Prima pagină  »  Ştiri  »  Primii 1000 km cu Mitsubishi Lancer
23 NOIEMBRIE 2008, 00:01
2,835
0
Primii 1000 km cu Mitsubishi Lancer
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
Se zice ca 1000 km ar fi, de obicei, suficienti sa reusesti sa cunosti un automobil indeaproape... Ei bine, sunt in mare parte de acord, pentru ca prima mie este un fel de “initiere” intre tine ca sofer si automobilul tau nou, care miroase inca a subsante de uzina, care abia apuca sa se usuce. Da, tuturor probabil ne place acest miros de “nou” si doar pentru aceasta senzatie merita sa aspiri la un automobil nou.

Si totusi, prima mie parcursa – cum a fost ea pentru mine, la volanul lui Lancer X? Rapida! Da, nu mi-au trebuit nici zece zile pentru a invarti odometrul bordului la prima mie, si majoritatea acestor kilometri au fost facuti in perimetrul Chisinaului si in apropierea lui. Si totusi, nu pot spune ca am reusit sa ma acomodez pe deplin cu ea. Parca nu vorbim aceeasi limba uneori, desi nici nu pot spune ca nu ne intelegem.

Ca tinuta de drum, pot aprecia doar comportamentul in oras, pentru ca, aflandu-ne in perioada de rodaj, am ezitat sa conducem cu o viteza mai mare de 90 km/h. Am preferat acceleratii line, chiar daca erau perioada cand timpul ne presa. Soferii adevarati stiu ca perioada de rodaj este foarte importanta pentru motorul masinii si comportamentul acestuia pe tot parcursul exploatarii ulterioare. Totusi, desi nu am atins viteze mari si acceratii coplesitoare, Lancer X a dat dovada de un comportament foarte precis in curbe, si o directa foarte usor controlabila.

Design-ul interiorului, mai ales pe timp de noapte, se face remarcat. Combinatia de culori alb-rosu de pe panourile de bord, dar si rosul consolei centrale ii dau un aer de strengar stilat, care te tenteaza sa nu fii cuminte… Da, Lancer-ul se cere fotografiat in lumina reflectoarelor noptii, a petrecerilor galagioase si vitezei. Ziua, pe de alta parte, bordul isi mai pierde din magia nocturna, si pare… ceva mai uzual, dar totusi cu forme indraznete.

Sa vorbim si despre lipsuri, asa cum au fost ele simtite de noi. Portbagajul. Asta e. E prea mic. In showroom, il privesti din picioare, suprafata lui iti da impresia ca este mare, insa, este suficient sa te apleci pentru a realiza ca de fapt este prea putin inalt, si in rezultat, dispune de un volum de incarcare de doar 344 litri (cu pozitia normala a scaunelor). Iar asta s-a simtit la prima escapada a noastra cu toata tehnica de fotografiat. Au incaput toate, insa nu prea a mai ramas loc de altceva. Daca stai sa analizezi profilul automobilului mai bine, iti dai seama ca designerii japonezi au preferat sa aloce mai mult spatiu interiorului, pentru ca pasagerii din spate sa se simta comod, iar in rezultat pentru portbagaj a ramas cam putin… Insa, daca ne uitam la clasa din care face parte Lancer X, volumul sau este totusi unul incadrat in limitele normalului, asa cum in Europa, Lancer X tinde la un public mai tanar, unde necesitatea bagajelor voluminoase e mai mica.

Consumul de combustibil, acel factor care ne intereseaza pe toti, este unul destul de bun. Cam 9,0 litri la 100 km in oras, in perioada de rodaj. Multi vor zice ca e minunat, pentru ca se stie ca in aceasta perioada un automobil consuma ceva mai mult, dupa care consumul scade. Eu as zice ca in cazul nostru se va intampla invers: acum circulam foarte agale, pentru a nu forta automobilul si beneficiem de un consum excelent, iar dupa ce perioada de rodaj va lua sfarsit s-ar putea sa avem un comportmanet mult mai sportiv, iar consumul ar putea sa indice si el valori “sportive”…

Da, marea bucurie pe care o simti de la un Lancer X in primii 1000 km este chiar imaginea lui, sau altfel spus design-ul! Cu siguranta cei de la Mitsubishi merita un 10 puternic pentru silueta plina de personalitate a modelului! De fiecare data cand inchid automobilul, il privesc lung in timp ce ma indepartez. “De ce il privesti atat de mult?”, ma intreaba cei de alaturi? “Pentru ca imi place la nebunie cum arata!”…

Aproape de limita de 1000 km, computerul de bord al masinii mi-a sugerat sa merg la service. Pentru ca asta e programul prestabilit – dupa prima mie se merge pentru o verificare generala, care mai e si gratuita. Am mers, si in mod firesc, toate au fost in ordine. Ok, draga Lancer X, de aici incolo calatoria noastra impreuna abia incepe!
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!