Prima pagină  »  Ştiri  »  Prima calatorie in afara tarii cu Mitsubishi Lancer X: 1100 kilometri
2 DECEMBRIE 2008, 00:01
2,224
0
Prima calatorie in afara tarii cu Mitsubishi Lancer X: 1100 kilometri pana in Kiev si inapoi
De Ilie Toma
0
Se zice ca pentru a cunoaste cu adevarat un automobil, e nevoie sa faci un drum lung cu el. Undeva departe, unde pot fi puse in evidenta calitatile adevarate ale modelului, pe care in oras nu ai avea cum sa le incerci. Cu cateva zile in urma va spuneam ca am montat anvelope de iarna pe automobilul nostru, iar acum a aparut si ocazia perfecta de a face o calatorie de trei zile in afara tarii: 1100 kilometri pana in Kiev si inapoi, asta ne este itinerarul.

Ziua 1. Pregatirile si startul.

E zi de miercuri, si e trecut de amiaza. Am stabilit ca seara vom porni spre Kiev, pentru ca in urmatoarea zi dimineata sa fim deja acolo. Roti de iarna aveam, o verificare generala a nivelului de lichide in toate sistemele automobilului de asemenea am facut, de verificare tehnica nu era nevoie, intrucat automobilul nostru abia de a implinit o mie si jumatate de kilometri la bord si cu doar 500 km in urma a fost testat de specialistii centrului de service Mitsubishi. Prin urmare, ne ramasese doar sa facem plinul si sa ne pregatim polita de Carte Verde.

Ei bine, atat combustibilul, cat si asigurarea Cartea Verde, am achizitionat-o de la partenerii nostri: Rompetrol Moldova, si respectiv Compania de Asigurari “IPB Delta Asigurari”. Si am tinut neaparat sa trecem si pe la spalatorie, pentru a reda prospetime masinii noastre.

Aveam sa fim trei la bord, ceea ce inseamna o ocazie perfecta de a testa Lancer X in conditii de calatorii lungi atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate. De fapt, in cazul unei calatorii lungi, ai ocazia sa simti cu adevarat foarte multe aspecte ale unei masini: de la confortul oferit in scaune, vizibilitate si predispunere la oboseala, pana la manevrabilitate, consum, viteza, sau chiar si sistemele de climatizare si entertainment ale masinii. E un test foarte riguros pentru noul automobil al redactiei noastre, si nu ii vom ierta nimic, mai ales ca am facut de multe ori drumul intre Chisinau si Kiev cu automobilul nostru precedent. Care a fost automobilul precedent? Au fost doua Rovere din seria 600, intai un 620 Si (motor 2.0 litri si 131 CP), apoi un 600 (motor 2.3 litri, 158 CP), ultimul fiind in dotarea GSi Lux – adica maximum pentru anul in care s-a produs. Ei bine, modelul respectiv de Rover apartine clasei D, dupa catalogarea europeana, in timp ce Lancer se incadreaza totusi in clasa C, adica promite ceva mai putin. Si totusi, cele doua modele sunt despartite de 9 ani diferenta in productie, si ceva mai mult de 15 ani in conceptualizare…

E ora 21:00. Am iesit de la spalatorie si ne indreptam catre statia peco. Peste 20 minute am iesit si de acolo si eram gata sa pornim la drum. Ruta, din pacate, avea sa treaca prin Transnistria. Zic din pacate, pentru ca de fiecare data cand conduc in aceasta regiune, am senzatia ca as vrea sa o trec cat mai repede...

Vami si drumuri rele

Circulam pe drumul spre Dubasari, il cunoasteti cu totii, probabil. Nu ridicam mai mult de 80 la ora, intrucat avem timp berechet si, pe un drum de o calitate departe de cea excelenta nu se prea merita sa ne grabim. Am apucat chiar sa folosim si sistemul de cruise-control din dotarea lui Lancer X, care, la drum deschis, isi face simtita utilitatea.

In interior, avem o atmosfera placuta. Am avut grija sa ne pregatim vreo 10 CD-uri cu muzica de tot felul, pentru eventualitatea mai multor preferinte acustice. Cum spuneam, la un drum lung toate sistemele de entertainment ale masinii isi arata adevarata valoare, iar cei de la Mitsubishi au avut grija ca Lancer X sa fie dotat cu unul din cele mai bune sisteme audio din clasa sa. Abia inainte de startul calatoriei apucasem sa citesc manualul cu instructiuni de folosire ale masinii, de unde am si aflat de o multime de posibilitati ale sistemului Rockford – de la setarea regimurilor potrivite de sunet, pana la o multime de optiuni automatizate.

Exista un sfat venit de la soferii cu multa experienta, care spune sa incalziti bine motorul inainte a porni intr-un drum lung. Iar bine inseamna in acest caz ca temperatura sa ajunga la nivelul de functionare continua a motorului (de obicei, mijlocul indicatorului), dupa care, ii mai dati posibilitatea motorului sa lucreze 5-10 minute inainte de a porni. Acest fapt va ajuta mai departe la o ardere mai eficienta a combustibilului si la o functionare nefortata a motorului pe tot parcursul calatoriei. Ei bine, noi am respectat acest sfat, iar acum in interior avem o atmosfera linistita, calda si un condus lin. Consumul indicat de computerul de bord al masinii se cifra undeva la 7.8 litri la 100 km. In caracteristicile tehnice ale modelului este indicat un consum de 6.6 litri in regim extra-urban, insa nu ne asteptam sa il obtinem, pentru ca nu vom circula doar cu 90 la ora, iar automobilul mai are inca de efectuat o parte din rodaj.

Nici nu am apucat bine sa savuram placerea interiorului, a muzicii bune, si a drumului liber, ca se si apropia prima vama. Prin Transnistria, drumurile rele se fac tot mai simtite, si, din respect pentru automobilul nostru, am redus viteza medie undeva la 50-60 km/h.

Peste o ora, paraseam vama ucraineana. Zic o ora, pentru ca vamesii de acolo au avut curiozitatea de a ne studia portbagajul cu atentie. Insa, in scurt timp s-au convins ca acesta e prea mic pentru a transporta lucruri prea mari in el si ne-au lasat sa ne continuam drumul in liniste.

Este trecut de ora 23:00 si avem in fata cel mai neplacut segment de drum: cel care leaga vama ucraineasca de intersectia traseului E95, care duce spre Kiev. Aceasta portiune de drum este deja renumita prin calitatea deosebit de proasta a carosabilului. Si unde te mai gandesti ca sunt cam 100 de kilometri de astfel de drum! E o provocare si pentru cel de la volan, care, daca doreste sa-si pastreze automobilul neavariat, trebuie sa-si demonstreze maiestria de a observa si ocoli denivelarile si gropile din timp… Si, deoarece e noapte tarzie si bezna imprejur, aici s-a facut simtita iluminarea buna a lui Lancer X.

Intr-adevar, farurile principale, insotite de cele anti-ceata, ne-au luminat cu succes calea, in asa fel incat am putut prevedea defectele majore ale drumului din timp. Totusi, au fost si portiuni in care am circulat si cu 30 km/h… E o provocare nemeritata pentru suspensia lui Lancer X: aceasta se comporta destul de curajos in astfel de conditii, dar e totusi vorba de un sedan de oras, si nu un automobil de teren, iar astfel de trasee nu trebuie sa fie o norma.

Intre timp, ceasul de pe bord indica trecut de ora 00:00…

Ziua 2. Drumul si Kiev-ul.

Ne-a luat mai mult de doua ore si jumatate sa trecem de acest segment blestemat de drum. Se pare ca ucrainenii nu prea au nevoie de cai de comunicatii bune cu tara noastra, intrucat nu prea au avut grija in ultimii ani sa repare acest traseu. Sunt doar cateva portiuni in care se mai poate vedea ceva asfalt mai “proaspat”, in rest – pare sa fie mostenire inca de la sovietici.

Pe un astfel de drum, grija permanenta de a nu nimeri in vreo groapa fatala si oscilatiile permanente ale masinii nu prea iti permit sa simti confortul acesteia. In mod clar, lui Lancer X nu-i plac astfel de drumuri, insa nu stiu cui i-ar place – poate doar automobilelor de teren veritabile.

Intr-un final, intram pe cel mai plictisitor traseu din apropierea Moldovei – traseul E95, catre Kiev. Sunt 320 kilometri de traseu in linie dreapta, cu mici exceptii. Se apropie de ora 02:00 si urmeaza sa conducem mult in linie dreapta. In astfel de conditii, ai nevoie neaparata de remedii impotriva somnului, care ar putea fi fatal. Cafea, muzica dinamica, orice stii ca iti poate mentine atentia si concentrarea, poate fi folosit.

In sfarsit, avem ocazia sa simtim Lancer X pe un traseu de o calitate comparabila cu cea europeana. Avem 100 km la ora, si automobilul aproape ca nu oscileaza. Carosabilul bun, suspensia bine setata a masinii, ne permit acum sa ne simtim cu adevarat confortabil. 110 km/h, 130 km/h, 140 km/h… La 140 km/h, Lancer nu mai poate fi condus linistit. Masina se tine bine pe drum, insa dispare acea senzatie de condus relaxat, pe care o au sedanele de clasa mai mare. La aceasta viteza, Lancer trebuie condus cu adrenalina, cu multa valvataie si sunet de motor turat… Insa, cand ai de condus inca 320 de kilometri in fata, in linie dreapta, ti se cam termina si adrenalina… Prin urmare, am decis sa mai reducem din viteza medie, si am setat sistemul de cruise-control la 120 km/h.

In treapta a 5-a, la 120 km/h, Mitsubishi Lancer X are cam 3500 rpm ale motorului, ceea ce este destul de bine pentru clasa sa. Franele sunt de asemenea eficiente, chiar si la viteze mari si opriri mai propnuntate. Zgomotul motorului ar fi putut fi mai mic – cele 3500 rpm se fac totusi simtite si in interior, fapt care, daca dureaza mai multe ore la rand, deranjeaza un pic.

Va spuneam in relatarea anterioara ca noile anvelope de iarna instalate de noi s-au remarcat indata printr-un zgomot mai redus la rulare. Este adevarat, acest lucru s-a facut simtit si la traseu lung, Lancer X dotat cu anvelope de iarna Continental Contact Viking 5 ofera un confort acustic decent in interior, chiar si la 120 km/h, desi, poate mi-as fi dorit si mai mult. Cu anvelopele de uzina, de marca Dunloop, acesta este sesizabil mai galagios. Dar, as pune-o pe seama anvelopelor, si nu a modelului, pentru am mai avut ocazia sa conduc automobile cu anvelope Dunlop, si de fiecare data am sesizat problema zgomotului la rulare.

Marcajele din centrul traseului ne indica trecerea kilometrilor, unul dupa altul. Consumul este cel care ne bucura – indicand o valoare medie de 7.8 litri la 100 km, chiar daca circulam cu o viteza mai mare decat media luata in calcul atunci cand se determina consumul extra-urban oficial. Chiar si dupa mai multe ore de condus, ceasurile de bord pot fi citite fara ca ochii sa oboseasca, iar bordul per ansamblu ramane placut si usor de utilizat.

Nu acelasi lucru pot spune despre pozitia in scaun, ca si sofer. Lipsa unui reglaj in regiunea lombara si-a spus cuvantul, si se si simt primele dureri de spate. Incerc sa-mi mai schimb pozitia scaunului si pozitia de condus, fapt care da roade pentru perioade scurte de timp. Nici profilarea usii soferului nu este reusita pentru a putea avea un suport pentru mana stanga la drum lung. O poti pozitiona fie prea sus, fie prea jos, in ambele cazuri rezultatul fiind incomod peste vreo 30 minute. Aici insa, depinde foarte mult si de statura celui de la volan, aceasta remarca poate fi valabila doar in cazul meu. Pasagerul din spate… a adormit pur si simplu, ceea ce inseamna, cred, ca ii este destul de confortabil…

Ne-am oprit o singura data, sa realimentam automobilul nostru, pe la 5 dimineata, cand eram destul de aproape de Kiev. Consumul, dupa mai mult de 400 kilometri parcursi din Chisinau si pana la acel punct, indica 7.9 litri la 100 km (vezi in galeria foto). Viteza medie, cu tot cu stationarile de la vami, indica 72 km/h.

Spre dimineata, am ajuns in Kiev. Era o zi de joi, deci o zi lucratoare, in care Kievul avea sa fie aglomerat. Insa, la 5 dimineata, am reusit sa circulam in liniste deplina. Trebuia sa ne indreptam in apropierea unui edificiu-simbol pentru capitala Ucrainei – asa-numita “Rodina-Mati”. Unii sunt incantati de semnificatia ei, altii zambesc catre nostalgicii istoriei, cert este insa faptul ca aceasta doamna cu o sabie intr-o mana si un scut in cealalta slujeste ca un element excelent de ghidare pentru cei care cunosc putin Kievul. Iar noi o aveam anume pe ea in calitate de reper si punct de destinatie, deci, nu ne-a fost foarte greu sa ajungem…

Pe la 7 dimineata, Kievul devine aglomerat, foarte aglomerat chiar. De la 7 la 10 am statioant, ocupandu-ne de sarcinile de serviciu pentru care am si calatorit pana in capitala tarii vecine. Dupa ora 10, eram liberi, pana a doua zi. Pe la 14:00 trebuia sa fim la hotel – unul de 4 stele ucrainesti, care pot fi puse cu usurinta la indoiala. Deci, aveam aproape 4 ore la dispozitie pentru a cunoaste Kiev-ul mai bine si pentru a face poze cat mai multe in capitala ucraineana.

Regula de aur in orasele mari: nu astepta sa poti vira la stanga!

E aglomeratie mare in oras. Mult mai mare decat o cunoaste, in mod normal, Chisinaul. Fluxuri mari de masini, circula pe strazi cu multe benzi, fiecare cu destinatia sa si punctul predeterminat de contopire cu alta strada. Cred ca sunt cam a 9-a oara in Kiev, prin urmare am reusit sa invat din experienta calatoriilor anterioare, in asa fel incat acum sa evit gafele.

Exista o regula de aur pentru circularea in marile orase: deorecere traficul e atat de aglomerat, majoritatea intersectiilor interzic virarea la stanga. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa mergi kilometri intregi inainte pentru a cauta locul unde acest lucru este permis (am patit-o si eu in primele calatorii). Este mult mai indicat sa cauti sa-ti rezolvi intentiile de directie prin virari repetate la dreapta, sau prin virari dreapta catre trecere denivelate de la o parte la alta a strazii. In cazul Kievului, functioneaza amandoua, si daca reusesti sa inveti aceste mici trucuri, incepi sa te descurci foarte bine in traficul de oras.

Lancer X si-a aratat acum si calitatile de indurare a ambuteiajelor mari. Porneste lin, consumul ramane moderat, confortul este si el bun. Iar directia foarte exacta a masinii, iti permite sa manevrezi eficient chiar si in aglomeratiile marilor metropole.

Am vizitat cateva din locurile turistice ale Kievului, pentru cateva episoade de sesiuni foto. Putem spune ca exista foarte multe Mitsubishi Lancer, care circula pe strazile Ucrainei. Pana si unele echipaje de politie au in dotare Lancer X. Pe unul din ele am reusit sa il prindem si intr-o poza.

