Toyota Corolla – furia civilizată
23 August 2013
Dacă eşti un designer sau un inginer
auto, iar într-o bună zi şefii îţi fac
onoarea să te includă în echipa celor
care dezvoltă o nouă generaţie a
modelului esenţial al mărcii, să ştii
că atunci ţi-ai găsit naşul.
S-ar putea să ieşi din
toată afacerea cu o
înscriere frumoasă
în biografie, dar, în acelaşi timp,
atunci când trebuie să reinventezi
un Mercedes-Benz S-Class, un Volkswagen Golf sau o Toyota Corolla, nu mai e loc de experimente. Succesul unei noi generaţii nu e o opţiune, ci o obligativitate absolută, singura alternativă fiind ghilotina de la subsol...
Iar nouă ne face întotdeauna o plăcere enormă, aproape sadică, să punem mâna pe un nou model de esenţă al unei mărci. Evoluţie sau revoluţie? – e o întrebare aproape clişeu în asemenea cazuri. Astăzi, însă, urcăm
la volanul noii generaţii Toyota Corolla fără clieşee şi stereotipuri şi vrem să vedem ce-au creat niponii în calitate de succesor al celui mai popular model al lor! Să vedem, deci, cum se simte „pe viu” noua Toyota Corolla!
Furia civilizată

Eh, noţiunea de furie şi designul unei Corolla nu s-au prea împăcat niciodată. Dar noua generaţie Corolla a fost prefaţată de un concept numit Furia, dezvăluit la începutul anului la Detroit. Odată cu transformarea conceptului în model de serie, însă,
„furia” a fost civilizată, primind un aspect mult mai echilibrat, dar păstrând şi o doză plăcută de agresivitate. Anume asta le lipsea modelelor Toyota mulţi ani – se făceau renumite prin fiabilitate, dar duceau o lipsă acută de forme proeminente şi caracter bine pronunţat. Din fericire, ultimele modele ale mărcii nipone
demonstrează o evoluţie frumoasă la acest capitol, iar Corolla a primit cea mai inspirată şi mai matură interpretare a noilor tendinţe de design Toyota.

Placa aia cromată de pe uşa portbagajului poate naşte critici din partea adepţilor sobrietăţii germane,
dar totuşi, noi credem că despre noua Corolla se poate spune cu certitudine că e o maşină frumoasă. E în sfârşit maşina japoneză care să nu te satisfacă doar prin fiabilitate şi inginerie bună, dar de care să-ţi fie plăcut să te apropii dimineaţa, tot admirând-o în timp ce păşeşti spre portiera şoferului.

Ambianţă

Şi din fericire admiraţia nu sfârşeşte atunci când urci la bord. Bine, designul interior nu e chiar atât de inspirat şi de elegant ca la o maşină germană, şi joacă pe asimetrie, dar ai totuşi parte de o ambianţă plăcută la bord, dată mai ales de calitatea mult mai bună
a materialelor de aici, în raport cu
cele folosite pe generaţiile anterioare.
Astfel, planşa de bord e realizată în
întregime din polimer moale, şi nu
doar în partea superioară, aşa cum
se întâmplă la unele modele care vor
să impresioneze, ci şi în cea mediană
şi chiar inferioară.

Toyota încă mai păstrează un clasic
ceas digital japonez pe planşa de
bord, de care mulţi alţi producători au
scăpat, transferându-l în afişajul com-
puterului de bord. Aici, însă, prezenţa lui parcă-ţi oferă un condiment exotic, care să sporească autenticitatea niponă a maşinii. Au rămas prezente şi display-urile monocromatice pentru sistemul de climatizare şi computerul de bord – dar te poţi împăca cu ele până la urmă pe un sedan compact la preţ raţional, nu?
Marea evoluţie a interiorului noii Corolla se materializează prin creşterea semnificativă a spaţiului disponibil pentru ocupanţi, mai ales pentru cei de pe bancheta spate. Aici se poate sta foarte confortabil acum, datorită unei profilări reuşite, dar şi datorită spaţiului foarte generos pentru genunchi şi cap, chiar şi pentru cei mai înalţi dintre noi. Unicul atribut care lipseşte pentru confortul deplin al pasagerilor spate
sunt eventualele guri de ventilare dedicate pasagerilor de aici.

