Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Skoda Octavia Scout

1 Septembrie 2015
Ilie Toma
Skoda Octavia Scout
Nouă, celor din redacţia PiataAuto.md, ne-au făcut din ochi întotdeauna break-urile cu capacităţi sporite de trecere. Poate de aia am ales şi pentru recenta noastră expediţie intercontinentală un model de această factură. Cert este că Skoda Octavia Scout a fost dintotdeauna unul din modelele foarte atrăgătoare pentru noi în această tabără, iar atunci când a apărut şi noua generaţie Octavia Scout, ne-am zis că trebuie neapărat să luăm un exemplar la un test drive avansat. Ziş şi făcut. Într-o bună zi, cei de la Skoda Moldova ne-au înmânat la test un exemplar Octavia Scout 4x4, cu un propulsor turboaspirat pe benzină 1.8 TSI de 180 CP. Să vedem, deci, ce înseamnă experienţa unui break cu capacităţi sporite de trecere în familia Skoda!

Personalitate şi design

Noua Octavia Scout a evoluat germanic de laconic faţă de un break obişnuit Octavia. Prin germanic de laconic vrem să spunem că a evoluat exact în direcţia potrivită, exact în dozajul potrivit, fără excese şi artificii nenecesare. Acum o Skoda Octavia Scout emană un caracter încrezut de vehicul foarte capabil în offroad, fiind pregătit cu o gardă la sol mai înaltă şi cu zone masive de protecţie în partea inferioară a caroseriei. Iar garda la sol, trebuie să recunoaştem, e una destul de înaltă, fapt care, coopotat cu un ampatament relativ scurt, îi conferă modelului abilităţi foarte palpabile în offroad.

Din decor nu lipsesc nici protecţiile sporite în zona arcurilor roţilor, şi nici barele de pavilion. Un aspect plăcut şi aventurier îl dau roţile cu profil mai înalt al părţii rulante, dar şi spaţiul generos de la partea de sus a roţii până la caroserie. Deci, maşina are un apect bine pregătit de aventuri. Să vedem, însă, dacă aspectul este confirmat de potenţialul tehnic!

Ambianţă interioară

Designul habitaclului este aproape identic cu cel al unei Octavia obişnuite, având doar nişte elemente de accentuare a versiunii cu capacităţi sporite de trecere pe care o conducem. Pe ici colo o emblemă, o linie mai brutală în sublinierea caracterului aventurier. Inserţiile versiunii testate de noi s-au dovedit a fi şi ele potrivite cu caracterul maşinii, amintind cumva de un spirit mai forestier. Însă, dată fiind ierarhia mai superioară a versiunii Scout faţă de un break Octavia obişnuit, ne-am fi aşteptat şi la nişte tapiţerii interioare incipiente cu un material textil ceva mai sofisticat, în timp ce acestea sunt absolut identice celor de pe versiunile obişnuite ale Octaviei. De asemenea, în habitaclu nu există niciun buton de gestionare a sistemului de tracţiune integrală. Acesta are un diferenţial de distribuţie între axe de tip Haldex, dar acesta e gestionat electronic şi cel de la volan nu poate interveni îi a-i dicta anumite regimuri. E devreme să spunem că ar fi un motiv de tristeţe, totul depinde de cât de corect va funcţiona regimul automatizat al tracţiunii şi cât de logic va opera distribuţia cuplului în situaţiile dificile pe care le vom încerca mai târziu.

La capitolul spaţiu, Octavia Scout îşi desfată ocupanţii, inclusiv pe cei de pe bancheta spate. Forma plafonului le lasă acestora mult spaţiu deasupra capului, dar şi pe lăţime. Spaţiul pentru genunchi este de asemenea asigurat în volum generos. Puteţi opta cu siguranţă pentru acest model în calitate de unică maşină în familie, mai ales că şi portbagajul se arată a fi foarte spaţios, dar şi destul de practic configurat.

Senzaţii în condus

Deoarece conducem o Octavia cu tracţiune integrală şi, pe deasupra, una cu 180 CP la activ, pe puntea spate avem o suspensie multilink, ceea ce înseamnă ispostaza cu adevărat delicioasă a platformei tehnice MQB a grupului Volkswagen. Din nou, şi în acest caz avem ocazia să ne convingem că în combinaţie cu suspensia spate multilink, această platformă e extraordinar de plăcută în condus şi extrem de manevrabilă. În pofida gărzii la sol sporite, Skoda Octavia Scout intră cu precizie în viraje şi iese din ele cu poftă de sportivitate. Cuplul mare al motorului şi reacţiile bune ale transmisiei automate DSG îţi oferă rapid pe tavă puterea de care ai nevoie pentru a ieşi cu precizie dintr-o curbă, iar arhitectura suspensiei îţi favorizează orice intenţii sportive. Pe deasupra, confortul la bord este unul cu mult superior aşteptărilor pentru acest segment, suspensia având o capacitate de absorbţie bună şi o setare care permite o rulare „moale” şi plăcută chiar şi pe drumurile autohtone cariate.

Direcţia este foarte precisă şi informativă, iar cu toate calităţile suspensiei de care am vorbit mai sus, Skoda Octavia Scout e un model neaşteptat de plăcut în condus. De fapt, e oarecum firesc să aştepţi plăcere în condus de la un model aventurier, pentru că s-ar putea să ai episoade lungi de şofat, dar Octavia Scout te surprinde prin polivalenţa acestei plăceri, fiind impecabilă atât pe asfalt perfect, în virajele luate cu viteză, cât şi pe drumuri denivelate sau chiar pe teren accidentat şi prundiş. Suspensia acestei maşini, modul în care ea tratează diversele tipuri de carosabil, dar şi senzaţiile din volan, ne-au făcut să o îndrăgim repede şi să spunem chiar, că e una din maşinile care ne plac cel mai mult din cele testate de noi în ultima vreme!

Despre puterea şi senzaţiile motorului de 180 CP nu vă vom pomeni prea mult, pentru că am mai spus-o în repetate rânduri – e un motor care are o rezervă generoasă de cuplu şi putere în regim normal de condus, iar dacă-l pui serios la treabă, îţi transformă maşina într-o săgeată furioasă, care vrea să demonstreze ţinute excelente în depăşiri sau alergări de autostrăzi. O Skoda Octavia Scout 4x4 cu acest motor are nevoie de doar 7.8 secunde pentru a prinde prima sută!

Skoda Octavia Scout în offroad

Zonele cu drumuri foarte denivelate sunt abordate cu uşurinţă de Octavia Scout, graţie capacităţii bune de absorbţie a suspensiei şi gărzii la sol înalte, care-ţi dă încrederea că întotdeauna ai spaţiu suficient între maşină şi o eventuală denivelare. Explorările practice în offroad confirmă teoria: geometria Octaviei Scout e foarte potrivită şi pentru escapadele mai serioase de offroad, cu unghiuri de atac, degajare şi traversare foarte bune.

Am ajuns şi la urcări unghiulare în pante foarte pronunţate, pe un teren răzmuiat. Panta abruptă avea să ne solicite serios păstrarea unei aderenţe minime pentru urcare, iar înclinarea unghiulară ne va pune la încercare distribuţia cuplului între punţi şi între roţile unei punţi. Ne aşteptam să urcăm până la un punct, după care reglajele electronice să clacheze în faţa unor condiţii extreme, dar ne doream să vedem unde va fi punctul de clacare. Spre suprinderea noastră, Skoda Octavia Scout a înaintat şi a prins a-şi redistribui cuplul între roţi într-un mod foarte eficient, zmucindu-se din capcana mocirlei de sub roţi. Maşina şi-a ridicat capota spre cer şi continua să-şi „sape” drum spre vârful pantei până roţile şi-au pierdut cu totul aderenţa, iar sistemele electronice au început a înăbuşi un pic turaţiile motorului. Simţeam că o forţare mecanică mai mare a distribuţiei ne-ar fi putut ajuta să înaintăm. Aşa că am dat în marşarier şi am cuplat din nou cutia de viteze pentru a înainta. De această dată, am apăsat mai tenace pedala acceleraţiei, pentru a prinde din start turaţii şi viteză mai mari. Maşina şi-a croit drum mai cu încredere şi distribuţia cuplului între roţi a funcţionat excelent. Ne-am pomenit că am înaintat până la o denivelare prea abruptă pentru a fi atacată frontal cu bara de protecţie faţă şi am oprit intenţionat. Dar maşina a urcat cu încăpăţânare până în acel punct, deşi toată treabă a fost făcută de creiere electronice şi un diferenţial inteligent. Până aici putem spune că Skoda Octavia Scout ne-a depăşit cu mult aşteptările la performanţele de offroad!

Impresiile noastre au fost completate mai târziu de episoade de trecere a zonelor plane noroioase. Chiar şi atunci când aproape toate patru roţi pierd aderenţă, distribuţia se realizează prompt şi corect, astfel încât maşina continuă de înainteze neintimidată. Cu un asemenea curaj în offroad, Skoda Octavia Scout ar putea da lecţii de cutezanţă multor SUV-uri din segmente superioare!

Verdict: Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout vine echipată doar cu motorizări superioare din familia Octavia şi doar cu tracţiune integrală, iar preţurile încep, în Moldova, de la 23,900 euro. Noi am testat o versiune relativ modest echipată cu dotări opţionale, care costa 24,730 euro. Însă, la drept vorbind, maşina dispunea de un minim decent pentru o ambianţă plăcută la bord. Noi am fi optat, eventual, pentru un interior tapiţat ceva mai sofisticat, pentru o ambianţă desăvârşită.

Ne-au impresionat cu mult peste aşteptări abilităţile offroad ale modelului. Garda la sol înaltă şi geometria favorabilă îi permit să se aventureze acolo unde nici alte SUV-uri mai mari nu ar îndrăzni să o facă, iar tracţiunea integrală, deşi e ghidată exclusiv electronic, fără reglaje din partea celui de la volan, asigură o distribuţie eficientă a cuplului.

Iar pe lângă toate aceste calităţi, Skoda Octavia Scout se dovedeşte a fi şi un model extrem de plăcut de condus, pe cele mai diverse tipuri de teren şi carosabil. Aşa că, tăticule al unei familii cu predilecţii de călătorii şi aventură, tocmai ţi-am găsit modelul perfect, care să aibă un preţ raţional, care să fie spaţios, care să fie puternic şi plăcut în condus, dar şi extrem de capabil în toate situaţiile unei aventuri!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (48 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter