Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 CP 4x4
31 Martie 2014
Se întâmpla în noiembrie 2013, când Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, dezvăluia cu mândrie noua generaţie Qashqai. Noua generaţie a modelului are un rol deloc uşor: să egaleze un succes uriaş, aproape de neimaginat, al generaţiei anterioare Nissan Qashqai, care a reuşit să cucerească peste 2 milioane de clienţi! Precedentul Qashqai şi-a câştigat rapid titlul de cel mai de succes model al mărcii Nissan în Europa, iar asta înseamnă că pentru noua generaţie inginerii şi designerii Nissan au aplicat principiul „de zece ori măsoară şi o dată taie”, cu mize majore.
Preferinţele clienţilor de Qashqai de până acum au modelat evoluţiile noului Qashqai. Modelul a pus un accent şi mai mic pe disponibilitatea tracţiunii integrale, astăzi ea fiind oferită doar pe motorizarea diesel de top, care are sub capotă noul propulsor diesel al Alianţei Renault-Nissan – 1.6 dCi. Iar noi avem astăzi în mâinile noastre anume această motorizare 1.6 dCi de 130 CP, combinată cu o cutie de
viteze manuală cu 6 rapoarte şi tracţiune integrală ALL MODE 4x4. Mai mult ca atât, exemplarul testat de noi vine în dotare de top TEKNA, la care se mai adaugă un pachet suplimentar de siguranţă Nissan Safety Shield Plus şi un sistem de asistenţă la parcare. O mașină dotată cu vârf și îndesat, deci! Haideți să vedem ce vă poate oferi un nou Nissan Qashqai într-o asemenea interpetare generoasă!
Design. Mai maturizat, mai armonios şi mai agreabil.

Precedenta generaţie a lui Qashqai mergea pe linia unui design simetric, fără excese, dar un pic auster, întrucât şi modelul punea mare accent pe accesibilitate. Noul Nissan Qashqai, însă, se prezintă mult mai maturizat, mai armonios şi mai agreabil. Modelul arată mult mai plin de caracter şi are, astfel, o prezenţă mai somptuoasă. Nu mai e un model care emană un preţ accesibil, ci mai degrabă un model atrăgător, care înglobează o sumă mult mai generoasă de calităţi, împachetată într-o ofertă tentantă.
Noua generaţie a crescut simţitor şi în dimensiuni faţă de precedentul Qashqai, anulând necesitatea apariţiei unui Qashqai+2 mai mare şi mai lung. Cel mai probabil, acum Nissan Qashqai va avea un rol foarte dominant pe această scară ierarhică,
iar cei dornici de mai mult spaţiu vor putea urca ierarhic spre noul X-Trail, care aduce, de altfel, un design frontal foarte similar, cele două modele părând în prezent oarecum complementare.
Interior. Tehnologii din înalta societate pe un model prietenos.

Cele mai mari fascinaţii vin, însă, la interior, mai ales în interiorul unei versiuni atât de dotate precum cea testată de noi. Ochiul îţi este iniţial desfătat de un design foarte plăcut şi simetric al bordului, fără excese şi experimente inutile, dar deloc conservator în acelaşi timp. Totul
arată proaspăt şi inspirat, dar şi foarte echilibrat. Materialele sunt foarte calitative oriunde le-ai atinge, iar calitatea de asamblare – ireproşabilă. Plansa de bord e realizată din polimer moale în partea sa superioară şi chiar inferioară în zona pasagerului faţă, numai zona inferioară din regiuna şoferului fiind ceva mai dură, pregătită probabil pentru o exploatare mai puţin grijulie. Panourile interioare ale uşilor
sunt de asemenea căptuşite cu polimer moale şi plăcut la atingere pentru pasagerii faţă, în timp ce pasagerii spate beneficiază de un polimer cu textură similară, dar dur la atingere. Prizele de aer sunt excelent încadrate în planşa de bord, până şi aici rotulele care reglează intesitatea suflării fiind realizate dintr-un soi de cauciuc moale la atingere. O atenţă lăudabilă la detalii, deci!
Modelul vine şi cu scaune excelent de bine profilate, cu zone generoase de suport, care te fac imediat să te simţi extraordinar de bine la bord. Ai senzaţia că ai putea petrece zile întregi de călătorii la bordul maşinii ăsteia fără a te simţi extenuat. Noul Nissan Qashqai a pus, deci, şi un foarte mare accent pe un nivel generos al confortului oferit la bord.

