Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Porsche 911 Carrera S Cabriolet by Gemballa

22 August 2014
Ilie Toma
Porsche 911 Carrera S Cabriolet by Gemballa
Dacă tot e vară şi decapotabilele se încadrează perfect în peisaj, haideţi să ne imaginăm care fi formula perfectă a unui cabriolet condus cu maximă satisfacţie în lumina caldă a după serilor de vară!... Să zicem că am vrea putere, multă putere, dar fără brutalitatea unui motor de bestie turbată... Să zicem că am vrea manevrabilitate excelentă, dar nu am vrea să sacrificăm nimic din confortul la rulare. Să zicem că am vrea ceva suficient de compact încât să avem agilitate maximă, dar suficient de generos dimensionat încât să ne simţim liberi în explorarea lungă a drumurilor de coastă...

Sună a o reţetă cu multe contraste puţin probabile, cel puţin improbabile în a fi amestecate împreună. E ca şi cum ai pune şi sare şi zahăr, şi piper şi suc de lămâine în aceeaşi mâncare! Cine ar putea face un asemenea amestec, dozând fiecare ingredient cu atâta precizie, încât rezultatul final să te cucerească imediat prin gustul irepetabil şi savuros? E nevoie doar de adevăraţi maeştri, cu siguranţă!

Şi se pare că în tabăra celor de la Porsche de multă vreme lucrează doar adevăraţi maeştri. Pentru că

Porsche 911 Carrera S Cabriolet te cucereşte imediat printr-un gust irepetabil şi savuros şi te întrebi cum a fost posibilă dozarea inginerească într-atât de exactă a tuturor ingredientelor, încât maşina asta să-ţi dea plăceri de condus nebănuite...

Suntem în Germania pentru testul ăsta, în Leonberg, la doi paşi de sediul Porsche din Stuttgart. Oraşul Leonberg e patria celor de la

Gemballa, iar noi testăm un 911 Carrera S Cabriolet cu tuning de la Gemballa. Cunoscătorii fini ai mărcii germane ştiu că sub capota lui 911 Carrera S se află un motor boxer aspirat natural, de 3.8 litri, care dezvoltă 400 CP şi 440 Nm, şi probabil se întreabă deja, intrigaţi, ce transformări o fi făcut cei de la Gemballa în motorul ăsta şi ce putere i-au oferit la final? Suntem, însă, într-o eră a motoarelor turbo, iar atelierele de tuning s-au obişnuit foarte repede cu comoditatea modificării pur electronice a puterii, foarte posibile şi uşoare la motoarele turboaspirate, în timp ce epoca eforturilor considerabile pentru a spori cu doar câţiva zeci de cai-putere forţa unui motor aspirat natural e cu siguranţă parte din istorie deja... Aşa că cei de la Gemballa nu au făcut nimic la motorul ăsta. Absolut nimic. L-au lăsat intact, aşa cum l-au proiectat cei de la Porsche. Surplusurile de putere sunt disponibile pentru 911 Turbo şi Turbo S. Carrera S, însă, a rămas opţiunea entuziaştilor puritani, care ar alege să-şi modifice doar aspectul, dar care s-ar simţi perfect împliniţi cu puterea „de stoc” a motorului aspirat natural.

Astfel, noi testăm un Porsche 911 Carrera S Cabriolet care a primit un tratament amplu de tuning de la

Gemballa, însă acest tratament n-a afectat deloc genialul motor boxer în 6 cilindri...

Modificările de tuning sunt destul de stridente şi-şi fac imediat efectul, astfel încât nu prea mai e nevoie să indici cu degetul arătător asupra lor. Maşina a primit o nouă formă a barei de protecţie faţă – şi nu e vorba de un kit aplicat peste bara originală, ci de o nouă bară de protecţie, desenată şi turnată de cei de la Gemballa. Acelaşi lucru e valabil şi pentru modificarea barei de protecţie spate, inclusiv a spaţiului dintre blocurile optice de acolo. Acesta din urmă vine cu un fundal negru pe care stă inscripţionat masiv „GEMBALLA”, şi unde mai pui la socotealăşi fundalul negru al fâşiei din mijloc. După noi, aceste modificări ale posteriorului i-au tăiat din eleganţa aia elitistă a modelului, adăugându-i un iz un pic industrial, un pic burlesc, dar tabloul îşi găseşte continuare logică mai departe. Dacă ne coborâm privirea, dăm peste ţevi triple de eşapament, care ies aproape demenţial din posteriorul maşinii, vrând parcă să sugereze arhitectura de 3+3 cilindri a motorului! Well done, Gemballa!

Evident, modificările continuă cu noi praguri laterale, şi noi jante imense, de 21 de toţi, încălţate în anvelope Michelin Pilot Super Sport. Iar pentru ca tabloul să fie cu adevărat complet, maşina a primit şi arcuri noi de suspensie, care i-au coborât semnificativ garda la sol. Lowrider-ii vor savura aspectul maşinii acum!

Interiorul este de-a dreptul revoluţionat, acesta primind o tapiţerie nouă de la Gemballa, combinată cu inserţii lucioase de culoare albă, în ton cu nuanţa caroseriei. Şi volanul e unul nou, purtând acum emblema atelierului de tuning. De altfel, şi fundalul cadranelor de bord a fost înlocuit, şi acolo tronând emblema Gemballa.

Senzaţii de condus

Pornirea motorului îţi dă şansa să-ţi aminteşti imediat că eşti la volanul unui Porsche cu tuning, şi nu la volanul unui Carrera S original. Sunetul e de vină. Sau, mai exact, noul sistem de eşapament. Sistemul original păstrează o acordare acustică perfectă între sunetul dulce al motorului şi răgetul puterii izvorâte din el, în timp ce noul sistem de eşapament pune un accent mult mai mare pe impactul fioros al răgetelor, de după care urechea unui puritan va căuta să asculte şi melodia aia perfect ritmată a boxerului Porsche. Modificările celor de la Gemballa fac sunetul motorului mai agresiv şi mai exhibiţionist, dar nu neapărat mai plăcut sau mai savuros. Sau poate noi suntem prea conservatori...

Condusul adevărat, însă, îţi dă un deja-vu plăcut de reîntâlnire cu ingineria şi precizia Porsche. Motorul îţi livrează o plăcere diferită, dar extraordinar de intensă oriunde s-ar afla acul turometrului. Şi la 2,000 rpm e plăcut să-l auzi şi să-l simţi împingându-te, şi la 6,000 rpm e altfel, dar la cel puţin fel de plăcut să-l manevrezi. E un motor pe care-l explorezi cu plăcere şi naturaleţe! E o bijuterie aspirată natural, puterea căreia creşte şi evolulează lin, previzibil şi foarte clar pe măsură ce apeşi pedala acceleraţiei. E o senzaţie de putere şi eleganţă simţite în acelaşi timp, e o senzaţie în care înţelegi că o Carrera S nu e făcută pentru a fi cel mai rapid 911, dar cu siguranţă pentru mulţi va fi 911-le cel mai plăcut de condus!

Modificările la suspensie i-au redus cursele roţilor şi probabil pe drumurile Moldovei maşina asta ar da niscaiva bătăi de cap proprietarului ei la abordarea denivelărilor. Însă capacitatea aia irepetabilă a lui 911 de a fi „moale” şi foarte capabil de a absorbi şocurile carosabilului a rămas prezentă! Aici cei de la Gemballa chiar merită o menţiune aparte, reuşind să-şi atingă scopul de schimbare a aspectului maşinii fără a-i afecta câtuşi de puţin caracterul unic al şasiului!

La abordarea drumurilor curbate simţi mai mult ca oricând plăcerea mâinilor pe volan. Porsche 911 a avut întotdeauna o manevrabilitate exemplară, iar în cazul maşinii noastre cu suspensie modificată garda la sol coborâtă i-a coborât şi centrul de greutate, iar abordarea virajelor strânse lasă maşina aproape neclintită pe plan orizontal. Şi din nou o ieşire din viraj, şi din nou o apăsare puternică a pedalei de acceleraţie, şi din nou un sunet savuros venit din spate, acolo unde e amplasat motorul! Iar odată ce prinzi viteze mai mari simţi aerodinamica adusă la perfecţiune, întrucât nu eşti deranjat de curenţii de aer, deşi conduci o decapotabilă. Iar dacă vrei să conduci la viteze foarte mari cu plafonul textil coborât, nu trebuie decât să ridici ecranul ăla aerodinamic din spatele scaunelor, care face curenţii exteriori şi mai puţin intrusivi.

La orice viteză ai conduce 911 Carrera S Cabriolet, frânele maşinii vor fi superb de eficiente şi superb de informative. E valabil şi pentru frânele originale, dar şi pentru noile etriere montate de Gemballa, realizate pentru ei de către cei de la Brembo. Or, amatorii de performanţă ştiu că frânele unei maşini sunt cel puţin la fel de importante ca şi potenţialul de acceleraţie.

Verdict

Porsche 911 Carerra S Cabriolet e o maşină genială, domnilor. Într-atât de genială, încât tuning-ul celor de la Gemballa nu a mai putut aduce nimic mai bun. E doar o traducere a operei geniale într-un limbaj mai industrial, mai agresiv şi mai extrovertit. Amatorii eleganţei clasice vor opta pentru modelul original, aşa cum iese el de pe poarta uzinei, cu toate posibilităţile lui de individualizare. Iar o versiune cu tuning de la Gemballa poate servi drept un al doilea 911 pentru primii, dacă aceştia îşi permit în continuare să mai stoarcă din contul lor bancar. Sau, un 911 Carerra S Cabriolet cu tuning de la Gemballa poate fi ales de cei care vor cu adevărat să se evidenţieze într-un mod cu totul aparte chiar şi acolo unde exemplarele Porsche nu sunt o raritate.

Observăm, însă, o migrare puternică a celor de la Gemballa în maniera lor de tuning. După o istorie tumultoasă, în care deveniseră cunoscuţi pentru un tuning foarte agresiv, dar nu neapărat foarte rafinat, noul şef al companiei a impus noi standarde de calitate şi rafinament, astfel încât astăzi toate kit-urile aerodinamice Gemballa sunt realizate din fibră de carbon, cu o precizie şi calitate demnă de cei mai pretenţioşi clienţi. S-a renunţat la materialele ieftine de o precizie îndoielnică şi s-a optat doar pentru materialele de vârf din industrie, pentru un tuning desăvârşit. Foarte scump, mai scump decât mulţi dintre concurenţii lor, dar desăvârşit în calitate. E valabil pentru exterior şi interior, dar şi pentru componentele mecanice modificate.

Dacă aţi ajunge să cumpăraţi un Porsche 911 – aţi alege originalul sau o versiune cu tuning semnat de un atelier cu renume?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (57 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter