Pagina principală
CITIRE TEST DRIVE:
Noua generaţie Mercedes-Benz E-Class Coupe
11 Martie 2017 - 19:28
De Ilie Toma
Noua generaţie Mercedes-Benz E-Class Coupe
Pe parcursul ultimului an, redacţia PiataAuto.md a avut onoarea să meargă la testele internaţionale ale lui Mercedes-Benz E-Class sedan, apoi E-Class All-Terrain, iar acum a venit şi momentul să cunoaştem coupe-ul familiei – E-Class Coupe – iar având această experienţă proaspătă în spate, am mers şi mai intrigaţi la acest test din Spania. Atunci când cunoşti rând pe rând toate formele de caroserie ale unui model, înţelegi mai bine filosofia şi conceptul fiecărui model, simţi şi mai bine diferenţele, iar în rolul nostru de jurnalişti – putem să vă transmitem mai avizaţi experienţele de la bordul acestor modele.

Aşadar, Mercedes a lansat noua generaţie E-Class Coupe, fiind deja al treilea coupe realizat în stilul nou de design al mărcii, după S-Class Coupe şi C-Class Coupe. Unii din voi vor spune pe bună dreptate că toate coupe-urile mărcii au început a semăna foarte tare între ele şi aţi putea avea dreptate, dar staţi să auziţi ce au de spus creatorii formelor modelului!

Am testat: • E 400 4MATIC Coupe • E 300 Coupe • E 220d 4MATIC Coupe

Forme şi siluetă. Fără CAPS LOCK.

„Având 36 de modele în gamă în prezent, iar până în 2020 – tocmai 40 modele la număr – nu prea poţi să reinventezi designul într-un mod absolut unic la fiecare nouă creaţie” – ni se destăinuie franc şeful de design exterior al noului E-Class Coupe. Însă tot el este cel care în doi timpi şi trei mişcări ne luminează vizavi de o filozofie foarte interesantă a celor de la Mercedes-Benz în materie de design. Designerii au trasat nişte caracteristici comune pentru toate coupe-urile mărcii, pentru a le face pline de personalitate şi recognoscibile: spre exemplu calandrul tuturor coupe-urilor are doar o linie orizontală de o parte şi de alta a emblemei. La partea spate, toate coupe-urile actuale Mercedes-Benz au încadrate plăcuţele de înmatriculare în bara de protecţie, lăsând mai multă libertate pentru designul fluid al portbagajului. Şi forma felinarelor urmează aceeaşi filozofie, cu variaţii de fluiditate şi volum în funcţie de ierarhie. La E-Class Coupe, spre exemplu, blocurile optice spate conţin aceleaşi formaţiuni de cristale ca şi la sedanul sau break-ul Clasei E. În faţă, blocurile optice a noului Coupe conţin de asemenea câte două fâşii de LED-uri în fiecare far, pentru că asta spune şi filosofia sedanului E-Class, iar încă de atunci noi vă spuneam că odată cu viitorul facelift al lui S-Class va exista o distincţie clară şi la acest capitol – 1 fâşie LED pentru C-Class, 2 fâşii pentru E-Class şi 3 fâşii pentru S-Class.

Un alt aspect fascinant, care se aflase întotdeauna în faţa noastră, dar pe care nu-l vociferase nimeni, este lipsa liniilor suplimentare de accentuare a designului la coupe-urile actuale Mercedes-Benz. Mulţi designeri folosesc linii laterale pentru a pune accentul potrivit – fie accentuează arcurile spate, fie zona uşii faţă, dar cei de la Mercedes-Benz şi-au zis să tot de ce au nevoie modelele lor e perfecţiunea formelor, cu zero accente, cu zero CAPS LOCK, dacă vreţi, vorbind în materie de situaţii când vrei să accentuezi ceva. Şi ar putea cineva să-i blameze pentru soluţia aleasă? Priviţi noului Coupe E-Class, ce forme fluide perfecte are, ce proporţii şi siluetă plăcute ochiului emană! Ador capota lungă şi spaţiul acela mare de la capătul uşii frontale până la roată, spaţiu care îţi spune deodată că ai de-a face cu un motor poziţionat longitudinal, că ai de-a face cu o maşină corectă, cu tracţiune spate sau integrală.

