Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz Concept BlueZero - sau trei argumente pentru practicismul cotidian al
19 DECEMBRIE 2008, 11:07
1,736
0
Mercedes-Benz Concept BlueZero - sau trei argumente pentru practicismul cotidian al unui vehicul cu zero emisii
De Ion Efros
0
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
Trei - sunt modelele pe care vi le prezentam in continuare, doua - sunt clasele, arhitectura carora a fost transferata noilor versiuni, una - este marca vizata - Mercedes-Benz, iar conceptul absolut fascinant creat de inginerii de acolo poarta enumirea de Concept BlueZero.

Vorbim de modele cu trei configuratii diferite de condus, care pot satisface orice pretentie a clientelei in termeni de mobilitate durabila:
BlueZERO E-CELL, alimentat de o baterie electrica, si care dispune de o autonomie de peste 200 de km
BlueZERO F-CELL, cu un nivel al autonomiei de 400 km, utilizind energia electrica a celulelor de combustibil
BlueZERO E-CELL PLUS, de asemenea folosind o injectie de electricitate suficienta pentru un traseu de 100 de km si aditional alimentat de un motor cu adrere interna, rolula caruia consta, insa, in a genera energia necesara pentru un traseu de pana la 600 de km, si nu de a se implica direct in propulsia vehiculului.

Toate trei versiuni impart aceleasi componente tehnice de baza, un design si dimensiuni identice. Masurand doar 4.22 m in lungime, BlueZero combina dimensiunile exterioare compacte cu un interior generos proportionat deopotriva pentru cinci pasageri si 500 de litri in volumul portbagajului.

In comparatie cu masinile electrice construite pe platforme conventionale, BlueZERO ofera urmatoarele avantaje concludente:

▪ Spatiu interior pastrat in totalitate. Deoarece acumulatoarele/generatoarele sunt integrate in puntea spatioasa de tip sandwich, nu este necsar nici un compromis pe contul spatiului pasagerilor, disponibilitatii volumului bagajelor sau variabilitatii.
▪ Tehnologia montarii blocului propulsor in podea asigura un centru de greutate coborat, fapt care ofera comoditate sporita si usurinta sofajului
▪ Tot conceptul sandwich se face “vinovat” si de inmagazinarea unui grad de securitate inalt, ca urmare a aceleiasi pozitionari inteligente a motorului.

Aceasta distributie denota si un rezultat pe masura, BlueZERO facand diferenta dintre masinile electrice cu platforma conventionala care adapostesc pe un spatiu mult mai extins, in zona din fata a scaunelor spate, bateria propriu-zisa.

Tractiunea este gandita pentru rotile din fata – ceva tipic pentru angrenajele din aceasta clasa, iar sistemul modular cuprinde cateva componente flexibil intersanjabile. Acestea includ maiestria tehnologica de invidiat a bateriilor din litiu cu lichid racit, cu o capacitate de depozitare a energiei de peste 35kWh si un motor electric cu un rezultat maxim de 100 de kW (rezultat permanent de 70 kW), care dezvolta un cuplu maxim de 320 Nm. Toate trei versiuni ale constructorului german ating viteza de 100km/h in mai putin de 11 secunde si o viteza maxima de 150 km/h, in interesul unui consum optimal de energie.

Expozeul acestei masinii, nu cedeaza performantelor tehnice, fiind elegant, functional si sugerand vigurozitate, ceea ce se vede chiar de la partea frontala masinii, unde troneaza emblema inconfundabila a Mercedes-ului si iese in evidenta grila radiatorului. Aerodinamicitatea excelenta al BlueZERO se datoreaza in parte scutului din fata inchis, a carui design indica faptul ca accesurile fluxurilor de aer pentru racire nu necesita improvizatii ingineresti speciale. Coborand spre roti vom observa ca acestea la fel lucreaza in folosul aerodinamicitatii - la cei 20 de toli pe care le au, in timp ce frictiunea redusa a pneurilor reduce rezistenta rulajului.

Caracterul izbitor al distributiei liniilor pe flancuri acentuiaza structura sa bionica inspirata de natura, special modificata pentru acest model, care impreuna cu partile laterale extrem de dinamice transfera acestui corp pe patru roti o putere deloc neglijabila.

Felinarele in forma de “L” pun in valenta lentilele transparente ce emana o cortina rosie de luminozitate, care ingustandu-se spre extremitati creeaza un efect iluminator difuz. Acest efect este repetat, in alb de aceasta data, la stopurile farurilor. Aceleasi faruri, confectionate din plexiglas produc in timpul zilei efecte iluminatoare in forma de “C”, gratie tehnologiei LED.

"A fost foarte important pentru noi sa ne asiguram ca dezideratul Mercedes-Benz "fascinatie si responsabilitate" a fost reflectat in mod clar pe design-ul conceptului BlueZERO", a afirmat Gorden Wagener, sef de design Mercedes-Benz. "Aceasta este o exprimare clara a faptului ca placerea de a conduce si constiinta ecologica vor continua sa mearga impreuna pe vehiculele noastre in viitor. Vrem ca oamenii sa inteleaga chiar din prima privire ca BlueZERO nu reprezinta in nici un caz o mai mica optiune. "

O aspiratie pe deplin accentuata, consideram noi, prin introducerea de finalizari ale culorilor in trei noi mostre ALU-BEAM, fiecare din ele lasandu-si propriile amprente. Astfel, daca BlueZERO E-CELL este pictat intr-un ALU-Beam galben, proaspat, atunci BlueZERO F-CELL ALU-Beam atrage printr-un verde revigorator. O culoare precum datatorul de incredere Orange ALU-Beam i-a fost dedicata BlueZERO E-CELL PLUS.

Modelele au fost prezentate in cadrul Salonului International Auto de la Detroit si vor intra in productie din 2009. Sa avem oare parte de astfel de modele indraznete si fascinante pe strazi?
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!