Noua generaţie Lexus RX – RX 200t
1 Iunie 2016
Testul ăsta e atât de special, încât aproape că merită o melodie solemnă înainte de startul lui. În primul rând, pentru că astăzi ne-am dat seama cât de mulţi ani şi experienţă avem deja în breasla presei auto, odată ce-am realizat că testăm deja a treia generaţie consecutivă a lui Lexus RX! În
anul 2008 testam faceliftul generaţiei din epoca L-Finesse, apoi în 2010 testam următoarea generaţie, cea cu un design extrem de futuristic şi pe alocuri ciudat. Şi uite că astăzi, în 2016, avem deja cea mai bună calificare pentru a testa în premieră naţională noua, proaspăta generaţie a lui Lexus RX!
Iar un alt motiv pentru care testul ăsta merită un moment solemn de început e tocmai indicele „t” din motorizarea maşinii din testul de astăzi! Pentru că el înseamnă „turbo” şi pentru că acest motor este primul propulsor turboaspirat pe benzină ce vine în gama Lexus, alături de o motorizare similară de pe
mai compactul NX. Deci, doamnelor şi domnilor, după ce o perioadă au încercat să ne convingă pe bună dreptate că motoarele aspirate natural pot fi cel puţin la fel de eficiente, mai ales în viaţa reală, iar că şi niponii au făcut primul pas în epoca turboaspirării în masă. Avem un milion de întrebări şi aşteptări de la acest nou motor – cum se simte el, cum se simte primul motor turbo pe benzină al celor de la Lexus, cât de puternic şi elastic este, cât de
eficient este, dar mai ales cum se simte el pe noua generaţie a unui model atât de important pentru marca Lexus, precum RX! Avem o misiune extrem de interesantă azi, deci! Să descoperim împreună cum stau lucrurile de fapt!
Ah, da! Şi o notă importantă de început: am testat iniţial un Lexus RX 200t în dotare Executive – e maşina albă pe care o vedeţi în imaginile acestui test. Şi, deoarecem impresiile maşinii erau dintre cele mai diverse, şi le veţi vedea mai jos, am solicitat dacă nu cumva am putea testa şi o ediţie F-SPORT –
or, F-SPORT înseamnă versiunile cu un accentuat caracter sportiv la Lexus de ceva vreme încoace, cam cum se întâmplă cu M Package la BMW sau AMG Line la Mercedes-Benz. Distribuitorul a avut o asemenea versiune să ne-o ofere la test, aşa că la câteva zile distanţă am mers şi pe un Lexus RX 200t F-SPORT! Şi putem să
vă spunem că fără a merge un F-SPORT, testul ăsta ar fi fost incomplet. Ediţia „normală” a unui Lexus RX de generaţie nouă e atât de diferită faţă de un F-SPORT în caracter, încât doar probându-le pe ambele poţi spune adevărul complet despre acest model nou, şi nu doar o jumătate de adevăr. Aşadar, testul de mai jos va conţine impresiile ambelor experienţe ale noastre la bordul noului Lexus RX!
Design şi prezenţă

Formele noului Lexus RX se inspiră foarte mult din stilul de „cyborg” al fratelui NX, dar în acelaşi timp modelul reuşeşte să aibă un aspect plăcut ochiului imediat, ba chiar să pară simetric şi atrăgător din prima. Foarte
puţini designeri din lumea asta ar putea crea un model cu un design atât de îndrăzneţ şi totodată atât de armonios. Cumva Lexus a reuşit să-şi traseze o asemenea identitate în ultimii ani de o marcă ambiţioasă în forme şi soluţii hi-tech, făcând astfel ca până şi cele mai nebuneşti experimentări de design să pară un lucru absolut firesc.
Şi noul Lexus RX arată inexplicabil de bine, în pofida faptului că a combinat zeci de planuri şi suprafeţe în designul său, unghiuri şi linii. Privit din profil şi analizat, ciudăţeniile par şi mai sofisticate de atât – faţa lui ascuţită, cu unghiuri ascuţite ale blocurilor optice, e urmată de un contur rectangular neregulat al zonei roţii faţă, apoi urmează noi incizii în partea inferioară a portierelor, de această dată negative, în
interiorul corpului lor, alte câteva linii cu unghi schimbător în partea de sus, o nouă evazare rectangulară neregulată, o bară de protecţie spate vizibilă drept pătrăţoasă din profil, blocuri optice ascuţite şi cireaşa de pe tort e zona neagră cu care sunt acoperiţi montanţii spate, care creează o conexiune vizuală
între geamurile portierelor şi hayon. Paradoxul e că acea zonă nu se rezumă doar la o acoperire a montanţilor, ci include de facto şi un geam acolo, pentru a nu dăuna vizibilităţii. Toate aceste soluţii de design ar părea aproape imposibile într-o
combinaţie teoretică, dar uite că cei de la Lexus au reuşit să le pună împreună, obţinând, pe deasupra, şi un produs final plăcut ochiului!
Iar acum priviţi ediţia F-SPORT, cât
de agresiv arată! Uh, mamă! Cât de
agresiv e calandrul ăla pestriţat cu
zigzaguri ascuţite! Iar în partea
inferioară a barei de protecţie există
şi o profilare conturată cu accente de
crom. Aceste accente sunt prezente
şi la difuzorul de pe bara de protecţie
spate, iar jantele ediţiei F-SPORT din
testul nostru sunt de o culoare gri în
ton cu culoarea caroseriei. Cu
siguranţă cei dornici de un caracter
mai sportiv pentru acest SUV
trebuie să aleagă ediţia
F-SPORT!
Ambianţă interioară

Habitaclul lui Lexus RX s-a remarcat întotdeauna prin spaţialitate, confort foarte demn şi o poziţie plăcută de condus pentru cel de la volan. Ultima generaţie a lui RX a mai gafat un pic la capitolul ergonomie, venind cu nişte soluţii asimetrice şi un pic prea complexe, care au avut parte de primiri
mai reci din partea publicului. Proaspătul Lexus RX, cel care se află astăzi în mâinile noastre, pare să corecteze aceste scăpări şi vine cu un design mult mai clar al planşei de bord, în stilul ultimelor modele ale mărcii. Practic, consola centrală este delimitată ca o zonă privată a celui de la volan,sporindu-i senzaţia de maşină plăcută în condus, dar unghiul ei nul permite accesul uşor şi din partea
pasagerului dreapta. Display-ul este încadrat în partea superioară, în trendul actual al industriei auto, iar în zona mediană comenzile sunt foarte logic grupate, fiind astfel intuitive în operare. Pe ediţia F-SPORT, de altfel, acest display e mult mai mare, de-a dreptul uriaş, având şi funcţionalităţi cu adevărat hi-tech avansate. Un element de contrast e ceasul analogic, dar
acesta are un design suficient de minimalist şi avangardist, încât să se potrivească filosofiei generale de design. Comenzile de ventilare şi înălzire a scaunelor faţă ar putea fi un pic mai puţin intuitive, fiind poziţionate lângă levierul transmisiei automate. Tot aici, în zona levierului, există o
factură foarte neobişnuită e inserţiei de pe tunelul central. În partea ei de jos şi de lângă levier, ea pare să aibă nişte striaţii ce amintesc de lemnul clasic, dar în partea dreaptă, spre consola centrală, ea ondulează spre conturul consolei şi acolo textura de lemn dispare treptat, ca un gradient de design, evoluând într-o textură monocromatică. E ceva ce vedem pentru prima dată în lumea auto.
Acest element e însă diferit la ediţia F-SPORT, semănând mai degrabă cu nişte inserţii metalice ce continuă în acelaşi ton odată cu ondularea.
Calitatea materialelor de la interior e foarte bună peste tot, cu piele fină şi moale în zonele în care se pune cel mai des mâna şi cu o imitaţie de piele mai dură pe planşa de bord, cusută frumos cu aţă contrastantă. Camera video de marşarier încă are un afişaj imperfect, un pic atemporal faţă de standardele actuale ale industriei, niponii mai încăpăţânându-se să creadă că o calitate mai bună nu e absolut necesară aici, ci mai degrabă optează pentru
un minim necesar de
ghidaj la marşarier.
Cadranele de bord au
un design cât se poate
de convenţional şi
clasic, cu instrumente
clare şi afişaj explicit, aici fiind prezent şi un display color multifuncţional între ceasurile de bord, în pas cu trendul actual al industriei.
Ediţia F-SPORT, însă, vine cu alt design al cadranelor de bord, care înseamnă un display multifucţional pe partea stângă şi un turometru integrat
cu vitezometru pe centru, mare, digital, în stilul gloriosului Lexus LF-A. În funcţie de regimul de condus ales, designul acestei zone se schimbă. Ne place şi faptul că ediţia F-SPORT vine cu inserţii metalice pe pedale.

Bancheta spate confirmă tradiţia generaţiilor precedente Lexus RX,
oferind extrem de mult spaţiu pentru toţi cei trei ocupanţi care pot lua loc aici. Tunelul central e inexistent în zona picioarelor, iar astfel şi cel de-al treilea ocupant are suficient loc. Spaţiu pentru genunchi, lăţime şi înălţime există pentru toţi cu generozitate şi rezerve,
iar pe lângă asta bancheta mai oferă şi multiple reglaje pentru un confort sporit. Portbagajul este voluminos şi practic configurat, ceea ce face din Lexus RX nu doar un model cu un design nebun de îndrăzneţ, dar şi o maşină foarte practică în exploatarea de zi cu zi.
Cel mai silenţios SUV din segmentul său?

Şi uite că aici vine cea mai curioasă parte a testului, cea în care punem la treabă noua generaţie Lexus RX, în versiune RX 200t, şi vedem ce poate face noul propulsor turboaspirat, dar şi cum se simte noua generaţie RX în condus. Cele mai primare impresii dominante pe care le ai la bordul
acestei maşini în mediul urban – pentru că acolo a început testul nostru – sunt cele ale unei izolări fonice extraordinar de bune şi a unei suspensii extrem de moi! De fapt, nici măcar calificativul de „moale” nu i se potriveşte suspensiei în totalitate, pentru că ea nu este nicidecum maleabilă, dar înghite denivelările şi gropile cu o absorbţie
aproape totală a şocurilor, fără ca acestea, sau sunetele lor, să se transmită în habitaclu! Conduci maşina şi nu-ţi vine a crede urechilor, nu-ţi vine a crede că o asemenea tratare din
partea suspensiei mai e posibilă astăzi, într-o epocă a sportivizării uneori chiar excesive a tuturor modelelor, de la SUV-uri la sedanuri şi hatchback-uri, cu suspensii de multe ori prea dure! Maşina asta înghite tot în linişte, plutind peste orice denivelări de asfalt, şi în acelaşi timp nu are deloc sindromul unei bărci care se leagănă pe lateral. Nu, stabilitatea de curs e foarte bună, dar în
acelaşi timp e incredibil cât de bine e absorbită textura asfaltului de sub roţi. Îmi aminteşte de senzaţiile lui Mercedes S-Class W140 de demult şi a primei generaţii Lexus LS, în care tocmai o asemenea suspensie era sinomim cu confortul absolut. Iar toată treaba asta mai e însoţită şi de o izolare fonică extraordinară, în care abia de răzbat
mici sunete filtrate de afară. Doar motorul se mai aude în interior la turaţii mai mari. În rest – noua generaţie Lexus RX poate pretinde cu siguranţă la titlul de cel mai silenţios SUV din segmentul său şi partea cea mai fascinantă e că acest calificativ e valabil şi pe drumuri rele, nu doar pe traseele impecabile europene!
Să trecem la treabă cu motorul turbo!

Şi dacă tot conducem deja maşina asta, haideţi să vă spunem mai multe despre primul motor turbo pe benzină din gama Lexus. E un propulsor turboaspirat de 2.0 litri, cu 4 cilindri în linie, care dezvoltă 238 CP între 4,800 şi 5,600 rpm, iar cuplul maxim de 350 Nm este oferit între 1,650 şi 4,000 rpm. Observaţi că şi la acest motor cuplul maxim e oferit pe o plajă foarte largă de turaţii, în stilul germanilor turboaspiraţi. Motorul e cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 rapoarte şi poate beneficia pe piaţa noastră doar de tracţiune integrală, deşi în unele ţări
europene sunt disponibile şi versiuni cu tracţiune faţă.

În condus urban, motorul funcţionează plăcut şi elastic, oferind o senzaţie mai apropiată de cea a unuia aspirat natural. Cuplul maxim nu e simţit ca un boost imediat venit de la 1,650 rpm, ci mai degrabă ca o urcare graduală odată cu creşterea turaţiilor. Tandemul cu cutia de viteze pare specific la început, cutia ţinând uneori motorul în turaţii un pic mai mari decât te-ai aştepta să o facă, la un moment dat creându-ne impresia unei transmisii cu raport continuu variabil. Dar transmisia automată nu e un CVT, ci una
automată clasică, ghidată electronic, cu 6 trepte la activ. Totuşi, ea are un convertor de cuplu special ajustat pentru motorul turbo, ce oferă un diapazon de variaţiei a cuplului real transmis roţilor, aşa încât uneori aveţi impresia că turaţiile variază sau rămân constante în stilul unei transmisii CVT. Per total, însă, cutia schimbă treptele absolut insesizabil, fără şocuri sau ezitări, aşa că vă puteţi concentra la senzaţiile din volan şi condus, lăsând cutia să-şi facă liniştită treaba. Pentru că o va face bine.

Senzaţiile din volan în mediul urban sunt şi ele uluitoare, cu un volan care
se mişcă atât de uşor, încât ai impresia că nu conduci un ditamai SUV. Practic, ai putea întoarce volanul cu degetul mic de la una din mâini, într-atât de uşor se roteşte. Dar totuşi, el rămâne destul de bine conectat cu roţile, fără zone neinformative. O direcţie foarte interesant setată, deci, care va fi apreciată de doamne şi cei dornici de confort maxim.

Odată ieşiţi în afara oraşului, am mai şi apăsat un pic mai mult pedala acceleraţiei. Aici am putut simţi din plin forţa livrată de noul motor turbo şi modul în care ea se descoperă pe tavă
odată cu urcarea în turaţii. După cum spuneam mai devreme, aeastă descoperire a forţei are loc gradual odată cu urcarea în turaţii, ca la un motor aspirat natural şi avem impresia că tocmai ăsta a şi fost scopul inginerilor niponi, de a evita atât senzaţia de turbolag şi cea de boost brusc. Această curbă a puterii, însă, face ca motorul să nu reuşească să te împingă în scaun în vâltoarea acceleraţiilor. Practic, simţi că maşina merge şi accelerează predictibil de bine, dar fără a-ţi depăşi aşteptările şi fără a te lipi de scaun cu forţa acestei accelerări. Deşi pe hârtie motorul oferă
tocmai 238 CP şi 350 Nm, senzaţiile lui de acceleraţie sunt mai anemice decât cele ale lui Lexus RX 300 din 2004, spre exemplu, care avea sub capotă un V6 aspirat natural de 3.0 litri, ce livra un pic mai mult de 200 CP şi 283 Nm. Aceste percepţii sunt confirmate şi de cifrele de acceleraţie de la 0 la 100 km/h – 9.5 secunde pentru noul model vizavi de 9.0 secunde pentru cel menţionat din 2004, fără a mai vorbi de sunetul dulce mult mai plăcut al V6-lui de atunci. Prin
urmare, noul propulsor pare mai degrabă o soluţie modernă de downsizing, dar care nu vine cu un upsizing de senzaţii în mânuirea lui. Totuşi, ca să fim oneşti până la urmă, am impresia că aceste senzaţii se bazează parţial pe modul de funcţionare al convertorului de cuplu al cutiei, care filtrează la maxim zvâcnirile de putere ale motorului. Şi apoi, există şi o rotulă de schimbare a regimurilor, de
la Normal spre Eco sau spre Sport. Aceasta, însă, dirijează mai mult reacţiile transmisiei, favorizând astfel turaţiile mai înalte ale motorului, iar în rezultat, un dinamism mai accentuat al maşinii. Prin urmare, butonul ăsta face exact ceea ce spune, vă ajustează reacţiile cutiei de viteze când v-o doriţi, dar puterea motorului rămâne aceeaşi,
livrată la fel, fără vreo schimbare la curba intervenţiilor turboaspirării sau orice altceva. Totuşi, trebuie să recunoaştem că în regim Sport noul Lexus RX 200t lasă per general impresia unei maşini mai dornice de turaţii şi dinamism, aşa că e un regim util atunci când vă doriţi să galopaţi mai intens cu noul model.
Tocmai aceste senzaţii ne-au făcut, însă, să solicităm la test şi versiunea F-SPORT, pentru a vedea dacă acolo caracterul dinamic al maşinii e mai accentuat. Şi avem veşti excelente! Lexus RX 200t F-SPORT e cu totul altă mâncare de peşte, având un volan mai rigid în rotire, mai sportiv în senzaţii, iar partea cea mai îmbucutătoare e dinamismul mai accentuat în
acceleraţii. Cum se întâmplă asta, veţi întreba, dacă e acelaşi motor şi aceeaşi cutie sub capotă? Ei bine, RX 200t F-SPORT are un regim suplimentar faţă de ediţiile obişnuite, numit Sport+. Odată cuplat, acesta face ca motorul să aibă turaţii mai mari chiar la pornire, iar maşina să demareze mult mai prompt
de pe loc. Iar la acceleraţii pronunţate, acest regim gesionează tandemul motorului şi al cutiei de viteze pentru zone cu randament sportiv mult mai mare, astfel încât ai şi impresia unei evoluţii mult mai vioaie a curbei de cuplu şi putere. În acest regim Lexus RX200t este, în sfârşit, SUV-ul dinamic pe care-l aşteptam!
Revenind la ediţia obişnuită, pe serpentine accentuate ea îşi păstrează bine controlul şi ţinuta de drum, dar există un uşor ruliu al caroseriei pe care, de îndată ce-l accepţi, îl poţi avea alături sporind şi mai mult viteza de trecere a virajelor. În asemenea serpentine se simte insuficienţa suportului lateral din scaunele late din faţă, corpul celui de la volan şi al pasagerului dreapta culisând de ici colo
din cauza zonelor mici de suport ale
scaunelor. Ne plac senzaţiile din volan,
aici el devenind niţel mai rigid parcă,
permiţând astfel un condus cu o tentă
mai sportivă. Ţinem motorul în regim
Sport şi trebuie să spunem că reuşim
să-i imprimăm maşinii o ţinută
dinamică bună! Şi asta în pofida acelei
suspensii extrem de focusate spre
confort şi izolare fonică! Deci, per
total, deşi noul RX pluteşte moale
peste denivelări, în viraje
strânse maşina îşi
menţine o ţinută
demnă, cu un
oarecare ruliu
acceptabil.
Iar ediţia F-SPORT adaugă din nou picătura de culoare şi senzaţii tari ce lipseşte de pe ediţia normală. Suspensia ediţiei F-SPORT este mai fermă – da, mai fermă, şi asta îi conferă lui Lexus RX 200t o manevrabilitate cu mult mai mare în viraje şi serpentine strânse, iar ruliul este cu mult mai mic, mai apropiat deja de comportamentul germanilor din segment. Şi uite că pe ediţia F-SPORT există şi scaune sportive, mai înguste şi cu un suport lateral pur şi simplu excelent! Iar capacitatea de absorbţie a suspensiei lui RX 200t F-SPORT rămâne încă una
excelentă, deşi nu există acea senzaţie aproape divină de plutire moale peste denivelări. Practic, japonezii au creat un model cu două caractere, iar Dvs. vă puteţi alege versiunea cu caracterul preferat – cei mai conservatori şi mai dornici de confort absolut aleg ediţiile obişnuite, iar cei mai europenizaţi de trendul sportivităţii au la alegere ediţia mai picantă F-SPORT! Nici că se putea o alegere mai completă!

Ne-am continuat călătoria, resetând cifra de consum pe care o aveam, pentru că n-o resetasem la pornire şi indicii de acolo erau memoraţi de prea multă vreme pentru a fi relevanţi. Am continuat să mergem pe traseele extra-urbane ale ţării noastre preţ de zeci de kilometri, iar consumul n-a fost tocmai îmbucurător. În regim de traseu pestriţat cu câteva localităţi, cu dealuri şi văi, cu serpentine şi zone cu limitări de viteză, am obţinut peste 12 litri la sută, un consum ce nu adevereşte aplicarea turboaspirării în rol de sporire a eficienţei în acest caz. Motoarele
aspirate natural ale celor de la Toyota şi Lexus au fost întotdeauna apreciate de noi pentru eficienţa lor excelentă în condiţii de exploatare reală – e suficient aici să ne amintim de testele noastre cu Toyota Camry 2.5, Toyota RAV4 2.5, Toyota Corolla 1.6, chiar şi Toyota Highlander 3.5 V6, care ne indica o cifră de sub 10 la sută la traseu. Până şi mastodonul Lexus LX 570 ni s-a părut destul de eficient pentru cilindreea de 5.7 litri, cu un consum de 14.5 litri/100 km obţinut de noi acum câţiva
ani. Acum, însă, deocamdată n-am putut obţine un consum mai eficient de 12 la sută. În acelaşi timp, admitem că noul propulsor al celor de la Lexus ar putea fi mai eficient pe urmă, după un rodaj iniţial, dată fiind construcţia ceva mai diferită a lui. Consumul oficial indicat pentru Lexus RX 200t este
de 9.9 litri/100 km în oraş şi 6.7 litri/100 km în regim extra-urban. Am consultat şi distribuitorul oficial pentru a clarifica acest indice al consumului şi ni s-a confirmat că noile motoare turbo indică iniţial un consum mai mare, iar după 3-5 mii km de exploatare, uneori un pic mai mult, media reală scade simţitor.
Noul Lexus RX în offroad

Evident, asemenea crossovere nu sunt create pentru aventuri prea dificile în offroad, dar totuşi modelul nostru beneficiază de tracţiune integrală, o gardă la sol destul de înaltă şi o geometrie bună, fapt care ne-a permis să ne aventurăm niţel şi printr-o zonă împădurită. Pe asfalt cu gropi uriaşe
modelul trece fără ezitări, cu mici precauţii fireşti la traversarea lor, dar cu o încredere deplină dată de garda la sol mare şi de vizibilitatea excelentă. De vizibilitate bună ne-am convins şi pe drumul forestie pe care l-am trecut, or, aici, am avut a trece printr-un loc extrem de îngust, pentru care a trebuit să pliem chiar şi oglinzile pentru a încăpea. Ulterior, am dat şi peste zone cu
noroi moale, iar apăsările noastre
intenţionale ale pedalei de acceleraţie
s-au transpus repede într-o distribuţie
eficientă a cuplului şi preluarea rolului motric principal de către puntea spate, aşa că sistemul de tracţiune integrală funcţionează foarte potrivit aici, fiind unul mecanic, real, nu unul simulat de un electromotor ca la versiunile hibride ale aceluiaşi model. Prin urmare, la partea tracţiunii integrale şi a traversărilor de zone dificile noul Lexus RX 200t are performanţe foarte bune.
Verdict: noua generaţie
Lexus RX, RX 200t


Ne place mult designul noului Lexus RX şi modul prin care experimentele formelor s-au îmbinat la final într-un produs deopotrivă plăcut ochiului şi practic. Interiorul îi confirmă tendinţele
practice, cu mult spaţiu, o vizibilitate bună, un portbagaj mare şi mai ales un confort desăvârşit.

Confortul, de fapt, e cuvântul-cheie al noii generaţii Lexus RX, în special ediţiile „normale”. Modelul te frapează din primele secunde de condus la bord printr-o izolare fonică nemaiîntâlnită în segment şi printr-o suspensie extrem de silenţioasă şi capabilă de absorbirea celor mai sacadante şocuri ale carosabilului. Maşina asta e mai moale
şi mai plutitoare decât orice model mainstream de SUV-uri din acest segment, punând un accent mult mai mare pe confort, dar în acelaşi timp un accent mult mai secundar pe sportivitate. Deşi a rămas plăcută în condus, cu o poziţie antrenantă la volan, noul motor turboaspirat nu livrează o putere debordantă în raport cu dimensiunile şi greutatea maşinii, simptom parţial accentuat de convertorul transmisiei, astfel că senzaţiile dinamice finale ale maşinii sunt ceva mai temperate. Dar, ca să înţelegeţi corect şi deplin, modelul nu este nicidecum submotorizat – pentru depăşiri mai prompte şi orice manevre
fireşti veţi avea întotdeauna suficientă putere. Iar dacă accentul pe confort vă place la fel de mult precum ne place şi nouă, atunci noua generaţie Lexus RX ar putea să vă cucerească foarte rapid, mai ales că acest accent pe confort e valabil în deplină măsură şi pentru mediul ţării în care trăim – cu tot cu drumurile ei.

Şi aici aproape că am fi pus punct,
dacă nu ar fi fost şi experienţa
noastră cu Lexus RX 200t F-SPORT,
care ne-a arătat un cu totul alt
caracter al noii generaţii RX. Ediţia
F-SPORT e pastila cu toate necesare
pentru cei ce-şi doresc sportivitate şi
agresivitate şi oferă tot ceea ce pare
că lipseşte de la bordul ediţiilor
„standard”. Suport lateral mai bun în
scaune – e oferit în scaunele sportive
de la bordul ediţiei F-SPORT. O
suspensie mai sportivă pentru o
ţinută de drum mai contemportană şi
mai germanică – din nou acest
element e prezent în ediţia F-SPORT. Un caracter mai dinamic al tandemului dintre motor şi cutie de viteze – din nou răspunsul este ediţia F-SPORT, cu regimul ei suplimentar Sport+! Practic,
fiecare aspect indisponibil în mod plenar pe ediţiile obişnuite este completat de ediţia F-SPORT, în timp ce confortul suprem e disponibil, totuşi, pe ediţiile cu suspensie mai moale. Aşa că Lexus ne oferă azi şansa unei alegeri extrem de diversificate cu noul Lexus RX şi n-a mers doar pe calea unor profilări de caracter, ci chiar pe două caractere total diferite, dintre care-l alegeţi pe cel ce vi se potriveşte mai mult. Acum, stând să mă gândesc, îmi plac maşinile puternice, sport, dar suspensia moale pentru ţara noastră s-ar putea dovedi un furnizor de extaz continuu la bord. Pe de altă parte, parcă şi caracterul lui F-SPORT îmi face din ochi extrem de mult! N-aş putea spune imediat pe care l-aş alege şi v-aş îndemna mai degrabă
să luaţi această decizie chiar Dvs., dar e cert că existenţa celor două caractere în gama lui Lexus RX e un mare avantaj. Ah, da, şi preţurile – noua generaţie Lexus RX porneşte de la 52,880 dolari în versiune Business, iar cea testată
de noi, Executive, porneşte de la
55,980 dolari. Exemplarul nostru alb, cu mai multe opţionale a costat 57,410 dolari. Ediţia F-SPORT porneşte de la 66,350 dolari, iar luxul absolut de pe ediţia Luxury porneşte de la 72,290 dolari SUA. Daţi fuga în showroom şi conduceţi ambele caractere ale lui RX, iar de acolo decizia se va face mai uşor în concordanţă cu caracterul Dvs.!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
9,345
GALERIE FOTO (81 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!