Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

TEST DRIVE cu fetele: Ford Fiesta diesel şi ST Line, de la raliu la defilări cu iz de glamour

20 Septembrie 2017
Ilie Toma
Să începem din start cu o clarificare: redacţia PiataAuto.md a fost prima din Moldova care a testat noua generaţie Ford Fiesta în luna iulie a acestui an, în Spania, iar testul drive complet îl puteţi vedea aici. Ne plăcuse noua Fiesta într-atât de mult, încât o declarasem cea mai bună maşină actuală din segmentul său. Totuşi, nu apucasem să conducem noua motorizare diesel la distanţe mai mari, iar unele combinaţii lipseau, nici o Fiesta de la acel test drive nefiind dotată cu o cutie de viteze automată.
Atunci când am primit invitaţia unui nou test drive Ford Fiesta cu iz de glamour, pe coasta din Slovenia, ne-am zis că aceasta va fi cu siguranţă oportunitatea testării unor versiuni noi, mai ales dintre cele cu cutii automate. Şi cine ştie, poate mai apucăm să punem la treabă dieselul, pentru un condus pe distanţe mai mari, măsurând astfel consumul din viaţa reală?

Glamour de tot

Când m-am aciuat în Ljubljana, însă, în capitala Sloveniei, şi am întâlnit o parte din ceilalţi participanţi, mi-am dat seama că nivelul de glamour al acestui test drive va ajunge la turaţii roşii. Practic, doar fete în jurul meu, bloggeriţe fashion, influencer-e şi o serie de alte titulaturi moderne care vin obligatoriu la pachet cu câte un băţ pentru selfie. Încă de dinainte să apară maşinile în decor am avut ocazia să mă minunez de sârguinţa cu care colegele mele de la acest test drive îşi trăgeau selfie-uri şi de câte duble e de fapt nevoie pentru o poză din aia, demnă de câteva kile de like-uri.
Când am ajuns la aeroport, unde ni se repartizau automobilele, fetele s-au apucat să-şi tragă săgeţi veninoase una alteia, refuzând să urce la bord cu vreo colegă oarecare, aşa că eu, aşteptând ca un gentleman şi oferind întâietate fetelor, am ajuns la urmă să am de ales între ultimele două Fiesta – un diesel sau... un diesel. Am aflat cu mirare că nici la acest test drive nu aveam să probăm vreo cutie de viteze automată! Adică, toate fetele astea au venit să conducă transmisii manuale? Serios?

Dar n-a fost o glumă. Testul chiar nu oferea alte combinaţii ale lui Fiesta decât cele pe care le testasem deja în iulie. Aşa că cine vrea să afle multe şi detailate, cu multă substanţă tehnică, trebuie să citească în primul rând acel test drive. Iar odată ce eram în Slovenia, mi-am zis să pun măcar noul diesel de 1.5 litri la treabă, ca să văd ce eficienţă reală pot scoate din el.
Noul diesel 1.5 TDCi de pe Ford Fiesta. Ce eficienţă reală se poate obţine?

Am condus fără să mă limitez la dinamism. Am dat şi peste ambuteiaje de autostradă, în care am apucat să stau şi pe loc, şi să mă mişc ca melcul, preţ de vreo douăzeci de minute, până am ieşit spontan de pe autostradă şi am apucat-o pe nişte drumuri ocolitoare pline de serpentine. Aici mi-am amintit din nou ce ţinută de drum impecabilă are noua Fiesta şi-mi spuneam în acele momente „n-am zis în zadar despre Fiesta că e cea mai bună – ah, ce maşină reuşită!”.

Senzaţiile din volan sunt formidabile, apropiate de cele mai puritane şi sportive modele din această lume a maşinilor. Iar motorul diesel răspunde suficient de elastic încât să-ţi placă să-l conduci dinamic pe serpentine ore în şir, fără a te sătura de el! Sigur, puterea şi cuplul nu sunt comparabile cu amintirile lăsate de Fiesta ST Line cu motorul de 140 CP, dar pentru un diesel, noul TDCi de 1.5 litri şi 125 CP face o treabă excelentă!
Înainte de a ieşi spre serpentinele savuroase şi de a călca acceleraţia din plin, Fiesta diesel arăta un consum mediu de 4.8 litri la sută. Către sfârşitul segmentului, însă, după aproape o sută de kilometri parcurşi, media urcase la 5.2 litri/100 km.

Înapoi la Fiesta ST Line

După scurtul popas avusesem ocazia să schimbăm maşinile, iar eu n-am putut rezista tentaţiei de a reveni la volanul lui Fiesta ST Line, cu motorul 1.0 EcoBoost de 140 CP sub capotă – versiunea care-mi plăcuse cel mai mult la primul test.
Una din fetele participante la test condusese acest exemplar înaintea mea, iar media de consum era de 5.5 litri de benzină la 100 km! Oh! În comparaţie cu media mea de 5.2 litri de diesel de mai sus benzinarul îl face pe mastodontul diesel să pară total inutil şi ilogic! Şi asta spuneam şi la testul anterior – la o adică şi motorul pe benzină poate scoate un consum super eficient dacă vă doriţi, sau poate merge la turaţii maxime cu plăcere maximă, ceea ce dieselul nu poate face la fel de bine. Aşa că alegerea noastră se îndreaptă tot spre benzinarul de 140 CP.

Eh, dragilor, la volanul maşinii ăsteia am avut un adevărat deja vu şi în acelaşi timp o plăcere pură de a o conduce la întregul ei potenţial. Bine, traseul sloven n-a fost atât de libertin precum cel spaniol din iulie, dar totuşi am putut să pun bine din nou la treabă Fiesta ST Line şi acum. Şi vă confim încă o dată – fiecare cuvânt de bine din primul test e sută la sută valabil! Nu există astăzi o compactă din acest segment, cu putere similară mai savuroasă şi mai plăcută decât Ford Fiesta ST Line! E pur şi simplu genială maşinuţa! Şi îşi merită şi toţi cei vreo 17-18 mii euro daţi pe ea, într-o dotare cu navigaţie şi sistem audio B&O Play!
Facem raliu pe aici?

Alergam Fiesta cu o viteză obscenă pe un traseu întins şi aproape pustiu, când zăresc o mină pustiită pe alături, iar sistemul de navigaţie mă anunţă că oamenii de la Ford ne aşteaptă pe acel teren pentru un checkpoint. Virez la dreapta, intru pe teritoriul minei, dau geamul jos şi-i salut. Zic „ei, băieţi, facem şi un condus de raliu pe aici, prin moloz?”.

Băieţii de la Ford râd pofticios, ca la auzul unei întrebări neserioase, venite de la un meseriaş în ale glamour-ului, care nu prea se are cu pilotatul de raliu, şi răspund, într-o glumă: „da, fireşte, dacă vă doriţi, puteţi să încercaţi!”.
Doar că ei nu ştiau că eu nu glumeam cu întrebarea. Aşa că am zis „OK!”, am închis geamul, am pus într-antâia şi am apăsat puternic pedala acceleraţiei lui Fiesta ST Line pe care o conduceam, demarând cu molozul aruncat către băieţii zâmbăreţi.

Ahaaa! Motorul meu avea deja 5 mii de turaţii, iar eu îmi croiam drum prin mina abandonată, ridicând un praf imens în spate, iar virajele, ah virajele, mi-au amintit cât de bine e să ai frână mecanică de mână şi cât de jovial poţi jongla cu Fiesta ST Line pe un asemenea teren cu aderenţă scăzută! Intram în viraje cu frâna de mână semitrasă, reglând intensitatea la nivelul necesar, în timp ce roţile faţă rupeau molozul de sub ele într-un derapaj continuu! Ce plăcere sadică, instinctivă, exaltantă! Noroc de fotograf, care în aceste momente şi-a aţinti obiectivul spre maşinuţa nebună ce-şi croia cale prin mina abandonată!
Fantastică senzaţia de control pe care o ai asupra Fiestei! Îi simţi volanul, îi simţi frâna de mână, ştii tot despre ce face ea şi ce va face în următoarea secundă! Şi nu vorbesc de un roadster sportiv, ci de un hatchback urban care nu-şi declară decât nişte uşoare valenţe sportive! Cei de la Ford au creat o maşină genială, pur şi simplu genială!
„Îîîî... Nu e cam murdară acum maşina pentru nişte poze în mişcare?” – îmi zice fotograful. „Fotografiaz-o frate, aşa cum e, maşina asta tocmai a fost într-o scurtă cursă de raliu, şi asta trebuie să se vadă, nu să regizăm o mascare. Naturaleţe, frate, asta vreau de la tine”, îi zic fotografului cam obişnuit şi el cu strălucirea „fotoşopată” a Instagramului. Dar a zâmbit undeva în colţul gurii satisfăcut, semn că mai are un spirit de viking ascuns în el, aşa că tot ne-a dres nişte fotografii pe măsură.

Recunoaştem: fetelor le stă extraordinar de bine cu noua Fiesta

Oi fi eu un pic ironic sau ranchiunos pe eforturile supraomeneşti pe care le făceau fetele la acest test drive pentru selfie-ul perfect, dar nu pot să nu recunosc un fapt incontestabil: fetelor le şade extraordinar de bine alături de noua Fiesta. Pentru că Ford Fiesta arată extraordinar de bine, de proaspăt, de elevat şi de lucios, fără a aluneca în kitsch. E o bijuterie de design, care, combinată cu nurii feminini, nu poate decât să arate ireproşabil.
Aşa că şi eu, dacă ar fi să-i aleg astăzi soţiei un automobil de aceste dimensiuni, cel mai probabil aş opta pentru Ford Fiesta. Preferabil ST Line. Doar că mă tem că i l-aş putea înlocui cam des cu maşina mea, doar de dragul de a mai da o tură iute cu ST Line-ul. Într-atât de bun e!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (26 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter