Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Noul Mercedes-Benz GLC Coupe
23 Octombrie 2016
După lansarea primului SUV Coupe din gama lor, germanii de la Mercedes-Benz nu s-au lăsat prea mult aşteptaţi cu al doilea. Şi dacă primul – Mercedes-Benz GLE Coupe – joacă în talia SUV-urilor mari, concurând cu BMW X6 – atunci noul SUV coupe, pe nume GLC Coupe, vine să joace într-o lume a SUV-urilor de talie mai compactă, sau
mai bine zis medie dacă o analizăm într-un tablou absolut, având şi mai mulţi concurenţi direcţi sau indirecţi – BMW X4, Porsche Macan şi, pe alocuri, şi Range Rover Evoque. Aşa s-a întâmplat că în ultimul timp am avut mult de-a face cu SUV-uri din aceste segment, conducându-le recent cam pe toate cele menţionate. Mai mult ca atât,
deşi în momentul lansării sale Mercedes-Benz GLC „normal” îmi plăcuse într-o doză bună, dar nu superlativă, din vară încoace am avut ocazii scurte de a merge pe vreo 4 combinaţii diferite de motorizări şi tipuri de suspensie, aşa încât am ajuns să îndrăgesc de-a binelea SUV-ul german. Testasem motorizarea GLC 300
(benzină, 2.0 turbo, 245 CP) cu suspensie pneumatică şi cu cea normală, testasem motorizarea GLC 250 (benzină, 2.0 turbo, 211 CP) cu pachet AMG şi suspensie pneumatică, dar şi un GLC 250 diesel. Iar dacă ne mai amintim şi de SUV maratonul nostru recent, unde am condus un BMW X4 xDrive28i (pe care l-am
condus şi aproape 4,000 km la drum lung), un Porsche Macan 2.0 şi un Range Rover Evoque 2.2 diesel, atunci impresiile noastre despre acest segment sunt de-a dreptul intense şi proaspete, atât în materie de motorizări, confort la rulare şi dinamism, cât şi în materie de spaţiu oferit la interior şi calitate a ambianţei din habitaclu.

Şi uite că astăzi avem faţă în faţă cel mai noul SUV al celor de la Mercedes-Benz – GLC Coupe. E un model care
a reuşit deja să stârnească intrigă şi atenţie pe pieţele unde a fost lansat, iar astăzi, odată ajuns în Moldova, redacţia PiataAuto.md este cea care îl testează în premieră naţională. Avem în faţa noastră un GLC Coupe într-o interpretare plenară şi frumoasă – de o nuanţă roşie intensă şi adâncă, dotat cu kit AMG, dar şi extrem de bine echipat! O interpretare de vis a ceea ce poate fi noul Mercedes-Benz GLC Coupe, o interpretare pe care noi am probat-o pe drumurile Moldovei, rele şi bune, dar toate într-o zi cu cod galben de ploi!
Forme şi siluetă

Spuneam în testul precedent, cu fratele mai mare GLE Coupe, că acela este supradozat de agresiv şi frumos în acelaşi timp, cu un posterior lat şi super
evazat, un pic obraznic şi pervers chiar. Pe de altă parte, noul Mercedes-Benz GLC Coupe urmează filosofia designului emoţional al coupe-urilor într-un spirit mai discret, mai rafinat şi atlet. Evazările arcurilor spate sunt mult mai
modeste, fără excese perverse de design, fiind mai aproape de filosofia unui coupe sportiv clasic, spre exemplu de cea a actualului C-Class Coupe. În acelaşi timp, şi noul GLC Coupe arată extraordinar de bine armonizat în
toate aceste forme, emanând silueta unui produs integru, desenat cu multă inspiraţie. Ba chiar, aş putea spune că denotă mai mult bun gust decât fratele mai mare din gamă, sugerând cumva şi un grad sporit de bun gust al celui care l-a ales şi l-a cumpărat.

Privit din lateral, noul GLC Coupe continuă impresia unui coupe atletic şi
lung, cu o uşă spate lungă, iar astfel profilul general al maşinii se apropie, din nou, de silueta coupe-urilor clasice. Blocurile optice din spate sunt realizate din nou în stilul coupe-urilor actuale Mercedes-Benz, dar sunt mai mari, proporţional vorbind, în raport cu dimensiunile generale ale maşinii şi ale posteriorului. Asta îl ajută pe GLC Coupe să se distingă imediat în raport
cu mai marele GLE Coupe, având o identitate proprie şi un design propriu foarte reuşit. Forma lunetei aduce din nou liniile unui coupe adevărat, iar „coada de raţă”, sau „duck tail”-ul de pe uşa portbagajului îi accentuează excelent dinamismul formelor maşinii.

