Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Noua generaţie Volkswagen Passat
28 Decembrie 2015
Noua generaţie Volkswagen Passat, sau Passat B8 mai pe înţelesul fanilor, a ajuns în sfârşit şi în Moldova, după mai bine de un an de la dezvăluirea oficială a noului model, la salonul auto de la Paris din toamna anului 2014. Din păcate disponibilitatea ultimelor modele Volkswagen pe piaţa noastră în ultimul timp este tot mai rarefiată şi mai tardivă, dar totuşi, lansarea unei noi generaţii Passat pe piaţa autohtonă e un
eveniment important, iar redacţia noastră şi-a dorit să testeze pe propria piele noul model german pentru a vă spune în detaliu ce aduce, de fapt noua generaţie a lui Passat. Şi aici vorbim de o adevărată nouă generaţie, nu de un facelift consistent, aşa cum a fost precedentul Passat. Acum e vorba de un model construit pe noua platformă tehnică a germanilor, cu o mulţime de motoare noi şi tehnologii noi, dar şi cu un aspect foarte rafinat, cel puţin aşa păreau lucrurile în imaginile oficiale şi în cele surprinse de redacţia noastră la saloanele auto internaţionale.
Dar să vedeţi că lucrurile mai suferă metamorfoze în drumul lor spre Moldova, atunci când vine vorba de Volkswagen. În primul rând, maşina arată ceva mai puţin elegant din cauza gărzii la sol mai mari, datorată, la rândul ei, pachetului de drumuri rele, instalat pe exemplarele importate în ţara noastră. În al doilea rând, poate cel mai dureros e faptul că cea mai mare parte a motoarelor noi şi delicioase existente pe Passat la nivel european nu sunt disponibile în Moldova. În ţara noastră putem alege între un motor turboaspirat TSI pe benzină de 1.4 litri, disponibil în
versiune de 125 CP în combinaţie cu cutia de viteze manuală şi 150 CP cu cea automată şi un alt motor turboaspirat TSI pe benzină de 1.8 litri, de 180 CP, disponibil doar cu cutie de viteze automată. Şi atât. Niciun diesel. Nici versiunile obişnuite ale propulsoarelor TDI, nici versiunea biturbo a lui. Şi nici măcar propulsoarele pe benzină mai puternice, de 220 CP sau 280 CP nu sunt disponibile.

Prin urmare, Volkswagen Passat păşeşte oarecum sfios pe piaţa autohtonă, rarefiat la doar două motoare pe benzină. Dar poate are alte avantaje în schimb? Poate o fi având
un preţ foarte bun? Poate o fi aceste două motoare cele mai raţionale pentru o piaţă ca a noastră? Haideţi să aflăm împreună ce înseamnă noul Volkswagen Passat în Moldova!
Prezenţă şi design

După cum spuneam ceva mai sus, prezenţa noii generaţii devine ceva mai puţin elegantă în combinaţie cu garda la sol sporită a pachetului de drumuri rele. Maşina din testul nostru e dotată cu un asemenea pachet, şi nici jantele nu sunt tocmai suficient de mari, încât să semene cu o versiune din imaginile oficiale, aşa că aspectul general al
maşinii e ceva mai brutal într-o asemenea interpretare. Totuşi, ţinând cont de calitatea drumurilor autohtone, de multe ori un aspect mai brutal e preferabil în comparaţie cu o vulnerabilitate mai mare a suspensiei.

În imaginile oficiale un Passat B8 e imposibil să fie confundat cu un Passat B7, spre exemplu, diferenţele vizuale fiind destul de mari. În viaţa reală,
acest lucru e valabil dacă se optează pentru luminile full LED în faţă, care conferă blocurilor optice nişte contururi speciale, şi care mai accentuează şi grila frontală ceva mai subţire. Atunci când aceste LED-uri sunt aprinse, ele fac diferenţa şi îţi spun imediat că ai de-a face cu noul Passat, în caz contrar ţi-ar putea lua o secundă să te asiguri că e vorba de noul Passat, şi nu de precedentul.
La partea posterioară această confuzie se accentuează şi mai mult în viaţa reală, întrucât linia portbagajului e tot plană la preriile din Texas, iar blocurile optice sunt şi ele destul de plan
sculptate. Doar un ochi mai vigilent va observa că aceste blocuri optice au o înălţime mai mică, sunt ceva mai elegante şi au nişte linii oblice mai fine în partea lor inferioară. După noi,
noul Passat trebuie comandat într-o culoare mai deschisă, mai nobilă, mai specială poate, pentru a-i pune în evidenţă noile detalii fine de design, altfel multe din acestea trec pe planul secund şi devin neobservate.
Ambianţă interioară

