus de
renumita poziţie de căpitan de la
volanul lui Range Rover. Da, ea este
prezentă şi pe noua generaţie. Mai
pe înţelesul nostru, asta s-ar traduce
într-o poziţie înaltă în scaun, cu o
cotieră şi un tunel central aflat la
îndemână, cu volan poziţionat un pic
mai jos faţă de câmpul vizual, iar de
după parbriz se pot distinge marginile
capotei imense. Astfel, ai senzaţia
de comandant absolut, care menţine
sub control toate la bord, inclusiv
dimensiunile exacte exterioare,
pentru a putea excela în offroad. E o
senzaţie deosebit de plăcută pe o
maşină de teren, trebuie să
recunoaştem.

La fel cum designul scandinav e unul
cu o puternică personalitate în lumea
auto, şi cel britanic pare să se
prefigureze tot mai conturat cu noi
caracteristici, mai elegant, mai aerat,
şi cu proeminenţe unghiulare.
Ultimele modele Land Rover reuşesc
să aducă un design foarte interesant
al interiorului, care emană un nou
nivel ierarhic în tărâmul premium.

Mult spaţiu liber. Asta e cheia designului noului Range Rover. Aici
formele sunt laconice, după principiul „mai puţin înseamnă mai discret şi cu mai multă clasă”.

Cadranele de bord sunt digitale şi au un design foarte apropiat cu cele de pe nava amiral a mărcii Jaguar – XJ. Acestea sunt plăcute mai ales pe timp de noapte, când completează frumos
toată ambienţa de iluminare a
habitaclului. Portierele au rămas în
contiuare foarte groase, fapt care a
pemis menţinerea comenzilor de
operare a geamurilor în partea
superioadă a panoului interior a uşii
şoferului. Sistemul audio merită o
menţiune aparte, pentru calitate de
studiou a muzicii redate. Da, în
interiorul noului Range Rover se simte o adevărată atmosferă elitistă!...

Calitate materiale interior

Piele, lemn şi aluminiu – astea sunt materialele care predomină în habitaclul noului Range Rover. Foarte puţine suprafeţe au rămas acoperite
cu plastic, dar şi acolo acesta este de bună calitate. Până şi planşa de bord este acoperită cu piele – maro în partea superioară şi bej în cea mediană. De fapt, combinaţia de piele maro şi bej de pe maşina din testul nostru ne pare a fi cea mai plăcută vizual, prin urmare, vă recomandăm să optaţi pentru o astfel de gamă cromatică.
Spaţiu / confort pasageri faţă

Acea poziţie de căpitan de care tot
vorbim la bordul unui Range Rover te
măguleşte şi cu un confort deosebit,
completat şi cu spaţiu mai mult decât
generos. La bordul unui asemenea
model nu te poţi plânge niciodată de
lipsă de spaţiu, chiar dacă eşti un
jucător de baschet de 2.20 m, sau un
supraponderat. Sau un fost jucător
de baschet, acum supraponderat.
Oricum încapi...

Pentru că scaunele lui Range Rover
sunt adevărate jilţuri, în care să stă
de-a dreptul împărăteşte. Da, sună
poate prea pompos, dar ăsta e
adevărul – întreg habitaclul e un
adevărat templu spaţios al confortului.
Dacă suspensia maşinii e mai rigidă
decât la generaţiile precedente, atunci
interiorul nu şi-a pierdut cât de puţin
din gradul de confort oferit, ba
dimpotrivă, a devenit mai nobil şi
mai plăcut în ambianţă.

Spaţiu / confort pasageri spate

Iar datorită faptului că noua generaţie Range Rover a păstrat în mare parte silueta predecesorilor săi, pasagerii
de pe bancheta spate se bucură în
continuare de extrem de mult spaţiu
pe toate dimensiunile – înălţime,
lăţime şi chiar lungime. Modelul ăsta
măsoară 2 metri lăţime fără 17
milimetri, aşa că spaţiul imens de la
interior are o explicaţie cât se poate
de logică.

