Toyota Auris 1.6 Valvematic Multidrive S
24 Ianuarie 2014
Acum mai bine de un an, noua generaţie Toyota Auris dădea tonul marilor schimbări în familia Toyota, după lansarea anterioară a lui Yaris. O nouă filosofie de design, cu mai multă personalitate şi caracter. Un accent mult mai mare pus nu doar pe legendara fiabilitate a mărcii nipone, dar şi pe confortul perceptibil de la bord. Era firesc ca această schimbare să ia amploare, în Europa, cu Auris – modelul dintr-un segment crucial pe piaţa europeană. Suntem siguri
că ştiţi foarte bine cu cine ar putea concura Auris, noi însă am vrut să vedem cât de „european” se dovedeşte a fi noul model nipon. Ce obţine un proprietar de Auris până urmă?
Forme

Nu putem nega faptul că noua generaţie Auris are mai multă personalitate şi mai mult caracter în design. Dar armonia produsul final, închegarea lui într-un întreg, e discutabilă şi părerile sunt împărţite în funcţie de gusturi şi simţ artistic. Nouă ne place extrem de mult martea frontală, dar ne pare un mic neconcordantă, cu linii mult mai tăioase, cea posterioară. E o chestie de gust, deci.
Linia plafonului coboară cu un unghi moderat în spate, ceea ce sugerează grija designerilor pentru spaţiul rămas pasagerilor spate. Hm, asta ar trebui să însemne că Auris oferă mult lor pe bancheta spate şi un portbagaj încăpător. Dacă e aşa sau nu, însă, vom vedea mai departe
Fusion

Europenilor le place simetria. Niponilor nu prea. Habitaclul lui Auris pare să împace cele două tendinţe contrare. Se mizează pe mai multe linii orizontale, care să dea impresia unei bune armonizări a formelor, dar se recurge la asimetrie, în acelaşi timp, pentru consola centrală. E ca şi cum
ţie ţi-ar plăcea jazz-ul, iar prietenei sau soţiei tale – hip-hop-ul, R&B-ul, rock-ul sau oricare alt curent muzical. S-a părea că sunt lucruri incompatibile, dar întotdeauna există artişti geniali, care fac din jazz şi hip-hop un fusion interesant, sau din oricare alte două stiluri aparent opuse. Ei uite că designerii de la Toyota s-au dovedit a fi adevăraţi artişti ai fusion-ului, întrucât
au reuşit să deseneze până la urmă, o compoziţie plăcută, pe care să o poţi admira fără deranj chiar dacă îţi place doar unul din cele două stiluri care au format reţeta.

Noua generaţie Toyota Auris vine şi cu materiale mult mai bune, puternic maturizate, care îi cresc semnificativ calitatea ambianţei de la bord.
Există chiar şi mici imitaţii ale fibrei de carbon, care arată destul de bine. Display-urile monocrome cu iluminare de fundal au fost păstrate la sistemul de climatizare, însă sistemul multimedia cu un display color mult
mai mare şi mai dominant compensează integritatea tabloului.

Scaunele noului Auris au devenit mult mai ergonomice şi comode în raport cu predecesorul său, oferind şi un suport lateral foarte bun. De fapt,
scaunele faţă îţi pot oferi un confort demn nu doar pentru călătorii urbane, ci şi pentru deplasări de distanţe mult mai lungi.

Bancheta spate, însă, este mult mai puţin profilată, mizând mai mult pe un şezut moale pentru a-ţi oferi confortul necesar în călătorii. Există şi o
cotieră cu spaţii de
depozitare a paharelor,
care poate fi coborâtă din
spătar atunci când al
treilea ocupant lipseşte,
dar aceasta nu are o fixare
fermă şi de aceea folosirea
ei nu e tocmai comodă.
Unghiul de înclinare a
spătarului banchetei este,
însă, foarte reuşit şi
favorizează senzaţia de
confort pentru ocupanţii de aici.

Presupunerile iniţiale privind
spaţiul pe înălţime disponibil
pentru pasagerii banchetei
spate dintr-un Auris se
adeveresc: chiar şi mai înalţi
amici ai Dvs. se vor putea simţi
confortabil aici. Spaţiul pentru
genunchi este de asemenea
suficient.
Şi în fine, portbagajul se dovedeşte a fi moderat de încăpător, cu 360 litri volum, aşa cum e firesc pentru un hatchback din acest segment. Deschiderea hayonului nu vă va permite să încărcaţi ditamai frigiderele aici, dar pentru asta există break-ul
Auris Touring Sports. Aici, însă, bancheta poate fi rabatată complet, permiţându-vă să beneficiaţi de mult mai mult volum pentru situaţii mai deosebite. Până la urmă interiorul noii generaţii Auris se dovedeşte a fi cât se poate de versatil şi practic, mai ales
că volumul portbagajul este păstrat la aceeaşi valoare chiar şi pentru motorizarea hibrid.