Noi testăm o versiune Comfortline a noului Passat, ceea ce ar însemna nişte echipări medii, într-o traducere mai simplă. Totuşi, judecând după
posibilităţile imense de dotări ale unui Passat, noi am spune că versiunea Comfortline e una cu dotări esenţiale care să te bucure, dar care e încă departe de mijlocul ierarhic a ceea ce poate avea la bordul său un nou Passat. Priviţi mai jos pentru a înţelege mai bine despre ce vorbim!
Astfel, inserţiile metalice fără factură de pe consola centrală, prezente pe versiunea testată de noi, fac un pic pustiu tabloul de design al planşei de bord, fapt accentuat şi de display-ul mai mic al sistemului multimedia. Totuşi, ceasul central şi liniile mediane ale planşei de bord, care se
îmbină armonios cu liniile gurilor de ventilare, îşi aduc efectul scontat chiar şi într-o versiune cu asemenea echipări.
Cadranele de bord de pe versiunea noastră amintesc foarte mult de cele ale generaţiei precedente, însă în dotările de top ale lui Passat există un ecran color între cadrane sau chiar cadrane cu totul digitale. Acele din urmă cadrane au afişajul sistemului de navigare
integrat în ele, într-un mod similar cu Audi TTS, spre exemplu, testat de noi acum ceva timp.

Calitatea materialelor e bună, totuşi, la bordul noului Passat, chiar şi în dotări
mai elementare. Planşa de bord e realizată din polimer moale, plăcut la atingere, iar senzaţiile tactile plăcute se păstrează la toate suprafeţele din habitaclu, inclusiv la tapiseria textilă. Scaunele faţă ale versiunii noastre au o formă mai ergonomică şi mai
confortabilă, cu ceva mai multe ajustări, şi oferă o poziţie cât se poate de plăcută la volan şi în locul pasagerului de alături. Iniţial, scaunul era poziţionat aproape la maxim pe înălţime şi maşina
dădea senzaţia că eşti poziţionat prea în faţă în raport cu centrul de greutate al maşinii, apoi am coborât scaunul şoferului aproape la maxim, am ajustat volanul şi poziţia de condus a devenit imediat mai plăcută, mai confortabilă şi niţel mai sportivă.
Bancheta spate
oferă mai mult
spaţiu decât
generaţia anterioară
şi pare destul de plăcut
profilată, în ciuda
şezutului subţire. Există
spaţiu foarte mult pentru
genunchi, iar spaţiul pe
lăţime şi înălţime e de
asemenea foarte generos. Pasagerii
spate beneficiază de guri de ventilare dedicate, iar pe versiunea testată de noi şi de zonă dedicată a sistemului de climatizare, cu setare separată a temperaturii pentru bancheta spate!

Volumul portbagajului e în limita firescului pentru sedanurile din acest segment, iar versiunea testată de noi ne-a bucurat cu sistem de deschidere a uşii portbagajului prin mişcarea piciorului în partea inferioară a maşinii şi prin acţionare electrică a aceleiaşi uşi a portbagajului.
Senzaţii în condus

Generaţia precedentă a lui Passat avea o ţinută rutieră cât se poate de bună, dar versiunile cu pachetul de drumuri rele aveau un bocănit enervant la
suspensia spate, cauzat probabil de garda la sol mai înaltă. Acel bocănit se făcea remarcat mai ales când maşina nu avea pasageri în spate şi nici sarcini în portbagaj. Noua generaţie, însă, e construită pe o altă platformă tehnică, ne-am zis noi, şi ar trebui să uităm de acest simptom. Dar nu e aşa. Curios, dar şi noua generaţie, cu acest
blestemat pachet de drumuri rele, ciocăneşte enervant la suspensia spate atunci când maşina nu e încărcată în spate. După ce am mai luat un ocupant la bord pe bancheta spate, sunetele enervante s-au redus la 80% şi probabil încă un pasager ar fi rezolvat cu totul sunetul. Nu ştim de ce inginerii germani nu s-au obosit să rezolve problema
acestui pachet de drumuri rele, cert este că şi fratele de platformă Skoda Superb dispune de pachet de drumuri rele, dar acolo acele sunete lipsesc.

