BRABUS B63 S 730 – Mercedes-AMG S 63 4MATIC Coupe
23 Aprilie 2016
Cum e să conduci un model cu tuning BRABUS pentru un tuning de uzină AMG? Adică AMG înseamnă deja o versiune de înaltă performanţă pentru un model Mercedes-Benz, iar când
asupra ei mai vrăjesc şi cei de la BRABUS, nu poate ieşi decât o maşină cu totul dementă! Deci, punem cheia în contact şi auzim un vroooooom
adânc! Ah, se zice că ziua că bună se arată de dimineaţă! Iar noi zicem că ea se mai arată şi de la primul zgomot de la pornirea unui motor! Să pornim!
Prezenţă

Aşa se întâmplă că istoria contactelor noastre cu versiunile AMG S 63 4MATIC e foarte consistentă – întâi am testat un sedan S-Class S 63 AMG 4MATIC chiar în Moldova, apoi am
testat, mai recent, şi proaspătaul S-Class Cabriolet în aceeaşi motorizare AMG S 63 4MATIC. Şi uite că acum testăm un bolid cu tuning de
la BRABUS, dezvoltat pe baza aceleiaşi motorizări AMG S 63 4MATIC, doar că de această dată vorbim de un S-Class Coupe!
Ne place extrem de mult designul lui S-Class Coupe. Ne place silueta modelului şi posteriorul bine desenat, cu nişte blocuri optice excelente şi o linie extraordinar de reuşită a portbagajului. Iar modificările aduse maşinii noastre
noastre de test de către cei de la BRABUS sunt atât de discrete, încât reuşesc să-i păstreze neatinsă alura elegantă de bun-gust a modelului, accentuând foarte potrivit caracterul
ultra-performant al maşinii doar cu nişte jante forjate de 21 de ţoli şi nişte mici embleme. De fapt, judecând după puterea uriaşă de sub capotă, maşina noastră de test arată chiar
neaşteptat de cuminte! Imaginaţi-vă că o vedeţi pe stradă, vuruind încet la un semafor, iar în următoarea secundă urlă cu toţi cei 730 CP de sub capotă şi-şi ia avânt înainte!...
Interiorul este de asemenea practic neatins faţă de un Mercedes-AMG S-Class Coupe S 63 AMG 4MATIC obişnuit. Aceleaşi scaune late şi mari, dar cu un suport lateral excelent,
care poate fi şi activ, adică va compensa în viraje forţele prin apăsări în zona susţinerilor laterale. Aceeaşi planşă de bord masivă şi luxoasă, doar că maşina noastră a ales o interpretare neagră,
mai sumbră, în ton cu spiritul de
tuning dorit de cei de la BRABUS.

Toate aceste culori neţipătoare o fac să pară mai modestă decât e în realitate, încât aproape nici n-ai spune dacă nu l-ai auzi că sub capotă zace un motor
motor imens AMG, cu tuning de la BRABUS, capabil să livreze 730 CP ş 1,065 Nm! Aproape nici n-ai spune că maşina asta, cu tot cu tratamentul ei de tuning, costă puţin peste 195,000 euro! Dar, atunci când se dezlănţuie pe asfalt, BRABUS S-Class Coupe lasă o cu totul altă impresie...
Dezlănţuit! Prinde-mă, vântule!

Atunci când se dezlănţuie, maşina asta îţi lasă impresia că dispune de o putere nelimitată, pur şi simplu. De parcă niciodată nu ajungi să scoţi toţi 100% de putere din motor, pentru că el întotdeauna mai are rezerve imense şi pare că se joacă de-a sunetul fioros
şi puterea degajată lejer atunci când apeşi pedala cu forţă! Dacă la pornirea de pe loc în primele trepte e greu să distingi vreo diferenţă dintre acest exemplar cu tuning şi senzaţiile unui AMG S 63 de stoc, atunci odată ce urci în viteză constaţi că pofta de acceleraţii fulminante nu numai că nu se
epuizează, ba chiar pare să şi crească, şi tocmai aici simţi surplusul ăla de 145 CP şi 165 Nm daţi de tratamentul de tuning. Dar nici atunci nu-i poţi simţi pe toţi, pentru că automobilul ăsta e într-atât de puternic, încât ai nevoie de un circuit închis, preferabil unul inelar, ca să-l poţi exploata cu adevărat la
maxim. Pe drumurile publice toate manevrele de acceleraţie te aduc imediat la limitele legalităţii şi orice acceleraţie durează flatant de puţin. Dar asta nu te mâhneşte neapărat, ci chiar îţi mângâie orgoliul că ai o maşină într-atât de puternică, încă nu e nevoie decât de o mică încordare a motorului,
cutiei de viteze şi tracţiunii integrale, pentru a te catapulta înainte şi a depăşi pe oricine...

Suspensia pneumatică a maşinii noastre e nemodificată şi-şi face treaba excelent chiar şi cu puterea crescută a motorului. Pe autobahn, poţi urca la viteze demenţiale şi maşina va păstra o încredere în ţinută şi traiectorie, izolându-te în acelaşi timp de textura
drumului aşa cum puţine maşini în lumea asta sunt capabile. Dar, totuşi, eu simţeam nevoia să pun suspensia în regim Sport pentru încredere deplină, mai ales că pe drumurile germane nu se simte un plus dăunător în izolarea texturii asfaltului de sub roţi. Motorul cu transmisia în Sport, suspensia în Sport şi prinde-mă, vântule!.. Cei de la BRABUS au dezactivat şi limitatorul
standard de viteză, setându-i o altă limită, astfel încât coupe-ul ăsta să poate prinde 325 km/h!... Trei sute douăzeci şi cinci de kilometri la oră, doamnelor şi domnilor! Ăsta e un supercar care doar pretinde a fi modest şi sobru în aspectul exterior! Şi e un supercar al naibii de confortabil, pe lângă forţa uriaşă şi pofta nesătulă de a prinde viteză. Din păcate, nouă traficul
nu ne-a permis să atingem o asemenea viteză, dar pofta aia de neoprit a maşinii de a mai accelera repede şi cu agresivitate, la orice viteză, te face să crezi imediat acelor parametri de viteză maximă, declaraţi de BRABUS.

E o maşină nebună, a cărei stare firească e să fie dezlănţuită, urlând cu plăcere prin eşapament şi împingându-te cu forţe nebănuite în scaunele moi, care-ţi fac masaj! E una din maşinile care te orbeşte prin senzaţiile intense
pe care ţi le oferă, încât nu-ţi mai rămâne loc de cea mai mică nemulţumire sau critică. Şi sistemul ăla de tracţiune integrală permanentă face ca toată această forţă uriaşă de sub capotă să nu fie irosită în zadar în topiri de cauciucuri, ci să lipească maşina de asfalt şi să împuşte pur şi simplu
înainte! Senzaţiile oferite de acest BRABUS sunt atât de ameţitoare şi echilibrate în acelaşi timp de substratul şi aşa genial al unui Mercedes-AMG S-Class Coupe S 63 AMG, încât disipă orice urmă de raţiune şi rigoare logică
în a spune dacă îşi merită investiţia un astfel de bolid. Rămân doar emoţiile, rămâne doar ceva epic şi poetic în ea, care te face să vezi şi să simţi brusc viaţa prin prisma absolutului. Întrebarea e doar dacă ai reuşit deja să te califici
ca apartenent al acelei caste
supreme a omenirii, care se poate
desfăta în absolut, dacă eşti deja parte a acelui un procent din populaţia omenirii care deţin cumulat mai mult decât toţi ceilalţi 99% laolaltă... Iar dacă eşti acel unul din o sută, atunci nu mai
căuta explicaţii
logice. Absolutul ăsta
a fost creat pentru tine!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
16,909
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!