Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Opel Mokka X
4 Octombrie 2016
Istoria contactelor noastre cu Opel Mokka a fost foarte consecventă încă de la apariţia pe piaţă a modelului,
în 2012. Atunci am mers la testul drive internaţional al SUV-ului şi am gustat din motorul 1.7 CDTI, instalat pe atunci sub capota acestui model, dar şi din benzinarul 1.4 turbo. Apoi, la începutul anului 2015 mergeam în Irlanda pentru a testa noul motor diesel de 1.6 litri, instalat pe Mokka, motor care venea să înlocuiască veteranul de 1.7 litri. Şi uite că azi, în 2016, Mokka a primit un facelift, iar odată cu el şi o nouă denumire – Mokka X, iar noi am avut onoarea să mergem tocmai până în Scoţia pentru a testa noul model Opel!
Design

Scurt şi clar: acum Opel Mokka X arată, în sfârşit, potrivit de agresiv pentru a fi luat în serios în lumea SUV-urilor. Adică, în materie de vânzări, Mokka a spart piaţa până acum în Europa, fiind printre cele mai vândute SUV-uri
compacte pe bătrânul continent, dar aspectul ei era unul destul de cuminte, iar asta îi mai reţinea pe cei mai pretenţioşi în materie de design să o analizeze serios drept o posibilă alegere. Acum faţa modelului s-a schimbat esenţial, calandrul devenind mai mare şi mai înalt, provocând
„urcarea” feţei mai sus pe înălţime, şi generând astfel o prezenţă mai musculoasă şi mai rectangulară. Aceste senzaţii sunt întregite de noile blocuri optice rectangulare, mai masive şi ele, dar şi de liniile cu accent pe orizontală de la bara de protecţie. Astfel şi capota a devenit mai orizontală, iar toate
aceste detalii fac SUV-ul să pară de un caracter mai veritabil pentru experienţe offroad şi aventuri. Ne place cum arată Mokka X acum!

La posterior modificările sunt mai puţine la număr şi vizează mai mult schimbarea consistenţei blocurilor
optice, însă forma generală a componentelor de caroserie a rămas aceeaşi. Apropo, Mokka şi-a actualizat şi semnătura prin LED-uri în blocurile optice, la partea frontală făcându-şi loc două fâşii de LED-uri ce formează renumita formă de bumerang a modelelor Opel.
Interior

Versiunea de până la facelift a lui Mokka încă mai purta amprenta designului interior Opel cu multe butoane pe consola centrală, design care era adeseori criticat, dar care se dovedea şi destul de facil în utilizare pentru cei ce conduceau mai mult timp acele modele. Totuşi, în era noastră aglomeraţia de butoane nu mai este binevenită, iar noua Mokka X beneficiază de un design interior mult
mai aerat, cu mai puţine butoane, grupate mai intuitiv. De fapt, designul interior al noii Mokka X e o replică adaptată după designul din noua generaţie Opel Astra, iar asta înseamnă
ergonomie excelentă şi intuitivitate în operare.

Materialele de la interior au devenit mult mai bune şi mai nobile, deşi SUV-ul
german oferea o calitate demnă a lor şi anterior facelift-ului. Totuşi, acum planşa de bord e acoperită de polimer moale şi piele cusută cu aţă contrastantă. Tapiseria de piele de pe scaune pare
şi mai elevată, iar creşterea calităţii se simte cam peste tot, inclusiv la panourile interioare ale uşilor. La testul drive din 2015 din Irlanda, avusesem impresia că maşina mai produce mici scârţâituri în habitaclu, de parcă i se redusese calitatea în comparaţie cu anul apariţiei sale pe piaţă, iar motorul diesel şuiera
la nivelul turbinei, atât şuieratul, cât şi funcţionatul normal al motorului fiind auzit în interior. Acum calitatea de asamblare pare crescută cu un pas gigant, iar componentele habitaclului nu produc nici un sunet, chiar şi prin cele mai rele drumuri. Explicaţia vine din
schimbarea locului de asamblare a modelului – din Coreea de Sud în Spania. Altă uzină, mult mai modernă, cu standarde de calitate mult mai înalte. Iar despre intrusivitatea sunetului motorului vă spunem ceva mai târziu.
Noul Opel Mokka X a primit şi un nou sistem multimedia, identic celui de pe noua Astra, care beneficiază de tehnologii ultra-avansate de conectare cu telefoanele inteligente, printre ele
numărându-se şi posibilitatea creării unui hotspot WiFi de către maşină, pentru ca telefoanele de la bord să se poată conecta. Pe lângă asta, modelul dispune acum şi de serviciul GM OnStar în unele ţări, care permite apelarea directă a unui consultant viu, ce vă
poate ajuta fie cu sfaturi de orientare şi expediere de trasee, fie cu acţiuni în cazul unor incidente, fie cu orice vreţi Dvs., măcar şi sfaturi gastronomice.

Ceea ce ar fi trebuit să fie actualizat, dar n-a fost, e frâna de mână
mecanică, ce are un buton incomod deasupra ei. Am criticat acest element încă la apariţia modelului pe piaţă, fiind foarte anevoios să operezi frâna cu o asemenea poziţionare a butonului de eliberare, şi m-am mâhnit să descopăr că noul Mokka X a păstrat aceeaşi formulă pentru frâna de mână.
Bancheta din spate a rămas identică în dimensiuni şi poziţionare, iar asta înseamnă spaţiu destul de bun pe lungime şi înălţime, însă un pic restrictiv
pe lăţime, din cauza siluetei înguste a modelului în zona spatelui, unde designul trişează un pic la lăţimea efectivă. De fapt, Mokka X şi-a
îmbunătăţit spaţiul oferit la înălţime pentru pasagerii de aici graţie unui şezut mai subţire al banchetei. Doi pasageri vor putea călători aici în condiţii destul de demne şi la drum lung.
Senzaţii de condus

Noi conducem la acest test
drive din Scoţia versiunea cu
motor 1.6 diesel a noii Mokka X,
cu tracţiune integrală şi cutie manuală. Iar asta înseamnă că am o comparaţie directă, cu aceeaşi motorizare, în raport cu senzaţiile simţite anul trecut pe Mokka. Iar impresiile nu se lasă mult aşteptate.

Opel Mokka X este acum un model mult mai maturizat, mult mai rafinat. Izolarea fonică a crescut semnificativ, iar propulsorul diesel a fost ajustat, încât
să nu mai producă sunete ciudate, ba chiar să aibă un ritm de funcţionare foarte plăcut. Sunetul lui pătrunde mult mai filtrat la interior şi în general habitaclul modelului a devenit mai silenţios, cu o veritabilă senzaţie a calităţii fiecărui detaliu. Senzaţiile din volan repetă aceeaşi impresie a maturizării – şasiul şi direcţia se simt uşor recalibrate, astfel încât Mokka X
e mai directă şi mai plăcută în condus, iar suspensia modelului înghite excelent denivelările de orice fel, păstrându-şi mult mai stabilă ţinuta de drum, în ciuda ampatamentului relativ scurt şi a ecartamentelor nu foarte mari. Se simte că s-a lucrat enorm la micile detalii, iar toate aceste mici detalii formează acum senzaţia unei maşini integre, plăcute,
predictibile şi dinamice. Da, şi dinamice, pentru că cei 136 CP şi 320 Nm ai motorului diesel sunt mai mult decât suficienţi pentru a conduce iute foc maşina asta! Timoneria cutiei de viteze manuale e excelentă, reacţiile la pedala acceleraţiei sunt şi ele foarte bune, cu
un turbolag scurt simţit doar în zona turaţiilor foarte joase, dar cea mai mare plăcere o dă sunetul motorului, care nu mai are nimic din trăncănitul clasic al dieselurilor. Se simte, pe bune, ca un motor pe benzină de o cilindree mai mare la sunet! Iar dacă-l conduci la
drum lung într-un ritm mai constant, auzi un sunet de bariton de ritmicitate neverosimilă pentru un diesel, fără fazele de trăncănit specifice dieselurilor, faze care se aud chiar şi la motoarele care luptă serios cu atenuarea lor. Iar aici inginerii au reuşit să-i confere
motorului o formaţie acustică absolut admirabilă!