Peste cateva ore de calatorii urbane, ne-am indreptat in directia hotelului. Am stationat in parcarea hotelului, in aceeasi parcare mai puteai gasi inca cel putin 5 automobile Lancer X. Calatoria noastra urma sa continue abia in dimineata zilei urmatoare. Pana atunci, ne-am “delectat” cu ospitalitatea unui hotel kievean, care, dupa cum aveam sa cunoastem, avea mari probleme la asigurarea unei deserviri de nivel…

Ziua 3. Kiev-ul dimineata si drumul de intoarcere.

Desi dupa un drum lung din Chisinau si pana in Kiev, nu prea am putut dormi in hotelul kievean. Era putin prea plictisitor, mai ales ca aparatul de TV din camera avea aproape numai posturi in ucraineana, limba pe care eu, din pacate, nu o inteleg. Noroc de CNN, ca am vazut toate stirile internationale de multe multe ori la rand… Privelistea oferita de camera hotelului asupra Kievului, insa, era una remarcabila. Am facut poze de la balconul camerelor noastre, unde putea fi vazut unul din podurile de trecere peste renumitul Nipru.

Pe la 7:30 dimineata, am avut parte de un pseudo mic dejun, care nu aducea nici pe departe a 4 stele, dupa care am pornit catre unicul punct de destinatie din Kiev pentru acea zi, situat de asemenea in apropierea monumentului doamnei cu scutul si sabia.

Am gasit Lancer-ul nostru in parcare, asteptandu-ne nerabdator de drumul de intoarcere. Am incalzit motorul bine, dupa care am pornit. Marea provocare era insa traficul ultra-aglomerat al unei dimineti kievene. Sunt foarte multe masini, care vor sa ajunga la timp, si nu pot spune ca se circula incet, dar e o senzatie mare de aglomerare. Peste podul de pe Nipru, spre exemplu, se trece cu 60-80 km/h, insa cred ca daca ar opri unul din automobile brusc, vreo 20 din urma lui s-ar lovi fara mila. E un fel de circulatie in val – atat timp cat poti sa faci parte componenta omogena a valului, circuli si tu, si circula si altii. In momentul in care unul din elementele componente ale valului ia un alt ritm, traficul devine de necontrolat…

Lancer-ul este… perfect pentru astfel de situatii. Se descurca de minune intr-un trafic atat de aglomerat, iar cei 150 de CP ai motorului ii asigura un demaraj prompt in orice situatie. Sa nu uitam ca Lancer X, in motorizarea de 2.0 litri, de care dispunem si noi, are o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 9.5 secunde!

Odata cu accelerarile pronuntate, se face insa simtita o caracteristica ciudata a sistemului de directie. Asistarea acestuia se vrea variabila, adica automobilul decide, de obicei in functie de viteza, forta cu care contribuie in asistare directiei. In cazul sistemelor de directie cu asistare variabila, de obicei, la viteze mari, volanul devine mai rigid, pentru a pastra o manevrabilitate mai buna pe autostrazi. In cazul lui Lancer X, insa, lucrurile se intampla un pic altfel, si iti aduc confuzie. Sa explic mai in detaliu care sunt senzatiile: ne aflam stationati, cu viteza de 0 km/h. Am cuplat treapta 1 de viteza si presam puternic pedala acceleratiei. Turometrul indica 1500 rpm, 2000 rpm, 2500 rpm, 3500 rpm, 4200 rpm, dupa care schimbam dreapta a doua, a treia si situatia se repeta, pana cand atingem 90-100 km/h. Ei bine, pe masura ce rotatiile motorului cresc in fiecare treapta de viteza, forta cu care este asistata directia variaza! Cu alte cuvinte, in treapta a 1-a, la 2000 rpm volanul este usor, la 4000 rpm devine rigid, desi avem de-abia vreo 35-40 km/h. Iar cand schimbi in treapta a doua, si motorul are putin sub 3000 rpm, directia… redevine moale si usoara, dupa care devine din nou tare. Cu alte cuvinte, trebuie sa tii bine in mana volanul, pentru ca, pe masura ce accelerezi, volanul are un comportament variabil, de la moale la rigid, in mod repetat. Probabil, cei de la Mitsubishi au considerat mai oportun sa seteze variabilitatea asistarii directiei in functie de rotatiie motorului, si nu in functie de viteza. Poate o fi cineva caruia i-o fi placand un astfel de comportament al volanului, mie insa nu prea, pentru ca situatia este putin impredictibila, iar asta nu e prea bine. Poate ca, dupa vreo 10-20 mii kilometri parcursi la volanului lui Lancer X, voi descoperi vreun secret care ma va face sa vad acest aspect prin prisma pozitivului…

Ei bine, eram aproape de traseul de iesire din Kiev, si am trecut din nou pe la o statie peco, pentru a face plinul. Legendele despre calitatea indoielnica a benzina vandute in statiile ucrainesti inca circula, si am ales cea mai curata si mai mare statie vazuta, rugand baiatul de la pompa sa ne puna in rezervor doar benzina calitativa. Se pare ca am facut o alegere buna, pentru ca lucrurile au mers fara incidente mai departe.

Era putin peste ora 11:30, cand am pornit spre Chisinau. Am iesit foarte greu din Kiev, din cauza traficului mult prea aglomerat. Ne-a luat cam o ora si jumate sa parcurgem vreo 14 kilometri, iar consumul pe care l-am resetat dupa alimentarea recenta indica cifra ingrijoratoare de 14.0 litri la 100 km… Recunoastem insa ca circulam foarte anevoios, si consumul fusese resetat exact inainte de a intra in ambuteiaj.

Pe la orele 13:00, am evadat din aglomeratia capitalei ucrainene. In fata noastra de deschideau aceeasi 320 km de magistrala in linie dreapta, doar ca de aceasta data era timp de zi, si condusul era ceva mai relaxat.

Dupa vreo 200 km de condus pe autostrada, atunci cand toti mediteaza si asculta muzica din interior, incercam sa-mi formulez niste concluzii vizavi de felul in care face fata Lancer X unor calatorii la distante mari. Am spus ca vom fi foarte obiectivi, si nu vom ezita sa aducem nici laude, dar nici critici, pe masura ce le vom observa.

Voi mentiona in primul rand confortul in scaune. Este bun, dar nu excelent – dupa 5-6 ore ai nevoie de o pauza, sau vrei cel putin sa faci niste gimnastica. Aici nu pot sa nu aduc comparatia cu automobilul nostru precedent, Roverul, care, in calatoriile spre Kiev, sau chiar spre Bulgaria (650 km intr-o singura zi) nu m-a facut sa ma simt nici pentru o singura clipa obosit. O simpla privire a scaunelor celor doua ne va face sa intelegem de ce exista aceasta diferenta: la Rover exista un scaun mare, adanc profilat, cu reglari in 8 pozitii, inclusiv lombara, in timp ce la Lancer X scaunul e unul mult mai subtire si mai slab profilat, iar reglajul lombar lipseste. Ne mai salveaza cotiera, extrem de importanta pentru astfel de calatorii lungi, pe care iti mai poti sprijini o mana si care contribuie totusi la un confort decent. Totusi, pasagerul din spate s-a declarat multumit de confortul de care a beneficiat, fapt care inseamna destul de mult pentru un automobil din clasa C.

Apoi, mai este si ampatamentul mai scurt al masinii, incaltata in jante de 16 toli. E o lege a fizicii, care spune ca, cu cat mai scurta e distanta dintre roti, cu atat mai mari vor fi oscilatiile automobilului in denivelari. Cu asta nu ai ce face, ai putea doar sa incerci sa aspiri la o masina de clasa mai mare, care va avea, respectiv, un ampatament mai mare.

Sistemul de climatizare al masinii merita laude. Aici totul functioneaza bine, fara cea mai mica posibilitate de a-l critica. Confortul termic, este, asadar la un nivel excelent. Sistemul audio, dupa cum spuneam si la inceput, este unul din punctele forte ale lui Lancer X. Sunet bun, pe care il asculti cu placere ore in sir la drum lung. Ceasurile de bord pe timp de noapte sunt foarte usor de citit, reusind sa creeze o atmosfera placuta in interior.

Cu trei persoane la bord si ceva bagaje, suspensia lui Lancer X asigura o rulare placuta in regim de autostrada. Nu, nu este prea rigida, reusind sa amortizeze cu succes denivelarile de carosabil. Pot remarca si vizorul bun oferit de oglinzile laterale – acestea sunt mari si informative, iar in regim de croaziera simti usurinta folosirii lor. Pacat insa ca dispun doar de reglaj electric, dar nu si de incalzire – e iarna deja si s-ar putea sa intalnim cazuri cand ar fi nevoie de ea.

Anvelopele de iarna Continental Contact Viking 5, cu care este echipat autombilul nostru, si-au aratat un comportament excelent pe autostrada, pe asfalt uscat. Am avut ocazia sa incercam cateva franari pronuntate, putem spune ca si pe asflat uscat manifesta caracteristici bune (de obicei rotile de iarna pot avea un drum mai lung de franare pe asfalt curat). Apropo, de roti, am uitat sa mentionam ca acestea sunt fara crampoane. Exista in tara noastra o predilectie mare pentru anvelopele de iarna cu crampoane, insa putini pot explica logic folosirea acestora. Avem doar cateva ninsori pe parcursul unei ierni, iar anvelopele cu crampoape au avantaje fata de cele fara crampoane doar pe gheata curata. In rest – zapada, asfalt (mai ales asfalt), zgomot - acestea sunt cu mult sub nivelul celor fara crampoane. Pe asfalt curat, ele pot deveni chiar periculoase pentru cei neavizati, asa cum distanta de franare creste considerabil.

Apropierea de Chisinau

In fine, spre seara ne apropiam de Chisinau. Odometrul bordului nostru indica acum peste 2700 km, dintre care intreaga calatorie pana in Kiev si inapoi ne-a aratat cal 1100 km. Cred ca perioada de rodaj poate fi oficial incheiata, iar aceasta calatorie ne-a dat sansa efectuarii unei parti a rodajului in calatorie de distanta mare, asa cum recomanda unii producatori. Pentru ca motorul reuseste sa se incalzeaza bine, si sa functioneze un timp indelungat intr-un diapazon mediu de rotatii, fapt care contribuie la un rodaj “benefic”.

Tocmai am petrecut 1100 kilometri la volanul lui Lancer X si pot spune ca acesta s-a aratat destul de bine in calatoriile lungi, oferindu-ne un confort decent si caracteristici dinamice de nivel. Totusi, cand vine momentul sa treci de la un automobil la mana a doua de clasa mai mare la unul nou, dar de clasa mai mica, s-ar putea sa vi se faca dor de “prima dragoste”… Confortul unui Mercedes-Benz Clasa E, chiar daca vorbim de seria W124, produsa acum 12-14 ani, nu poate fi atins de reprezentantul clasei C nici astazi… Sunt si explicatii firesti – clase diferite de automobile, marci premium si marci bugetare… Preturi diferite de achizitie pentru aceste modele in momentul in care sunt noi, etc… Lista motivelor poate continua, insa solutia este una: sa muncesti mai mult pentru a trece la un automobil mai mare, mai spatios si mai confortabil, care sa intreaca caracteristicile acelui W124 sau Rover 623 GSi Lux, dupa care ai putea duce dorul…

Totusi, Lancer X isi respecta promisiunile pe care le ofera atunci cand este achizitionat. Toate ansamblele tehnice functioneaza perfect, si atmosfera creata in interior este una placuta. Confortul, placerea condusului si senzatiile primite sunt si ele la un nivel decent. Iar daca atuncam o privire asupra concurentilor lui directi, am putea spune chiar ca le este un pic superior prin ce ofera. Dupa cum spuneam, nu voi ezita sa il critic, insa nici sa-l laud, atunci cand merita!...
GALERIE FOTO (49 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!