Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Noua generaţie Volvo XC90

11 Iunie 2015
Ilie Toma
Noua generaţie Volvo XC90
Noua generaţie Volvo XC90 s-a lăsat foarte mult aşteptată pe piaţă, predecesorul său reţinându-se cât două generaţii fireşti în producţie, dar dovedindu-se, până la urmă, un model extrem de sigur şi reuşit. În ultimii ani Volvo a trecut prin schimbări radicale şi determinante pentru soarta sa, iar de la noua generaţie XC90 toată lumea a avut aşteptări uriaşe, care să confirme tuturor că Volvo a reuşit să se reinventeze, să-şi contureze cu o nouă forţă identitatea şi să se autocatapulteze din nou printre liderii absoluţi ai lumii auto şi ai segmentului premium în special.

Primele imagini care prefaţau un posibil design pentru noua generaţie XC90 erau cele ale conceptului XC Coupe, dezvăluit în luna ianuarie a anului trecut. Noi spuneam atunci că dacă viitorul XC90 va păstra aceeaşi splendoare în designul său, vom avea de-a face cu un model fantastic de original şi deosebit. Şi, din fericire, liniile acelui design genial s-au regăsit în foarte mare măsură pe versiunea de serie a noii generaţii Volvo XC90! Modelul ăsta pare şi astăzi un concept inovativ eliberat pe drumurile publice, aducând un design incredibil de progresist, dar atrăgător şi echilibrat în acelaşi timp. E un design care fascinează profund, trezind imediat admiraţie şi respect autentic.

Dar ce se ascunde dincolo de această mantie admirabilă a designului noii generaţii Volvo XC90? Este oare noul model suedez atât de bun şi fascinant în experienţa pe care o oferă la bord, unui eventual proprietar? Are el oare o consistenţă tehnică pe măsura aşteptărilor şi pe măsura a ceea ce oferă astăzi concurenţii din segment, după tot valul de schimbări şi revoluţii care a avut loc în tabăra suedeză? Şi cum se simte, de fapt, pe viu, noua generaţie Volvo XC90? Haideţi să aflăm împreună răspunsurile la aceste întrebări atât de intrigante, despre un model care a stârnit atât de mult interes, în primul test drive cu noul Volvo XC90 pe drumurile Moldovei!

Am condus: • XC90 Diesel D5 2.0 225 CP A8 AWD Inscription

Fascinaţie.

Despre design am început a vorbi chiar în introducerea acestui test, pentru că designul noului Volvo XC90 e cel care te fascinează ireversibil. E impunător şi somptuos, dar emană în acelaşi timp inovaţie, progres, debarasare de poveri nenecesare şi o privire ascuţită spre viitor. Putem să spunem fără a greşi că noul Volvo XC90 e unul din cele mai frumoase, admirabile şi reuşite modele ca şi design create de lumea auto a zilelor noastre!

Detaliile care formează acest aspect marcant sunt multe la număr, începând de la silueta bine proporţionată, până la elemente precum blocurile optice cu LED-uri în formă de „T” sau grila frontală masivă, aproape verticală, dar foarte aerat conturată. Blocurile optice ale exemplarului testat de noi, apropo, au elemente de iluminare full LED, inclusiv fazele scurtă şi lungă, şi îşi ajustează automatizat zonele de iluminare şi umbrire în funcţie de traficul de pe traseul care se circulă. E un sistem de iluminare inteligent pe bază de LED, cu care noi suntem familiarizaţi de pe unul din automobilele redacţionale şi pe care ne bucurăm să-l descoperim la bordul lui XC90 în forma lui cea mai avansată şi cea mai recomandabilă.

Privit din lateral, noul XC90 nu încearcă să-şi tragă o siluetă de coupe, cu vreo linie în coborâre a acoperişului. Dimpotrivă, el păstrează o linie aproape plană a plafonului, de dragul spaţiului interior pentru toţi ocupanţii de la bord şi nici măcar linia geamurilor nu imită o coborâre accentuată în jos. Conturul foarte inspirat al geamurilor în partea spate, cu nişte unghiuri foarte reprezentative mărcii Volvo, desăvârşeşte reuşit forma suprafeţelor laterale vitrate, astfel încât modelul nu pare greoi şi pătrăţos, ci dimpotrivă, foarte uşor şi dinamic, în ciuda dimensiunilor impunătoare.