Dincolo de aceste sunete ale suspensiei, maşina înghite denivelările foarte bine şi-şi menţine o ţinută rutieră foarte bună, chiar şi cu garda la sol mai mare. Cu această suspensie Passat nu se teme să abordeze zonele foarte denivelate ale capitalei noastre, spre exemplu, sau orice alt tip de carosabil defectuos. Iar aceste calităţi te fac să
accepţi preţul acustic plătit pentru această capacitate de absorbţie mai mare a suspensiei.

Volanul este foarte bine conectat cu drumul şi are o uşurinţă germanică în manevrare. Iar odată cu manevrarea, maşina îţi urmează fidelă cursul, având
o bună manevrabilitate în viraje. Noi am abordat până şi cele mai nărăvaşe viraje ale centrului ţării noastre, cele din apropiere de Hânceşti, şi cu ceva apăsări de acceleraţie lui Passat i se pot imprima traiectorii foarte sportive prin serpentine, chiar şi cu tracţiune faţă şi chiar şi cu pachetul de drumuri rele.
Tocmai prin aceste piesaje se face cel mai bine remarcat şi tandemul dintre motorul turboaspirat TSI de 150 CP şi cutia de viteze DSG cu 7 trepte. TSI-ul de 1.4 litri este de ceva ani buni unul din cele mai bune motoare Volkswagen,
iar acum acesta şi-a perfecţionat şi mai mult calităţile în ipostaza sa de 150 CP. Existenţa unui compresor mecanic pentru elasticitate la turaţii mai joase şi a unei turbine pentru putere la turaţii mai mari formează o ecuaţie extrem
de plăcută în condus. Motorul ăsta oferă puterea într-un crescendo predectibil, aproape ca un motor aspirat natural, dar în acelaşi timp e mult mai viu de la turaţii incipiente. Deşi mulţi dintre noi încă au o barieră psihologică în a accepta o cilindree de 1.4 litri pe un sedan de segment D, noi vă asigurăm că ipostaza de 150 CP a acestui motor vă oferă o putere mai mult decât
suficientă. Un asemenea Passat e sprinten şi agil, chiar şi în depăşiri de traseu, şi în acelaşi timp e foarte plăcut în a fi condus. Prin urmare, motorul şi cutia de viteze primesc calificative maxime din partea noastră!

Iar pe un traseu bun am uitat şi de sunetele de la suspensia spate. Ele nu apar pur şi simplu pe un asemenea
carosabil calitativ şi atunci când constaţi un tandem excelent al cutiei şi motorului, ajutat de o manevrabilitate foarte bună a întregii maşini, nu-ţi rămâne decât să te bucuri de senzaţiile de condus. Dacă n-am fi ieşit la acest traseu cu carosabil bun şi multe viraje, poate nu am fi savurat noul Passat la adevăratul său potenţial, dar aşa anume acest capitol al testului ne-a făcut să
îndrăgim foarte mult noul sedan german. Eh, şi când sesizăm că modelul ăsta poate oferi atâtea lucruri mai mult în ţările civilizate! Mai multă eleganţă la exterior, mai mult rafinament la interior, mai multă alegere la substratul tehnic. Ne convingem astfel că noul Volkswagen Passat e un model care-şi merită cifrele de vânzări din Europa şi, deşi ne mai deranjează
rarefierele cu care vine el în Moldova, trebuie să constatăm onest că, şi în versiunea testată de noi, el a reuşit să ne ofere o plăcere care a crescut tot mai mult în intensitate pe măsură ce am petrecut mai mult timp la bord.
Preţuri în Moldova: noul Volkswagen Passat B8

Cei mai mulţi dintre Dvs. şi-au dat seama deja, probabil, că unele rarefieri în dotări, gândite pentru ţara noastră,
sunt concepute inclusiv pentru ca modelul să aibă un preţ mai competitiv. Partea cu adevărat bună e că la dotările de siguranţă absolut necesare, precum
airbag-urile, sistemele ABS şi ESC, nu se fac excepţii nici măcar pentru Moldova, prin urmare nivelul de siguranţă oferit de exemplarele din ţara noastră e acelaşi.

Cea mai accesibilă versiune a lui Volkswagen Passat, cu motor 1.4 TSI de 125 CP şi cutie manuală cu 6 trepte, în dotare de bază Trendline, costă cam 17,200 euro. Un preţ destul de bun zicem noi! Următoarea în ierarhie e motorizarea 1.4 TSI de 150 CP, cea testată de noi, care vine doar în combinaţie cu cutia automată cu dublu ambreiaj DSG şi porneşte de la o dotare mai generoasă Confortline, cea
testată de noi. O asemenea combinaţie porneşte de la 19,700 euro. Versiunea din testul nostru are un preţ de aproximativ 23,200 euro cu tot cu dotări suplimentare, un preţ în care sunt incluse şi echipări precum farurile full-LED, cameră video spate, portbagaj acţionat electric cu deschidere prin mişcarea piciorului, keyless entry, sistem multimedia Composition Media, sistem de climatizare 3-zonal, etc. Tocmai această combinaţie de dotări, preţ şi motorizare, este, după părerea noastră, cea mai atractivă pentru cumpărătorii din ţara noastră,
iar cei care-şi doresc mai multe dotări pot alege aceeaşi motorizare în versiune Highline, la preţ ce porneşte de la 21,500 euro, plus alte câteva mii
de euro pentru echipări suplimentare. În fine, motorizarea 1.8 TSI de 180 CP vine echipată doar cu transmisia DSG şi porneşte de la aproximativ 22,100 euro în versiune Comfortline şi 24,000 euro în versiune Highline.
Verdict: noul Volkswagen Passat

Probabil cuvântul care a sunat cel mai des în acest test drive e „rarefiat”, şi această frecvenţă e motivată tocmai de faptul că noul Volkswagen Passat e disponibil în mult mai puţine motorizări
pe piaţa noastră, dar şi cu anumite modificări în dotări, care-l fac ceva mai simplu decât exemplarele din pliantele publicitare. Pachetul de drumuri rele îi sporeşte garda la sol şi-i taie din
eleganţă, în schimb maşina înghite bine gropile autohtone. Acelaşi pachet provoacă sunete enervante la suspensia spate, care se ameliorează odată cu sporirea numărului de
ocupanţi la bord. Şi dotările elementare, pregătite ca punct de start pentru ţara noastră, arată destul de pustiu în ambianţa interiorului, or, în percepţia noastră un Volkswagen Passat nou-nouţ în 2015 sau 2016 ar trebui
achiziţionat într-o formulă ceva mai elevată, mai bine dotată la interior.

Evident, toate aceste rarefieri sunt compensate de un preţ de start foarte atractiv, iar, din fericire, cei mai
pretenţioşi îşi pot comanda versiuni mult mai generos echipate, care să ofere gradul ăla superior de plăcere şi eleganţă despre care tot vorbim. Este oare preţul de bază al lui Passat competitiv în Moldova? În ţările civilizate, principalii concurenţi ai lui Passat sunt Opel Insignia şi Ford Mondeo, dar în Moldova principalul adversar este Skoda Superb. Insignia are şi ea oferte mai rarefiate pentru Moldova şi porneşte de la un preţ mai accesibil cu mai puţini cai-putere, în timp ce Mondeo este niţel mai scump, dar toţi aceşti adversari au abordări
diferite la dotările oferite, care fac de multe ori diferenţa. Noul Passat pare uşor mai accesibil decât Superb dacă e să comparăm motorizările directe, dar există din nou diferenţe la dotări, iar pe lângă asta Skoda Superb oferă întreaga paletă de motoare delicioase, diesel şi pe benzină, cu tracţiune faţă şi integrală. Există diferenţe majore şi în nivelul deservirii tehnice ulterioare şi în preţurile acestora, prin urmare decizia corectă trebuie făcută fie după mai multe analize complete, fie pur şi simplu emoţional, în funcţie de modelul care vă place.
Noi am fost rezervaţi în senzaţiile pe care ni le-a oferit noul Passat la începutul acestui test, mai ales din cauza acelor sunete la suspensia spate. Apoi, pe drumuri bune, plăcerea de condus a tot crescut, mai mult şi mai mult, fapt datorat unui tandem excelent între motorul 1.4 TSI şi cutia de viteze, dar şi unei manevrabilităţi foarte bune. Prin urmare, noul Volkswagen Passat e un model capabil să-ţi aducă zâmbet pe faţă şi în Moldova, dar acest zâmbet îţi solicită şi acceptul unor compromisuri acustice şi de aspect. Nouă ne-a plăcut maşina până la un nivel în care să o
declarăm foarte atractivă şi interesantă publicului din Moldova, dar şi foarte consistentă pentru banii ceruţi pe ea, dar totuşi, adversarul său esenţial ne face nu ştiu cum mai mult din ochi de după gard. Aşa că alegerea pur raţională depinde foarte mult de ce vă doriţi să luaţi în calcul şi, de cele mai multe ori, suntem siguri că după multe calcule va prevala factorul emoţional. Voi ce spuneţi, dragii noştri, cât de mult vă cucereşte noul Volkswagen Passat?
PiataAuto.mdIlie Toma
8
5,247
GALERIE FOTO (57 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!