Noi testăm un Auris în echipare de bază, iar asta înseamnă că întrebarea iniţială despre senzaţiile mult mai
rafinate de la bord au în faţă o
provocare mult mai mare, a
echipărilor mai puţin fiţoase. Dar chiar şi aşa, în această dotare accesibilă, noua generaţie Toyota Auris ne confirmă caracterul maturizat al interiorului său. Ah, da, să nu uităm să menţionăm şi izolarea fonică mult mai bună a noului model!
Senzaţii în condus

Ei bine, dar maturizarea unui model nu înseamnă doar materiale mai plăcute, o izolare fonică mai atentă şi un confort mai bun al scaunelor, vor spune mulţi dintre noi. Senzaţiile de
condus, oferite de un model, sunt cel puţin la fel de importante în aprecierea finală, or toate maşinile se pot deplasa din punctul A în punctul B, dar virtuţi precum precizia, manevrabilitatea excepţională sau confortul la rulare sunt prezente mult mai rarefiat.
Cei care au citit testele noastre cu
noua generaţie Skoda Octavia şi noul
Volkswagen Golf îşi amintesc,
probabil, despre menţiunile noastre
despre platforma tehnică MQB a
germanilor. Germanii trişează la
tipul suspensiei spate a
modelelor bazate pe această platformă, montând suspensie multilink pe motorizările de la 150 CP în sus şi o bară de torsiune pe motorizările mai slabe. Asta nu ar fi o problemă dacă nu ar exista o diferenţă uriaşă în confort şi comportament al aceluiaşi model german construit pe MQB, cu diferite tipuri de suspensie spate. Versiunile echipate cu multilink ne-au încântat peste aşteptări, în timp ce cele echipate cu bară de torsiune pe puntea spate ne-au dezamăgit ruşinos. Tocmai de asta, la acele
teste menţionam că aprecierile noastre sunt valabile anume pentru motorizarea testată de noi, întrucât un alt tip de suspensie spate dictează maşinii un comportament total diferit.

Nu vă aşteptaţi, probabil, dar trebuie să facem aceeaşi precizare şi la acest test drive cu Toyota Auris. Aprecierile date astăzi sunt valabile pentru motorizarea pe benzină de 1.6 litri, pe care o testăm noi. De ce? Pentru că
şi Toyota a mers pe calea germană în cazul noii generaţii Auris şi montează suspensie multilink pe puntea spate pentru motorizările 1.6 Valvematic, 1.8 VVT-i Hybrid şi 2.0 D (acolo unde dieselul e prezent), în timp ce motorizările entry-level 1.3 Dual VVT-i şi 1.4 D primesc o bară de torsiune pe puntea spate. Judecând, însă, după setările excelente ale suspensiei spate cu bară de torsiune de pe noua Corolla (Corolla primeşte doar bară de torsiune pe puntea spate), putem intui că inginerii Toyota s-au dovedit mai iscusiţi în reducerea diferenţelor de comportament între motorizări şi Auris
rămâne un model foarte plăcut la rulare. Dar pentru a fi oneşti până la urmă cu Dvs., ceea ce vă spunem azi e valabil doar pentru motorizările cu multilink pe puntea spate.

Şi odată ce am adus claritatea necesară, vă putem spune că noua generaţie Auris, în motorizarea testată de noi, are o ţinută de drum impecabilă! Maşina asta virează cu o precizie impresionantă şi îşi ţine caroseria pe traiectorie exactă oricât de mult ai forţa-o în viraje. Am încercat-o până dincolo de limitele logice, până unde anvelopele au început a scrâşni în lupta menţinerii aderenţei, şi Auris
tot şi-a păstrat o manevrabilitate excelentă. Mai mult ca atât, toată această capacitate excelentă de a vira cu precizie vine la pachet şi cu capacitatea de a absorbi cu brio denivelările asfaltului, astfel încât confortul de la bord să fie unul „moale”, bine izolat de textura drumului. Anume aici se simte marea schimbare în bine şi civilizare a noii generaţii Auris!