Iar posteriorul maşinii e şi mai impunător şi lat, lăţimea fiindu-i accentuată şi de forma blocurilor optice în zona hayonului. E un design integru şi inspirat, desenat de un condei iscusit, ca o operă de artă integră, căreia nu a-i îndrăzni niciodată să-i schimbi vreun element. Se zice că scandinavii sunt foarte talentaţi în ale designului, de unde şi porneşte valoarea expresiei „design scandinav”, iar modelul ăsta ne convinge încă o dată că această faimă are un fundament bine fortificat prin mostre veridice. Noul XC90 arată pur şi simplu extraordinar şi ne împinge tentaţia să spunem că astăzi modelul ăsta arată cel mai inovativ şi fascinant în segmentul său!

Ambianţă interioară

Ambianţa interioară e pe măsura fascinaţiei dată de arhitectura exterioară, dragii noştri! Designul ăla scandinav şi-a strâns toată seva inspiraţiei, parcă, şi a creat aici o piesă de geniu. Designul interior e aparent simplu, dar stilat şi atemporal în acelaşi timp. Luxos, dar aerat şi mimimalist. Pentru că luxul inteligent nu mai înseamnă zorzoane de umplutură, ci consistenţă, coerenţă, calitate şi autenticitate. Lemnul de aici e lemn veritabil, iar contururile metalice sunt realizate din metal. Iar atmosfera inovaţiei e îmbibată peste tot.

Calitatea materialelor de la bord este, deci, ireproşabilă. Planşă de bord tapiţată cu piele, cusături trasate cu precizie, inserţii de lemn natural, inserţii metalice veritabile. Până şi panourile interioare ale uşilor au suprafeţe mari de piele, de o elasticitate variabilă naturală. Iar pielea bej-maro de pe scaunele exemplarului testat de noi este atât de fină şi plăcută la atingere, încât pare fi printre cele mai elevate tapiţerii de piele existente astăzi în lumea auto. Prin porii ăia pot veni şi curenţii sistemului de ventilare a scaunelor, menţinându-vă astfel corpul răcoros în zilele toride. Iar scaunele faţă au o profilare superb de anatomică, împrejmuind spatele într-un mod plăcut şi confortabil, dar cu o bună susţinere laterală în acelaşi timp. E drept, însă, că aceastea sunt foarte subţiri pe distanţă longitudinală, lăsând astfel mai mult spaţiu disponibil ocupanţilor, în loc să-l consume pe pentru propria prezenţă. Totuşi, senzaţiile simţite de noi în călătorii urbane şi extraurbane ne-au convins că suedezii au reşit să asigure un confort de excepţie chiar şi cu acest contur al scaunelor. Noul Volvo XC90 e extraordinar de confortabil în călătorii lungi şi ai senzaţia că în orice moment ai putea să-ţi urci familia la bord şi să porneşti în explorarea lumii, la bordul unei maşini care reuşeşte să creeze o celulă de ambianţă interioară inteligentă şi desăvârşită oriunde ar călca roţile ei!

Volanul are o formă foarte bine gândită, cu spiţele deplasate în partea de jos, astfel încât să lase un vizor foarte bun asupra cadranelor de bord. Iar cadranele de bord sunt complet digitale. În acelaşi timp, acestea au o calitate grafică desăvârşită, iar conceptul afişajului lor e plăcut ochiului şi uşor de interpretat. Te adaptezi atât de repede acestei digitalizări de înaltă calitate, încât o iei în foarte scurt timp ca pe ceva absolut firesc. Totuşi, anumite informaţii despre călătorie, precum ar fi consumul mediu, odometrul, sau autonomia rămasă, pot fi afişate doar în anumite combinaţii, iar ajustarea tipurilor exacte de informaţii pe care le doreşti afişate se face destul de dificil din meniul interactiv operat cu ajutorul butoanelor multifuncţionale de pe volan. Suntem siguri că există o logică bine definită în funcţionarea acelor utilităţi, dar noi n-am reuşit să o prindem clar din prima, aşa că ar fi nevoie de consultarea manualului utilizatorului, care, apropo, e tot digital, accesibil prin sistemul multimedia al maşinii.