Şi totuşi, cea mai valoroasă şi plăcută senzaţie pe care o obţii la bordul noii Toyota Corolla nu ţine nici de designul interior, nici de calitatea mult mai bună a materialelor şi nici de spaţiul mai generos...
Confort civilizat în ţări cu drumuri necivilizate

Cea mai apreciabilă senzaţie vine din confortul la rulare pe care noua generaţie Corolla îl oferă la bord. Suspensia a devenit cu mult, mult, mai moale decât cea a predecesoarei sale, înghiţând cu excelenţă orice textură a asfaltului şi orice denivelări, de care
nu duce lipsă carosabilul autohton. Am putea compara senzaţiile de la bordul noii Corolla cu cele dintr-un Camry, diferenţa făcând-o doar ampatamentul mai scurt şi oscilarea un pic mai mare a caroseriei la trecerea denivelărilor, dictată de ampatamentul mai scurt. Iar asta face călătoriile la bordul noii Toyota Corolla foarte plăcute, chiar şi la distanţe mai mari.
Ne convingem, astfel, de o curiozitate inginerească aproape paradoxală. Noua Corolla vine cu o suspensie de tip McPherson pe puntea faţă şi cu o bară torsională pe spate, or punţile torsionale nu s-au făcut niciodată prea renumite nici prin confortul oferit, nici prin calităţi dinamice foarte bune. Însă confortul pe care îl oferă noua generaţie Corolla la bord ne
convinge că adevărata cheie constră în armonizarea excelentă a comportamentului celor două punţi, calcularea rigidităţii exacte necesare şi asigurarea unei bune aderenţe rezultate din calcule inginereşti precise. În rezultat, Corolla dispune
de o capacitate excelentă de a înghiţi cu silenţiozitate şocurile carosabilului, chiar şi pe cele transversale peste care puntea rigidă spate trece cu ambele roţi simultan. La abordarea virajelor în viteză ţinuta suspensiei rămâne un pic mai relaxată decât în
cazul sedanurilor germane ferme, dar Corolla rămâne a fi manevrabilă şi sigură, astfel că preţul plătit e insignifiant în raport cu confortul general pe care îl obţii la bord, mai ales dacă trăieşti într-o ţară cu drumuri imperfecte.
Motor şi transmisie

Maşina din testul nostru e echipată
cu benzinarul aspirat natural de 1.6
litri, cuplat la o transmisie automată
cu raport continuu variabil . De fapt, e
de prisos să mai menţionăm
calificativul „aspirat natural” la un
motor pe benzină Toyota, întrucât ştiţi şi voi, Toyota se încăpăţânează să menţină turboaspirarea pe benzină în afara familiei sale, niponii neavând niciun benzinar turbo astăzi în gamă. Iar dacă e să fim cu adevărat realişti, asta nu e decât un mare plus pentru posesori. Dacă un motor turbo va
indica cifre fantastice de consum în fişa de date tehnice, datorită procedurii de omologare a consumului care îl favorizează, atunci un benzinar aspirat natural, mai ales unul care respiră uşor datorită unui sistem de gestiune variabilă a valvelor, va fi extrem de onest în cifrele de consum, oferindu-vă
şansa veridică de a obţine cifrele din fişă în condusul cotidian. E şi cazul Corollei din testul nostru – în fişa
tehnică, la consumul urban e indicată o cifră de 8.2 litri/100 km. Noi am condus lejer prin traficul urban, dar
fără obsesii de eficienţă, şi am obţinut la final o medie reală de 7.5 litri/100 km, mai mică decât cea oficială!
Cei 124 cai-putere ai propulsorului sunt mai mult decât suficienţi pentru un potenţial dinamic bun al Corollei. Cifra oficială de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, de 11.1 secunde, nu e prea impresionantă la prima vedere, dar vorbim totuşi de un sedan cu preţ raţional, nu de un bolid premium, iar transmisia automată te ajută să obţii un feedback al motorului adaptat
stilului de condus. Da, aţi citit corect, o transmisie cu raport continuu variabil, care nu numai că nu înăbuşă potenţialul motorului, dar îl şi susţine să se expună prompt şi corect. Dintre toate transmisiile cu raport continuu variabil existente astăzi pe piaţă, cutia de viteze a celor de la Toyota, în
special în forma ei montată pe noua Corolla, e printre cele mai rafinate, intuitive şi eficiente în operare. Deci, ajungem să constatăm un substrat tehnic foarte plăcut al noii generaţii Corolla, care va îndulci experienţa viitoare de proprietar.
Cât costă noua Corolla?

Noua generaţie Toyota Corolla
porneşte în Moldova de la
11,990 euro, preţ valabil pentru
motorizarea de 1.33 litri cu transmisie
manuală. Motorizarea testată de noi
porneşte de la 13,870 euro cu
transmisie manuală cu 6 trepte,
iar în combinaţie cu transmisia
automată costă 15,680 euro. Cei
dornici de mai multă putere pot alege
şi motorizarea de top, de 1.8 litri, care
porneşte de la 17,780 euro, dar vine
şi mult mai generos echipată. Nu
trebuie neapărat să optaţi pentru
motorizarea de top pentru senzaţii
demne, însă, propulsoarele de
1.33 litri şi cel de 1.6 litri se vor
descurca foarte bine cu dimensiunile
şi greutatea maşinii.
În loc de verdict final

Bună. Foarte bună. Poate e un pic prea bună chiar, dacă stai să te gândeşti şi la sora mai mare, Avensis. Corolla e acum mai confortabilă decât Avensis, mai frumoasă ca aceasta şi are şi materiale mai calitative la interior. Evident, Avensis e mai spaţios şi pe alocuri păstrează o sobrietate mai europeană. Dar totuşi, cu o nouă
Corolla atât de reuşită, sora mai mare va trebuie să-şi convingă publicul cu mai multă insistenţă. Dar, în acelaşi timp, dacă e să raportăm noua Corolla la concurenţii săi de pe piaţă, precum Opel Astra Sedan, Volkswagen Jetta sau Ford Focus Sedan, fără a include aici şi sedanurile compacte mai bugetare, putem spune cu certitudine că noua Toyota Corolla s-a calificat cu succes în liga superioară a acestui
segment, oferind calităţi specifice unor clase superioare, la preţuri cât se poate de raţionale.
PiataAuto.mdIlie Toma
11
11,224
GALERIE FOTO (43 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (47)
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 10:40
Bravo PA.
Primul aspect:
" Concurenţii săi de pe piaţă, precum Opel Astra Sedan, Volkswagen Jetta sau Ford Focus Sedan " - ii mananca de vii. Nu are concurenti.

2. " de la 17,780 euro" - este o varianta super p-u full options.

3. "benzinarul aspirat natural de 1.6 litri" - asta apreciez mult si imi este ciuda ca nemtii cam refuza la asa ceva

4. " capacitate excelentă de a înghiţi cu silenţiozitate şocurile carosabilului, chiar şi pe cele transversale peste care puntea rigidă spate trece cu ambele roţi simultan" - asta apreciez foarte mult. Nu tre sa sari la premium ca sa ai asa ceva.

5. "bară torsională pe spate" - nu e masina de curse e un small family si cu asa ceva nu tragi in service.

6. "Suspensia a devenit cu mult, mult, mai moale decât cea a predecesoarei sale" - dupa cum am enuntat in punctul 4 asta se va aprecia mult pe la noi.

Dupa toate astea Avensisul tre sa se re-inventeze altfel tot Corolla ii va face concurenta.

Cand mai gramadesc bani o sa ma gandesc la una ca varianta de oras p-u lucru. Poate dau Foresterul peste vre-un an si iau una de asta rulata la vre-o 50 mii p-u oras.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 11:51
@GRED, foarte bine punctat, de acord.
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 11:52
Se pare ca si in viitor Corolla va fi liderul acestui segment, si asta se vede.
0
0
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 12:35
nu laud cu nimic aceasta masinica - pur si simplu e o masina care are de toate, ieftina in deservire si accesibila pentru media populatiei... Toyota tre sa ridice planca fiindca masini ieftine si fiabile sau invatat sa faca si Corea... asa ca concurenta creste din ce in ce mai mult.
Sa nu sa se intample cumva ce sa mai intamplat cu Pioneer, Sony si Panasonic ... Samsung ia strans pe toti la perete!
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 13:32
Pai da , dar in cazul asta eu as alege mereu Sony in locul unui Samsung, sau un Sharp in locul unui LG. Deci e vorba despre target aici. Exact cum este si in industria auto.Fiecare marca se dedica unei anumite categorii de persoane.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 13:34
Asa cum eu as prefera luxul absolut imbinata cu o fiabilitate by Toyota si o cultura japoneza.....deci ai ghicit, as prefera Lexus in loc de Mercedes sau Infiniti in loc de BMW.
2
0
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 14:09
Si Acura in loc de AUDI ? :)
0
0
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 14:14
Pai iata de target. Mercedes si BMW vor supravetui .... au trecut prin vremuri si mai grele... de altfel si japonezele ... Tarile pierdante in razboi cum nu ar parea de straniu fac minuni acuma comparativ cu tarile castugatoare ... Ha?
1
0
FIFA
Chişinău
la 23 August 2013 - 14:26
infiniti in lok de bmw?????????? buhahaaa
1
1
FIFA
Chişinău
la 23 August 2013 - 14:27
mai zi si infiniti in loc de porsche
1
1
Igor
Chişinău
la 23 August 2013 - 15:24
"Bine, designul interior nu e chiar atât de inspirat şi de elegant ca la o maşină germană"

da' de cind masinile germane is etalonul "inspiratiei si elegantei"?
1
1
Igor
Chişinău
la 23 August 2013 - 15:31
"Toyota încă mai păstrează un clasic
ceas digital japonez pe planşa de
bord, de care mulţi alţi producători au
scăpat, transferându-l în afişajul com-
puterului de bord. Aici, însă, prezenţa lui parcă-ţi oferă un condiment exotic, care să sporească autenticitatea niponă a maşinii."

WT... ??? voi glumiti??? toyota pune ceasul acolo din simplu motiv: CA SA VADA ORICINE DIN MASINA CIT ESTE ORA, nu doar soferul!

ce autenticitate nipona vedeti voi prin a pune un ceas digital pe bord? :))))

In rest, super! ma gindesc la una ca asta, numai ca nu stiu cum o sa fie sa trec de la camry la corolla
0
2
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 17:17
Igor - nici o data... nu vei trece.
Poate cumparatorii noi vor alege Corolla fiind mai interesanta la pret/calitate
0
0
Vetrici
Chişinău
la 23 August 2013 - 17:32
Bună mașină, nu neg, dar are careva neajunsuri, spre exemplu: cutia de viteze, care îngroapă motorul 1,6 și nu merge deloc, am facut test drive și am rămas neplăcut surprins. restul mașinii a fost făcut bine.
1
1
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 19:36
Asa am zis si eu - e doar o masina - adica ceva care te duce din punctul A in punctul B si vice-versa. Ce-ti mai trebuie..?? De altfel ca si altceva in viata - apartament, familie, salairiu si cam atat ... traim :)
Nu ma criticati...
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 20:37
Da GRED la fel cu Mercedes e doar o 'simpla' masina de lux si atat - adica ceva care te duce ( in niste amarate de scaune tapitate racite/incalzite sa ia ochii ) din punctul A in punctul B si vice-versa. Ce-ti mai trebuie..?? De altfel ca si altceva in viata - 'vila', familie, 'comision' si cam atat ... traim :)
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 20:39
Si apropo de ACURA in loc de AUDI, aici cam ai dreptate. As alege Acura care stiu ca este o HONDA pur-sange, adica un '' sac de ciment '' care se va defecta ffffff greu.
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 20:39
in loc de Audi evident.....doar vorbim de premium ;)
1
0
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 20:52
Robert - te duce din A in B. Dar sa stii ca oamenii cu 60-80 de Euro pe masina nu prea au credite in banca si te duce dar cum te duce. Eu pot pleca la parinti si cu autocarul sau cu trenul sau pot sa plec si cu Corolla dar totusi e altceva cu Mercedes-ul .. stai linistit.. Nu vorbim de pret/calitate ci de faptul ca viata e una si nu-i chiar asa de lunga ... ah da - Corolla e si fiabila - dar eu vreau sa fiu eu fiabil :)
0
1
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 20:53
Nu mi-a placut Audi dar Acura nici atat fiindca exista HONDA. Si nu mi-a placut nici infiniti fiindca este NISSAN.... Robert sa merg mai departe? Cred ca nu. Americanii nu inteleg dar sper ca tu sa fii european si sa ma intelegi..
0
1
GRED
Chişinău
la 23 August 2013 - 20:55
Apropo Subaru nu face din astea gen Lexus, Infinit sau Acura... daca este SUBARU la ce-ti mai trebuie altceva nu? De aia stimez eu marca asta
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 21:50
@GRED, conform afirmatiei precizate de mine in speta '' mercedesul este tot o masina la fel ca corolla care te poate duce din A in B '' reiese ca este adevarat si ceea ce ai afirmat tu '' Acura este o Honda , chiar daca este mai luxoasa '' ceea ce iar se ajunge la concluzia mea '' o masina de lux este doar o simpla masina ca si una low end ''' adica te duce din A in B.
Deci ....da ai dreptate , doar am gandit la fel aici .Stima !
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 21:53
Si ca tot se vorbea despre Subaru. Si eu apreciez aceasta marca , nu de alta dar simt la el un amestec imbietor si are la baza aceeasi reteta ca si Mitsu, daca ma intelegi ;) .Amandoua au aceeasi tinta.
1
0
Valeriu
Chişinău
la 23 August 2013 - 22:00
GRED eu cred ca trebuie si altceva si apreciez faptul ca japonezii se adapteaza la cerintele clientilor. Daca americanul vrea Lexus - na lexus, europeanul vrea Corolla si Avensis - na si tie! si tot asa. Nemtii si ceilalti nu fac decat sa le dea americanilor cele mai puternice motoare si atat...

Cat despre Corolla, ma gandeam sa schimb Avensis-ul meu pe unul din generatia actuala peste 2-3 ani, dar acum PA m-a pus pe ganduri... daca e mai buna Corolla ca Avensis...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 August 2013 - 22:55
@Valeriu.

Fata de Avensisul de a doua generatie ''facelift '' , Corolla este '' in spate '', dar ca avensisul prezent '' facelifty '' ultima generatie adica a 3a , este cam de acelasi calibru. Nu stiu dc dar imi placea mai mult filosofia Avensisului din trecut, avea aspect mai de limuzina, parea mai rafinat, mai premium la interior in varianta full. Pana si lemnul de la interior din Avensis 2 era lemn adevarat nu plastic care imita lemnul cum are actuala.
1
0
Vetrici
Chişinău
la 24 August 2013 - 09:47
@ALL, da cred majoritatea din voi au dreptate, dar dacă te ducde din punctul A în punctul B atunci ar trebui să te ducă în siguranță, dar nu să te facă să ai infarct cînd ieși la depășire. vorbiți de 1, 2 și a 3 generație care de fapt este una și aceeași mașină doar că are alt Design, Toyota folosește aceleași tehnologii de zeci de ani, aceeași caroserie, aceleași motoare, aceleași cutii, etc. schimbi ambalajul și dai același produs.
@ PA, cutia automată nu merge deloc.
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 24 August 2013 - 13:04
@Vetrici, se vede de la o posta ca nu esti cunoscator, ci un pseudo-cunoscator in domeniu.

Motorizarile de pe Toyota pe benzina au primit un upgrade de acm 4,5 ani asta in cazul in care nu stiai.

'' vorbiți de 1, 2 și a 3 generație care de fapt este una și aceeași mașină '' ???? Serios maestre ? Chiar te-ai gandit de multe ori inainte sa arunci fraza asta ? pFFF...patethic.

Avensis 1 : 1997- 2002 = 1.6i (101 Hp) , 1.8i (110 Hp) , 2.0i (128 Hp) , 2.0 TD (90 Hp), 2.0 D-4D (110 Hp) , 2.0i 16V (150 Hp)

Avensis 2: 2002- 2007 = 1.6 VVT-i (110 Hp) , 1.8 VVT-i (129 Hp) , 2.4 i 16V D-4 (163 Hp) , 2.0 D-4D (116 Hp) , 2.0 D-4 (147 Hp) , 2.2 D-4D (148 Hp) , 2.2 D-4D (175 Hp)

Avensis 3: 2009- 2012 = 1.6 (132 Hp) , 1.8 (147 Hp) , 2.0 (152 Hp) , 2.0 D-4D (126 Hp) , 2.2 D-4D (150 Hp) , 2.2 D-CAT (177 Hp) ,

Si acum casca ochii mai bine, diferentele de motorizari/puteri/performante chiar se fac vizibile intre versiuni. Deci ca sa vezi, nu foloseste aceleasi motoare cum ai spus matale........Numai bine !
1
0
Vetrici
Chişinău
la 24 August 2013 - 14:23
@Robert_444, vad ca de motoare numai stii, dar restul? caroseria de 20 de ani? cutia de viteze de la troleibuz? ai citit vrio stire in care se spune că Toyota foloseste caroserie nouă? cutie de viteze performantă? cînd ultima oară au schimbat caroseria în întregime?
chiar ai primit plăcere din condusul Toyotei Corola cu motor 1,6 și cutie automată?
da poate nici nu mă pricep destul de bine în mașinile nipone, dar nici nu sunt ultimul în industrie....
uite ce fac nemții....90% din tehnologiile performante vin de la ei....motorizări, cutii de viteze, iluminare LED, etc.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 August 2013 - 15:07
Da mai, macar eu stiu sa nu cometez aiurea ca tn daca stiu nu am vazut cu ochii mei.

Macar eu stiu despre motoare, dar tu ce stii ? Ca nemtii au inventat apa calda ? Bravo maestre.Iti inchipui ca de la nemti mai vin si altceva de 90% nu numai motorizari si transmisii, ci dupa aceste motorizari si transmisii mai isi fac resimtite prezenta alte 90% din defectele acestora 9 a se vedea cutiile DSG , 7G-Tronic, N47BMW samd ) , sunt catastrofaleee. Sa incep prin ati povesti:

BMW are probleme la noile motoare, iar problema aceasta se regaseste si pe 118d facelift fabricat in 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 143cp si are problema cu lantul de distributie. Am descoperit multe modele la service cu problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului.Costurile unei astfel de interventii ? Foarte, foarte mult. Pai numai arborele cotit, lantul si intinzatoarea, numai astea ajung la peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa f mult.La manopera se da si garantie, insa problema va aparea din nou fiind considerat un defect de fabricatie la care BMW trebuia sa asiste si sa recheme un numar mare de astfel de modele cu N47.Problema e de la arborele cotit la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului. Am mai zis-o si o repet de la E30/E36/E38/E34 incoace sau incepand de prin 94-95 BMW a incetat sa mai produca masini fiabile, iar cam tot ce a scos de atunci are diferite probleme de proiectare mai mari sau mai mici-Vanos,Nikasil,Rear subframe,la diesel celebrele clapete + alte bube clasice-valve PCV,vas expansiune, garnitura capac culbutori , lucruri care au inceput brusc sa pice mult mai devreme decat o faceau la modelele anterioare + ca totul a devenit lifetime(ulei cutie ,ulei diferential).
Acum sper sa intelegi ca nu am nimic cu marcile europene in special germane, insa aceste branduri europene in ultimii 20 de ani au trecut din ce in ce la o productie de masa larga pentru o societate de consumatori prosti si needucati, iar acesti constructori nu mai dau doi bani pe onoare, faima, pasiune, etc si nu conteaza decat cifrele.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 August 2013 - 15:10
Mai vrei altceva ? Bun inca cateva exemple pe care le-am mai spus si cu alte ocatii. Presupunem ca esti unul nou pe aici.

Vezi tu, moate modelele BMW noi au probleme cu distributia...au inceput astia la bmw sa bage numai piese de calitate? ...ce s-au gandit ei..de ce sa nu schimbam si lantul de distributie ca si pe curea? , la 70 de mii km, mai castigam si noi un ban..frumos !Sa dau cateva exemple:Problema nu e noua...pe 318i cu N42 au fost probleme cu patinele originale. Se faceau praf si sarea distributia de la punct. Dupa care trebuia inlocuit tot, iar kitul nou vine cu o patina modificata care evita problema.Alte probleme mai sunt la pompa de injectie,iar la modelele de BMW 525 TDS,probleme cu rulmentul de presiune si volanta .
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 August 2013 - 15:10
ocazii*
0
0
Vetrici
Chişinău
la 24 August 2013 - 15:35
@Robert_444,
da sunt deacord că DSG și celelalte cutii de viteze performante se strică, dar măcar aceste companii încearcă să facă ceva mai bun, vin cu idei și tehnologii noi, ei sunt PIONERI în tehnologii, tu știi cîte generații de cutii DSG sau 7G-tronic sunt? sau cîți bani sau investit în asemenea proiecte, cît a cheltuit VW group pentru noua platformă MQB? presupun că nu știi nimic..... Toyota merge bine bine pentru sunt aceliași tehnologii folosite și acum 20 ani.
îi critici pe cei care vor să schimbe ceva, iar pe cei care îți dau tehnologii vechi îi ridici în slăvi
uite un exemplu: motorul 1,6 MPI care erau montate pe mărcile grupului VW, dacă o să mergi cu băieții de la taxi Limon, întreabă cum se comportă ele? au cîte jumătate de milion de km merși cu instalații de gaz. ele și acum ar merge, dar vezi tu Toyota nu vrea să se conformeze cu cerințele UE.

vorbești foarte frumos, dar dacă e să judecăm după spusele tale și dacă producătorii și oamenii nu ar fi încercat să facă ceva mai bun, am fi trăit și acuma în peșteri....sau și acum ar fi trebuit să jucăm rîma într-un telefon Nokia 3310 și nu Angry Birds pe un iPad....
presupun că lucrezi la Toyota sau minimum ai o Toyota....
pace ție.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 August 2013 - 17:34
Merstere, nu am nici o Toyota momentan, am mai spus-o dew cateva ori ce masina detin in prezent, japoneza DA este, dar nu Toyota. Am avut si Toyota, adica Avensis 2 facelift. Era un sac de ciment, foarte, foarte, foarte fiabila, am dat-o la 234 k km parcursi fara nici un fel de problema. Reviziile erau facute de mine, si restul retusurilor.

Pai vorbesti de tehnologie, atunci spunemi de sistemele de propulsie hybrid , nemtii nu prea stau bn la acest avans cu ADEVARAT tehnologic. Sau de implementarea noilor motoare cu hidrogen incepand din 2014. Ce zici de asta ? Astea avansuri TEHNOLOGICE nu, rahatele in ploaie ( scuzati expresia ).
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 August 2013 - 20:29
Tacerea ta ma face sa cred ca ai priceput. Numai bine !
1
0
GRED
Chişinău
la 24 August 2013 - 22:52
So dus omu la culcare Robert dar tu asa si nu ai inteles nimic. Nu zice nimeni ca Toyota e o masina rea doar ca ei fac masini fara riskuri.... Daca o fi mers MB pe faptul sa faca W124 caumflat sub alt design sau chiar acelasi W123 cu putine modificari cred ca nu-i ajungea nimeni din urma ... dar frate ce facem progresul? Numai nu baga hybrizi please...
0
4
Igor
London, Marea Britanie
la 25 August 2013 - 02:04
:) este o masina buna, daca provoaca atatea discutii.
0
1
petro
Chişinău
la 25 August 2013 - 19:58
oau Piata Auto ati facut testul pe traseul Chisinau-Cimislia adica si pe bitonca ati scuturato un pic, bravo imi place ca incercati trasee noi, asa si testul e mai interesant, ati putea aminti in teste si pe care drumuri ati mers si cum sunt sau erau la momentul dat.
0
0
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 25 August 2013 - 20:07
Partea frontala parca e scoasa din ultimul film Star Treck. Am in vedere ca are un design futurist. Place. :)
0
0
Vetrici
Chişinău
la 26 August 2013 - 08:51
Sorry, am avut pană de internet.
Ora de Economie: după mine hibridurile sunt mult prea scumpe și complicate pentru oras, si trebuie să mergi foarte mult că să ajungi să faci economii, îți răscumperi ”investiția” după vrio 150 000 km, nu foarte eficient dat fiind faptul că unii nu fac nici 20 000 pe an. sunt deacord că au o tehnologie care au inceput primii, dar nu este atît de economă pe cît spun ei.
apropo 24H LeMans, Audi- tehnologie Hibridă.
Și nu știu de ce ti-ai simțit atacat personal cînd am spus ceva despre Toyota.
1
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 26 August 2013 - 19:13
Baieti am o placere aproape SADICA cind citesc comentariile voastre, e buna "rau" fetita CORALLA. Disputa japonezo-germana continua.....
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 26 August 2013 - 20:49
@constantin, expresia "e buna rau" in limba romana inseamna "foarte bun". Probabil asta au avut in vedere baietii. :)
0
0
GRED
Chişinău
la 27 August 2013 - 08:32
Poate ca nu e o disputa Constantin - e doar o lupta de pareri - subiective! Masinuta e foarte buna. Incetu cu incetu apar prin Chisinau si MD. Asta e Foarte bine!!!
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 27 August 2013 - 09:35
@GRED, un singur lucru nu inteleg in marketing-ul celor de la Continental. Pe toate panourile publicitare este prezentata Corolla cu pretul de start de 11990 Euro. Am fost la ei - nu aveau nici una de 11990. Au spus ca au comandat mai multe in complectatia de baza si peste 1 saptamana aveau sa vina. Au zis ca as putea sa ma apropii (consultantul pe vanzari chiar si-a notat nr. meu ca sa ma anunte cand o sa fie pe loc). Ma duc peste 10 zile si-mi spune ca MASINA (nu masinile) a venit insa nu mai este, clientul deja a luat-o si iarasi nu este nici una. Deci ca sa vad pe viu una in complectati de baza, trebuie doar sa o comand. Deci inteleg foarte bine ca nu poti sa aduci 100 de masini in toate complectatiile posibile pentru a satisface capriciile tuturor clientilor, dar cel putin sa aiba in stoc permanent cate 1 model de baza, asa cum il reclameaza ei prin toata tara. Daca ei fac publicitate modelului de 11990, vreau sa o vad, nu? :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 27 August 2013 - 12:46
Masinutza e mai buna ca un Mercedes, probabil asta vroia sa puncteze GRED. Toyota are rival pt Mercedes, dar Mercedes pt Toyota ? Nu are....... IN plus chiar modelele Toyota incep sa devina mai premium ca Mercedes si asta vazand ( LC 150, LC200, Avalon, Camry, FJ Cruiser, Hightlander, Royal Crown) . Toyota ofera si o marca de incepatori in SUA si Japonia ( Scion ), nu mai zic de productia de utilitare Hino. Ce face Mercedes cu a class ? Motorizari de Logan ? Ai sa fim seriosi , aici reies din zona premium cu asa prestatii, nu mai zic de mercedesul cu patforma de renault kangoo care a iesit cu camasa sifonata la teste de siguranta.
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 31 August 2013 - 14:39
Am fost astazi la dealer si am vazut varianta de baza + culoare metalizata, la 12200 Euro. Vreau sa va spun ca e super! Nu m-am asteptat ca o sa-mi placa atat de mult. Interiorul e superb chiar si in "stock". Spatiu pe bancheta spate e arhi-suficient pentru asa o masina. Mai in scurt, mi-a placut mult. Iar culoarea negru ii sta mult mai bine ca alb. Parerea mea. :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 11 Decembrie 2013 - 20:14
''Pai daca romanii si-ar permite o masina noua, cu siguranta ar cumpara-o''.SERIOS????

CUMETRE, chestia e ca unii nu numai ca isi permit o masina noua, ci foarte noua. Insa mentalitatea SCARBOASA si CUNOSTIINTELE ZERO ale unora, ii fac sa prefere o COAJA de E39 care o imatriculeaza in BG sau un X5 SH la 7 k EUR in locul unui LOGAN nou de acesti bani si ZERO km. Dar ce sa vezi pe urma tot ei sunt cei care se plang si merg pe rezerva. Ca si in cazul lui Dan_grc prostul SATULUI.
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 11 Decembrie 2013 - 20:14
hop, scz,....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!