Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
BMW Seria 7 730d xDrive, aristocratul raţional
6 Aprilie 2016
Cum ar fi să ştiţi că limuzina Dvs. de lux poate merge peste 1,000 km cu un singur rezervor de combustibil? Luxoasă, opulentă, scumpă – şi totuşi eficientă? Iar pe deasupra, echipată şi cu tracţiune integrală, ca să puteţi
merge la schiat fără bătăi de cap prin orice colţ al Alpilor?...

Nebănuită e calea cunoaşterii noii generaţii BMW Seria 7 de către
redacţia PiataAuto.md. Toamna trecută am testat în premieră naţională noua generaţie în versiune 740Li, cu ampatament mărit şi echipări ultra-generoase, cu scaune senatoriale pe bancheta spate şi tot setul de tehnologii
pe care vi-l puteţi imagina, inclusiv faruri laser... Mai apoi, tot în Moldova şi tot în premieră, iarna asta am gustat din versiunea 730i, echipată cu un motor turboaspirat pe benzină, de doar 2.0 litri! Un nou anotimp s-a schimbat în calendar şi o nouă versiune a noii generaţii BMW Seria 7 a apărut în faţa noastră, de această dată în Germania! Era timpul şi pentru un diesel, nu? Bavarezii ne-au înmânat la test o luxoasă Seria 7 730d xDrive, chiar în Munchen, acasă la BMW.

Aşa că am intrat în garajul uzinei şi ne-am găsit limuzina noastră parcată lângă un i8. Am apăsat cheia şi am urcat la
bord, iar pe cadranele de bord Seria 7 ne indica, aşa, din start, o autonomie de peste 1,000 km cu rezervorul umplut. Parcă nu era consumul tocmai criteriul la care să ne gândim la testul ăsta, dar se pare că maşina asta se gândeşte la el mai mult decât o face cel de la volan şi aduce nişte surprize în experienţa de şofat.

Prezenţă

La capitolul ăsta vom spune foarte puţine, pentru că primele două teste cu noua generaţie Seria 7 conţin deja impresiile noastre vizavi de designul
modelului. Deşi sunt mulţi critici care spun că maşina ar semăna un pic prea mult cu generaţia anterioară, noi zicem că e imposibil să încurci pe stradă cele două modele, şi considerăm că prezenţa noii generaţii BMW Seria 7 este în continuare un mix extraordinar de bine dozat între formele sportive şi atlete inspirate de la E38, tratate prin prisma modernităţii, şi elemente inteligente care-i conferă maşinii un aer de lux inovativ, progresist. Iar maşina din testul nostru de astăzi vine într-o echipare elegantă, fără pachet M, dar
cu o culoare de albastru nobil a caroseriei, care are nişte reflecţii adânci, magnifice, în lumina soarelui sau în lumina felinarelor urbane la apus de zi. După mine, o asemenea nuanţă elevată certifică mult mai bine priceperea şi bunul gust al proprietarului său decât un negru sau un argintiu.

Ambianţă interioară

Prima impresie pe care ne-a lăsat-o această Seria 7 când i-am deschis portiera faţă a fost că avem de-a face cu o maşină super echipată. Scaunele, portierele şi chiar planşa de bord în zona inferioară erau tapisate cu piele
fină de nuanţă maro închis, pe scaune existând şi niştre striaţii în formă de romb. Cât de bine arată această tapiserie! Pe planşa de bord am mai zărit şi sistemul de navigare şi multimedia de top, cu tot cu recunoaşterea de gesturi, devenită deja legendară. Am urcat la bord şi am descoperit head-up display-ul pe pazbrid şi, fireşte, întreg setul de dotări de siguranţă şi asistenţă a şoferului. Şi inserţiile de lemn şi aluminiu şlefuit arată atât de bine!

Însă pasagerii spate vor primi pe maşina noastră de test o ambianţă mult mai elementară, fără răsfăţarea pe care
am gustat-o în primele două ipostaze ale lui Seria 7, testate de noi. Scaunele nu sunt senatoriale, ci e vorba de o banchetă simplă – dar foarte confortabilă, e adevărat. O banchetă simplă aveam şi în cazul lui 730i, însă acolo, când coborâsem cotiera, am găsit renumita tabletă detaşabilă, care gestionează o bună parte din dotările maşinii. Aici, însă, cotiera e oarbă de o asemenea echipare, aşa că maşina din test nu are o asemenea tabletă. Pasagerii de aici pot doar să-şi regleze individual temperatura suflată de sistemul de climatizare quadra-zonal. Prin urmare, nu putem decât să concluzionăm că o echipare ca şi cea
a maşinii din test e foarte generoasă, dar e focusată exclusiv spre cel de la volan, cu un minim şi decent
pentru ocupanţii spate.
Un fel de driver’s car,
dacă vreţi!
Senzaţii în condus

Maşina din testul nostru e echipată cu un motor diesel cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri. Acesta dezvoltă 265 CP şi 620 Nm şi este echipat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, iar puterea e distribuită ulterior tuturor celor patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală permanentă xDrive. Fiindcă am testat această maşină în luna martie, ea a fost echipată cu anvelope de iarnă, care aveau şi o limitare de viteză la 210 km/h. În mod normal, însă, maşina prinde fără efort 250 km/h, iar prima sută o apucă după doar 5.8 secunde din momentul startului!
Maşina noastră, însă, e echipată cu suspensie pneumatică, având şi sistemul ăla magic de compensare a forţelor fizice, sau „autoajustare” a nivelului, cum e numit el de ingineri. Iar asta taie din dramatismul accelerărilor, în sensul bun şi magnific. Maşina nu-şi ridică fioros capota în sus, apăsându-şi puntea spate, în vâltoarea acceleraţiilor şi nu-şi urlă intrusiv motorul. Ba dimpotrivă, ea stă aproape neclintită în timp ce prinde viteză, motorul se aude plăcut, la un fundal de bariton spre bas, de sub capotă, iar unicul martor al vitezei ameţitoare pe care o prinzi e vitezometrul! Doar el îţi spune că ai deja peste 100, apoi peste 150 km/h, apoi
peste 200 km/h şi uite că vine imediat şi un semnal de avertizare sonoră la 210 km/h, setat pentru a ne atenţiona despre limita anvelopelor. Dar maşina asta cere viteze mai mari! Ea pluteşte cu precizie pe asfalt şi la 210 km/h şi-ţi spune că ai putea merge cu 300, într-atât de extraordinară e ţinuta ei de drum. Singurul lucru care ajunge să ne irite e tocmai limita de 210 la oră a anvelopelor, pe care o atingi enervant de repede! Ştiu că judecând după condiţia drumurilor Moldovei aceste cifre par cosmice, dar la bordul lui BMW Seria 7, pe un autobahn german, totul se judecă la altă scară valorică. Când mergi cu 210 km/h în maşina asta, ai în continuare impresia că rulezi cam încet. E incredibil!
Şi nu pot să nu dai Cezarului ce-i al Cezarului – o parte din excelenţa ţinutei de drum vine şi de la sistemul de tracţiune integrală, deşi de la volan nu ştii cât anume, pentru că eşti absolut izolat de textura asfaltului de sub roţi. În virajele de autobahn, probabil, vine cea mai mare contribuţie, pentru că le poţi aborda cu aceiaşi 210 la oră fără cel mai mic gând de nesiguranţă. Şi, desigur, dacă am merge acum pe serpentine montane îngheţate am simţi preţul adevărat al acestui sistem de tracţiune integrală permanentă. Ziua testului, însă, a fost una neobişnuit de călduroasă pentru luna lui martie.

Şi în timp ce eu alergam cu
asemenea viteze limuzina bavareză,
calculatorul de bord îmi indica
o medie a consumului de
sub 9 la sută! Şi la fiecare nouă oportunitate de trafic înaintea mea, apăsam pedala acceleraţiei şi maşina prindea din nou peste 200 la oră... Cât de ritmat şi cizelat sună dieselul ăsta! Nici urmă de trăncăneală din aia clasică! E un sunet frumos, plăcut urechii, pe care tot vrei să-l auzi!

Şi în toată vâltoarea, volanul din mâinile tale e plăcut. Pur şi simplu e plăcut prin fiecare mişcare, care o face. Se simte izolat de textura asfaltului, dar în
acelaşi timp conectat cu roţile şi informativ. Iar în fiecare viraj maşina se simte ca un adevărat BMW – sigură, precisă, manevrabilă şi puternică.

Aşa că am părăsit în curând autostrăzile germane de mare viteză în favoarea unor trasee izolate, dar asfaltate, pe dealurile Bavariei. Multe curbe, multe diferenţe de nivel, şi toate trecute cu satisfacţie la volanului lui BMW Seria 7 730d xDrive. Cât e de plăcut să ieşi din viraje cu pedala apăsată cel puţin pe jumătate! Cu câtă încredere te
catapultează maşina afară din viraj, în timp ce suspensia pneumatică anulează orice tendinţă de ruliu al caroseriei! E formidabil cum toate aceste atribute de confort fac un bun tandem cu ADN-ul de maşină sport al acestui model, îmbinându-se într-un nou tip de sportivitate. Deşi e un diesel, 730d xDrive, în ampatament scurt şi o asemenea dotare, e cu siguranţă un driver’s car!

Am oprit pe un drum împădurit şi izolat pentru noi poze, apoi am descoperit
că maşina are conexiune 4G la bord. Da, internet de mare viteză, disponibil spre a fi accesat prin sistemul multimedia la maşinii, dar şi prin telefoanele sau tabletele de la bord, prin WiFi. Eh, tehnologiile astea, cu ele şi în mijlocul pădurilor germane am
putut accesa PiataAuto.md! Şi trebuie să remarc că folosirea rotulei de pe tunelul central în rol de mouse a fost ciudată doar în primele secunde, după care interacţiunea a devenit mai intuitivă şi mai rapidă!
După zeci de kilometri parcurşi în plăcere pe drumuri lipsite de trafic, am ajuns şi în oraşele mici. De aici, am început a savura şi mai mult confortul, infinitul confort de la bord. Am conectat stream-ul de muzică online, unde poţi
alege orice după stil, artist şi tot ce-ţi vine prin cap. Practic, aproape orice ţi-ai dori să asculţi, poţi asculta imediat, în câteva secunde, fără să cumperi direct online nimic, fără flash-uri USB sau vreun CD arhaic. Şi cu muzica dorită, sunând cristalin din sistemul
audio Harman Kardon, îţi continui călătoria plutitoare de la bord. Ah, ce maşină!
Verdict: BMW Seria 7 730d xDrive, aristocratul raţional

Am călătorit în lux suprem, plutind ca pe covor la orice viteză. Am călătorit în sportivitate, cu o ţinută de drum impecabilă, abordând viraje cu precizie şi plăcere. Am călătorit repede, prinzând viteze de peste 200 km/h, cu impresia că încă merg încet. Am
călătorit ca în sala de concerte, izolat de sunetele exterioare, dar cu o fidelitate extraordinară a sunetului din sistemului audio. Am călătorit hi-tech, cu internet 4G disponibil la bord până şi pe drumuri împădurite şi cu streaming online al muzicii oriunde m-aş fi aflat. Şi, în fine, cu versiunea 730d xDrive, am călătorit şi incredibil de eficient, ajungând înapoi în Munchen cu un consum de 8 la sută,
după aproape vreo 300 de kilometri parcurşi!

Iată că şi aristocraţii pot fi raţionali! Şi pot fi şi curajoşi, cu un sistem de tracţiune integrală, dar din păcate nu am apucat să ajung prin munţi adevăraţi, la altitudini mari, ca să arunc zăpada de sub roţi! Ştiu, însă, ce înseamnă un xDrive şi vă pot asigura merge oricând iarna la schi fără nicio bătaie de cap. Deci, ce e maşina asta, până la urmă – un aristocrat raţional? O da! Iar în rândul limuzinelor mari, preferate de cei raţionali, ea poate fi cu siguranţă cea mai aristocrată dintre ele! Judecând după toate calităţile de mai
sus, v-am recomanda versiunea asta, cu tracţiune integrală, ca cea mai tentantă şi raţională colecţie de aribute pe care o oferă vreo versiune a Seriei 7!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
3,338
GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!