Eh, şi acum, dacă tot am ajuns la sistemul multimedia al noului Volvo XC90, credem că aţi observat deja display-ul imens, cu poziţionare verticală, în stilul tabletei din Tesla Model S. Cei de la Volvo au păstrat nişte funcţii imediat accesibile cu ajutorul butoanelor de mai jos, dar o mare parte din funcţiile şi utilităţile întregii maşini au fost digitalizate prin această interfaţă. Unele funcţii, precum ajustarea sistemului de climatizare, sunt foarte intuitive în operare, altele, însă, sunt ceva mai ascunse şi mai greu de intuit la prima experienţă. Din nou, trecerea la o experienţă atât de digitalizată va fi percepută uşor de către cei foarte adaptaţi cu multe tipuri de device-uri moderne, iar pentru ceilalţi va fi nevoie de o consultare iniţială cu manualul de utilizare. După ce descoperi unde anume e poziţionată funcţia de care ai nevoie, constaţi şi faptul că totul se bazează pe o logică relativ clară, aşa că în experienţa de mai departe sistemul multimedia va fi foarte uşor de operat.

Izolarea fonică a maşinii e excelentă, realizată consistent, la un nivel desăvârşit, aşa cum se cuvine unui model premium veritabil, poate chiar mai mult decât aşteptările pe care le-am fi avut. Noi am condus o maşină echipată cu jante imense de 20 de ţoli, dar nici asta n-a fost un factor agravant care să ne aducă zgomotele de la rulare în habitaclu. Suedezii au lucrat excelent la crearea unei atmosfere silenţioase la interior. Doar arareori mai răzbătea sunetului motorului diesel turat mai tare la interior, dar despre cât de plăcut e acesta vă vom spune ceva mai jos.

Iar dacă ajungem să vorbim şi de spaţiul interior, noul Volvo XC90 e un adevărat palat regal la acest capitol. Există spaţiu enorm pentru toţi ocupanţii de la bord, fie că e vorba de cei din faţă, fie că de cei de pe bancheta spate. Graţie scaunelor de grosime redusă, ampatamentului mare, dar şi siluetei late şi înalte, în habitaclul lui XC90 ai senzaţia că te-ai afla într-o sufragerie uriaşă, aşezat într-un fotoliu relaxant, cu picioarele întinse agale. Chiar şi ocupanţii locurilor spate au spaţiu imens pentru genunchi, imens pe înălţime şi imens pe lăţime. Până şi un eventual al treilea pasager se va simţi confortabil, pentru că tunelul central sfârşeşte cu o consolă funcţională, lăsând loc pentru picioarele ocupantului din mijloc. Capacitatea de absorbţie a scaunelor banchetei spate e un pic mai mică decât cea de la scaunele faţă, în schimb pasagerii de aici beneficiază de reglaje individuale ale spătarelor şi sezuturilor, iar confortul climateric e asigurat de un sistem de climatizare quadrozonal al habitaclului, care oferă două zone pentru pasagerii spate! Mai mult ca atât, prize de aer pentru pasagerii spate există atât în tunelul central, cât şi în montanţii laterali! E o ambianţă mai completă decât la oricare alt SUV testat de noi în acest segment, care asigură un confort cu adevărat desăvârştit ocupanţilor spate! Şi ce poate fi mai frumos decât o călătorie cu întreaga familie la un drum lung şi explorator, indiferent de vârsta copiilor, unde cei din spate îţi vor accentua de nenumărate ori cât de confortabil şi plăcut se simt pe bancheta lor! Ah, da, mai există şi o priză de 12 V acolo, ajutată de o altă eventuală priză în portbagaj, dar mai există şi o priză de 220 V la discreţia pasagerilor de pe bancheta spate! Iar ca tabloul să fie cu adevărat desăvârşit, puteţi opta şi pentru draperii la geamurile laterale spate, aşa cum are maşina din testul nostru! Ce ţi-ai mai putea dori de un SUV premium din segmentul ăsta? Confortul şi spaţiul de la bordul lui XC90 e pur şi simplu copleşitor!

Volumul portbagajului e uriaş, cu o lăţime şi o lungime imensă, dar cu o înălţime un pic mai redusă. Există versiuni cu 7 locuri, iar acolo configuraţia portbagajului e diferită şi nu ne putem expune despre spaţiul realist disponibil pentru cel de-al treilea rând de scaune, pentru că noi testăm o versiune cu 5 locuri. Dacă nu aveţi o familie atât de numeroasă, noi v-am recomanda să optaţi pentru versiunea cu 5 locuri.

Şi o ultimă recomandare pentru interior: optaţi pentru sistemul audio Bowers & Wilkins - acest aoferă o fidelitate acustică ce ar putea mângâia urechile celor mai pretenţioşi audiofili!

Un pic de inginerie.

Substratul tehnic al noii generaţii Volvo XC90 e deosebit de interesant şi intrigant. Avem de-a face cu prima platformă tehnică modulară a celor de la Volvo, la care s-a muncit mai mulţi ani decât la oricare altă platformă similară din industrie şi care va fi folosită mai departe la o mulţime de alte modele, de la crossovere la sedanuri şi break-uri. E o platformă cu motor montat transversal, compatibilă, evident, şi cu tracţiunea integrală.

Toate motoarele lui Volvo XC90 sunt din noua eră a ingineriei suedeze, o eră fascinantă şi consistentă în care inginerii au primit, în sfârşit, undă verde de a crea produse exelente, fără economii usturătoare la costuri. Noi testăm astăzi un motor diesel D5 din această nouă eră, un diesel cu 4 cilindri în linie şi 2.0 litri volum, care dezvoltă 225 CP şi 470 Nm între 1,740 rpm şi 2,520 rpm. De fapt, toate propulsoarele noului Volvo XC90 au 2.0 litri volum, aceeaşi cilindree de 1,969 cm cubi şi aceleaşi dimensiuni ale cilindrilor, de 82 mm x 93.2 mm. Acest fapt ne sugerează modularitatea genială a motoarelor modelului, acelaşi bloc cilindric fiind folosit atât în cazul dieselurilor, cât şi în cazul motoarelor pe benzină! E o soluţie foarte eficientă, la care tind mulţi producători auto, dar la care au reuşit să ajungă extrem de puţini, şi uite că Volvo a făcut-o cu paşi giganţi. Motorul nostru diesel e cuplat la o nouă transmisie automată cu 8 trepte, de provenienţă Aisin, cu alte caracteristici foarte interesante. Evident, aceeaşi transmisie automată e prezentă pe toate motorizările lui Volvo XC90, iar uneori producătorii modifică raportele de transmisie a treptelor pentru a le adapta mai bine dieselurilor, sau diverselor intervaluri de cuplu maxim ale mai multor motorizări. În cazul lui Volvo XC90, cele 8 rapoarte ale transmisiei sunt absolut identice în cazul tuturor motorizărilor, variind doar raportul unităţii finale a transmisiei. Din nou, o modularitate admirabilă, care a devenit posibilă datorită noilor motoare turboaspirate pe benzină, care oferă un cuplu maxim la turaţii mult mai joase, similare celor diesel. Ei bine, şi după ce tot acest cuplu este generat de motor şi gestionat de transmisia automată, el este distribuit tuturor celor patru roţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală permanentă, cu diferenţial Haldex pentru distribuirea cuplului între punţi.

Iar cât priveşte arhitectura suspensiei, Volvo XC90 a făcut uz de cele mai avansate construcţii şi tehnologii. În faţă avem o suspensie cu braţ dublu de susţinere, iar în spate un multilink avansat, sau, mai bine zis, un integral link, tot mai popular în ultima vreme. Maşina vine şi cu amortizoare cu reacţii adaptive, iar în cazul exemplarului testat de noi, şi cu perne pneumatice şi gardă la sol variabilă! Haideţi să vedem, deci, cum se simte toate această inginerie progresistă pe viu!

Ţinută de drum

Din primele secunde la volan, am constatat o senzaţie neobişnuit de plăcută în volan, bine conectată cu drumul. În regim confort volanul e foarte uşor manevrabil, poate chiar prea uşor în zona mediană, dar totuşi ştii întotdeauna ce se petrece cu roţile, graţie unui feedback bun.

Suspensia maşinii, în acelaşi regim confort, absoarbe foarte bine denivelările carosabilului. Din start, am avut senzaţia unui comportament ezitant în gropile ascuţite şi sacadate ale Chişinăului, însă am descoperit că aveam o maşină cu presiune neverificată în roţi, pregătită pentru a alerga pe autobahnele ideale la viteze de peste 160 km/h. Am ajustat presiunea confort recomandărilor producătorului pentru viteze fireşti şi maşina a devenit imediat plăcut de moale şi mult mai confortabilă. Până şi gropile cele mai sâcâitoare ale capitalei noastre au putut fi trecute cu graţie, într-un confort uimitor! O undă verde, deci, pentru cei ce-şi doresc o maşină moale, capabilă să aboarbă denivelările carosabilului autohton!

Regimul Eco nu schimbă setările suspensiei sau ţinuta de drum, ci doar modul în care interacţionează motorul şi cutia de viteze. Regimul Sport rigidizează simţitor reacţiile suspensiei, dar e recomandat să-l folosiţi pe trasee civilizate, cu un carosabil bun.

Maşina se simte, deci, foarte confortabil şi agil în oraş, oferind o bună vizibilitate a traficului din jur, o ambianţă plăcută la bord, şi o experienţă relaxantă în trafic. Eventual, în spaţiile înguste, noul XC90 vă poat ajuta cu un sistem de camere video la 360 grade în jurul maşinii, care vă fac să observaţi manevrarea maşinii de la înălţimea unui zbor de pasăre. Iar calitatea afişajului imaginilor video este excelentă, printre cele mai bune în segmentul maşinilor premium.

În afara oraşului am putut simţi noul Volvo XC90 mult mai bine şi mai avansat în ţinuta sa de drum. Regimul Comfort e cel recomandat pentru un condus de lungă durată, eventual cu pasageri de la bord. Experienţele vor fi relaxante, plăcute, într-un confort absolut. În virajele mai strânse, însă, cu acest regim, se mai simte uneori ruliul caroseriei, dar acesta evoluează până la un nivel moderat, după care e bine stăpânit de arhitectura suspensiei. Şi eventualele manevre bruşte ale volanului vă vor face să simţiţi aceste uşoare simtome de maleabilitate ale ţinutei rutiere, dar când se ajunge la evitarea unor situaţii mai grave, maşina îţi urmează traiectoria gândită într-un mod sigur şi precis. E oarecum un grad de maleabilitate iniţială, pentru un confort sporit, care, dacă trece de un anumit nivel, e stăpănit cu forţă şi precizie de substratul tehnic.

Regimul Sport, însă, schimbă tabloul spre un condus mult mai dinamic. Suspensia este simţitor rigidizată şi din acea maleabilitatea iniţială nu mai rămâne aproape nimic. Volvo XC90 este acum un SUV care stă fix pe „picoarele sale” şi este gata să răspundă imediat oricăror manevre de direcţii. În viraje mai strânse, regimul sport dă şansa obţinerii unui cuplu mai mare de la motor fără pic de ezitare, ca să se poată ieşi din viraj cu ajutorul forţei motorului. Într-un asemenea scenariu, Volvo XC90 urmează o traiectorie precisă şi se simte şi intervenţia punţii spate în algoritmul tracţiunii integrale, fără a fi nevoie să aducem maşina la limita aderenţei. Un simplu condus sportiv în viraje pune deja în funcţiune foarte coerect puntea spate, iar imensul SUV virează cu o precizie plăcută!

În acelaşi regim Sport volanul opune o mai mare rezistenţă şi lasă senzaţia creşterii informativităţii. Senzaţiile de condus în volan sunt într-adevăr mai sportive, iar în tandem cu schimbările la nivelul suspensiei şi a motorului cu transmisia, îţi imprimă senzaţia unui SUV foarte dinamic.

Senzaţii în condus – Diesel D5 2.0 225 CP A8 AWD

Volvo XC90 se dovedeşte, astfel, a avea un caracter foarte polivalent între regimul Confort şi Sport de condus, la fel cum o fac multe maşini moderne. În cazul lui XC90, însă, maşina îşi păstrează un caracter graţios în ambele ipostaze extreme.

Din păcate, cutia de viteze automată nu vine şi cu padele de schimbare a treptelor poziţionate lângă volan. Ea oferă posibilitatea unui regim manual prin manevrarea levierului de pe tunelul central şi trebuie să recunoaştem că răspunsul cutiei de viteze la acţionarea levierului e foarte prompt, dar noi tot ne-am fi dorit nişte padele lângă volan. O altă remarcă de incomoditate vine de la butonul de schimbare a regimurilor, spre exemplu din Comfort în Sport. Cel mai indicat în asemenea situaţii ar fi să se schimbe regimurile între ele la simpla acţionare a unui buton, astfel încât atunci când aveţi nevoie de un scurt episod de depăşire mai promptă, să puteţi acţiona imediat. În cazul lui Volvo XC90, însă, e nevoie de tocmai 4 mişcări pentru a face această schimbare de regim – întâi apăsaţi butonul, apoi rotiţi două poziţii pentru a merge pe selecţia digitală , care trece peste regimul offroad, disponibil doar la viteze mici, apoi apăsaţi din nou pentru confirmarea regimului ales. Nu e deranjant atunci când acţionaţi mai previzibil, pe termen mai lung, dar pentru situaţiile mai spontane vă recomandăm să folosiţi levierul transmisiei pentru trecerea în regim manual şi basta, aţi făcut depăşirea.

Ei bine, dar cum se simte motorul diesel de doar 2.0 litri în senzaţii de condus? Răspunsul poate părea neaşteptat: „delicios”! Sunetul motorului e atât de ritmic, încât e aproape imposibil să crezi că ai de-a face cu un diesel. Nu există nicio urmă de vreo trăncăneală clasică de diesel! Motorul sună ritmic şi melodios, iar odată cu urcarea în turaţii sunetul devine şi mai savuros! Cred că e motorul diesel cu 4 cilindri cu cel mai plăcut sunet din câte am condus vreodată! Iar dinamismul pe care poate să-l imprime acest motor e mai mult decât suficient şi impresionant! Cei 225 CP şi 470 Nm fac o treabă minunantă în a împinge cu forţă un SUV cu o construcţie uşoară şi modernă, astfel încât de la volan ai întotdeauna senzaţia unui dinamism mai mult decât suficient! Cu acest propulsor, Volvo XC90 poate prinde prima sută în numai 7.8 secunde, o cifră extrem de demnă, care se simte la fel de demn în realitate. Nu, nu ai cu adevărat nevoie de mai multă putere, motorul ăsta îţi oferă tot dinamismul de care poţi avea cu adevărat necesitate! Sigur, se poate opta pentru motorizări şi mai rapide, dar noi credem că dieselul D5 e cea mai potrivită şi raţională alegere pentru noul Volvo XC90!

Cutia de viteze automată funcţionează pur şi simplu insesizabil. Iar insesizabil pentru o cutie de viteze automată înseamnă excelent. Schimbă treptele fără cel mai mic şoc, cu o promptitudine foarte bună, iar logica intervenţiei e întotdeauna foarte potrivită, indiferent de regimul ales.

Noul Volvo XC90 în offroad

Da, deşi noul XC90 e o maşină cu predilecţii civilizate, ne-am gândit să-i oferim şi un examen provocator în offroad, ca să ştim ce-ar putea face modelul suedez în episoade de explorări ale planetei.

Noi am testat modelul suedez după mai multe ploi puternice în zilele anterioare, iar pământul terenului pe care circulam era destul de moale dedesbut, fiind acoperit cu o iarbă mustoasă de la început de vară. Regimul offroad ridică simţitor garda la sol, făcând maşina mai capabilă de abordarea unor denivelări îndrăzneţe. Dar poziţia înaltă reduce un pic din capacitatea de absorbţie a suspensiei, aşa că ar fi bine să nu se abuzeze pe terenuri prea accidentate, eventual acoperit cu prundiş. Sistemul de tracţiune integrală distribuie reuşit cuplul între roţi şi, la drept vorbind, pe teren plan nici nu-ţi aminteşti de vreo roată care să piardă aderenţa.

Dar într-un final noi am găsit peisajul perfect pentru un examen mult prea dur pentru noul XC90, o pantă într-atât de abruptă, încât unele SUV-uri ar ajunge la limita fizică a înclinării lor unghiulare. Panta era acoperită cu iarbă mustoasă, iar sub acea iarbă era un pământ moale. Şi noi ne-am aventurat să urcăm pe ea! Ştiam că toţi aceşti factori ne vor face să pierdem aderenţa până la urmă, pe un carosabil atât de alunecos şi răzmuitat, dar vroiam să vedem unde anume se va produce acea pierdere de aderenţă şi cum va redistribui sistemul de tracţiune integrală cuplul între roţi în acel moment critic. Am început a urca. Motorul ne împinge cu forţă, dar menţinem o viteză mică, de 4-5 km/h. Maşina abordează panta, din interior se simte o urmă de de panică dacă nu e oare prea mare înclinarea unghiulară... Avem roţi de vară şi aşteptăm pierderea aderenţei din clipă în clipă. Dar ea nu se produce! Volvo XC90 înaintează şi înaintează, fără nici cea mai mică senzaţie de pierdere a aderenţei! De afară, colegul nostru observă funcţionarea sistemului şi ne spune că vizual se remarcă mici pierderi de aderenţă, care sunt, însă, într-atât de rapid gestionate de sistemul de tracţiune integrală al maşinii, încât roţile nu apucă să alunece în gol. Iar din interior nici măcar aceste mici pierderi şi redistribuiri nu se simt! Simţi doar maşina care înaintează pe o astfel de pantă abruptă, pe un teren atât de alunecos, sfidând parcă legile fizicii! E incredibil cât de bine funcţionează sistemul de tracţiune integrală al noului XC90!

