Prima pagină  »  Ştiri  »  Un nou motor diesel V6 dci va echipa modelele de top
20 NOIEMBRIE 2008, 02:07
1,496
0
Un nou motor diesel V6 dci va echipa modelele de top Renault, Nissan si Infiniti
De Ilie Toma
0
Alianta Renault-Nissan este un exemplu aproape unic in industria auto moderna, in care doua companii cu identitate proprie colaboreaza cu succes de aproape 10 ani in cadrul unei aliante comune, dezvoltand impreuna motoare, platforme tehnice comune, achizitii ale materialelor pentru fabricare. Acest fapt le-a permis celor doua companii sa-si optimizeze costurile de productiei, oferind in acelasi timp produse calitative, si competitive pe piata.

Aceasta colaborare a facut posibila si dezvoltarea unui nou motor diesel V6, un motor mai putin obisnuit pentru Renault pana acum, cel putin. Insa, sa nu uitam ca atat Renault, cat si Nissan, si-au largit in ultimul timp gama cu modele de tip crossover sau SUV-uri compacte, pentru care un motor puternic, dar in acelasi timp cu indici foarte buni de consum si emisii CO2 ar constitui un promotor important in atractivitatea lor pentru public.

Mai interesant este faptul ca Alianta Renault Nissan a anuntat ca noul motor va echipa, pe langa modelele Renault si Nissan, si cele ale marcii Infiniti, marca detinuta de asemenea de Nissan. Asta e lucru cu adevarat inedit, asa cum pana acum modelele Infiniti s-au axat pe motoare pe benzina. Insa, cererea publicului dicteaza legea in industria auto, iar atunci cand toti cer optimizare a consumului chiar si in segmentul premium, producatorii trebuie sa se conformeze, daca vor sa reziste pe piata.

Se mai anunta ca noul V6 este conceput pentru a putea fi instalat pe mai multe tipuri de automobile: SUV-uri, coupe-uri, sedan-uri, etc. Tocmai din acest considerent a fost aleasa amplasarea in forma de V a cilindrilor: motoarele V pot fi amplasate atat longitudinal, cum putem vedea deseori pe modelele Nissan si Infiniti, cat si transversal, cum este cazul lui Renault Laguna. Marea parte a muncii de concepere a fost petrecuta in centrul de inginerie din Rueil-Malmaison al Renault, situat in apropierea Parisului. La baza noului motor a stat propulsorul de 2.0 dCi al Renault, iar multe din componentele situate in partea superioara a blocului motor sunt comune. Acest fapt a favorizat reducerea timpului necesar pentru conceperea noului motor, precum si reducerea costurilor. Folosirea tehnologiilor verificate in timp contribuie si la garantarea calitatii, un atribut extrem de important pentru Renault, care isi doreste sa aduca Laguna in top 3 al celor mai bune automobile din clasa sa privind calitatea si service-ul oferit. Inginerii Nissan au fost si ei pe deplin implicati in dezvoltarea noului motor, impartasindu-si experienta lor si asigurandu-se de compatibilitatea acestuia cu modelele Nissan.

Care vor fi, totusi, modelele care vor beneficia de noul motor?

Renault a fost generos in informatiile oferite si ne-a si destainuit planurile sale vizavi de noul motor. Astfel, din gama Renault, noua unitate V6 dci va echipa initial modele precum Laguna Coupe, Laguna Sedan si Laguna Estate. Renault nu mentioneaza acest fapt, insa noi credem ca ulterior motorul va fi montat si pe recent lansatul Koleos.

In gama Nissan, noul motor va fi instalat pe noul Maxima in SUA si pe Pathfinder si Navara in Europa. Partea mai picanta vine din tabara Infiniti, unde noul motor va fi disponiibl pe modelele EX, FX, si M, insa doar pentru Europa. Acestor modele din cadrul aliantei li se vor alatura mai tarziu si altele.

Noul motor vine sa intampine preferintele in continua schimbare ale consumatorilor europeni. In Franta, spre exemplu, 75% din automobilele noi cumparate au motorizari diesel. In Japonia, in ultima perioada, cererea de motoare diesel depaseste si ea toate asteptarile. Mai recent, din cauza (sau datorita?) crizei economice, SUA si-a deschis larg portile pentru motoarele diesel, asa cum nici americanii nu-si mai prea doresc SUV-uri supradimensionate, cu consumuri de cateva zeci de litri la suta…

Dupa cum afirma Renault si Nissan, motoarele puternice pe benzina sunt in prezent solicitate de catre cei care cauta sportivitate si comportament pasional al automobilelor, insa, tot mai multi isi indreapta alegerea catre versiuni diesel, pe care le vor puternice, insa econome. Noul motor V6, spre deosebire de multe alte motoare diesel, poate avea in regim normal un numar de rotatii de pana la 5000 rpm, fapt care ii asigura o elasticitate si o dinamicitate de invidiat. Puterea maxima dezvoltata de acesta se ridica la 235 CP, indicata la 3750 rpm. Valoarea maxima a cuplului este si ea impresionanta: 450 Nm disponibil de la 1500 rpm. In noua motorizare, spre exemplu, Laguna Coupe poate atinge o viteza maxima de 242 km/h, iar prima suta de kilometri la ora este atinsa in doar 7,3 secunde!

Scurt istoric al marcilor Aliantei Renault Nissan

Nu puteam trece peste acest capitol de incheiere. Chiar ieri ascultam BBC Woldservice, un subiect fierbinte in industria auto: incercarea celor trei mari producatori americani de a obtine o injectie masiva de capital pentru a putea face fata crizei economice. E vorba de o suma de 25 miliarde de dolari. Si mai interesanta era disputa asupra acestei probleme: cum de s-au pomenit cei trei mari producatori americani – General Motors, Ford si Chrysler – producand modele pe care nu le mai vrea nimeni? Cresterea absurda a preturilor la combustibil din aceasta vara, criza creditelor derivata intr-o criza mondiala profunda - toate au generat o schimbare majora a cererii de automobile pe piata. Chiar si americanii, obisnuiti cu modele mari si puternice, mare consumatoare de zeci de galoane de benzina, nu si le-au mai permis sa le intretina, si, in mod logic, au optat pentru modele mai rationale. Ei bine, intrebarea principala care rasuna in SUA in acest moment este “merita acesti producatori sa fie salvati prin aceasta injectie de capital? Oare de ce sa li se acorde acesti bani, dar nu au putut sa prevada modificarea cererii pe piata, in asa fel incat sa-si ajusteze productia conform cererii, asa cum o spune legea pietii libere?” Daca alti producatori europeni sau japonezi au putut-o face, incat sa ramana competitivi, de ce trebuie salvati cei care nu au facut-o?

Desi cred ca injectia de capital in producatorii americani va fi realizata pana la urma, acestia fiind prea importanti pentru industria Americii, pentru a fi lasati singuri in fata crizei, ne vom intoarce la alianta Renault Nissan, care, prin lansarea acestui nou motor, denota inteligenta, gandire strategica, coerenta si bine coordonata in timp.

Cine este astazi Renault? Grupul Renault cuprinde marcile Renault, Dacia si Samsung (pentru piata sud-americana). Prezent in 128 de tari ale lumii, grupul Renault a inregistrat in anul 2007 venituri de peste 40 miliarde de euro. La nivel mondial, in cadrul grupului Renault activeaza 129 000 de oameni.

Nissan Motor Company este de asemenea prezent pe toate pietile importante ale lumii, cu o multime de categorii de vehicule, de la sedan-uri, hatchback-uri sau SUV-uri, pana la camionete si vehicule comerciale. Grupul Nissan are astazi 224 000 de angajati in intreaga lume.

Parte a grupului Nissan, marca Infiniti a fost introdusa pentru prima data in 1989 pe piata Statelor Unite ale Americii, iar numele acesteia a fost ales pentru a exprima faptul ca un client Infinti obtine intotdeuna un infinit mai mare de performanta, design si confort. Extinderea in afara SUA a marcii Infiniti a avut loc in 1990, in Canada, in Orientul Mijlociu in 1996, Taiwan in 1997, Koreea in 2005 si Rusia in 2006. Extinderea a continuat in 2007 prin inaugurarea reprezentantelor in Ucraina si pe una din pietele cu cel mai mare indice de crestere al marcilor de lux: China. In 2008 Infiniti si-a facut simtita prezenta in mod intens si pe continentul european.

Creata in 1999, Alianta Renault Nissan a vandut in 2007 un total de 6,160,046 de automobile in intreaga lume. Alianta isi propune sa ajunga in viitorul apropiat in top 3 al marilor producatori mondiali in materie de calitate, tehnologie si profitabilitate.

Ilie Toma,
PiataAuto.md.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!