Prima pagină  »  Ştiri  »  Cel mai reusit Golf din toate timpurile – noul Golf VI
8 AUGUST 2008, 14:11
1,332
0
Cel mai reusit Golf din toate timpurile – noul Golf VI
De Ilie Toma
0
Volkswagen dezvaluie cel mai mare secret al anului: noul Golf. In Europa s-au vandut peste 26 mln de unitati de toate generatiile. “Noua generatie a modelului Golf va redefini completamente calitatea si nivelul de comfort in clasa sa, oferind mult mai multe avantaje pentru clienti”, spune Prof. Martin Winterkorn, Presedintele Consiliului de Conducere al Volkswagen AG. Lansarea in Europa va avea loc in octombrie, iar mai tarziu, modelul va fi disponibil si in Africa, Asia, Australia si America de Nord. Pretul de baza in Germania va fi in jur de 16.500 Euro.

Putere inovativa – progresul democratic Golf

Linia de design a noului Golf reda multa putere si simplitate. Motoarele si tehnologiile inovative folosite, reduc consumul de combustibil cu pana la 28%. Toate motoarele pe benzina si diesel corespund normelor Euro 5.

In dotarea de baza sunt incluse urmatoarele sisteme de securitate: “controlul automat al distantei” (ACC), “controlul suspensiei adaptabile” (DCC) si “asistenta la parcare”, toate acestea fiind tehnologii noi pentru acest model. Alte sisteme, cum ar fi noul ESP, 7 airbag-uri, sistemul “WOKS” , faruri aprinse in timpul zilei etc., fac parte si ele din dotarea de baza.

Design-ul exterior – Precizie in noua forma

Valoarea inalta a noului Golf se reflecta in noul design; toate elementele cheie au fost redesenate: “Am creat noile componente intr-un mod minutios”, explica Walter de Silva. Iar principalul designer al corporatiei spune ca “Golf este ca o icoana pentru industria de automobile. Respectiv, arhitectura si formele noului model sunt absolut clare si unice”. In acelasi timp, modelul este mult mai sportiv, decat oricare alta generatie Golf. De Silva adauga: “Este mult mai accentuat, mai tridimensional, decat predecesorul; predomina linii mai precise si mai proportionate”.

Daca sa comparam generatia V cu generatia VI, deosebirile se vor vedea momentan. Echipa, in frunte cu De Silva si Bischoff au vrut sa schimbe radical formele automobilului, asa ca au savarsit o calatorie in viitor.

Toata suprafata automobilului a devenit mai relaxata si mai atletica. In partea frontala iese in evidenta grila radiatorului, iar in spate se evidentiaza noile faruri, ce au ceva comun cu cele de pe modelul Touareg. La general, noul design al masinii lasa impresia unui automobil de clasa mai mare.

Interiorul – imagine de clasa bussines

Interiorul este la fel de schimbat, ca si exteriorul. Cele mai mari deosebiri sunt in partea frontala a salonului, pe langa sofer. Stand la volanul noului Golf, ai impresia ca te afli intr-un automobil de o clasa mai mare, deoarece multe elemente sunt preluate de pe modelul Passat CC. Designerii s-au gandit si la o ergonomie mai buna. Spre exemplu, toate butoanele de operare sunt mult mai usor de folosit. Aici este inclus si noul climate control automat (Climatronic) – pentru prima oara fiind instalat pe Passat CC. Daca de facut o generalizare a interiorului, putem spune ca noul Golf nu doar ca este bine stilat si dotat, dar si ergonomia este la un nivel inalt, avand multe chestii noi, ce usureaza lucrul soferului, dar si a pasagerilor.

Motoarele diesel cu injectia common rail

Pentru prima data, pe Golf VI sunt folosite motoare diesel, cu cel mai redus nivel de zgomot. Gama de motorizare va fi de la 90 CP pana la 170 CP. Chiar la lansare, Volkswagen va oferi pentru noul Golf doua motoare diesel noi de 2.0 l, de 110 CP si 140 CP respectiv. Si ca intotdeauna: un filtru de particule (DPF).

Noile TDI-uri sunt si foarte econome. Motorul de 110 CP consuma 4.5 l (119 g/km de CO2) la 100 km, ceea ce reprezinta o reducere de 0.6 l. Chiar si versiunea de 140 CP are nevoie de doar 4.9 l si emana 129 g/km de CO2.

Motoarele pe benzina – mai econome ca niciodata

Pentru inceput, vor fi disponibile 4 variante de motorizari: 80 CP, 102 CP, 122 CP si 160 CP. Incepand cu motorul de 122 CP, TSI-ul vine cu un supercharger si/sau turbocharger. Versiunea de 80 CP consuma doar 6.4 l la 100 km (149 g/km de CO2) – cu 0.5 l mai putin decat generatia precedenta. Motorul 1.4 TSI de 122 CP are un consum de 6.2 l (144 g/km de CO2). Chiar si varianta de 160 CP are nevoie de doar 6.3 l pentru a efectua cei 100 km.

DSG – succesorul conventionalului automat

In afara versiunilor de baza, toate motoarele pe benzina si diesel pot fi cuplate la cutia DSG. In dependenta de cuplul motorului, se foloseste cutie cu 6 sau cu 7 rapoarte. Aceasta a permis reducerea de combustibil, cu pana la 28%. Spre exemplu, motorul de 1.4 l TSI de 160 CP, cuplat la o cutie de viteze in 7 rapoarte, are un consum de 6.0 l (139 g/km de CO2).
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!