După cum vedeţi, am vorbit mai mult despre siluetă privită din lateral şi
posterior, pentru că aceste elemente se deosebesc mai mult la un GLC Coupe faţă de un GLC SUV obişnuit. Partea frontală este foarte similară, cu foarte mici diferenţe de accente. Evident, pachetul AMG al maşinii din testul nostru îi conferă feţei prize mai mari şi mai agresive, praguri mai profilate dacă n-a fi existat pragul nostru ranforsat şi
jante excepţional de frumoase, după care se ascund discuri de frână perforate pe puntea faţă şi normale pe cea din spate. Maşina din testul nostru mai are şi un soi de „black package”, care i-a oferit contururi de crom negru la geamuri şi corpuri de oglinzi executate în aceeaşi manieră. Şi farurile full-LED ale maşinii îi întregesc tabloul, cu cei doi „ochi” din fiecare bloc optic. Pe lângă
siguranţa sporită pe care o dau în condusul nocturn acest faruri LED active (noi le cunoaştem de pe maşina redacţională), ele mai şi arată cel mai bine pe modelele noi Mercedes-Benz, aşa că sfatul nostru subiectiv este să nu optaţi pentru alte tipuri de faruri standard, ci să bifaţi anume LED-urile active depline. Mai bine renunţaţi la alte opţiuni neobligatorii, precum kitul de design, dar bifaţi farurile full-LED!
Habitaclu. Deja vu cu condimente.

În habitaclu era absolut firesc să descoperim un design aproape identic cu cel de pe GLC-ul „normal”,care este, la rândul său, aproape identic cu cel de pe C-Class şi de care noi suntem
absolut îndrăgostiţi. Dragilor, decât
să descoasem noi acum pe îndelete
elementele ce formează magnificul
acestui interior, vă spunem simplu: interioarele ultimelor
modele Mercedes-Benz sunt
pur şi simplu fascinante,
adorabile şi printre cele
mai frumoase pe care
le-a gândit lumea auto
vreodată! E unul din acele
exemple rare, când iei loc în maşină şi ochiul tău îţi este alintat oriunde ai privi, iar degetele tale ating doar calitatea,
oriunde ai pune mâna, şi cu toate astea ergonomia şi funcţionalitatea sunt la un nivel desăvârşit. Simetria de design
ajută la ergonomie, oricât ar experimenta designerii cu grupări logice uneori. Şi nu, nu e nevoie de un touchscreen uriaş pe centru ca să-ţi
conectezi
încălzirea la scaun,
ca să schimbi
următoarea piesă ce o
asculţi, sau ca să schimbi
regimul de condus din
Comfort în Sport, spre exemplu.
Pentru toate există butoane aflate
exact la îndemână, acolo unde
trebuie să fie, cu comenzi imediate
pe care le poţi opera în timp ce conduci dinamic fără să-ţi iei ochii de la imaginea de dinaintea maşinii. Şi
totuşi, nimic nu pare aglomerat
în acest habitaclu, nimic nu pare
prea complicat.
Noi conducem un exemplar dotat cu
interior de top Designo, care la GLC
înseamnă combinaţii de top de culori,
profilări de top ale scaunelor şi câteva
opţiuni obligatorii, precum sistemul de
ventilare a scaunelor. Scaunele sunt
tapisate cu piele perforată de două
culori – albă şi neagră. Cea albă,
sincer vorbind, pare un pic prea
albă pentru o exploatare durabilă
în timp şi mă gândesc că s-ar
putea să manifeste repede
semne de transfer de
culoare de la haine
mai închise sau
alte semne de
uzură, dar
nu pot să nu recunosc că arată extrem de bine, mai ales cu striaţiile în formă de romb în care sunt executate scaunele. Aceleaşi striaţii sunt prezente şi pe panourile uşilor, iar aici inserţiile din
aluminiu mat, cu contururi lucioase, dau maşinii un aspect de model scump, desăvârşit. Uşile faţă au şi comenzi avansate de reglaj al scaunelor, cu funcţii de memorare, iar pe lângă asta în toate uşile sunt prezente plasele
metalice circulare cu o emblemă adorată de audiofili: Burmester. GLC Coupe, la fel ca şi C-Class, are şi un sistem audio de bază extraordinar de bun, dar Burmester-ul este o operă de artă în domeniul acusticii, care-şi merită deplin investiţia, zicem noi! El întregeşte perfect acest tabloul al perfecţiunii şi atenţiei la cele mai minuţioase detalii printr-o perfecţiune cristalină a
sunetului, demnă de cele mai bune înregistrări audio din lume! Ascultaţi jazz? Reglaţi-vă tonalitatea cu accent mai mare pe sunetele înalte ale percuţiei, şi un accent mai moderat pe bass-urile joase şi ceva accentuări pentru sunetele medii înalte de pian sau de trompetă, spre exemplu, şi vă veţi pomeni în paradisul acustic. Iar
instrucţiile despre reglajul fin al sunetului pot continua mult pentru cei interesaţi, însă vă lăsăm pe Dvs. să le descoperiţi într-un eventual rol viitor al unui proprietar de Mercedes-Benz cu Burmester. Şi sistemul acesta costă doar 775 euro pe un GLC Coupe, fiind sigur una din cele mai plăcute investiţii din lista de opţionale!
O altă investiţie necesară şi utilă e cea în sistemul de navigare, pe care îl are şi maşina noastră din test. Probabil, dacă aţi ajuns să cumpăraţi un GLC Coupe, măcar o dată sau două ori pe an veţi pleca în călătorii peste hotarele ţării, iar acolo veţi avea nevoie de sistem de navigare. De demult, aceste sisteme erau extrem de scumpe, costând şi
până la 3,000 de euro, şi de aia mulţi făceau uz de device-uri adiţionale sau, mai nou, de telefoane mobile. Cei de la Mercedes-Benz oferă pe aceste modele noi opţiuni mult mai interesante şi logice – cei care vor sistemul de top Command Online, cu conectivităţi online şi sistem de navigare cu calităţi grafice de top, vor plăti în continuare
peste 2,000 de euro pentru acea opţiune, însă cei care-şi doresc în mare parte utilităţile sistemului de navigare din acele posibilităţi, pot alege să cumpere sistemul mai simplu, pe bază de hărţi Garmin, care costă 500 de euro. Logica grafică a sistemului e un pic mai simplă, în stilul device-urilor Garmin autonome, dar aveţi practic
aceleaşi funcţionalităţi depline ale unui sistem de navigare normal, perfect integrat cu maşina. Hărţile nu se mai află în memoria internă a sistemului, ci pe un card SD, pe care îl inseraţi în
slotul maşinii şi de care puteţi uita ulterior cu desăvârşire. Dar aveţi sistem de navigare perfect funcţional, integrat în maşină, şi nu e nevoie să umblaţi cu cabluri şi device-uri suplimentare, fixate
de parbriz sau cine ştie pe unde! Mai mult ca atât, sistemul are informaţii destul de detailate şi despre Moldova, recunoscând chiar şi drumurile de prin satele ţării!
Dar cum stă noul
Mercedes-Benz GLC
Coupe cu spaţiul din
habitaclu? Ei bine,
pasagerii faţă beneficiază
de acelaşi spaţiu generos
ca şi la GLC-ul obişnuit,
cei care urcă pentru
prima dată observând
imediat consola centrală
lată, care pare să muşte
din spaţiul pentru
picioare, dar care e
doar o aparenţă,
picioarele având în
continuare foarte
mult loc. Rezerve
pe înălţime există
foarte multe şi
pentru ocupanţii
foarte înalţi. Am luat loc în spate, tot pe stânga, în urma scaunului faţă, care era deja reglat pentru mine. Spaţiu pentru genunchi există cu rezerve chiar, la fel
ca şi pe înălţime, unde încă nu atingeam cu capul de plafon, după cum se vede şi din imagini. Totuşi, acest efect e posibil datorită unei configurări
inteligente a panoului interior
al plafonului, cu incizii în
zona capului,
după care acest plafon coboară brusc în zona portbagajului. Datorită siluetei mai discrete, a rămas şi foarte mult spaţiu pe lăţime pentru ocupanţii spate, deci GLC Coupe poate fi catalogat ca un model ce nu duce lipsă de spaţiu pentru pasagerii spate.
Portbagajul este mare ca suprafaţă, însă este utilizabil doar până la linia geamurilor, tot ce este mai sus fiind doar un decor. Totuşi, forma zonei utilizabile e practică şi încăpătoare, aici putând fi depozitate cu uşurinţă obiecte voluminoase, precum valize sau
frigidere pentru maşini. Există
până şi priză electrică pentru
asemenea utilităţi.
Cum se conduce noul Mercedes-Benz GLC Coupe?