Admirând maşina asta la testul internaţional, apoi conducând-o pe serpentinele Spaniei, mi-am zis deodată „cred că aş putea spune ferm că Mercedes-Benz se află astăzi într-o epocă de aur a designului maşinilor sale” – o epocă ce, în viziunea mea şi-a făcut introducerea odată cu actuala generaţie CLS, după care s-a remodelat şi a intrat în faza deplină odată cu lansarea actualului S-Class. Iar astăzi marca germană are maşini care te cuceresc din prima, maşini pe care le doreşti cu emoţie, iar asta contează atât de mult la un automobil!

Nu-mi plăcea precedenta generaţie E-Class Coupe, recunosc, şi am spus-o şi la testul drive de acum mulţi ani, pe care-l petrecusem în Moldova. Nu-mi plăcea mai ales pentru că trişa, anunţându-se drept E-Class, dar fiind construit pe platforma lui C-Class W204. Acum, însă, germanii merg pe filosofia „The Best or Nothing” şi au decis că un E-Class Coupe trebuie să fie un E-Class şi la substratul tehnic, aşa că noul coupe al familiei este exact ce se anunţă – un coupe derivat de pe noul E-Class!

Totuşi, noua platformă tehnică a germanilor e mult mai avansată şi le permite ajustări de ampatament, iar inginerii au operat o scurtare a distanţei dintre axe faţă de E-Class sedan, cu 66 mm. Dar E-Class Coupe are în continuare un ampatament mai mare decât al lui C-Class, iar scurtarea a fost necesară pentru a-i aduce ţinuta de drum la nivelul aşteptat de la un coupe agil. În rezultat, E-Class Coupe e oricum o maşină de dimensiunile segmentului E-Class, având 4.82 metri lungime, 1.86 metri lăţime şi doar 1.43 metri înălţime. Mai mult ca atât, creatorii noului E-Class Coupe încearcă să ne convingă că acest model este un GT adevărat pentru toţi cei 4 ocupanţi posibili la bord, un Gran Turismo cu care şi pasagerii spate ar putea călători în confort suprem la distanţe lungi! Hm… Ciudat – fratele mai mare S-Class Coupe şi Cabriolet n-a reuşit să ne convingă de asta, să-i fi reuşit oare lui E-Class Coupe?

Interior. Arta formelor şi combinaţiilor.

Existau vremuri când interioarele de automobile erau desenate de adevăraţi oameni de artă, iar produsul finit îţi fura ochii şi îţi cădea tronc la inimă din prima. Din fericire, pentru Mercedes-Benz aceste vremuri nu se conjugă doar la timpul trecut, ci şi la cel prezent! Da, din păcate poţi spune foarte rar despre un habitaclu în totalitatea sa că e o operă de artă, dar despre acest interior, chiar mai mult decât în cazul sedanului E-Class, poţi spune asta! Priviţi gurile alea de ventilare, inspirate parcă din aeronautică, aşa cum iubeau cândva designerii auto să se inspire. Design de turbină, am spune, şi sunt magnifice. Sunt doar detalii, dar şi pe Mona Lisa un detaliu precum zâmbetul o face o operă atât de valoroasă.

Nu mai menţionez că toate sunt la locurile lor, pentru că această ergonomie excelentă este comună tuturor interioarelor de undă nouă a celor de la Mercedes-Benz. Obişnuirea cu sistemul de navigare – acelaşi de pe E-Class, ia un pic de timp şi la mărirea hărţii mi-aş fi dorit se mărească proporţional şi grosimea drumurilor, nu doar împrejurimile, dar în rest operarea e foarte intuitivă.

Viziunea de după geam în condiţii meteo dure e îmbunătăţită de un sistem nou, numit MAGIC VISION CONTROL, care nu înseamnă altceva decât lichid de parbriz care iese din ştergătoare. Mercedes-Benz ne prezintă cu mare mândrie acest sistem. Dar trebuie să recunoaştem că unele modele din tabăra premium suedeză deja îl au implementat, spre exemplu.

Maşina e impecabil de izolată fonic, fiind ajutată în mod natural şi de coeficientul aerodinamic record de doar 0.25. Cu un asemenea coeficient, inginerii au avut mai puţine zgomote aerodinamice de astupat, iar de la interior ai într-adevăr senzaţia unei linişti absolute, auzindu-se frumos şi neintrusiv doar motorul. Şi sistemul audio Burmester, desigur, despre calitatea acustică impecabilă v-am spus de nenumărate ori. Îşi merită fiecare cent investit!

Fireşte, sunt disponibile mai multe combinaţii de culori interioare, una din cele mai practice fiind cea de negru şi roşu, pe care am condus-o în cea mai mare parte a testului. Dar combinaţia care te lasă cu adevărat cu gura căscată e cea de bej cu inserţii de lemn deschis la culoare, combinat cu segmente tapisate cu piele albastră. Mai aristocratic de atât nici că se putea! Şi acum, să vedem dacă se poate sta într-adevăr pe locurile spate. Ei bine, răspunsul e suprinzător! Chiar dacă nu e la fel de mult spaţiu pe bancheta de aici ca într-un sedan E-Class, un adult poate sta confortabil, având loc pentru genunchi şi chiar şi pe înălţime dacă nu se apropie de 2 metri înălţime. Ba chiar trebuie să constat un lucru neaşteptat – în E-Class Coupe există mai mult loc decât în S-Class Coupe, deşi ultimul e mai mare şi are şi un ampatament mai mare? Cum se explică asta? Prin grosimea uriaşă a scaunelor din faţă la S-Class, care consumă din spaţiul longitudinal, în timp ce la E-Class Coupe acestea au o formă mai atletică, dar care sugerează în continuare luxul desăvârşit. Unghiul banchetei spate pare un pic prea vertical, dar pentru un coupe confortul de aici e neaşteptat de bun! Deci, s-ar putea ca de data asta designerii chiar să aibă dreptate că maşina adăposti 4 oameni într-o călătorie lungă! Şi ce călătorii sunt posibile cu aceasta! Ah... Uite că începe şi partea testului în care apucăm volanul în mâini, pornim motorul şi purcedem la drum!

Senzaţii de condus – E 400 4MATIC Coupe

Când venise momentul să iau prima maşină de test, pentru cea mai lungă parte a traseului din cele două zile ale testului, mi-a zvâcnit ideea de a începe cu E 300. Îmi plăcuse motorul cu indicele 300 de pe GLC şi eram interesat să-l văd în acţiune aici. Apoi mi-am amintit că E 400 are sub capotă noul motor V6 biturbo de 3.0 litri, versus 2.0 litri şi patru cilindri în linie la E 300 şi mi-am zis, ca un încăpăţânat de şcoală veche: „Nuuuu... Un asemenea coupe se serveşte minim cu un V6, iar dacă e biturbo – şi mai bine. Peste câteva clipe aveam cheile de la E 400 4MATIC în mână.

Din primele clipe urechile îţi sunt alintate cu un sunet savuros, profund, de V6 adevărat cu cilindree mare. La turaţii mai mari, sunetul devine şi mai gustos! Maşina mea are şi un buton de acţionare a unei valve din sistemul de eşapament, dar apăsarea acestuia nu produce o diferenţă foarte mare, pentru că şi aşa sunetul părea profund şi natural. Partea incomodă este că nu se aprinde nici o luminiţă, nici un indicator pe cadrane, din care să ştii la un moment dat dacă ai clapa activă sau inactivă. Dar, după cum vă ziceam, nu e o diferenţă foarte mare în sunet.

Maşina condusă de mine e dotată cu suspensie pneumatică şi sistem AIR BODY CONTROL, care tot compensează forţele laterale şi face un milion de acţiuni pe secundă, epitetic vorbind, din care să se asigure că-ţi oferă confortul superlativ la bord. E 400 4MATIC vine cu kit de design AMG, iar asta înseamnă şi suspensie AMG, un pic mai rigidă. De la volan se simte că maşina nu e la fel de moale şi plutitoare ca un E-Class sedan în ipostază Exclusive, spre exemplu, dar e firesc să corespundă mai degrabă unui E-Class sedan cu suspensie AMG pneumatică. Oricum, existăşi aici o doză de plutire aeriană supremă a maşinii, care trece nonşalant peste denivelări, ţinându-te ca pe un covor depărtat de pământ. Toate astea se întâmplă în regim Confort – în regim Sport suspensia maşinii coboară garda la sol, iar senzaţia plutirii dispare, rămânând doar fermitatea şi capacitatea bună de absorbţie.

Volanul maşinii e superb de informativ, dar se simte că ai de-a face cu o maşină cu un motor greu pe puntea faţă, bine echilibrat de sistemul de tracţiune integrală 4MATIC. Totuşi, V6-ele biturbo de sub capota lui E 400 4MATIC Coupe scoate 333 CP şi 480 Nm – o forţă care se descurcă cu talia maşinii cu uşurinţă!

Ah, dragilor! Am ieşit cu coupe-ul acesta de pe autostradă pe seprentinele muntoase spaniole şi aici a început adevăratul test drive! Apeşi pedala acceleraţiei şi maşina te împinge în scaun, însoţită de sunetul dulce al motorului V6. În regim Confort reacţiile motorului sunt oricum foarte bune, pentru că cilindreea mare îi asigură acestuia o putere naturală generoasă de la turaţii joase, înainte de intervenţia turbinei. Aproape că-mi vine să spun americanismul „no replacement for displacement”, pentru că ador senzaţia unui V6 pe acest coupe. Se simte a fi exact motorul corect pentru o asemenea maşină, motorul care îţi oferă superlativul pe o maşină gândită pentru superlativ.

Apoi schimb maşina în regim Sport şi caracterul ei se modifică simţitor de mult. În viraje acum ruliul lateral al caroseriei e practic egal cu zero, ajutat şi de centrul de greutate coborât, iar reacţiile la apăsările pedalei de acceleraţiei sunt instantanee. Deodată dintr-o maşină cu rezervă mare sub capotă, E-Class E 400 Coupe se transformă într-un Gran Turismo de top absolut, care vrea să facă uz în mod constant de tot potenţialul uriaş pe care îl are.

Iar marea uimire vine când mă pune păcatul să includ regimul Sport+. Doamne! Maşina din mâinile mele devine brusc un bolid animalic, de performanţă extremă! La fiecare schimbare de treaptă în ţeava de eşapament se aruncă un gram de benzină pentru un efect sonor, iar decuplările şi recuplările cutiei de viteze sunt agresive, impulsive, dar nicidecum stângace. De mult ori ziceam la ultimele teste de maşini care au putere multă sub capotă, dar o livrează foarte filtrat. Iată în regim Sport+ E-Class E 400 4MATIC Coupe îţi dă puterea în explozii agresive! În aceste momente simţeam maşina asemenea unui Mustang cu V8 sub capotă, care tot vroia să se zmuncească într-un drift, răbufnindu-şi puterea. E cu totul altă maşină în acest regim, e ca un supercar care vrea să te dea pe spate prin brutalitate şi performanţă supremă!

Iar acum conduc şi realizez la ce am ajuns cu toate tehnologiile noi din lumea auto premium. Cumperi o maşină şi ai în acelaşi timp un iaht de croazieră în regim confort, un Gran Turismo de rasă pură în regim Sport şi un supercar brutal în regim Sport+! Trei în unu! Şi partea fantastică e că în toate trei maşina se simte plenară, superb de bună! Nu, nu e vorba de compromisuri, e vorba de trei ipostaze perfect posibile şi desăvârşite! La o adică, ne-am fi mulţumit şi cu oricare din ele, dar acum ai trei caractere într-o singură maşină la apăsarea unui buton. Trei maşini într-un singur loc din garaj! Fantastic!

Eu am preferat să conduc maşina în regim Gran Turismo, adică GT, adică Sport, nu Sport+. Şi am condus-o la viteze nebune, până la limita aderenţei în viraje, iar maşina ştie să-şi păstreze o ţinută impecabilă de drum. Nu se luptă cu masele inerte, pentru că are un centru de greutate poziţionat jos, o arhitectură complexă şi eficientă a suspensiei şi o greutate totală decentă, iar la acestea se mai adaugă şi sistemul de tracţiune integrală perfmanentă, ce-o poate scoate cu iuţeală şi precizie din viraje! Partea interesantă e la frânarea intensă înainte de viraje – apeşi puternic pedala cu ceva spaţiu înainte de virajul propriu-zis, iar maşina parcă scapără o intervenţie intenţionată de ABS, de parcă te-ar atenţiona că eşti de limita aderenţei normale la frânare. La început, te cam trec fiorii, pentru că ai impresia că ai supraestimat fizica maşinii, dar apoi înţelegi că e o intervenţie implantată, menită să te ajute să-i intuieşti limitele, iar asta te ajută să ai un condus de dinamism maxim chiar dacă nu eşti un pilot experimentat!

Şi de aici încolo, am condus alergând la maxim maşina asta! Eram singur în maşină, iar eu cred întotdeauna că pentru a comunica prima dată pe deplin cu o maşină e nevoie s-o conduci singur – şi savuram fiecare clipă, fiecare viraj, fiecare accelerare fulminantă – or, un E400 4MATIC Coupe face prima sută în numai 5.3 secunde! Maşina te lasă s-o înţelegi şi s-o mânuieşti, în acelaşi timp în regimul acesta de Gran Turismo performant şi elegant nu uită niciodată de bunele maniere – nu-şi pierde aderenţa nici când treci un pic limita la viraje, nu devine neîncrezută.

Eram pe drumurile pline de serpentine ale coastei mediterane – într-un loc de vis conducând o maşină de vis, contemplând şi jonglând cu gândurile! Ciudat, dar de cele mai multe ori anume modelele Mercedes îmi permit să le conduc la limita fizicii şi în acelaşi timp să am suficientă linişte în cap încât să-mi zboare gândurile departe. Cumva te simţi implicat, dar nu te simţi în pericol şi atunci îţi rămâne loc şi de contemplare. Iar eu mă gândeam la vise împlinite. Într-o lume corectă şi perfectă acest vis pe patru roţi ar putea deveni posibil pentru oricine prin multă muncă, ambiţie şi curaj. Din păcate, însă, lumea nu e perfectă. Maşina, însă – da! Iar dacă aveţi forţa în această viaţă să răzbateţi în această lume imperfectă acolo unde soarele luminează frumos, să ştiţi că vă aşteaptă maşina perfectă – iahtul de croazieră, GT-ul performant şi supercarul suprem într-o singură maşină.

Aproape că-mi venea să pun punct aici testului. E clar – E 400 4MATIC Coupe e absolutul şi poate fi recomandat cu inima deschisă tuturor ce ţintesc o maşină de un asemenea preţ şi aproape că-mi vine să spun încă o dată că pentru un asemenea Coupe, doar V6-ele acesta biturbo, ca se poate simţi şi ca un V8, e recomandat. Dacă ajungi să cumperi un E-Class Coupe, ia motorizarea V6 pe benzină de top! Care diesel? Care motor mai mic? Uitaţi de ele. Aşa voiam să vă zic şi parcă nici nu-mi mai doream să urc pe altă motorizare după ce-am alergat într-o asemenea plăcere maşina asta. Dar m-am gândit, totuşi, că prea puţini dintre noi îşi vor putea permite această motorizare de top a lui E-Class Coupe şi ar fi bine să văd, măcar, cum se simt motorizările mai accesibile – E 300 şi E 220d, ultima fiind, evident, cu un diesel proaspăt de 1,950 cm cubi sub capotă. Eh, mă tem că după ce-ai urcat pe Everest, Glossglockner poate părea cam scund de înălţime...

Senzaţii de condus – E 300 Coupe

Şi anume aşa îmi păruse în primele secunde de la volanul lui E 300 Coupe. Dar era încă efectul reminescenţei de gust după E 400, ca atunci când miroşi un parfum, apoi altul fără a mirosi cafea între ele, şi încă mai simţi aroma primului, iar amestecată cu al doilea nu mai înţelegi dacă e bun sau nu.

Aşa că am făcut o pauză staţionând maşina, am închis ochii şi am inspirat adânc aer, încercând să mă debarasez de senzaţiile superlative simţite mai devreme, de ai fi zis că fac yoga în maşină. Mi-am amintit de GLC 300, de senzaţiile care-mi plăcuseră acolo, de esenţa motorului de sub capotă. Apoi am pornit din nou intens la drum.

Maşina se simte imediat mai uşoară decât E 400, iar asta o face parcă şi mai agilă, iar volanul se simte şi mai direct datorită greutăţii mai mici pe puntea faţă. Motorul are un alt sunet şi dacă-l asculţi după V6, nu eşti tare încântat, dar de fapt are un tembru foarte plăcut. Parcă şi plaja de turaţii e mai mare şi mai lungă până la schimbarea treptelor, iar în scurt timp mă pomenesc silit să recunosc să e dată naibii de superbă şi motorizarea asta! Aş fi spus o bădărănie născută din stereotipuri dacă v-aş fi zis că numai E 400 merită cumpărat. Nu! Paradoxal, dar şi un E 300 Coupe ajunge să te farmece, iar cei 245 CP de sub capotă, cuplaţi tot la o cutie de viteze automată cu 9 trepte, se descurcă excelent cu talia maşinii! Partea de care am fost poate cel mai încântat era cea în care am trecut virajele aproape la fel de nebuneşte ca şi cu motorizarea de dinainte, iar E 300 mi-a demonstrat că poate avea aceeaşi precizie fantastică şi aceeaşi manevrabilitate doar cu tracţiune spate.

Ceea ce lipseşte la E 300 Coupe e ipostaza de supercar nebunesc, pe care o are E 400 în regim Sport+. Acest regim există şi la E 300 Coupe, doar că nu mai există aceleaşi zvâcniri impulsive de putere, nu mai există nici aceleaşi efecte sonore. Deci, a 3-a ipostază nu mai e prezentă aici, iar primele două sunt mai apropiate una de cealaltă.

Oricum, peste câţiva kilometri mă pomenisem conducând cu aceeaşi savoare prin serpentine acest minunat coupe. Aşa că, dragii noştri, desigur că E 400 rămâne apogeul superlativ, dar să nu credeţi că E 300 nu vă poate oferi senzaţii înălţătoare! Am rămas neaşteptat de încântat şi fireşte că din punct de vedere raţional un E 300 Coupe va fi o achiziţie mai recomandabilă. Dar aici depinde cât de multă raţiune şi cât de multă emoţie vreţi să puneţi într-o asemenea achiziţie. Fireşte, ultra-raţionaliştii care vor să arate că au şi emoţii, vor alege dieselul E 200d. Haideţi să vedem cum stă treaba şi cu acesta!

Senzaţii de condus – E 220d 4MATIC Coupe

E iarăşi motorul acesta care sună excepţional de ritmic şi silenţios la turaţii joase, apoi deja devine un pic mai răguşit la turaţii înalte. Spre deosebire de E 300 Coupe, în coupe-ul cu motorizare diesel chiar avusesem o senzaţie de disonanţă la început. Nu prea se potriveşte totuşi, sunetul de diesel cu conceptul de coupe mare. De parcă ar cânta doar vioare neacordate între ele.

Apoi am ieşit pe autostradă şi am simţit imediat suspensia mai simplă cu care e echipat modelul diesel din testul nostru, suspensie nepneumatică, cu pachet AMG, ce părea a fi un pic prea rigidă, în ciuda faptului că jantele erau de dimensiuni mai mici. În linie dreaptă pe autobahn, cu viteză constantă, aproape că adormeam de plictiseală cu dieselul – bine că-s echipate maşinile astea cu toată suita de tehnologii inteligente de siguranţă. Abia când am ieşit de pe autostradă şi am dat într-o zonă de serpentine am putut forţa maşina la maxim în viraje. Şi ştiţi ce? Paradoxal, dar merge şi asta de minune, în ciuda motorului diesel mult mai mic! Bă, ce-au făcut ăştia, care vor să ne dea pe spate cu totul?

Am apăsat din plin pedala acceleraţiei în viraje şi am putut trece la fel de intens pe curbele stânse, iar maşina te lasă s-o controlezi la fel de bine. Regimul de supercar lipseşte şi de aici, evident. Dar nu mă aşteptam ca acest coupe diesel să alerge atât de dinamic. Se vede că şi ultra-raţionaliştii vor avea parte de plăceri înălţătoare!

Dar, totuşi, voi fi sincer până la urmă şi voi spune că e mai puţină emoţie aici, pe versiunea diesel. Aleargă bine, dar nu poate să te ungă la suflet la fel de frumos cum o fac benzinarele E 300 şi E 400. Dacă E 400 4MATIC e maşina perfectă care te aşteaptă în stratul atmosferic mai însorit al lumii, atunci E 220d 4MATIC e ca o seră încălzită şi iluminată cu lămpi. Cresc castraveţii şi aici, dar nu mai au acelaşi gust ca atunci când sunt scăldaţi de soare. Aşa că, dacă sunteţi din tabăra celor ce calculează raţional şi atunci când se presupune vă tre’ să faceţi alegerea doar cu sufletul, dacă vreţi consum eficient şi la o asemenea maşină, atunci E 220d e o alegere pe care v-o recomandăm. Dar parcă am vrea să vă recomandăm ceva cu mai multă pasiune din gama lui E-Class Coupe. Şi aş îndrăzni să vă recomand cel puţin E 300 Coupe, iar dacă sunteţi deja în partea scăldată frumos de razele selecte ale soarelui, atunci nici nu vă mai gândiţi ce să alegeţi – optaţi direct pentru E 400 4MATIC Coupe!

Alegere?

Cât consumă cele 3 motorizări? Le-am alergat pe toate la maxim, doar că pe E 400 4MATIC Coupe l-am alergat cel mai mult. Acesta a indicat o medie reală de consum de vreo 13.7 litri la sută. E 300 a indicat 11.8 litri/100 km. Şi dieselul, bată-l raţionalismul să-l bată, a consumat doar 7.3 litri la sută. N-am ce face, recunosc că la eficienţă dieselul le-a bătut pe toate. Dar parcă tot v-aş sugera să alegeţi cu inima, cel puţin când alegeţi un coupe!

Astea fiind spuse, mă încumet, în sfârşit, să pun punct acesui test. Apoi voi închide ochii şi ştiu că voi auzi din nou dulcele sunet al lui Mercedes-Benz E-Class E 400 4MATIC Coupe... Nu uitaţi, undeva acolo există maşina de vis, maşina perfectă, care vă aşteaptă să răzbateţi la etajul ei din construcţia acestei lumi...
GALERIE FOTO (75 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE TESTE DRIVE:
TEST DRIVE: Suzuki Ignis
8 Noiembrie 2017 - 07:52
Poate oare o maşină, al cărei preţ porneşte de la puţin peste 8,000 euro, să fie mai onestă şi mai consistentă ca una de 20 de mii şi să te facă s-o îndrăgeşti din prima?...
TEST DRIVE: Opel Grandland X
27 Octombrie 2017 - 08:52
Noul Opel Grandland X este cel mai mare SUV din gama actuală Opel, iar primele zvonuri menţionau că ar putea să se bată în segmentul lui...
TEST DRIVE: Skoda Karoq
18 Octombrie 2017 - 10:04
Cu siguranţă Karoq e cel mai aşteptat nou model Skoda din acest an, iar acest test drive e, la rândul său, una din cele mai aşteptate apariţii din anul ăsta. Şi asta pentru că noul Karoq e urmaşul lui Skoda Yeti şi în acelaşi timp...
TEST DRIVE: Chişinău-Bălţi-Chişinău cu Renault ZOE electric. Testăm autonomia electromobilului în viaţa reală din Moldova!
3 Octombrie 2017 - 21:58
Ne-am gândit că cel mai potrivit scenariu pentru testarea primului electromobil în Moldova ar fi să facem o călătorie din Chişinău spre Bălţi şi înapoi, cam 130-135 km pe segment, iar însumat am avea cam 260-270 km. Astfel, teoretic...
TEST DRIVE: Opel Crossland X
29 Septembrie 2017 - 16:14
Crossland X e primul model creat de când Opel s-a alăturat grupului Peugeot-Citroen. Aşa că, atunci când am fost invitaţi de producătorul german în Germania pentru a testa şi noul Crossland X, dar şi noul Grandland X, ne-am zis că e ocazia perfectă de a gusta...
TEST DRIVE cu fetele: Ford Fiesta diesel şi ST Line, de la raliu la defilări cu iz de glamour
20 Septembrie 2017 - 11:52
Atunci când am primit invitaţia unui nou test drive Ford Fiesta cu iz de glamour, pe coasta din Slovenia, ne-am zis că aceasta va fi cu siguranţă oportunitatea testării unor versiuni noi, mai ales dintre cele cu...
TEST DRIVE: Mercedes-Benz V-Class ExtraLong 250d 4MATIC - The Best or Nothing pentru 7 oameni simultan?
28 August 2017 - 08:18
Acest test drive e deosebit de multe alte test de ale noastre pentru că ideea lui a pornit dintr-o necesitate. Din necesitatea de a transporta 6 oameni simultan într-unul din colţurile Moldovei fără a avea 2 maşini implicate...
TEST DRIVE: Renault Koleos
15 August 2017 - 08:37
Renault a dat marea lovitură cu noile sale SUV-uri, mai ales în Moldova, cu Kadjar. Acum a venit rândul ca toată povestea de succes să urce şi mai sus, francezii venind cu un SUV de talie mare, în sfârşit, botezat Koleos. Iar noi am testat noul SUV Renault Koleos în Moldova...
TEST DRIVE COMPARATIV: Audi Q5 vs Volvo XC60 vs Mercedes-Benz GLC!
4 August 2017 - 11:49
Nu puteam rata ocazia de a vă delecta cu un test drive comparativ mega-intrigant, în care se luptă cele mai proaspete SUV-uri premium din acest segment! Audi Q5 şi Volvo XC60 abia şi-au făcut apariţia pe piaţa din Moldova, iar Mercedes-Benz GLC...
TEST DRIVE: Noua generaţie Volvo XC60
2 August 2017 - 10:45
Am testat noul Volvo XC60 în Moldova, conducând motorizarea diesel D5 de 2.0 litri şi 235 CP, cuplată la o cutie automată cu 8 trepte şi sistem de tracţiune integrală. Să descoperim, deci, ce înseamnă noua generaţie Volvo XC60!...