Prima pagină  »  Ştiri  »  Hyundai i20, i20 blue si Santa Fe blue Hybrid isi fac
29 SEPTEMBRIE 2008, 14:16
1,848
0
Hyundai i20, i20 blue si Santa Fe blue Hybrid isi fac debutul la Salonul din Paris
De Ilie Toma
0
La Salonul Auto din Paris, Hyundai va prezenta sase modele noi, printre care si i20, i20 blue si Santa Fe blue Hybrid.

i20

Fiind dezvoltat si creat in Europa, pentru a intampina cerintele soferilor europeni si dispunand de garantia de cinci ani, i20 este pregatit pentru a se confrunta in sectorul automobilelor mini. Pentru inceput va fi disponibila doar varianta in 5 usi, urmand ca in ianuarie 2009 sa debuteze si versiunea in 3 usi.

Avand un ampatament de 2.525 mm, i20 ofera mai mult spatiu decat modelul pe care il va inlocui – Getz.

Interiorul este destul de practic. Banchetele din spate pot fi rabatate in proportie de 40:60, iar volumul portbagajului este de 295 litri. De asemenea, i20 ofera multe spatii de depozitare.

Noul Hyundai i20 va fi disponibil in sapte versiuni de motorizari, atat pe benzina, cat si diesel, fiind mai puternice, mai econome si mai ecologice.

i20 blue

Bazat pe noul i20, varianta i20 blue vine cu careva modificari, in special pentru mediul inconjurator.

Pe cand i20 si asa emite destul de putine gaze nocive si indica un consum de combustibil redus, i20 blue ofera in plus o reducere de 15% de CO2, pana la 99 g/km si un consum cu 15% mai scazut, indicand doar 3.75 litri/100 km.

i20 blue este dotat cu motorul diesel 1.4 CRDi, ce produce 90 CP si 220 Nm, ce este cuplat la o cutie de viteze manuala in 6 trepte. Iar performantele sunt la un nivel destul de inalt – 176 km/h viteza maxima si 13 secunde pana la primii 100 km/h.

De asemenea, au fost efectuate modificari si la unitatea electronica, fiind optimizata pentru reducerea gazelor nocive. Unul dintre sistemele ce fac diferenta dintre i20 si i20 blue, este ISG Start-Stop. Fiind dezvoltat de catre compania Bosch, acest sistem opreste functionarea motorului, atunci cand masina sta in trafic, pentru a reduce emisiile de CO2 si consumul de combustibil.

Hyundai Santa Fe blue Hybrid

Santa Fe blue Hybrid urmeaza acelasi design si performante ca si versiunea standart Santa Fe, insa motorul este complet diferit. Inginerii Hyundai au dezvoltat un sistem hibrid, unde este prezent motorul pe benzina de 2.4 litri si unul electric, de 41 CP, ambele fiind cuplate la o cutie de viteze automata in 6 trepte. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 au fost semnificativ reduse. Acest sistem hibrid va sta la baza tuturor automobilelor hibride, pe care compania Hyundai le va dezvolta pe parcurs.

Fiind dezvoltat la Namyang R&D Centre din Coreea, tehnologia hibrida folosita pe noul Santa Fe blue Hybrid reduce gazele nocive pana la 148 g/km si indica un consum de 6.21 litri/100 km (mixt). Viteza maxima este limitata la 170 km/h.

De asemenea, ca si pe modelul i20 blue, Santa Fe blue Hybrid dispune de sistemul ISG Start-Stop, ce opreste functionarea motorului in trafic.

Motorul electric produce 41 CP si 205 Nm. Toata puterea electrica este stocata intr-o baterie litium-polimer de 270V, ce are mai multe avantaje fata de bateriile litium-ion, deoarece au o densitate mai mare si costuri mai reduse a productiei. Totodata, bateriile litium-polimer sunt mai rezistente la turbulentele fizice si au un proces mai lung a procesului de incarcare-descarcare.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!