Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

BRABUS 410 C 450 – Mercedes-AMG C 450 4MATIC

11 August 2016
Ilie Toma
BRABUS 410 C 450 – Mercedes-AMG C 450 4MATIC
Acest test drive a fost extrem de special pentru noi. Bine, orice test drive cu un BRABUS adevărat pentru care să mergi tocmai până în Bottrop, la sediul celor de la BRABUS, e unul super special, dar atunci când am aflat că putem testa un Mercedes-Benz C-Class cu tratament de tuning de la BRABUS, inima ne-a sărit din loc. De doi ani exploatăm un Mercedes-Benz C-Class de actuală generaţie, în motorizare C 180, iar acum aveam ocazia să punem mâna pe o interpretare cu tuning a celei mai puternice versiuni „civile” a lui C-Class – C 450 AMG 4MATIC, redenumită între timp în Mercedes-AMG C 43 4MATIC.

Prezenţă

Cei de la BRABUS şi-au învăţat deja lecţia modificărilor discrete, dar cu efect, la tratamentele de tuning ale noilor modele Mercedes-Benz. În cazul acestui C-Class, atelierul german i-a aplicat un spoiler frontal în partea inferioară a barei de protecţie faţă, însă bara propriu-zisă a rămas cea originală de la Mercedes-Benz. În spate, însă, cei de la BRABUS au montat o bară de protecţie complet diferită, mai profilată şi cu spaţii prevăzute pentru noul sistem de eşapament, creat în întregime de cei de la BRABUS. Fireşte, maşina a primit şi nişte jante noi de la atelierul de tuning, dar şi o serie de embleme pe calandru şi pe uşa portbagajului. Iar pe aripile frontale sunt amplasate nişte embleme „powered by BRABUS”, sugerând că după ele se ascunde cea mai delicioasă modificare – cea de la motor. Însă, aceste embleme „powered by BRABUS” sunt extrem de prost executate, necalitativ chiar, cu vopsea turnată cu peria de la şcoală, parcă, nealiniată bine, şi sunt într-o neconcordanţă totală cu statutul premium al modelului şi al modificărilor de tuning pe care le invocă cei de la BRABUS. O bilă neagră pentru maeştrii de tuning aici, deci.

Cu jante negre şi o culoare generală neagră, cu spoiler negru în faţă şi cu profilări negre în spate, maşina asta arată extrem de agresiv, vrând parcă să rupă asfaltul de sub roţi cu imensa putere transmisă tuturor celor patru roţi şi să rupă curenţii de aer din întâmpinare cu formele tăioase din faţa sa! Şi poate bolidul ăsta nu s-ar face observat cu atâta efect când trece pe alături dacă n-ar fi sistemul ăla de eşapament absolut magnific!

Muscle-sedan.

Nu, dragilor, sunetul ieşit din eşapament nu e nici pe aproape cel pe care vi l-aţi putea imagina, chiar dacă mulţi dintre voi ştiu deja că sub capota acestui bolid e amplasat un motor V6 de 3.0 litri, care nu poate scoate decât un sunet demenţial de frumos. Cei de la BRABUS, însă, au făcut un nou sistem de eşapament, tot cu o valvă activă care se poate deschide când vrei să auzi fundalul acustic mai tare, iar atunci când dezlănţui motorul el sună într-atât de fioros, răguşit şi agresiv, încât zici că l-ar face şi pe un Ford Mustang să stea invidios într-un colţ. Iar pentru a vă transmite cât de bine posibil această senzaţie, avem mai jos şi un filmuleţ cu sunetul minunat ieşit de pe gurile de eşapament! Cu asemenea nebunie izvorâtă din ţevile de eşapament, putem să spunem că maşina asta e un... muscle-sedan. Nu, zău, sunetul motorul poate fi ascultat fără întrerupere, e pur şi simplu fantastic!

Forţa fie cu tine!

Un Mercedes-AMG C43 4MATIC iese din uzină cu 367 CP şi 520 Nm izvorâţi din acel minunat motor V6 turboaspirat, şi tot atâţia cai-putere avea şi în nomenclatura C 450 4MATIC. Cu o asemenea forţă transmisă tuturor celor 4 roţi, modelul din testul nostru prinde prima sută în 4.9 secunde şi ar tot putea accelera până la viteze nebune de tot dacă n-ar fi limitat electronic la 250 km/h. Cei de la BRABUS, însă, i-au mai adăugat 43 CP şi 50 Nm prin tratamentul lor de tuning, aducând astfel forţa motorului la 410 CP şi 570 Nm, însă atât puterea, cât şi cuplul, se realizează la turaţii ceva mai mari decât intervalele iniţiale setate de uzină. În rezultat, un asemenea bolid tratat de BRABUS prinde prima sută în 4.6 secunde, cu 0.3 secunde mai repede. Iar limitatorul vitezei maxime este dezactivat în urma modificărilor atelierului de tuning, iar astfel viteza maximă ajunge la... incredibilii 280 km/h! Mai trebuie să spunem, însă, că exemplarul din testul nostru – C 450 4MATIC – e echipat cu cutia de viteze de 7 trepte 7G-TRONIC, în timp ce mai noul Mercedes-AMG 43 4MATIC, care îi ia locul, vine cu cutia de 9 trepte 9G-TRONIC şi astfel timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h s-a redus a 4.7 secunde.

Şi cum se simte acest bolid pe viu? Prima senzaţie pe care am avut-o a fost una familiară, în care senzaţia din volan este aceeaşi cu C-Class-ul nostru „de acasă” – o direcţie extraordinar de informativă şi directă cu roţile. Aici suspensia se simte evident mai ridigă, iar roţile mai late şi în rezultat volanul are o rezistenţă un pic mai mare la întoarcere, dar conexiunea aia incredibil de informativă este tot acolo, şi asta e una din calităţile pe care le admir cel mai mult la C-Class de 2 ani încoace. Poziţia la volan e extraordinară, iar scaunele au aici un suport lateral chiar mai bun, datorită profilării mai sportive specifice diviziei AMG. Levierul transmisiei nu stă, însă, pe tunelul central ca la modelele AMG sadea, ci tot pe coloana direcţiei, pentru că ştiţi şi voi, Mercedes-AMG C43 4MATIC e un soi de model intermediar între motorizările obişnuite ale lui C-Class şi versiunea AMG pur-sânge.

Iar asta nu-l face deloc mai puţin emoţionant. La fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie motorul îşi dezlănţuie puterea cu o uşurinţă debordantă. Întotdeauna europenii cu conturi bancare mai mari s-au delectat cu sedanuri sau break-uri premium de segment D, sub capota cărora alegeau motorizări V6 imense, or un asemenea motor mare şi puternic pe un vehicul de dimensiuni fără exces înseamnă putere uriaşă şi instantanee şi generează o plăcere de condus irepetabilă. Şi cu toate astea, ai patru-cinci locuri normale în habitaclu, confort de fiecare zi şi de călătorii lungi, iar în cazul nostru şi tracţiune integrală pentru o ţinută de drum şi mai bună sau eventual chiar călătorii la munte! Iar cu maşina asta e suficient să apeşi o treime din pedala de acceleraţie, ca să ieşi cu o forţă nebună din viraje, şi cu toată această forţă nebună să-ţi păstrezi traiectoria precisă graţie sistemului 4MATIC. Dacă ai exploda forţa asta doar pe puntea spate, probabil ai topi în permanenţă anvelopele de acolo în drifturi, dar aşa ai precizia traiectoriilor formidabile în viraje când vrei, iar atunci când ţi-e poftă de nebunii sistemul de integrală îţi dă repede mai mult cuplu pe puntea spate şi poţi chiar şi face drifturi frumoase. Şi în mod normal sistemul tot favorizează puntea spate, dar cea din faţă nu rămâne niciodată fără cuplu, deci oricum ai un tracţiune pe patru roţi, chiar dacă o parte mai mare din ea pleacă pe spate. E o confirgurare a sistemului pe care am îndrăgit-o tot mai mult în ultimele luni la modelele Mercedes-Benz şi îmi place cu ardoare ce poate face acest sistem cu o putere imensă în condus!

Dar în cazul acestui BRABUS 410 C 450, n-ai cum să foloseşti nici pe departe toată puterea pe drumurile publice normale. Nici măcar pe autobah-nele germane ziua traficul nu-ţi permite. Dar maşina ştie oricum să te dea pe spate cu senzaţii tari, indiferent dacă apeşi pedala aia magnifică la 40 km/h sau la 160 km/h! Şi de la volanul ei descoperi încă o dată cât de dulce şi savuroasă e senzaţia unei puteri într-atât de mari sub capotă, încât arareori poţi umbla la ea toată! Mai ai de unde, întotdeauna mai ai de unde! E altă lume, o lume cu totul diferită faţă de cea a unui sedan de aceleaşi dimensiuni care are vreo 150-180 CP, spre exemplu şi vreo 250-300 Nm pe care-i pui la treabă plenar mult mai frecvent la un condus dinamic. Dar aici, astăzi, sunt răsfăţat de putere şi ador controlul pe care ţi-l oferă maşina, balanţa între componentele ei, astfel încât oricât de tare ai apăsa pedala, oricât de mult ai frâna, oricât de mult ai întoarce raţonal volanul, vei şti întotdeauna unde te mişti cu ea, cum şi cât. Nebună maşină! Un muscle-sedan, într-adevăr!

Un muscle-sedan la preţ usturător

Ah, ce mi-ar plăcea să conduc unul ca ăsta în fiecare zi şi oare cui nu i-ar plăcea! Dar are un preţ piperat de tot, dragă cititor. Cu tot cu tratamentul de tuning de la BRABUS şi taxe, maşina asta face cam exact 100,000 de euro! Deloc puţin, dar ea nici n-a fost gândită ca un produs de larg consum, nici măcar în forma ei originală din uzină, nici măcar la ea acasă. Aşa că, ferice de cei ce-şi pot permite cu generozitate asemenea plăcere!...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (26 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter