Mercedes-Benz GL-Class
25 Noiembrie 2014
Mercedes-Benz s-a impus dominant în segmentul SUV-urilor de talie foarte mare încă de la apariţia primei generaţii GL-Class. De fapt, puţini dintre producători sunt prezenţi în această nişă de SUV-uri imense, iar modelele care concurează între ele pot fi numărate pe degete – Mercedes-Benz GL-Class, Land Rover Range Rover, Audi Q7, Lexus LX 570, Infiniti QX80, mai accesibilul Toyota Land Cruiser V8 şi alte câteva modele disponibile în unele regiuni ale globului.
Noi le-am probat pe toate cu excepţia lui Infiniti, aşa că am fost deosebit de curioşi să vedem cât de mult reuşeşte astăzi să se impună noua generaţie GL-Class în acest segment. Este el oare, într-adevăr, o limuzină în segmentul SUV-urilor? Oferă oare el un confort într-atât de desăvârşit pe cât îl recomandă caracteristicile oficiale date de producător?
Ei bine, am luat la test un GL 350 BlueTEC 4MATIC – motorizarea cea mai raţională pentru orice cumpărător european, dar şi pentru ţara noastră. Sub capotă avem un propulsor diesel V6 de 258 CP şi 620 Nm! Haideţi să vedem, deci, cum se simte pe viu, cu adevărat, noul Mercedes-Benz GL-Class!
Penthouse

Dacă e să vorbim despre designul exterior, nu putem fi decât foarte succinţi. Mercedes-Benz GL-Class e evoluat frumos faţă de predecesorul său, păstrând esenţa siluetei şi ajustându-şi identitatea facială în ton cu noile tendinţe de design ale mărcii. Modelul este cel puţin la fel de impunător şi somptuos atunci când rulează pe drum, iar cu nişte jante
potrivite şi eventual kituri aerodinamice opţionale, îi puteţi spori esenţial doza de agresivitate. Unicul element discutabil de design îl reprezintă blocurile optice spate, care par trase la indigo de pe unul din sedanurile mărcilor concurente. Dar, până la urmă, după câteva priviri mai familiare, încetezi să mai sesizezi analogia şi blocurile optice spate îţi pare mult mai armonios încadrate în designul lui GL.
Silueta lui GL nu tinde spre forme atletice sau spre linii de pseudo-coupe, tocmai de asta linia plafonului merge dreaptă până spre zona portbagajului. Iar păstrarea înălţimii constante dă un avantaj imens la interior – înălţimea e aceeaşi pentru toţi pasagerii! Termenul de „penthouse” se
potriveşte, de obicei, apartamentelor
luxoase în două sau trei nivele. Iar
interiorul lui GL-Class îţi dă anume
această asociere, încă de la
primele secunde în care urci la
interior – e un penthouse în 3 nivele, sau mai bine zis – în 3 rânduri de scaune. Înălţime, lăţime, lungime – toţi ocupanţii beneficiază de spaţiu mai mult decât generos, iar corpurile le sunt susţinute şi menajate de scaune excelent profilate, în care noţiunea de
confort face regula! Chiar şi pe cel de-al treilea rând de scaune doi adulţi se pot simţi destul de bine în călătorii lungi! Da, Mercedes-Benz GL Class este un vehicul adevărat cu 7 locuri! Iar bancheta celui de-al doilea rând de
scaune are multiple posibilităţi de transformare şi ajustare, astfel încât nivelul de confort se apropie cu adevărat de cel al unui sedan luxos. Evident, alintări precum masajul personalizat nu sunt disponibile, dar
toate atributele fireşti
de confort pe care vi
le puteţi imagina, sunt
prezente în starea lor
cea mai absolutistă.
Până şi plafonul este
unul cu trei secţiuni
panoramice, care pot
deschide un vizor
frumos asupra cerului,
mai ales în
călătoriile de iarnă!
Atunci când am testat unul din concurenţii britanici ai lui GL-Class, remarcam o calitate un pic superficială a tapiţeriei din piele pej, referindu-ne la tapiţeria bordului şi a scaunelor. La bordul lui GL-Class, însă, calitatea materialelor este absolut ireproşabilă, oriunde ţi-ai arunca privirea în habitaclu! Iar planşa de bord este
tapiţată cu piele cusută cu aţă contrastantă! Nu, nu există nici măcar o zonă unde calitatea să fi fost neglijată – ambianţa lui Mercedes-Benz GL-Class e una în care calitatea
are doar cote maxime. Iar ambianţa vizuală excelentă e desăvârşită de iluminarea ambientală, care poate lua diferite nuanţe! E un atribut extrem de plăcut!
Senzaţii în condus