Zona levierului transmisiei manuale beneficiază de o iluminare ambientală frumoasă, iar inserţiile de un argintiu mat de pe volan arată exact cum ţi-ai dori de la o maşină modernă – suficent de proaspăt, dar fără un luciu exagerat învechit moral. Sunt foarte interesante comenzile de aici, navigarea prin meniul maşinii făcându-se cu un buton care culisează în jos şi în sus, şi tot el poate fi apăsat pentru funcţia ENTER. Funcţiile de ajustare a volumului sunetului sunt amplasate un pic mai jos pe stânga şi par un pic neglijate de la prima vedere, dar în scurt timp te obişnuieşti cu poziţionarea lor. Cadranele de bord sunt foarte clare şi informative, iar între ele există un display LCD color care poate lua rolul afişării oricător informaţii dorite în
timpul călătoriei – de la ghidajele sistemului de navigare până la consum sau busolă. Apropo de sistemul de navigare, acesta recunoaşte la un nivel foarte avansat drumurile ţării noastre, fiind recunoscute chiar şi unele trasee secundare. Sistemul multimedia şi de navigare, de altfel, amplasat pe centrul consolei centrale, s-a dovedit a fi foarte intuitiv în operare şi ajustări.

Exemplarul testat de noi vine echipat cu camere video pe toate laturile
maşinii, fiind capabil să afişeze o viziune la nivelul unui „ochi de pasăre” a maşinii, la care se mai adaugă şi un ghidaj pentru eventuala rulare în marşarier. Calitatea grafică a imaginii, însă, suferă un pic, deşi afişajul rămâne în continuare informativ.

Maşina din testul nostru vine şi cu un sistem inovaţional de asistenţă la parcare! Nu, nu e vorba despre renumitele sunete de ajutor scoase
la apropierea de obscalole în timp ce parcaţi – aici e vorba de un sistem din ăla revoluţionar, apărut în industria auto abia acum vreo 3 ani, care identifică spaţiul suficient unei parcări, apoi învârteşte singur volanul şi poziţionează maşina în acel loc potrivit de parcare! Am fost, deci, curioşi să vedem cum operează el în viaţa reală, pe străzile oraşelor noastre! Am circulat pe una din străzile mai libere în căutarea unui loc de parcare şi am solicitat maşinii ajutorul la identificarea unui spaţiu suficient de mare
şi ea l-a găsit. Ne-a oferit şansa ajustării lui, noi l-am ajustat cum ni se părea mai bine, deşi dreptunghiul imaginar al locului în care urma să fie poziţionată maşina avea doar 3 laturi vizibile, apoi i-am dat startul ghidajului de mai departe. Maşina ne-a ordonat să cuplăm prima treaptă a transmisiei şi să ne mişcăm niţel înainte. A întors singură volanul tare de tot la stânga şi a tot înaintat, încât am ajuns pe contrasens – noroc că era o stradă puţin circulată, care nu avea nici măcar linii normale de marca. Apoi maşina ne-a spus să cuplăm marşarierul şi să mergem din nou. Ea a întors mai departe volanul mult spre dreapta, noi am continuat să ne mişcăm şi într-un final ea ne-a parcat
perpendicular drumului. Hm... Bine, parcarea perpendiculară e realizată, dar cum rămâne cu cea paralelă? Ne-am tot ros mintea în a găsi comenzile potrivite pentru schimbarea tipului de parcare şi nu am putut găsi astfel de comenzi, deşi în informaţiile oficiale ale modelului e menţionat că modelul poate realiza şi astfel de parcări. Am încercat şi ajustări unghiulare, dar ele sunt permise într-o marjă foarte mică, astfel că până la urmă tot aproape perpendicular parchezi. EI bine, bănuim că o fi fost un secret pe care noi nu am mai priceput cum să-l descoperim fără cartea utilizatorului la îndemână, dar asta nu înseamnă decât o bilă neagră pentru
comoditatea şi intuitivitatea operării acestui sistem de parcare. Şi apoi, în condiţiile unui trafic real pe o stradă adevărată, toată manevra cu alegerea locului, ajustare, confirmare de începere a mişcării, etc, poate dura atât de mult, încât vei crea o coadă lungă de trafic din urma ta, în cazul în care vei fi aşteptat de cei din urmă. E o chestie utilă mai mult pentru parcările separate de străzile publice, acolo unde sistemul poate fi cu adevărat de ajutor celor ce nu sunt prea obişnuiţi cu astfel de manevre în spaţii reduse. Parcarea la un mall, spre exemplu...
Cât de confortabil şi spaţios pot sta pasagerii banchetei spate? Poate fi Nissan Qashqai un model potrivit rolului de unică maşină într-o familie? Ei bine, ne-am bucurat să constatăm că noul model nipon nu pune accent pe siluete inspirate din coupe-uri, iar linia plafonului nu sacrifică spaţiul pe înălţime, destinat pasagerilor spate. Bancheta de aici, oferă, astfel, spaţiu cât se poate de generos pentru trei ocupanţi, oferindu-le inclusiv loc pentru genunchi. Pasagerul din mijloc va putea să se bucure de un tunel central neintrusiv, care îi va lăsa loc pentru picioare. Nissan Qashqai nu oferă, însă, guri de ventilare dedicate ocupanţilor banchetei spate, element care nu ar trebui să lipsească pentru o maşină modernă din acest segment de talie. Bancheta spate este, însă, profilată la fel de reuşit ca şi scaunele faţă, contribuind plăcut la un nivel demn de confort.

