Prima pagină  »  Ştiri  »  Chisinaul pentru automobilisti - Episodul 1: Top10 Cele mai avariate strazi
3 NOIEMBRIE 2008, 16:25
1,309
0
Chisinaul pentru automobilisti - Episodul 1: Top10 Cele mai avariate strazi
De Ilie Toma
0
PiataAuto.md lanseaza astazi o serie de articole dedicate capitalei noastre, in care vrem sa aratam Chisinaul asa cum este el pentru automobilisti: cu strazi avaritiate si pline de gropi, sau dimpotriva, cu strazi exemplare, frumoase si placute pentru condus.

Cei care conduc zi de zi un automobil cu siguranta isi vor recunoaste problemele sau gandurile vizavi de modul in care este perceput orasul nostru de la volan. Incepem astazi cu cele mai avariate strazi – acele strazi pe care, atunci cand circulam, ne intrebam unde sunt directionati banii pentru reparatiile drumurilor, daca tot platim impozite, sau ne cerem scuze masinii, mustrandu-ne constiinta pentru conditiile in care o exploatam.

Locul 1 – Cea mai groaznica strada din Chisinau in calitatea carosabilului – i l-am oferit strazii Industriale. Aceasta a avut inca initial o constructie ca pentru KAMAZ-uri, esentialul era sa se obtina ceva dur sub roti, insa nimeni nu s-a ostenit sa o mai faca si neteda. Acum, dupa ani buni de exploatare si multe KAMAZ-uri trecute peste ea, str. Industriala are sectoare care cu greu mai pot fi numite practicabile. Poate doar daca treci pe acolo cu KAMAZ-ul. Altfel, cu o masina “normala”, risti sa ramai zgaraiat de-a binelea pe partea de jos sau, si mai rau, risti sa-ti indoi vreo janta in adancimea gropilor industriale.

Locul 2 – foarte aproape de primul – ii revine strazii Padurii. O strada scurta, situata de asemenea intr-o zona industriala a orasului, in sectorul Botanica si de reparatia careia autoritatile par sa fi uitat cu desavarsire de ani buni.

Locul 3 – il oferim strazii Igor Vieru, in sectorul dintre str. Vadul-lui-Voda si bd. Mircea cel Batran. Pe aceasta strada par sa fi mers masinile blindate ale armatei. Denivelari scurte se foarte multe la numar, incat ar trebui sa circuli cu 5 km/h ca sa nu dauneze automobilului...

Locul 4 – prin merite depline, il obtine str. Vadul-lui-Voda. E o strada cu o distanta suficient de mare, care, insa, are o multime de sectoare cu un grad mare de distrugere. Pacat, pentru ca ar putea economisi timp daca s-ar circula normal pe ea – facand legatura dintre multe artere importante.

Locul 5 – revine iarasi Botanicii, si anume unei strazi care ii poarta numele sectorului: str. Gradina Botanica. Tiruri multe, gropi si mai multe, denivelari abrupte si dese. Mai ales in directa dinspre str. Uzinelor catre bd. Dacia.

Locul 6 – str. Petricani. Desi portiunea de langa intersectia giratorie cu Mihai Viteazu merita laude, fiind recent renovata, placerea nu dureaza mult, numai pana la drumul catre Universitatea Agrara. Prin urmare, acest sector exemplar nu o poate salva de includerea in topul celor mai rusinoase strazi – ce e mai departe e o adevarata aventura – denivelari foarte mari, gropi dure si multe, drum ingust... paziti-va automobilele... Iar daca mai vorbim si de intersectia cu Calea Mosilor, aici intersectia giratorie iti distruge pur si simplu automobilul...

Locul 7 – ramane in apopierea geografica a pozitiei nr. 6, si anume str. Mihai Viteazu. Candva o strada cu un carosabil destul de bun, in ultimii ani aceasta s-a deteriorat considerabil, iar reparatiile se lasa asteptate... Portiunea de pod de aici nu face decat sa accentueze defectele carosabilului.

Locul 8 – str. Henri Coanda, impreuna cu str. Mitropolit Dosoftei, in apropierea intersectiei celor doua. Denumirea de Henri Coanda este mai putin cunoscuta, dar e vorba de strada pe care se circula de pe Mihai Viteazu catre Calea Iesilor, iar Mitropolit Dosoftei este directia inversa, catre Mihai Viteazu. Scuzele autoritatilor se exprima de obicei prin faptul ca acestei strazi au “ingropate” sub ele o multime de conducte, din care cauza sunt asfaltul este foarte des dat la o parte pentru sapaturi...

Locul 9 – str. Muncesti – da, e acea strada paralela cu calea ferata, undeva la periferia orasului, cu multe camioane trecand pe ea. Si aici reparatiile nu sunt evenimente prea dese, iar tirurile grele ii distrug carosabilul foarte repede.

Locul 10 – Calea Mosilor (Calea Basarabiei, cum i se mai spunea). Pe anumite portiuni, e foarte dificil sa mentii un curs ca sa nu dai din plin in gropi dureroase pentru masini. Sunt si portiuni mai bune, dar, per general, nu putem sa nu o includem in acest top.


Am fi inclus si bulevardul Renasterii in acest top, cu sectiunea de colt cu str. Albisoara. Aici, pana nu demult, fiecare trecere pe prima banda sau a doua insemna 150 de oscilatii de amortizator timp de jumatate de minut... Este laudabil insa faptul ca ea a fost recent reparata – e drept, nu in totalitate, insa acum e deja mai bine. Speram ca autoritatile noastre sa-si focalizeze mai eficient atentia catre conditionarea buna a strazilor municipiului.

Si ca sa nu credem cu totii ca situatia e rea, va vom spune ca exista si multe strazi “exemplare” in Chisinau. Iar urmatorul articol va fi dedicat anume strazilor exemplare! Fiti alaturi de noi si cititi-ne!
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!