Şi pe lângă toate, modelul mai e şi plăcut de condus, deşi există un pic de artificialitate în feedback-ul volanului. Direcţia e una electrică fără a avea o acuitate prea sportivă, şi ăsta e motivul. Dar chiar şi aşa, îţi place să
conduci maşina, iar după ce descoperi ce poate face în viraje, prinzi curaj în a o alerga mult şi cu plăcere.

Motorul 1.6 Valvematic de sub capotă livrează 132 CP la tocmai 6,400 rpm, iar cuplul maxim ajunge la 160 Nm. Nu sunt tocmai cele mai sportive cifre, însă propulsorul respiră foarte bine, asigurându-şi astfel o bună elasticitate şi un consum foarte mic. Cei de la Toyota indică un consum de 7.4 litri în regim urban, 4.8 litri/100 km în regim extra-urban şi 5.7 litri/100 km în regim mixt. Noi am avut ocazia să probăm pe viu consumul urban, într-un episod de câteva ore lungi de ambuteiaje,
staţionări lungi cu motorul pornit şi climatizarea activă, dar şi accelerări fără grija consumului. Spre seară, cifra consumului indica o medie globală de doar 8.8 litri/100 km. În cazul motoarelor aspirate natural Toyota, ne-am convins de mai multe ori că cifrele din fişele tehnice sunt posibile de atins şi uneori chiar am obţinut performanţe mai bune, deci puteţi avea încredere deplină în eficienţa lor.
Conducem un exemplar dotat cu transmisie automată cu raport continuu variabil, care e, de fapt, mai eficientă decât transmisia manuală. Nu e prima oară când ne întâlnim cu această cutie de viteze şi acum nu am făcut decât să ne reconfirmăm consideraţiile noastre anterioare – cutia de viteze CVT a celor de la
Toyota e una din cele mai intuitive şi eficiente în operare, facând un mariaj foarte bun cu motorul. E firesc că cei care nu au condus niciodată o cutie de viteze de acest tip vor avea nevoie de un timp de adaptare a ritmului de condus, dar ulterior comportamentul motorului şi al cutiei poate fi foarte uşor ghidat prin simpla intensitate a
apăsării pedalei de acceleraţii, fără a fi nevoie să recurgeţi la regimul manual sau la padelele de lângă volan, care schimbă treptele predefinite ale transmisiei. De aceste regimuri e nevoie cu adevărat doar atunci când vreţi performanţa maximă de care e capabil motorul şi modelul.
Noua generaţie Auris –
o alegere raţională şi plăcută?


Ei bine, cât costă noua generaţie Auris în Moldova? Înainte de toate, trebuie să ştiţi că pentru ţara noastră sunt disponibile doar cele două propulsoare pe benzină – de 1.33 litri şi de 1.6 litri, precum şi versiunea hibridă. Cea mai accesibilă motorizare, 1.33 litri, în dotare de bază, porneşte de la 12,520 euro. Acest propulsor e disponibil doar cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Motorizarea de 1.6 litri e disponibilă fie cu o transmisie manuală de 6 trepte, fie cu cea automată cu raport continuu variabil, pe care o testăm astăzi noi. Cu cutia de viteze manuală, o Toyota Auris 1.6 Valvematic porneşte de la 14,630 euro, în timp ce combinaţia cu transmisie automată porneşte de la 16,100 euro. Anume atât – 16,100 euro – costă exemplarul din testul nostru.

În fine, motorizarea hibridă costă 21,910 euro şi e disponibilă într-un singur nivel de echipare, mult mai
generoasă, cu transmisie automată. Judecând după consumul mai mic de 4 litri anunţat şi după poziţia de lider a producătorului nipon în tehnologii de propulsie hibridă, noi ne simţim mult mai mult atraşi de un Auris hibrid, dar trebuie să recunoaştem că un Auris cu propulsor 1.6 litri e o variantă mult mai indicată pentru cei ce îşi doresc o achiziţie mai practică şi mai raţională. Iar acum despre noua generaţie Auris se poate spune nu doar că e practică, raţională şi fiabilă, dar şi că e extraordinar de manevrabilă, plăcută la bord şi foarte maturizată.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
9,556
GALERIE FOTO (67 IMAGINI)
COMENTARII (11)
jaguar
Chişinău
la 24 Ianuarie 2014 - 13:40
Toyota e o masina buna, insa designul interior e departe de cel englez sau german. Nu contest fiabilitatea lor, insa partea estetica e totusi cu iz si gust asiatic.
0
1
Igor
Chişinău
la 24 Ianuarie 2014 - 14:54
@Jag, "e totusi cu iz si gust asiatic"... si asta e rau? :) e masina japoneza, vrei sa fie cu gust de america latina?
0
1
jaguar
Chişinău
la 24 Ianuarie 2014 - 14:55
nu, cu gust european:) clasic, fara fite neojaponeze.
0
1
Igor
Chişinău
la 24 Ianuarie 2014 - 15:04
pentru gust european, exista branduri europene... doar nu ai vrea un merc sau audi cu elemente japoneze pe ele? sau invers o toyota ca asta cu elemente de golf... de asta si fiecare masina isi are clientii sai... unuia ii place europenele, la altul japonezele.. si cu dinsa intrinsa si cu sufletul in rai, nikak :))
1
1
jaguar
Chişinău
la 24 Ianuarie 2014 - 15:11
:)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Ianuarie 2014 - 16:29
Se pare ca noua Toyota Auris pentru 2014 pastreaza atributele vechiului Auris, dar este mai bine echipat si mai economic din cate am vazut. Design-ul sau dinamic chiar imi place, la fel si facilitatile deosebite care reflecta schimbarile pe care consumatorii le doresc de la o masina din aceasta gama, in acelasi timp pastrandu-si valorile obisnuite ale unei masini Toyota: fiabilitate, durabilitate si apartenenta la un segment exclusivist.Spatiul interior se pare ca este si el maximizat prin oferirea unei podele plate in zona pasagerilor spate si ferestrele laterale la o inaltime mai mare.
Din partea mea, merita 10+++++

Sa auzim numai de bine 1
3
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Ianuarie 2014 - 16:29
Se pare ca noua Toyota Auris pentru 2014 pastreaza atributele vechiului Auris, dar este mai bine echipat si mai economic din cate am vazut. Design-ul sau dinamic chiar imi place, la fel si facilitatile deosebite care reflecta schimbarile pe care consumatorii le doresc de la o masina din aceasta gama, in acelasi timp pastrandu-si valorile obisnuite ale unei masini Toyota: fiabilitate, durabilitate si apartenenta la un segment exclusivist.Spatiul interior se pare ca este si el maximizat prin oferirea unei podele plate in zona pasagerilor spate si ferestrele laterale la o inaltime mai mare.
Din partea mea, merita 10+++++

Sa auzim numai de bine 1
3
0
salaria
Chişinău
la 24 Ianuarie 2014 - 20:29
unica masina pe care am avut ocazia sa o conduc si a "aratat" cifre de consum mai mici decit cele incriptionate in manualul ofical :)
0
1
Mihail
Chişinău
la 25 Ianuarie 2014 - 02:23
jaguar... hai lasa bre masinile engleze..... masinile ingleze sunt ca imperiul roman... au existat dar nu mai exista ....

au si ei 2 fabrici si din acelea nui totul englez... in rest toate sunt vindute... englezii is departe de ceau fost odata.... ei nu mai sunt capabili sa contruiasca masini.... intreabai si pe englezi si o sati spuna asta... nu degeaba au vindut tot... au vindut tot ca sa evite falimentul....

mii greau cind se compara masinile engleze cu germane japoneze..... cind se compara ceva imaginar.... (oamenii care cunosc istoria dar nu cunosc prezentul)

bravo Igor....
bananele nu cresc in Siberia! pentru ca Siberia are ce are si Africa respectiv....

chestia cu stil asiatic..... la moldoveni le place mamaliga pentru cai al lor.... si spun ca nu le place Sushi pentru ca nau mincat....
1
1
FIFA
Chişinău
la 25 Ianuarie 2014 - 10:32
misha matink tii foame)))) ca in bankul cela stau 2 gruzini (trebuie de citit cu accentul lor) si merge o fata si unul spune...yo ce fund are kak persik,,,yo ce tsitse are kak dini...iar al 2 spune mergi si maninke niste fructe se pare ca ai avitaminoz....asa si tu atita comparatie cu mincarea ...cred ca iti era foame la moment..sau mincai)))))
0
1
Mihail
Chişinău
la 26 Ianuarie 2014 - 17:49
:D .... ii probabil .... da nu mai spune si tu la toata lumea :)
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!