Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Jaguar F-PACE 25d Twin Turbo
24 Mai 2017
Atunci când am testat pentru prima
dată primul SUV din istoria Jaguar –
F-PACE – menţionam că e un model foarte confortabil şi moale, capabil în offroad, dar cu o ţinută de drum mai puţin sportivă decât ne-am fi aşteptat, iar motorul diesel de 2.0 litri şi 180 CP îi asigura maşinii un dinamism prea moderat pentru a fi cu adevărat demn de sigla cu felină de pe capotă.
Mai apoi, am condus un F-PACE cu un motor pe benzină de 3.0 litri V6 Supercharged, iar supraalimentarea mecanică şi cilindreea mare făcea din acel vehicul o bijuterie de maşină, cu calităţi dinamice ameţitoare. „Uite ăsta e un adevărat Jaguar”, ziceam noi atunci, dar în acelaşi timp ne dăm foarte bine seama că puţini sunt cei care se vor
încumeta să aleagă un asemenea motor pe benzină pentru un SUV, deşi e clar că nu vor regreta niciodată.

Şi toată povestea era un pic agasată de faptul că în gama F-PACE exista un abis mare între dieselul moderat de 180 CP şi cel de top, 3.0 V6, de 300 CP.
Acum, însă, Jaguar a lansat F-PACE 25d – modelul care vine echipat cu un nou motor diesel de 2.0 litri, dar de această dată twin turbo, cu două turbine, capabil să livreze 240 CP şi 500 Nm. Iar PiataAuto.md l-a luat la alergat pe drumurile Moldovei într-un test drive în care ne doream cu ardoare să descoperim dacă acest nou propulsor va putea face din F-PACE un SUV deopotrivă demn de sigla cu felină de pe calandru şi în acelaşi timp raţional pentru a fi cumpărat cu inima împăcată! Să vedem, deci, ce înseamnă noul Jaguar F-PACE 25d Twin Turbo!
Perfecţiunea britanică vine cu timpul

Din momentul în care manevram maşina asta în parcare, încă înainte de a o apăsa pe traseele publice, am avut impresia unui salt gigantic în calitate
pe care l-a făcut F-PACE, aşa cum îl simt azi, faţă de F-PACE de acum un an. Bine, maşina din testul nostru are şi o culoare albastră superbă, indisponibilă anterior, şi un interior minunat de culoare gri, cusut cu aţă verde
contrastantă, dar vorbesc de calitatea fiecărui detaliu de interior şi exterior, care este acum desăvârşită peste tot unde ţi-ai arunca privirea. Maşina s-a maturizat până la un nivel premium desăvârşit, de top, şi nu e pentru
prima dată când observăm o maturare a calităţii de asamblare şi a detaliilor
la Jaguar în decursul primului an de fabricaţie a unui model. Acum maşina
asta poate concura la calitate cu cele mai pretenţioase limuzine de lux!
Senzaţii de condus Twin Turbo

Până şi imaginea redată de camera video de marşarier îmi pare mult mai bună, de o rezoluţie mai înaltă. Şi apuc volanul în mână, iar acolo simt o conectivitate mai bună decât îmi aduc aminte de F-PACE-ul de acum un an.
Pun maşina în regim Sport – exemplarul nostru de test este dotat şi cu amortizoare cu reacţii ajustabile, iar regimul Sport le întăreşte, sporind şi acuitatea cutiei şi motorului – şi demarez. Dinamismul maşinii chiar şi la pornirile prin oraş mă copleşeşte. Reacţia motorului e imediată, instantanee, iar puterea de sub capotă e ca o avalanşă alpină de neoprit.
Motorul scoate 500 Nm, transmişi frumos printr-o cutie de viteze automată cu 8 trepte şi un sistem de tracţiune integrală permanentă, iar cea mai mare parte a cuplului îţi este disponibilă de la cele mai uşoare apăsări, la cele mai moderate turaţii. Motorul lui Jaguar F-PACE 25d are o elasticitate neverosimilă!

Dar ieşim în curând şi la un traseu liber şi aici pot în sfârşit să dezlănţui o
mai mare parte din forţa motorului. Dacă apeşi jumătate din pedala acceleraţiei, motorul scoate imediat un sunet de tigru de sub capotă – gros, cizelat, dar acelaşi timp hotărât – şi te împinge în scaun de te ţine lipit acolo până eliberezi pedala! E o diferenţă
uriaşă între motorul de 180 CP şi acesta, şi nu e vorba doar de turaţiile de vârf. Acest propulsor e cu totul altă reţetă, simţindu-se superb de dinamic pe toată plaja de turaţii. O depăşire rapidă o poţi face cu el cât ai clipi, cutia reacţionând şi ea superb de bine, iar
dacă te împinge păcatul să apeşi
pedala cu putere la urcarea unei
pante – şi te va împinge păcatul
s-o faci, fii sigur – atunci vei vedea
cum capota maşinii urcă un pic spre
cer, iar tu urci panta lipit de
scaun!
Aoleu, dragilor! Ăsta e un Jaguar adevărat, chiar dacă e un diesel! În sfârşit, motorul ăsta livrează maşinii dinamismul pe care îl merita! În sfârşit, Jaguar F-PACE rupe asfaltul în
acceleraţii şi te ţine lipit de fotoliu, în timp ce urechile îţi sunt alintate de sunetul motorului de felină.
Şi tot acest dinamism ar fi copleşitor pentru maşină dacă ea venea cu aceeaşi ţinută de drum ca şi exemplarele de acum un an. Noi conducem azi, însă, un F-PACE R-Sport, cu reacţii ajustabile ale amortizoarelor, iar suspensia îi asigură maşinii o ţinută de drum absolut
impecabilă, predictibilă şi în acelaşi timp capabilă să absoarbă cu brio şocuri chiar şi în regim Sport. Ba mai mult ca atât, trecerea în regim Comfort înmoaie un pic amortizoarele, dar nu compromite câtuşi de puţin fermitea ţinutei de drum în viraje. Dar atunci când luaţi serpentine strânse, totuşi,
e recomandabil să operaţi în regim Sport – e prea bun ca să stea undeva acolo, latent.

Întreaga maşină de astăzi pare prea bună ca să fie adevărată! E extraordinar de bună, la diferenţă de ani-lumină faţă de motorul 20d!
Jaguar F-PACE R-Sport 25d înseamnă dinamism extraordinar, de un belşug inepuizabil, o senzaţie de plăcere absolută în condus în volan şi de informativitate specifică Jaguar, o ţinută de drum exemplară în cele mai strânse
viraje şi un interior care te alintă cu o ambianţă desăvârşită, condimentată chiar şi de un sistem multimedia cu dublă interacţiune din partea şoferului şi pasagerului, care mai are şi căştile lui dacă vrea să privească vreun film în
timpul călătoriei, în timp ce tu, de la volan, vezi pe acelaşi ecran cu totul altă informaţie. Iar motorizarea 25d e oferită la o diferenţă mai mică de 3,000 euro faţă de motorizarea 20d, o diferenţă care-şi merită fiecare cent! Şi acum,
maşina din testul nostru, cu tot cu dotările generoase de pe ea, costă 56,930 euro, dar are până şi acoperiş panoramic, sistem de navigaţie de top cu hard disk, sistem audio de top, faruri full-LED şi o mie de alte dotări. Preţul poate suna mare la început, dar dacă arunci o privire la preţurile concurenţilor
cu dotări similare, atunci
îţi zici că maşina asta e
cea mai bună ofertă de
pe piaţă!
Jaguar F-PACE R-Sport 25d e un
semn al exclamării, care-ţi va
schimba experienţa de la volan,
eliminând orice alte virgule, puncte
sau puncte de suspensie. De azi
înainte la volan există doar extaz,
din ăla din care foarte puţine
SUV-uri în lume pot să ţi-l ofere. Mi-a
plăcut într-atât de mult maşina asta,
încât e unul din primele
modele Jaguar după mulţi ani pe care chiar mi l-aş dori să-l am!

Fantastic motor! Fantastică maşină! Recomandarea absolută
pentru Jaguar F-PACE, doar dacă nu vă aruncaţi în motorizările de top de 3 litri. În rest, asta şi doar asta e alegerea pe care trebuie s-o faceţi!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
1,466
GALERIE FOTO (50 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!