Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Volkswagen Golf R ABT POWER S 400 CP!
28 Septembrie 2015
Redacţia PiataAuto.md a testat o suită întreagă de modele de la cele mai renumite case de tuning – BRABUS, Gemballa, TechArt, AC Schnitzer, MTM, Mansory, Carlsson, dar uite că nu reuşisem să testăm până acum nicio
creaţie a celor de la ABT. Mai mult ca atât, nu reuşisem să testăm niciun Volkswagen cu aplicaţii de tuning. Iar ca intriga să fie şi mai nebună de atât, nu reuşisem să testăm până acum nici legenda fie a hot hatch-urilor din zilele noastre: Golf R. Şi uite că le avem astăzi pe toate trei într-o singură maşină: un Volkswagen Golf R cu tuning de la ABT Sportsline! Iar ca să punem mâna pe acest hatchback nebun, am mers tocmai până în oraşul Kempten din sudul Germaniei! Vă zicem cu mâna pe inimă: ardeam de nerăbdare să încălecăm maşina asta!
Amprenta ABT

Cei de la ABT nu ne-au anunţat din start ce modificare a lui Golf R vom testa, or, ei operează cu două modificări de putere pentru actualul Volkswagen Golf R. Dacă în versiunea de serie un Golf R dezvoltă 300 CP şi 380 Nm, atunci pachetul de upgrade ABT POWER îi conferă 370 CP şi 460 Nm. Apoi, mai există o modificare şi mai nebună de atât, numită ABT POWER S, care îi sporeşte puterea lui Golf R până la 400 CP şi 480 Nm! Ghiciţi, pe
care o testăm noi? Da, pe cea mai puternică, de 400 de cai-putere! Aoleu!

Acum priviţi maşina asta! Arată ca un acid împrăştiat pe masa unui laborator chimic, gata să intre într-o reacţie explozivă! Are o suspensie cu arcuri modificate şi cu gardă la sol coborâtă, are o culoare mai stridentă ca o fustă scurtă la miez de noapte, iar jantele alea superbe şi uriaşe formează o combinaţie bestială cu întregul tablou. Şi apoi, vin şi aplicaţiile alea de vinil pe maşină, care-i anunţă pe toţi privitorii
că e vorba de o maşină cu tuning de la ABT, iar cifra magică de 400 sugerează, evident, numărul cailor-putere de sub capotă! Şi apoi zona aripilor spate, colorată în negru, îi accentuează parcă lui Golf R Mk7 silueta asemănătoare lui Golf Mk4, iar în ton cu accentele sportive maşina asta parcă vrea să ne sugereze că avem de-a face cu un tuning stradal extrem, ceva de genul maşinilor nebune din Need for Speed. În adolescenţa mea a existat o perioadă destul de scurtă în care mă lăsasem cucerit de jocul ăla, dar ţin
minte intensitatea cu care te învăluia în lumea lui. Ei bine, astăzi acest Golf R semnat de ABT mă învăluie cu aceeaşi ardoare în lumea lui! Mă simt un pilot de curse abil în vâltoarea semi-legală a curselor nebune pe drumurile publice. Din fericire, însă, sunt în Germania, locul în care nu e nevoie să încalc legea pentru a goni nebuneşte maşina asta!
Nu mai contează nici măcar faptul că verdele strident este, de fapt, o peliculă aplicată pe toată caroseria, peliculă care se termină subit la praguri şi lasă la vedere griul caroseriei originale. Nu mă interesează nici faptul că unele din elementele exterioare modificate, precum „sprâncenele” farurilor faţă, nu-şi prea au rostul pentru mine. Contează
doar faptul că am în mâini un
hot-hatch legendar, a cărui putere
originală demenţială a fost adusă la
un nivel de-a dreptul demonic. Nu
mai pot aştepta. Pornesc motorul şi,
prin ţevile de eşapament tunate,
iese un urlet răguşit şi
mefistofelic. Să pornesc
mai repede!
Ne-bu-ni-e!

Conduc destul de atent şi cu viteză moderată prin Kempten, şi mă îndrept spre autobahn. Micile pauze de la semafor îmi dau şansa observării micilor detalii. Scaunele originale ale lui Golf R, păstrate şi pe maşina din test, sunt foarte sportive şi confortabile în acelaşi timp, cu un suport lateral excelent. Poziţia la volan e foarte plăcută, iar direcţia e extraordinar de informativă. E vorba de o maşină construită pe noua platformă tehnică MQB a celor de la Volkswagen şi, evident, e vorba de interpretarea ei de top, cu suspensie spate multilink. Şi nu e doar multilink, aici: aşa cum spuneam şi atunci când conduceam o Skoda Superb de 280 CP, ai impresia că fiecare bucşă a
suspensiei e mai calitativă, mai izolantă, iar toate împreună fac suspensia să asigure traiectorii mai precise, absorbţii mai silenţioase, un confort desăvârşit şi o sportivitate aproape incredibilă! Chiar şi atunci când parcurgi străzile oraşului cu acest Golf R, savurezi plăcerea superlativă în condus, dată de senzaţiile din volan şi de naturaleţea şi uşurinţa cu care şasiul tratează texturile asfaltului urban. Iar volanul e foarte informativ şi direct, cu un raport sportiv de tot, astfel
încât un sfert de rotaţie îţi asigură aproape orice viraj de până la 90 de grade. Superb şasiu!

Când am ieşit pe autobahn, am dat iniţial peste o zonă cu restricţii de până la 120 km/h. Am apăsat un pic pedala acceleraţiei la curba de intrare pe autobahn, iar maşina mea a accelerat în curbă cu o poftă nebună, ţinând o traiectorie de o precizie fascinantă! Am sub capotă un motor turboaspirat de
doar 2.0 litri, dar puterea aia imensă a lui e menajată de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj şi 6 trepte şi, cel mai important, de un sistem de tracţiune integrală permanentă. Golf R
înseamnă tracţiune integrală şi atunci
când simţi performanţa asta de
apogeu, transpusă pe asfalt fără
cele mai mici pierderi,
îţi zici că GTI-ul pare o glumă răsuflată pe fundalul unui Golf R. Acceleraţiile maşinii pe care o conduc sunt pur şi simplu ameţitoare, lipindu-mă de scaun şi făcându-mă să-mi încordez gâtul pentru a-mi menţine capul drept. Dacă un Golf R atinge prima sută în 4.9 secunde, atunci maşina asta cred că se
apropie de 4.2-4.3 secunde ca şi senzaţii...

Şi uite că văd magicul semn de sfârşit al interdicţiilor de viteză. Apăs pedala acceleraţiei cam la vreo 80% din cursa ei. Şi infernul apocaliptic s-a dezlănţuit imediat. Cutia de viteze a retrogradat
nu ştiu câte trepte, motorul a urcat imediat în turaţii, iar maşina a răfubnit într-o acceleraţie nebună, lipindu-mă strâns de scaun. Am început a depăşi maşinile una după alta, alergând nebuneşte pe banda de extremă stângă. Acul vitezometrului urcase peste câteva secunde la 160, 180, 210,
240 km/h..., iar pe benzile din dreapta mea maşinile rămâneau cu zecile să se complacă în vitezele lor lejere. Ah, cât e de nebună maşina asta! La 250 km/h, maşina mai vrea să urce în viteză cu acceaşi poftă de acceleraţie nebună, dar te apucă deja o mustrare
ciudată de conştiinţă că-i umileşti atât de neajutorat pe toţi ceilalţi, şi o faci nu cu un Bugatti Veyron, ci cu un hatchback compact, pe nume Golf R... Şi totuşi, avântul îţi este oprit nu de mustrarea de conştiinţă, ci de traficul pe care inevitabil îl ajungi periodic din
urmă, apoi, după ce ai din nou undă liberă în faţă, declanşezi un nou episod de demenţă mecanică. Iar în vâltoarea acceleraţiei nu-ţi vine să crezi cât de bine şi lejer e transpusă toată puterea asta nebună pe asfalt: fără şuierături de roţi, fără destabilizări! Maşina
înaintează ca o săgeată, rămânând în acelaşi timp moale şi confortabilă în suspensie, cu o precizie exemplară a traiectoriei! Chiar şi la o viteză de 249 km/h, volanul tot rămâne extraordinar de bine conectat cu roţile, iar traiectoriile maşinii îţi inspiră întotdeauna încredere absolută! E o ne-bu-ni-e de maşină! O nebunie admirabilă! Pare apogeul absolut al performanţei pe care ţi-ai
putea-o dori, un apogeu într-atât de bine echilibrat şi armonizat între toate componentele lui, încât îţi spui că nu poate exista nimic mai fascinant şi mai nebun de atât! N-ai nevoie de 700 CP, sau 1000 CP. Volkswagen Golf R îţi dă o sumă superb de echilibrată a performnaţei extreme care poată fi utilizată în măsură deplină graţie unui şasiu minunat şi a unui sistem eficient
de tracţiune integrală! Bănuiesc că o senzaţie similară ţi-o oferă şi exemplarul standard, de serie, cu 300 CP la activ, dar mă bucur că aici cei 400 CP pot fi în continuare transpuşi în totalitate pe asfalt!

Am alergat nebuneşte în continuare. Nicio maşină de pe autobahn nu părea să aibă vreo şansă alături de hot
hatch-ul ăsta acid. Mă simţeam de 18 ani din nou. Mă simţeam în lumea reală cu performanţele incredibile ale unei sportive modificate dintr-un joc video! Dacă n-ar fi existat fotografiile din aparatul meu foto în urma acestui test, aş fi putut crede că am visat performanţa aia nebună, într-atât de deplin controlabilă! Dar aşa ştiu sigur că nu e doar un miraj, ci e o realitate
aproape prea perfectă pentru a fi adevărată, iar această realitate incredibilă poată numele de Golf R ABT POWER S 400 CP. Straşnică maşină! Nemaipomentă maşină!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,600
GALERIE FOTO (53 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!