Atunci când condusesem un GLC 300 cu suspensie pneumatică şi fără pachet AMG, astă vără, ziceam că maşina merge ca pe un covor de aer, înghiţind
absolut tot ce întâlneşte în cale şi plutind magnific peste denivelări. Când am condus un GLC 250 cu pachet AMG şi suspensie pneumatică, am blestemat duritatea suspensiei, fiind o diferenţă enormă între lipsa pachetului AMG şi prezenţa lui. Maşina era prea dură şi nu vedeam deloc rostul unui SUV atât de dur şi incapabil să absorbe denivelările.
Astăzi conduc un Mercedes-Bez GLC 250d Coupe, cu suspensie pneumatică şi pachet AMG...

Nu mi-a luat mult să simt ce-mi oferă suspensia de astăzi. Aparent, ar fi trebuit să simt acelaşi lucru ca şi pe GLC-ul „normal” din vară cu suspensie pneumatică şi pachet AMG, dacă tot e
vorba de aceeaşi platformă tehnică şi un model nou derivat din primul. Dar, pe viu, senzaţii sunt cu totul altele. Suspensia de astăzi e mai rigidă decât una cu suspensie pneumatică, dar fără pachet AMG, simţindu-se contribuţia sportivităţii AMG, dar e mult mai moale decât cea simţită în vară şi are o capacitate de absorbţie care este deja suficientă pentru un condus relaxant
chiar şi pe drumuri mai rele! Cu o asemenea suspensie se poate convieţui şi în Moldova, deja!

GLC Coupe se conduce extrem de plăcut, cu senzaţii directe şi informative în volan, în stilul lui C-Class şi al lui GLC. Precizia direcţiei este formidabilă şi simţi viaţă în volan, simţi dinamism şi direcţie, dar în acelaşi timp simţi
confortul maşinii. Motorul diesel de 2.1 litri şi 204 CP, cu 500 Nm, face o echipă excelentă cu noua cutie de viteze de 9 trepte, chiar dacă motorul e mai de demult, în timp ce cutia e una abia poposită în gama Mercedes-Benz. Tandemul dintre cele două unităţi e întotdeauna prompt şi logic, aşa cum ne-a obişnuit marca germană de multă vreme încoace. La frânări, spre
exemplu de la 80 km/h până la 0, se simt uneori retrogradările transmisiei, şi ele sunt cam mult la număr. Frânele sunt foarte eficiente şi puternice, de altfel, menţinând bine în frâu SUV-ul.

E suficientă oare forţa acestui diesel de sub capotă pentru un GLC Coupe dinamic? O da! Cei 500 Nm învăluie modelul în forţă de tracţiune când îi dezlănţui şi urci orice pantă cu lejeritate şi forţă din belşug, sau faci acelaşi lucru la o depăşire. Forţa efectivă, simţită de la volan, e comparabilă cu cea de pe
versiunea GLC 300 pe benzină, nu 250, cu o diferenţă bună în eficienţă la consum, de cel puţin vreo 3-4 litri la sută în viaţa reală. Cei 500 Nm fac diferenţa, chiar dacă numărul cailor-putere e mai mic. Şi, iertat fie-mi conservatorismul, dar motorul acesta de 2,143 cm cubi îmi place mai mult decât noul diesel de 1,950 cm cubi, pe care Mercedes-Benz l-a lansat pe proaspătul E-Class. Cilindreea un pic mai mare îşi spune aici cuvântul, motorul fiind mai constant şi mai echilibrat în sunetul pe care-l produce şi mai plăcut în condus dinamic, până la urmă.
Am condus noul GLC Coupe şi la trasee întinse şi asfaltate şi în viraje strânse. Ştiam ţinuta lui GLC „obişniuit” şi a lui C-Class, dacă vreţi, şi mă aşteptam să descopăr şi aici o excelenţă similară. Şi am descoperit-o, o manevrabilitate excelentă fără sforţare, de parcă geometria şi esenţialele constructive ale maşinii nici nu trebuie să lupte cu legice fizice. Maşina trece cu lejeritate virajele, iar în condiţiile noastre meteo în care ploaia transformase asfaltul în unele viraje într-un soi de mâzgă lucie, tracţiunea integrală permanentă îşi aduce imediat contribuţia în păstrarea traiectoriei ideale. Vrei mai multă rigiditate, include
regimul Sport al suspensiei adaptive. Vrei mai mult confort, treci pe regimul obişnuit Comfort. Şi apoi mai există Sport plus, Eco şi Individual, în care-ţi setezi tu parametrii acestei maşini polivalente. Atunci când am ajuns în satul Malcoci, am luat-o pe drumuri rele,
unde prundişul făcea echipă cu noroiul, şi suspensia noastră a putut să înghită tot cu excelenţă, purtându-ne în confort spre trasee mai bune. Garda la sol bună îţi permite şi abordarea cu curaj a denivelărilor rurale, iar suspensia pneumatică mai are şi avantajul de a fi capabilă să o sporească. Într-un cuvânt, deşi e un model stilat în linii de coupe, GLC Coupe are şi capacităţile de SUV pe care le poţi aştepta de la un asemenea model. Este şi eficient? Da, este! Cu mult dinamism în condus, cu trafic urban şi extraurban, cu staţionări
pe loc cu motorul pornit, cu de toate la un loc am obţinut o medie de 8.6 litri/100 km, pe care o puteţi cataloga la un condus urban normal, iar unul extraurban constant, într-o călătorie lungă, cu siguranţă ar putea scoate 6 litri şi un pic, sau chiar vreo 5 litri la sută cu mai multă străduinţă. Îmi place dieselul şi v-aş recomanda să optaţi pentru el dacă mai aveţi şi călătorii lungi, sau, dacă nu vă prea pasă mult de consum, să optaţi pentru versiunea GLC 300 Coupe, care are un dinamism real cel puţin la fel de bun.
Îmi place maşina. Simplu şi general spus, dar impresia generală e formată din multe componente detaliate perfecţioniste, pe care inginerii le-au implantat minuţios în reţeta generală. E un model în care nu te simţi un snob, deşi are alura asta cu aer de glamour, numită SUV Coupe. E unul din puţinele care nu-ţi cere să fii arogant la volan, sau un pic dus cu pluta în preferinţele tale. Ba dimpotrivă, îţi aduce un design discret şi echilibrat la volan, mai aproape de filosofia originară a ceea ce înseamnă un coupe, iar la bord te alintă
cu un interior pe care câţiva ani în urmă l-ar fi invidiat şi proprietarii de Maybach şi Rolls-Royce! Calitate, consistenţă, naturaleţe în condus, confort şi
dinamism – le simţi pe toate când conduci maşina asta şi cumva te simţi deodată bine în ea, de parcă ar fi a ta de vreun an cel puţin. Puţine maşini
reuşesc asta. Iar GLC Coupe reuşeşte şi ne-a plăcut mult de tot.
Raţional vorbind, dacă ar fi să aleg azi un GLC SUV obişnuit sau un GLC Coupe coupe, probabil necesităţile
familiei mele ar tinde să-mi îndrept alegerea spre SUV-ul mai practic, cu portbagaj mai mare şi un pic mai mult loc în spaţiu, dar asta nu înseamnă că GLC Coupe nu e o alegere raţională. Totul ţine de necesităţile pe care le aveţi, de a câta maşină va fi în familie, de cât de mari vă sunt copiii, de stilul de viaţă şi de preferinţele de design. Una e sigur – în noul Mercedes-Benz GLC Coupe veţi descoperi o maşină formidabilă.
Cât costă modelul testat de noi? Mult, pentru că e şi extrem de bine dotat. Un GLC 250d Coupe porneşte de la 46,770 euro în echipare de bază, iar exemplarul nostru are bifate opţionale
de 21,740 euro, ceea ce înseamnă un preţ final de 68,510 euro. Dacă vă fac din ochi motorizările pe benzină, aflaţi că ele sunt mai accesibile, iar dacă mai vreţi să mai economisiţi pe undeva, vă recomandăm să o faceţi la kit-ul
exterior de design AMG de 2,000 euro, eventual şi la suspensia pneumatică de 1,900 euro, dar nu tăiaţi din consistenţa magnifică de la bord!

Ne-a plăcut. Ne-a plăcut tare noul Mercedes-Benz GLC Coupe!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
9,499
GALERIE FOTO (79 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!