De acolo, de la volan, ai senzaţia unui comandor. Şi nu vorbim aici, despre pseudo-asocieri de marketing, ci cu adevărat de senzaţia aia specială în care conduci un vehicul imens, de la o poziţie foarte înaltă deasupra asfaltului, şi ştii că toate comenzile navei de ascultă cu precizie, fără cel mai mic efort, astfel încât tu să manevrezi cu imensa „navă” cu o relaxare absolută. Însă GL-Class nu este nicidecum o navă, care să întoarcă agale în viraje.
Senzaţiile pe care le primeşti în condus sunt foarte, dar foarte impresionante, pentru că în timp ce rularea în linie dreaptă te face să remarci că maşina asta poate înghiţi cu silenţiozitate şi tandreţe
orice denivelare de traseu – am fost uimiţi să descoperim că GL-Class are geamuri duble peste tot pentru o izolare fonică absolută – atunci abordarea virajelor te face să înţelegi că precizia cursului e una fascinantă
pentru o maşină atât de mare, de înaltă şi de grea! Noul Mercedes-Benz GL-Class are o manevrabilitate excelentă în viraje, cu un ruliu minim al caroseriei şi cu o senzaţie de siguranţă absolută în trasarea
traiectoriei cu volanul. Se simte ca o maşină extrem de maturizată, care a reuşit să depăşească demult orice efecte fizice cu care alte modele de talia lui încă se mai luptă. Atunci când am văzut jantele imense ale maşinii
din test, ne-am zis că ori vom avea parte de o maşină foarte maleabilă în viraje, ori vom simţi fiecare vibraţie a texturii asflatului în habitaclu. Dar nici un simptom, nici altul, nu e prezent. Dimpotrivă, GL-Class e foarte ferm şi plăcut în viraje, iar capacitatea suspensiei de a absorbi şocurile
carosabilului este fascinantă! Şi toate trecerile peste denivelări se mai fac şi în silenţiozitate maximă, pe deasupra! Nici chiar pietrişul dur, nici şocurile scurte şi adânci nu pot impune suspensia să ajungă nici măcar pe aproape de limitele el! Şi asta e valabil pentru orice nivel de înălţime a
suspensiei, chiar şi la
maximul de sus! Şi aici
îmi amintesc din nou
de concurentul britanic
al lui GL-Class, pe care
l-am criticat la capitolul
suspensiei, care scotea
sunete suspecte la şocurile
adânci şi scurte de pe carosabil,
pierzându-şi deplinătatea caracterului aventurier de neînvins. În cazul lui GL-Class, putem spune cu mâna pe inimă că modelul german ne-a întrecut orice aşteptări la capitolul suspensiei –
GL-Class nu doar că şi-a păstrat intangibilitatea în faţa oricăror provocări de drum, dar a şi reuşit să evolueze manierat în direcţia confortului absolut de la bord! În interiorul lui, nu te simţi expus pericolelor şi intemperiilor de afară, ci te bucuri de ambianţa absolută a penthouse-ului tău în timp
ce traversezi jovial şi relaxat marile
provocări de afară! Superb! Germanii
au făcut o treabă excepţională,
doamnelor şi domnilor!
Iar atunci când mergi pe asfaltul
excelent al unui drum european,
savurezi maşina asta în deplinătatea
confortului ei şi într-o linişte absolută,
dată de izolarea fonică de limuzină!
Ah, cât de e de plăcut GL-Class
pentru călătorii lungi de familie!
Nu veţi mai vrea să
călătoriţi cu avionul după ce vă veţi cumpăra un GL-Class! Pentru că maşina asta e pur şi simplu creată să vă facă să ajungeţi oriunde aţi ochi un punct pe hartă!

Iar dieselul de sub capotă livrează o putere mai mult decât suficientă, chiar dacă maşina cântăreşte 2.5 tone la
gol. Cei 258 CP, dar mai ales cei
620 Nm, transpuşi tuturor celor 4 roţi
prin intermediul unei cutii de viteze
automate cu 7 rapoarte, se simt
foarte generoşi, plenari şi capabil să
accelereze frumos SUV-ul de la
orice viteză. Şi unde mai pui că
acceleraţii sunt însoţite de sunetul
melodios, dat de
arhitectura V6 a
motorului! Teoretic,
în mai puţin de
8 secunde
maşina asta
prinde prima sută, dar de la volan n-ai niciodată senzaţia că ai duce lipsă de putere. Pedala reacţionează foarte bine şi maşina îţi execută imediat cu abilitate orice dorinţă de accelerare sau depăşire. Credem într-adevăr că această motorizare e cea mai raţională şi cea mai indicată dintre toate, pentru cele superioare pe benzină putând opta doar şeicii ţărilor unde dieselul lipseşte.
Verdict: Mercedes-Benz GL-Class

Am fost relativ sceptici vizavi de pretinsul statut al lui GL-Class de
limuzină în segmentul SUV-urilor, mai ales că suntem familiarizaţi cu senzaţiile date de aproape toţi concurenţii modelului german. Dar testul ăsta ne-a demonstrat pe viu că cei de la Mercedes-Benz au pus multă consistenţă în noul lor model, mai
multă decât ne-am fi aşteptat! Cu excepţia unor mici critici subiective pe care le-am putea aduce unor soluţii de design, maşina asta excelează la toate
capitolele imaginabile. Suspensia e una uluitoare, care reuşeşte să asigure un confort desăvârşit pe orice teren, cursele ei lungi reuşind în
acelaşi timp să atace cu succes şi denivelările mari de offroad. Tot ea, suspensia, face ca GL-Class să fie extrem de precis şi manevrabil în
viraje, asemeni unui break şi nicidecum asemenei unui imens SUV de 2 tone ş jumătate! E fascinant că germanii au reuşit să facă asta! Motorul de sub capotă şi transmisia funcţionează într-un tandem plăcut care îţi dă întotdeauna senzaţia puterii generos dozate, cu rezerve
importante, iar acceleraţiile sunt de-a dreptul delicioase, fiind însoţite de sunetul V6 de sub capotă! Tracţiunea integrală funcţionează impecabil, distribuind eficient cuplul între cele patru roţi fără a fi nevoie de precauţii speciale. Într-un cuvânt, GL-Class îşi face treaba de minune în toate peisajele polivalente pentru care a
fost creat, iar celui de la volan şi ocupanţilor de la bord nu le rămâne decât să savureze confortul absolut, fără grija schimbării condiţiilor de afară! Putem să spunem foarte onest că astăzi Mercedes-Benz GL-Class e cu adevărat cel mai bun model din segmentul său ca şi sumă de calităţi! Sunt foarte buni şi aproape toţi ceilalţi, dar dacă de la ceilalţi obţii caracteristici bune, predictibile la capitolele la care te aştepţi, atunci aici
eşti învăluit de caracteristici bune şi foarte bune chiar şi acolo unde nu te-ai fi aşteptat să rămâi impresionat! Maşina asta te impresionează cu mult peste aşteptări şi te cucereşte prin
fapte şi senzaţii, nu doar prin adieri declarative!

PiataAuto.mdIlie Toma
5
6,318
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!