Şi în fine, ambianţa interiorul este completată frumos de plafonul panoramic al exemplarului testat de noi. Cu o asemenea viziune asupra cerului, copiii vor fi cei care se vor bucura cel mai mult de eventuale călătorii în zone forestiere sau pur şi simplu în călătorii de distanţe lungi.
Vai, dar cât de mult am ajuns să vorbim despre habitaclul noului Qashqai! Asta e, acesta a evoluat într-atât de mult, încât există foarte multe aspecte importante de menţionat aici! Şi încă nu am menţionat frâna de mână electronică a noului model, care se activează automat la oprirea motorului, levierul lung al cutiei de viteze manuale, care îţi conferă senzaţia unei maşini mai înalte şi mai mari, sau portbagajul cât se poate de
generos şi practic, cu multiple spaţii de depozitare şi opţiuni de transformare. Izolarea fonică este şi ea mult mai bună decât la generaţia anterioară, însă anvelopele sportive, încălţate în jante de 19 inch de pe maşina din
testul nostru sunt o sursă de gălăgie la rulare. Curenţii aerodinamici se mai pot face auzuţi uneori la viteze înalte. Marea surpriză vine, însă, de la motor, care are un sunet extraordinar de plăcut, îngroşat şi minimizat, încât nu te deranjează să-i auzi umila prezenţă la nicio viteză! După doar câteva ore
petrecute la volanul şi la bordul acestei maşini te convingi ireversibil că noul Nissan Qashqai vine cu una din cele mai plăcute, practice şi estetice ambianţe la bordul său. Şi e impresionant cât de multe tehnologii ultra-moderne a ajuns să aibă noul Qashqai, într-un segment în care nimeni nu vorbeşte de vreo pretenţie premium!
Ţinută de drum

Precedenta generaţie Nissan Qashqai şi-a cucerit mulţi cumpărători datorită unei rulări foarte „moi” şi confortabile. Aceste calităţi jucau adeseori împotriva unei manevrabilităţi foarte excelente în
viraje, dar de multe ori jurnaliştii auto dau o importanţă mult prea mare sportivităţii în detrimentul confortului, în timp ce posesorul adevărat are de nevoie în primul rând de confort. Eram curioşi să descoperim cum a evoluat ţinuta de drum a noii generaţii Qashqai, iar jantele imense ne sugerau un accent mult mai puternic spre sportivitate.
Ei bine, cu asemenea jante imense
Qashqai primeşte într-adevăr o doză
mult mai sporită de ADN sportiv, pe
care generaţia anterioară nu l-a avut.
Modelul abordează mai bine virajele
graţie anvelopelor cu profil redus,
dar se simt în acelaşi timp reacţiile
mai moi ale suspensiei, cu
un ruliu lateral accentuat.
O fi un neajuns
pentru cei care caută SUV-uri sportive, dar pentru confortul de la bord asta înseamnă că ocupanţilor nu ne vor clănţăni dinţii la trecerea unei gropi. Chiar şi cu jantele astea imense Nissan Qashqai îşi păstrează reacţii relativ moi ale suspensiei. Putem, deci, să ne imaginăm că în echipări mai modeste şi jante cu vreo 2 inch mai mici modelul ar fi aproape
la fel de „moale” ca şi predecesorul
său.

La viteze mari de autostrăzi, cu o medie de 130-140 km/h, noul Qashqai se simte foarte încrezător. Nu există niciun ruliu accentut, există doar senzaţia unei înaintări relaxante şi confortabile. O maşină foarte plăcută pentru călătorii lungi în confort, deci.
Maşina din testul nostru e echipată şi cu sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi a benzinlor, dar şi cu frânare automată. Şi ştiţi ceva – toate aceste sisteme funcţionează şi în ţara noastră. Chiar şi liniile de demarcare a benzilor aproape şterse de pe carosabilul autohton sunt recunoscute şi Nissan Qashqai scoate un semnal
acustic atunci când le calci fără a arăta schimbarea direcţiei. Indicatoarele de circulaţie sunt de asemenea recunoscute, deci toate
aceste sisteme de siguranţă sunt perfect utile şi aplicabile chiar şi la noi acasă, nu doar în marile metropole mai civilizate!
Motor 1.6 dCi 130 CP

Noul motor diesel ne-a fascinat până la superlativ. Funcţionează superb de ritmic şi dinamic, însoţit de un sunet foarte plăcut. Valul de cuplu mare vine de pe la 1,500 rpm şi continuă până spre 3,000 rpm. Între 3,000 şi 4,000 simţi un cuplu în scădere, iar după
4,000 rpm nu mai are rost să-l turezi în trepte inferioare, deşi linia roşie vine abia peste încă mai mult de o mie de turaţii. Transmisia manuală cu 6 trepte a modelului e foarte reuşit etajată pentru acest propulsor, permiţând acceleraţii cu schimburi foarte dese de trepte la viteze urbane, ajungându-se până spre treapta a 4-a şi foarte rar a
5-a. Primele 3 trepte, sunt, deci, scurte, favorizând o dinamicitate urbană foarte bună, în timp ce ultimele 3 trepte favorizează regimuri eficiente de croazieră.

Cei 130 CP şi 320 Nm ai motorului se dovedesc a fi mai mult decât suficienţi pentru a-i imprima modelului un
dinamism excelent. Conducând noul Qashqai cu această motorizare, ai impresia unui motor de o cilindree de cel puţin 2.0 litri, sau chiar 2.2 litri. Timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h constituie 10.5 secunde, dar maşina nu dă impresia că ar avea vreodată nevoie de mai multă robustețe. Aici ai exact cât simţi că necesită maşina, cu un motor perfect adaptat dimensiunilor şi greutăţilor ei. Viteza maximă oficială ajunge la 190 km/h, şi din nou credem că nici nu prea ai avea nevoie de mai mult pe un SUV din acest segment.
Partea şi mai fascinantă decât funcţionarea delicioasă a motorului a fost eficienţa pe care am reuşit să o atingem cu el. Primul episod al testul l-am parcurs foarte dinamic, cu accelerări puternice şi viteze sporite, iar într-un final am ajuns după vreo 60 de kilometri parcurşi la o medie de 7.2 litri/100 km. Următorul episod a fost pentru noi un soi de maraton de consum, pe parcursul a altor vreo 50 de kilometri. Am resetat consumul şi am ieşit încet şi precaut dintr-o zonă
offroad. Într-atât de încet, încât calculatorul de bord abia resetat ajunsese să arate 27 litri la sută consum. Nu vă speriaţi, era o cifră total irelevantă, iar în scurt timp după ce am ieşit la traseu şi am început a conduce într-un ritm lejer cu viteze maxime de 120 km/h consumul a scăzut sub 6 la sută! La sfârşitul maratonului nostru cifra medie a consumului constituia 4.9 litri/100 km!
Un motor superb, deci, căruia nu
avem cum să nu-i oferim o notă
maximă la toate capitolele – eficienţă, plăcere în condus, sunet, dinamism!
Qashqai în offroad

Noi conducem unica versiune disponibilă cu tracţiune integrală a lui Qashqai. Modelul a abandonat vechea rotulă de pe tunelul central care schimba regimurile tracţiunii integrale, iar în locul ei a venit un buton modest, amplasat în zona genunchiului stâng a şoferului. Principiul de funcţionare, însă, a rămas acelaşi – 2WD pentru tracţiune pură pe faţă, 4WD AUTO pentru tracţiune pe faţă cu includerea automată a celei integrale atunci când există pierderi de aderenţă şi 4WD LOCK pentru tracţiune integrală permanentă.

Nissan Qashqai nu este, însă, un model foarte capabil în offrroad, fiind mai degrabă adaptat pentru escapade mici şi domoale pe teren mai puțin accidentat. Modelul dispune de zone de protecţie din plastic de jur împrejurul caroseriei, însă garda la sol şi geometria nu-l prea avantajează în iniţierea unor aventuri prea serioase. Mai ales protecţia frontală de plastic pare să înainteze prea mult în faţă, reducându-i modelului unghiul de atac în offroad. Deci, tracţiunea integrală vine să ajute mai degrabă modelul
pe un carosabil lunecos, sau eventual în condiţii de iarnă, în timp ce băile de noroi sunt contraindicate. Şi faptul că Nissan Qashqai nu poate fi comandat cu tracţiune integrală şi transmisie automată în acelaşi timp denotă că tracţiunea pe patru roţi a rămas rezervată pentru unii proprietari mai excentrici, nu pentru marea parte a publicului.
Verdict final: Nissan Qashqai

Un model care ne-a lăsat impresia unei maturizări avansate. Într-un segment care pune de obicei accentul pe o sumă de calităţi mai superficiale care cuceresc mai rapid publicul, Qashqai se ambiţionează să vină şi cu atribute practice şi raţionale, dar şi cu tehnologii aduse din segmentele de top. Modelul e spaţios pe cât de aştepţi de la un SUV de familie, foarte practic şi mai confortabil decât foarte mulţi dintre concurenţii săi. Nu este foarte sportiv în condus, în schimb îl poţi conduce lejer şi confortabil pe distanţe lungi. Motorul îţi dă marea revelaţie, injectându-ţi doze continue de plăcere în condus, făcând şi o combinaţie perfectă cu transmisia manuală cu 6 trepte.

În dotarea de top testată de noi Nissan Qashqai costă 28,000 euro. E un preţ pe care puţini îl voi accepta,
împiedicaţi de bariera morală a neapartenenţei mărcii la segmentul premium. Pentru cei care nu se vor lăsa opriţi de aceste bariere morale, însă, modelul le va oferi o sumă de calităţi mult mai generoasă decât orice model premium mai compact cu preţ comparabil. Iar cei care-şi doresc un Qashqai mai accesibil au oricând şansa unor alte propulsoare, sau alte combinaţii, întrucât modelul porneşte de la 16,500 euro în ţara noastră. Noi v-am recomanda să optaţi pentru noul diesel minunant, iar cea mai accesibilă
versiune a lui Qashqai, dotată cu acest propulsor, porneşte de la 20,800 euro în ţara noastră.

Instrumente utile:

» Listă motorizări Nissan Qashqai, date tehnice și prețuri

» Date tehnice comparative ale motorizărilor lui Nissan Qashqai
PiataAuto.mdIlie Toma
12
6,910
GALERIE FOTO (70 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (7)
jaguar
Chişinău
la 31 Martie 2014 - 09:35
Atatea Suv-uri pe piata.. ametesti sa faci o alegere.Acest model la sigur arata mai bine decat precedentul. Insa ceva ii lipseste. Parerea mea.
0
1
Delfin
Duisburg, Germania
la 31 Martie 2014 - 13:54
Foarte trist ca s-a renuntat la versiunea cu 7 locuri.... trist....

In Germania versiunea Q+2 este foarte stimata.... ultimele 2 locuri fiind folosite doar ocazional in caz de necesitate.....
Oare DE CE au ales ei asa?
PA stiti voi cumva motivul? era doar o idee buna....
0
0
Delfin
Duisburg, Germania
la 31 Martie 2014 - 13:57
In rest imi place nespus SUV-ul asta.......... Printre concurenti iese cu 2 pasi in fata..... indeosebi daca vorbim de economie (consum), confort, practicism, ...............its a long life SUV!
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 31 Martie 2014 - 16:50
@Delfin, motivul a fost precizat chiar pe site-ul automarket.ro , si este unul cat se pate de plauzibil. Q +2 este inlocuit de noul Nissat X-Trail cu 7 locuri, care din punct de vedere al interiorului seamana ca si Qashqai.

In rest, nu exista cuvinte , epitete, metafore atat de multe incat sa laud acest Crossover.
Chiar zilele trecute am facut un test drive cu el. Fascinat de aspectul interior si exterior, m-am hotarat la un drive test.
Model testat TECKA 1.6 4x4, 6 trepte manual. Odata urcat in noul Qashqai am ramas incantat de atmosfera primitoare. Calitatea premium se regaseste in cele mai mici detalii, iar culorile si ornamentele moderne adauga un plus de eleganta si dinamism modelului. Interiorul este foarte reusit, bordul cu materiale moi, aducand a masina premium. Senzatie de spatiu mare. Foarte bine integrate comenzile, navigatia. Multe gadgeturi, 4 camere, asistent de unghi mort... Din pacate scaunele fata cu sezut scurt si fara posibilitate de al inclina. In spate se sta decent, bancheta nu culiseaza si nu se inclina, fiind amplasata cam vertical. Pozitia de condus inalta, mi-as fi dorit sa poata fi coborata mai mult. Directia putin cam imprecisa si lipsita de feedback, dar numai buna in oras. Suspensia nici sportiva nici comfortabila,usor ruliu pe puntea fata.
Concluzii: Una dintre cele mai aratoase masini din clasa sa, dupa CX-5 si Rav4, care arata mai bine decat se conduce si se simte.

Toate cele bune !
2
2
501STL
Chişinău
la 31 Martie 2014 - 23:13
ai ai ai ,roberte nu tiam cititi tot comentariul imputit,numai pin acolo unde ai zis ca ai facut test drive :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD si deodata miam adus amint ede GLK pe care tot facusei test drive pe cind el nici nu exista si batea vintul pe la usi :DDDDDD,mai bine taci manelistule ca imputesti paginile cu reclama asta de 2 bani.......................marsh in cushca ....
3
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Aprilie 2014 - 00:10
Băi, nu stiu cum voua, da mie imi place mașina asta...
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 1 Aprilie 2014 - 00:32
Pentru Calin Ciubuc alias jjf . In primul rand i-a matale permisul si testeaza.In al doilea rand, nici nu te intreb dc nu ai citit tot, fiindca este un argument greu de crezut ca tu stii macar sa citesti. Gramatica este cam ''varza'', in schimb acum am ''invatat'' si eu cum se scrie ''miam'' si ''tiam'' ( legat ) . In al doilea rand, era despre GLA , nu GLK ( esti varza ). In al treilea rand modelul era aparut pt a putea beneficia de un drive test in cadrul unei comenzi ( in speta clientii ) . In al patrulea rand, se pare ca vorbelea oamenilor seriosi nu te-a afectat in nici un sens cand spuneau ca ai un IQ scazut. In al cincilea rand, comenteaza ( on topic ) pe PA si PA-PA. Si in ultimulrand vezi ca te striga mamica sa treci la culcare puiut ca maine ai scoala.
2
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!