Nu ne vine a credem şi dăm înapoi, pentru a repeta experienţa. Mai repetăm odată şi obţinem aceeaşi funcţionare ireproşabilă, aceeaşi înaintare uluitoare în condiţiile unde şi un offroader sadea ar fi trebuit să cedeze! Am mai repetat încă odată şi încă odată, pe teren călcat deja şi pe teren proaspăt şi de fiecare dată rezultatul a fost acelaşi! Aşa că putem spune că modelul suedez ne-a luat prin surprindere absolută cu performanţa sistemului său de tracţiune integrală!

Preţuri pentru Moldova: noul Volvo XC90

Cilindreea motoarelor noului Volvo XC90 îl avantajează pe modelul suedez să beneficieze de nişte preţuri foarte atractive în Moldova! Modelul porneşte de la 39,734 euro cu o motorizare diesel de 2.0 litri şi 190 CP, combinată cu tracţiune faţă şi cutie de viteze automată. Dieselul nostru de 2.0 litri şi 225 CP, cu cutie de viteze automată şi tracţiune integrală, porneşte de la 42,448 euro în dotare de bază Kinetic (destul de bine echipată deja), 46,034 euro în dotare mai generoasă Momentum şi 50,336 euro în dotare de top Inscription. Noi am testat o versiune în dotare de top Inscription, la care s-au mai adăugat opţionale speciale în număr aproape maxim, aşa că preţul final a ajuns la 66,800 euro.

Pe de altă parte, motorizarea pe benzină T5 (2.0 litri turbo, 254 CP şi 350 Nm) cu tracţiune integrală şi cutie automată porneşte de la 42,541 euro, iar T6 (2.0 litri turbo, 320 CP şi 400 Nm) – de la 45,973 euro. Noi zicem că Volvo XC90 are preţuri foarte competitive pe piaţa Moldovei şi îşi merită banii. V-am recomanda, totuşi, motorizarea diesel D5, cea testată de noi.

Verdict: noua generaţie Volvo XC90

E o creaţie extraordinară, cu un design superb şi o identitate puternică, fascinantă. Interiorul modelului te copleşeşte cu spaţiu uriaş şi un confort desăvârşit. Interacţiunea cu sistemele multimedia ultra-avansate poate crea necesitatea aruncării unei priviri în manualul de utilizare la început, dar dincolo de asta, senzaţiile de la bordul lui XC90 sunt magnifice.

Ne place. Ne place foarte mult noul Volvo XC90 şi senzaţiile pe care le oferă el la bord, dar şi în condus. E un model bine închegat, confortabil, care reuşeşte să-ţi dea şi senzaţii de confort desăvârşit, dar şi calităţi dinamice pe măsura aşteptărilor. Cuvântul care se potriveşte cel mai bine senzaţiilor pe care le obţii în condus e „graţios”. E un model care nu uită niciodată de bunele maniere şi te poate purta plutind pe suprafaţa drumului, într-o izolare confortabilă absolută de restul lumii, sau te poate antrena plenar într-un condus delicios prin viraje strânse, dealuri şi văi, iar fiecare viraj sau chiar serpentină va fi trecută cu o graţie inegalabilă. Noul Volvo XC90 are ceva cu totul special în el, şi alura aia specială nu vine doar de la design şi nici nu e doar marketing de faţadă. Alura aia cu totul specială, care te cucereşte ireversibil, vine din consistenţă, din simţurile pe care le primeşti aflându-te la bord. Ah, ce mai, noul Volvo XC90 e cea mai bună creaţie a suedezilor de mulţi ani încoace, o creaţie în care se simte că aceştia au investit efort, inteligenţă, poate chiar genialitate!

Instrumente utile: Date tehnice şi preţuri pentru noul Volvo XC90 în Moldova
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (112 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter