Prima pagină  »  Ştiri  »  Porsche Transsyberia Rally 2008: 7200 kilometri prin cele mai dure conditii
4 AUGUST 2008, 14:03
1,380
0
Porsche Transsyberia Rally 2008: 7200 kilometri prin cele mai dure conditii
De Ilie Toma
0
Porsche a incheiat recent unul din cele mai deosebite evenimente din lumea auto, in care 20 de echipe participante, conducand editii speciale Transsyberia a modelului Porsche Cayenne, au pornit intr-o cursa prin inima Siberiei…

Stuttgart. Cu titlul de castigator mergand catre francezii Christian Lavieille si Francois Borsotto, care au condus un Cayenne S Transsyberia, Transsyberia Rally 2008, sustinut de Sony Ericsson s-a incheiat cu un triumf absolut pentru Porsche. Echipele au luat startul din Piata Rosie din Moscova si au finisat in capitala Mongoliei – Ulaanbaatar, parcurgand peste 7,200 km de teren accidentat si pietris nesfarsit. Toate cele 11 etape (segemnte de traseu), unde au participat modele Cayenne Transsyberia, foarte aproape de versiunea de serie, au fost castigate de catre Porsche. Mai jos este prezentat un sumar al celor 14 zile de aventura dintre Russia si Mongolia:

Segmentul 1: Moscova – Vladimir (231 km, portiune speciala 48 km)
Pedro Gameiro si Pedro Figueiredo, din echipa portugheza, au detinut prima invingere. Cu un condus excelent, acestia au mers cu Porsche-ul lor, un Cayenne S Transsyberia, pe ploaie abundenta, pe parcursul primei curse speciale. Mai multi piloti s-au detasat serios de convoiul de cursa, dupa ce s-au ratacit in padurile Rusiei, ori dupa ce au ramas blocati intr-un noroi greu de imaginat…

Segmentul. 2: Vladimir – Kazani (58 km)
Pe parcursul celui de-al doilea segment, prin paduri intense de tei, Armin Schwarz si Andi Schulz au avut cel mai bun timp si au sarbatorit prima lor victorie, din cele 6. Cu doar 5 secunde distanta, echipa Porsche Russia, impreuna cu Denis Levyatov si Serghei Talantsev au obtinut locul II, iar spaniolii Pau Soler si Laia Peinado locul III.

Segmentul 3: Kazani – Ecaterinburg (10 km)
Pe pamanturile de bastina, Echipa Russia 2 cu Serghei Kvashnin si Alexey Pavlovskiy a catigat ce-a de-a 3-a etapa - din Kazani pana in Ekaterinburg. Locul II, la cel mai scurt traseu din tot rally-ul, de 10 km, acoperit cu mult noroi si pietris, a fost detinut concomitent de echipa italiana cu Antonio Tognana si Carlo Cassina si de germanii Schwarz/Schulz, acestia finisand cu 21 secunde mai tarziu.

Segmentul 4: Ekaterinburg – Tiumen (21 km)
Din cauza furtunii puternice, cu descarcari electrice, a 4-a cursa speciala a fost amanata. Pamantul cu nisip argilos a devenit atat de moale, incat chiar si automobilele off-road speciale de ambulanta erau in pericol sa ramana blocate. Din motive de siguranta, organizatorii au hotarat sa amane cursa.

Segmentul 5: Tiumeni – Omsk (50 km)
Echipa germana, compusa din Schwarz si Schulz iarasi a obtinut victorie in cea de-a 4-a cursa speciala, de langa orasul Omsk. Pe locul II s-a clasat echipa Qatar cu Adel Abdulla si Norbert Lutteri, in spatele carora se aflau Tognana/Cassina. Pentru doua echipe Porsche, aceasta cursa s-a sfarsit cu abandonuri premature: Kees Nierop si Laurance Yap (echipa canadiana) n-au apucat sa termine cursa, din cauza cutiei de viteze a Cayenne-ului lor, care s-a blocat in treapta a 6-a. Pentru Martin Rowe si Richard Tuthill (echipa din Marea Britanie), aceasta cursa a luat sfarsit dupa 29 km, cand, din motive necunoscute, Porsche-ul lor Cayenne S Transsyberia a luat foc.

Segmentul 6: Omsk – Novosibirsk (78 km)
Armin Schwarz a avut ghinion in cea de-a 5-a cursa speciala a Rally-ul Transiberian: cel dintai Campion al Rally-ului European isi celebra aniversarea a 45 de ani. Dar in ziua urmatoare organizatorii au pus cate 30 de minute penalitate la trei echipe Porsche, incluzand si echipa lui Schwarz. Echipele nu s-au prezentat la start la ora stabilita, acestea venind cu intarzieri, fapt nepermis de regulament. Organizatorii au penalizat echipele germane nr. 1, 2 si echipa americana. Cursa nr. 5 i-a adus ghinion si echipei portugheze Gameiro/Figueiredo, din cauza problemelor cu sistemul de navigare, acestia fiind erau lideri pana la acel punct. Echipa italiana Tognana/Cassina a avut un necaz si mai mare: ei s-au retras in urma unui accident.

Segmentul 7: Novosibirsk – Kosh Agash
In urma accidentului echipei italiene, a ramas doar un singur automobil de ambulanta, fapt care a conditionat amanarea cursei.

Segmentul 8: Kosh Agash – Olgiy
Said Rashid Al Hajri si Tim Trenker (echipa Orientului Mijlociu) au pasit pragul Mongoliei primii. Urmatorii dupa ei au fost Christian Lavielle si Francois Borsotto (echipa franceza), iar pe locul III au urmat Pedro Gameiro si Pedro Figueiredo.

Segmentul 9: Olgiy – Mankhan (282 km)
Dupa ce au finisat cu bine prima cursa speciala din Mongolia, cei 282 km din cursa a 2-a din Mongolia au fost castigati de catre francezii Lavieille/Borsotto, ei clasificandu-se pe primul loc in tot rally-ul. Pe locul II s-au clasificat Pau Soler si Laia Peinado (echipa spaniola). Schwarz/Schulz s-au multumit si cu locul III. Echipa Orientului Mijlociu, care detineea pozitia de lider, s-a retras dupa un accident.

Segmentul 10: Mankhan – Darvi (233 km)
In ziua urmatoare, echipa Lavieille/Borsotto si-a marit punctajul, prezentand cel mai bun timp din Mankhan pana in Darvi. Ruta a constat din pasaje complicate si trasee rapide acoperite cu pietris. Locul II a fost ocupat de portughezii Gameiro/Figueiredo, iar in spatele lor s-a clasat echipa americana, in frunte cu Ryan Millen si Colin Godby.

Segmentul 11: Darvi – Altai (280 km)
La urmatoarea cursa, Schwarz/Schulz iarasi au demonstrat ca sunt cei mai buni, obtinand cel mai bun timp deja a 4-a oara. In clasificarea totala a rally-ului, echipa a ajuns de pe locul 3, pe locul 2. Cu un interval de vreo 4 min., Lars Kern si Daniel van Kan din echipa germana nr. 3 au obtinut locul II. Locul III l-au obtinut francezii Lavieille/Borsotto.

Segmentul 12: Altai – Bayankhongor (407 km)
La cea mai lunga cursa speciala din tot rally-ul, Schwarz/Schulz au dat dovada de un inalt nivel profesional. Echipa a ajuns mai repede decat Soler/Peinado (echipa spaniola) si Abdulla/Lutteri si a castigat 25 de min. din intervalul pana la echipa lider – cea franceza.

Segmentul 13: Bayankhongor – Mongol Els (220 km)
Participantii au avut de trecut un traseu cu multa apa. Echipa germane nr. 1 a avut o noua problema tehnica. Din cauza unor probleme la sistemul electric, Schwarz/Schulz au pierdut cam o ora si au obtinut locul III. Victoria le-a apartinut spaniolilor Pau Soler si Laia Peinado.

Leg 14: Mongol Els – Ulaanbaatar (87 kilometres)
Despite an gripping charge over the previous days, winning the final leg was not enough for the Schwarz/Schulz duo to catch the overall leaders. After more than 7,200 kilometres, Christian Lavieille and Francois Borsotto for Team France triumphed ahead of Pau Soler und Laia Peinado from Team Spain. Armin Schwarz and Andi Schulz finished third overall.

Segmentul 14: Mongol Els – Ulaanbaatar (87 km)
In urma situatiilor dificile din zilele precedente, chiar daca cursa finala a fost castigata de catre Schwarz/Schulz, acest fapt nu a fost suficient pentru ca acestia ca sa se claseze pe primul loc. Pozita 1 a fost obtinuta de Christian Lavieille si Francois Borsotto (Franta), locul II l-a obitnut echipa spaniola cu Pau Soler si Laia Peinado iar locul III – de Armin Schwarz si Andi Schulz.


Cele mai interesant date si cifre ale raliului Porsche Transsyberia Rally 2008:

Distanta totala parcursa: 7,235 km
Echipa cu cele mai multe castiguri de curse speciale pe segmente: Armin Schwarz/Andi Schulz – 6
Echipa ce a fost lider cel mai mult timp: Christian Lavieille/Francois Borsotto (echipa franceza), 6 zile
Puterea sumata a automobilelor Porsche particpante: 7,315 CP
Cea mai lunga cursa speciala: 407 km, Altai – Bayankhongor
Cea mai scurta cursa speciala: 10 km, Kazan – Ekaterinburg
Cel mai lung segment (in total): 986 km, Kazan – Ekaterinburg
Cel mai scurt segment (in total): 221 km, Kosh Agash – Olgiy
Cel mai bun timp a unei curse speciale: Kazan – Ekaterinburg, 7:12 min
Cel mai rau timp al unei curse speciale: Altai - Bayankhongor, 5:43.42 ore
Cel mai scurt interval intre primul loc si al 2-lea la curse specale: 5 secunde, Vladimir – Kazan, Armin Schwarz/Andi Schulz inaintea lui Denis Levyatov/Sergey Talantsev
Cel mai lung interval intre primul loc si al 2-lea: 21.02 minute pe traseul Altai Bayankhongor, Armin Schwarz/Andi Schulz inaintea lui Pau Soler/Laia Peinado
Cel mai inalt punct atins: 3,205 metri dupa nivelul marii in Mankhan – Darvi Leg
Cel mai calduroas segment: Mongol Els – Ulaanbaatar, 34 gr. Celsius
Cel mai racoros segment: Moscova – Vladimir, 17 gr. Celsius
Cel mai tanar sofer: Lars Kern (D), 20 ani
Cel mai varstnic sofer: Wolfgang Pasetti (I), 63 ani
Cel mai tanar co-sofer: Thomas Steuer (COL), 18 ani
Cel mai varstnic co-sofer: Hendrik Unger (D), 59 ani

PIATAAUTO.MD multumeste Porsche pentru ocazia oferita in monitorizarea Transsyberia Rally 2008.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!