Toată această plăcere în condus, crescută exponenţial pe Mokka X în raport cu modelul de până la facelift, se
simte din plin pe drumurile sinuoase din Scoţia! Diferenţe de nivel şi mii de curbe pe drumuri înguste, pe care trebuie să le execuţi cu precizie, iar totul mai e condimentat şi de faptul că noi conducem pe partea stângă a drumului
aici, cu un volan pe stânga! Şi totuşi, am ajuns în siguranţă şi plăcere tocmai până la Lacul Loch Ness – ştiţi voi, locul acela unde se zice că trăieşte monstrul din Loch Ness. Ei bine, traseul ce duce spre acel loc, de vreo sută şi ceva de kilometri pe drumurile de ţară din Scoţia, inclusiv pe porţiuni de offroad şi prundiş, m-a convins ireversibil: Opel Mokka X e o maşină ce a evoluat extraordinar de mult spre maturitate,
rafinament şi senzaţii premium
în toate componentele ce formează impresia unei maşini – de la design exterior şi interior, până la calitate a materialelor, calitate de asamblare, izolare fonică şi spirit în condus.
Cum se descurcă Mokka X în offroad? Mult mai bine, ba chiar a primit şi un sistem de asistenţă la coborâre în offroad. Noi am probat-o pe drumuri denivelate şi pietroase şi s-a descurcat fără ezitări. Apoi am pus-o şi la
cel mai alunecos test, cel de a urca pe un deal acoperit de iarbă întotdeauna umedă – că doar suntem în Scoţia! Şi s-a urcat din prima, fără dificultate, fără măcar să se simtă vreo pierdere de aderenţă!
Acum Opel Mokka X, cu acest propulsor diesel de 1.6 litri, e o maşină pe care o recomandăm cu deplină plăcere pentru achiziţie, ba chiar vă recomandăm să bifaţi neapărat tracţiunea integrală,
eventual acest propulsor diesel şi unele opţiuni superbe şi utile, precum farurile full LED! În Moldova, un Opel Mokka X porneşte de la 13,769 euro cu motor pe benzină de 1.6 litri, iar o combinaţie cu
motorizarea diesel de
1.6 litri şi 136 CP va porni
de la 17,136 euro. Există şi
o versiune mai puţin puternică
a aceluiaşi propulsor diesel,
de 110 CP, care porneşte de
la 14,265 euro. Evident, cu dotări
generoase, motorizarea testată de noi va costa cam puţin peste 20,000 de euro, dar cu siguranţă se poate spune că primiţi o consistenţă excelentă pentru banii plătiţi pe maşină!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
5,870
GALERIE FOTO (67 IMAGINI)
COMENTARII (4)
Robert
Bucureşti, România
la 4 Octombrie 2016 - 13:12
Toata stima domnilor ! Faceti relatari excelente, de aceea as prefera ca si in testele anterioare, daca puteti face poza si cu suspensia spate a autovehiculelor de Test Drive. In ultima vreme am devenit destul de sceptic cu privire la suspensiile abordate de constructorii auto in ultima perioada, care au ca principiu primordial reducerea de costuri prin folosirea cele mai ieftine suspensii din industrie ( osia spate alias puntea rigida conventionala ) . Din cate stiu Opel foloseste in general o suspensie semi-rigida pe versiuni entry-level, fata de alti constructori care folosesc punte rigida conventionala ( bara de torsiune fixa ) . Mokka X, stiti cumva daca ofera Multi-link in varianta FWD ? Cu consideratie ,
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 5 Octombrie 2016 - 08:32
Salut, Robert! Vom continua să punem poze cu suspensia spate, din păcate la acest test n-am reuşit să avem o asemenea imagine. Construcţia suspensiei spate la Mokka X e aceeaşi pe toate versiunile ei - bară de torsiune fixă, amplasată un pic în faţa cetrului punţii spate pentru a fi posibilă tracţiunea integrală. La versiunile 4x4 apare diferenţialul spate şi semi-axele de la el spre roţi, care mai au şi rol de bare suplimentare de stabilizare, iar astfel maşinile 4x4 au o ţinută de drum mai bună.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Octombrie 2016 - 18:01
Va multumesc pentru raspuns ! Ma asteptam sa spuneti asta. Puteau oferii macar bara de torsiune- deformabila ( semi-RIGIDA ) sau cu acel sistem al lor WattsLink iar pe versiunile 4x4 Multi-link, din pacate nu este asa. Chiar nu pot sa inteleg aceasta politica a constructorilor auto, pana si Daewoo ofera pe anumite modele, hai sa-i spunem de buget o suspensie moderna Multi-link. Succes in relatari pe mai departe. Voi citi cu mare drag testele pe care le faceti !
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 6 Octombrie 2016 - 14:16
PS: Pe deasupra este o solutie deloc SIGURA . In urmatorul clip se observa cum o Octavia 3 pierde trasa ideala, iar spatele se destabilizeaza gratie suspensiei low-cost.


http://www.trafictube.ro/accident-live-milcoiu/

0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!