Bancheta spate este extrem de bine
profilată, cu un unghi reuşit de
înclinare a spătarului. În cazul în care
aici călătoresc doi pasageri, cotiera
centrală poate fi pliată, astfel încât se
conferă aceeaşi senzaţie de tron ca
şi pe scaunele faţă. Totuşi, Range
Rover oferă suficient spaţiu şi pentru
trei pasageri la bord, datorită faptului
că nu există tunel central la interior,
pentru pasagerii spate! Şi asta e
remarcabil, dacă stăm să ne gândim
că avem de-a face cu un SUV cu
tracţiune integrală, care trebuie să-şi
transmită cuplul motor şi spre
puntea spate!

Pasagerii spate mai sunt alintaţi şi cu
guri de ventilare dedicate, dar şi cu
zone separate ale sistemului de
climatizare, astfel încât ei să
beneficieze de un confort termic
maxim. Scaunele spate beneficiază
şi de încălzire pentru zilele geroase
de iarnă. Un atribut mărunt, pur
britanic, e şi existenţa unor cuiere
discrete în montanţii centrali pentru
pasagerii spate, unde se poate atârna
mai confortabil o jachetă, spre
exemplu. Ce mai, interiorul abundă
în astfel de detalii mici, aparent
neimportante, dar care fac
diferenţa în liga superioară a
segmentului premium...
Consum

Bine, cine se interesează cu adevărat
de consum la un automobil de o
asemenea clasă, veţi spune? Şi aveţi
dreptate. Încălzirea globală pare să
se traducă în primăveri friguroase
deocamdată, iar odată ce ai ajuns în
viaţă să îţi permiţi luxul unui asemenea
automobil, aflat la apogeul ierarhiei
lumii auto, probabil vei putea să
acoperi şi cheltuielile de
combustibil. Şi totuşi, dacă
e să comparăm cu cifrelele
generaţiei precedente, Range Rover 4.4 SDV8 a devenit mult mai eficient.

Modelul indică un consum urban
onest de 11.5 litri/100 km, pe care,
dacă vei conduce relaxat, este posibil
să-l atingi fără eforturi supraomeneşti.
Consumul de traseu se cifrează la
7.6 litri/100 km, iar cel mixt – la 8.7
litri/100 km. Sunt valori mai mult
decât bune pentru o maşină de teren de o asemenea talie şi sunt foarte aproape de cifrele reale pe care le poţi obţine în condus firesc.

Dar, modelele Range Rover
întotdeauna au avut şi o
caracteristică mai specială, dictată
de faptul că ele îţi permit să te
aventurezi departe de civilizaţie –
autonomia mare, dată de rezervoare
de mare capacitate. Din fericire, noul
Range Rover păstrează această
caracteristică plăcută şi vine echipat
cu un rezervor în care încap 105 litri
de diesel! În oraş, cu un asemenea
rezervor, se poate merge 800-900 km
de la o alimentare la alta, iar la
condusul de traseu se poate merge
cu uşurinţă peste 1,300 km! Chiar şi
în cel mai dificil offroad, unde
consumul ar putea urca spre 15-16
litri la sută, Range Rover tot ar putea
parcurge fără alimentare vreo 650 km,
iar asta e suficient cât să parcurgi
orice zonă de pustiu, pădure, sau
câmpie care a rămas necivilizată pe
planeta noastră... Cu excepţia
pădurilor amazoniene doar, însă şi
acolo câteva canistre de diesel puse
în portbagaj te pot salva...
Preţ de achiziţie

Noua generaţie Range Rover
debutează pe piaţa noastră doar cu
motorizări de top, motiv pentru care
are şi un preţ de start ceva mai mare.
Dar în următoarele luni vor veni şi
motorizările mai accesibile.

Acum, motorizarea diesel SDV8 de
4.4 litri porneşte de la 83,000 euro,
iar cu o listă lungă de opţionate bifate
preţul poate urca lesne la peste
100,000 euro. Şi exemplarul din test
costă mai mult de 100,000 euro. Cei
care preferă un motor pe benzină au
la alegere deocamdată doar versiunea
5.0 V8 Supercharged de 510 CP, care
porneşte de la 89,000 euro. Dotările Ultimate Edition ajung pentru ambele motorizări foarte aproape de preţul de 150,000 euro!...
Îşi merită noul Range Rover banii?
E o întrebare prea raţională, pusă în
faţa unui model care nu este
cumpărat în urma unor decizii
raţionale, ci în urma unor preferinţe
de spirit şi caracter. E important să ai
şansa de a ţi-l permite, că de acolo
mai departe vei găsi suficiente
argumente pentru a te convinge
că maşina îşi merită banii pe
deplin.
Verdict final: Range Rover

Noua generaţie Range Rover vine să exceleze într-un segment în care există foarte puţini concurenţi, mulţi din ei discutabili vizavi de cât de directă este concurenţa. Noul Mercedes-Benz GL-Class pare a fi cel mai serios dintre ei, în timp ce Audi Q7 are un stagiu prea mare de lucru pe piaţă pentru a lupta de la egal la egal. Mai putem arunca o privire şi peste ocean, sau tocmai în ţara soarelui-răsare, unde vom mai descoperi concurenţi precum Lexus LX 570, Infiniti QX, Lincoln Navigator şi Cadillac Escalade. Totuşi, pentru ţara noastră, doar Lexus LX 570 este relevant din această ultimă listă. Din păcate, însă, Lexus nu are şi o motorizare diesel pentru SUV-ul său. Rămân deci, în liga diesel, doar Range Rover şi GL-Class. Modelul celor de la Mercedes-Benz e mai accesibil în preţ cu mult, însă sub capotă se regăseşte
un motor V6 diesel, nu unul V8 ca în cazul lui Range Rover. Deci, puţini concurenţi există în acest segment de vârf, iar modelele se deosebesc semnificativ prin abordarea pe care o aduc, şi asta înseamnă că întotdeauna veţi găsi suficiente argumente pe bara cărora să luaţi decizia potrivită.

Noi suntem adepţii evoluţiei pentru modelele legendare ale industriei auto mai degrabă decât a revoluţiilor. De asta ne-am bucurat să găsim o siluetă recognibilă, păstrată de noul Range Rover, şi un design fantastic de reuşit şi inspirat al noului model. Ne-a întristat doar rigiditatea exagerată a suspensiei şi dozarea un pic prea mare a sportivităţii. În schimb, ne-a
făcut plăcere să descoperim un habitaclu care a păstrat cu sfinţenie toată alura de confort suprem elitist şi un post de comandant suprem la volan, care încă te mai provoacă să porneşti într-o călătorie în jurul lumii!

Instrumente utile:

Date tehnice Range Rover SDV8

Comparaţie Land Rover Range Rover SDV8 vs concurenţi apropiaţi
PiataAuto.mdIlie Toma
9
7,717
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (5)
Viorel
Teleneşti, Moldova
la 8 Aprilie 2013 - 12:42
Noul musthave al bogatasilor din Chisinau! Pe cine o sa vedem in asa aparat o sa stim ca la acela jizni udalsea!
0
1
petro
Chişinău
la 8 Aprilie 2013 - 13:28
uite asa masini dau comanda saracii moldoveni (Vicol)...bleaduri
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 Aprilie 2013 - 14:25
Un SUV '' pragmatic '', dar nu pot uita faptul ca generatiile antrioare au avut probleme la motoarele cu seria WS-42-JL6 din cate imi aduc aminte.
1
0
Kristi
Chişinău
la 9 Aprilie 2013 - 20:08
Robert_444: La acest model dupa 3000 km s-a defectat senzorul amortizatorului din spate. Cu asa succese v-a trebui sa stai in rind la service.
1
2
Junnior
Chişinău
la 11 Aprilie 2013 - 10:47
da lux, da frumos,
dar senzatsia e ca si cum ai merge intr-un troleibus...
ai o cutie/gheb in spate si te temi sa nu bata vintu prea tare...
2
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!