Prima pagină  »  Ştiri  »  Un test de iarna: Mitsubishi Lancer X si anvelopele Continental Viking
26 DECEMBRIE 2008, 00:01
2,618
0
Un test de iarna: Mitsubishi Lancer X si anvelopele Continental Viking Contact 5
De Ilie Toma
0
Este 24 decembrie, ajun de Craciun, si uite ca iarna ne face prima bucurie adevarata, o ninsoare de toata frumusetea, gata sa puna la o adevarata incercare capacitatile automobilului redactional pe timp de iarna, dar mai ales caracteristicile anvelopelor cu care este echipat – Continental Viking Contact 5.

Va reamintim ca acest model de anvelope este unul proaspat lansat pe piata, reusind deja sa castige titlul de cele mai bune anvelope in patria sa, Germania. Prin urmare, noul produs al celor de la Continental a fost apreciat cu excelenta in rezultatul testelor competitive.

Ei bine, noi avem clima specifica Republicii Moldova, temperaturi specifice tarii noastre, un model de automobil foarte popular intre automobilistii nostri si un set nou de anvelope de cea mai buna calitate. Sa vedem ce rezulta din combinatia acestor elemente!

Buna dimineata, iarna!

De cand ma stiu, zapada m-a bucurat. Nu stiu de ce, o fi o bucurie sedimentata din vremurile copilariei, dar nu pot ramane indiferent la vederea covorului asta alb, proaspat, ce acopera tinurile cat cuprinzi cu ochii. Imi vin in minte scene din povestile lui Guguta, cu care a crescut generatia noastra, cu troiene si viscol, dar toate atat de curate! Si daca tabloul mai este completat si de continuarea ninsorii, atunci este chiar o scena de basm.

Revenim insa de la basm la realitatea sarbatorilor de iarna, pentru ca e un Ajun de Craciun frumos. Mitsubishi Lancer va avea astazi de infruntat primul test in zapada adevarata, si vom putea aprecia care ii sunt calitatile in astfel de conditii.

Pornim motorul. Afara sunt cam minus 5 grade, iar motorul porneste cu usurinta. E un avantaj al unui motor nou, faptul ca in orice conditii climaterice poti fi sigur de el. Dupa cateva minute, in care acesta a atins temperatura normala de functionare, am si pornit primul nostru test in zapada.

Urcarea in panta

Cu usurinta! Exact asta e calificativul pe care il putem da rotilor, dar si automobilului, la urcarea in panta pronuntata, pe un carosabil acoperit cu zapada. Rotile “apuca” cu incredere zapada, asigurand o propulsare cu incredere a automobilului catre varf. Am incercat si accelerari pronuntate, iar aderenta a ramas la fel de buna! Trebuie sa apesi chiar brusc de tot pentru a reusi sa derapezi – in rest avem contact permanent cu drumul, sigur si neintrerupt.

La o astfel de reusita contribuie un desen reusit al profilului benzii rulante, dar si amestecul din care este produs cauciucul anvelopei. Inginerii Continental au multa experienta in acest domeniu, si la elaborarea noului model de anvelope s-au petrecut studii minutioase si o multime de teste de laborator si de teren. Compozitia trebuie sa asigure aderenta buna a anvelopei de zapada, prin “lipirea” acesteia in momentul contactului si “dezlipirea” rapida a acesteia in momentul in care o portiune anumita de anvelopa face o rotatie completa. Cum se reuseste acest lucru tine de know-how-ul inginerilor germani, cert este faptul ca anvelopele reusesc sa asigure o aderenta sigura si eficienta cu carosabilului.

Franarea

Impresionanta. Este incredibil! Am mai circulat pe acelasi drum cu alte anvelope, montate pe alte automobile in conditiile iernilor din anii trecuti – toate aratau caracteristici mai bune sau relativ decente, aici insa lucrurile te impresioneaza! In momentele de franare, nu a fost nevoie ca nici macar ABS-ul sa se includa! Doar in ultima fractiune de secunda pana la oprirea deplina, acesta si-a facut simtita prezenta. Acest fapt se poate datora si distribuirii reusite a masei automobilului intre axe, insa, tin sa cred totusi ca meritul cel mare este al anvelopelor, asa cum Lancer X este, totusi, un automobil destul de usor in greutate.

Am hotarat sa marim miza. 50 km/h in coborarea din panta, dupa care urma sa includem franele in regim de urgenta. 10 km/h, 25 km/h, 40 km/h, 50… apasare brusca pe pedala de frana. Se face simtita includerea ABS-ului, si a EBD-ului, cel care distribuie forta de franare in mod variabil rotilor, catre acele roti care au o aderenta mai buna. Ei bine, am facut masurarea drumului de franare. 7 metri si 40 cm! Si vorbim aici de un carosabil in panta, acoperit cu zapada, iar viteza de la care s-a franat a fost 50 km/h! Tandemul sistemelor de siguranta moderne si al celor mai bune roti germane da rezultate excelente! Este cu adevarat impresionant, si in astfel de momente te simti mai in siguranta. Aici, banii investiti in achizitia anvelopelor si-au aratat meritul adevarat! Avem un automobil care este perfect controlabil iarna!

Manevrabilitatea

Dupa ce ne-am asigurat de franarea ultra-eficienta a lui Lancer X cu anvelopele Continental in conditii de iarna, am recurs si la un test de manevrabilitate. Am ales un drum lat, departe de edificii locative. Avem 30 km/h si incepem a ocoli obstacole imaginare. Nu apasam frana, ne straduim sa reglam viteza cu pedala acceleratiei. Mitsubishi Lancer X isi face cu mult fast demonstratia de manevrabilitate in zapada! Nici o singura derapare, cat de scurta! Plecaciune inginerilor germani – acum intelegem cu siguranta de ce au primit Viking Contact 5 titlul de cele mai bune anvelope ale anului in Germania. Pentru ca sunt cele mai bune!

Si cand iti par ca toate merg prea bine, sporesti miza din nou! Am repetat testul cu 50 km/h, pe aceeasi portiune de drum. E drept ca acum distanta de la un obstacol imaginar pana la altul era ceva mai mare, insa controlul asupra situatiei a ramas acelasi! Doar in ultimul moment, cand am decis sa ridic viteza spre 60 km/h printr-o apasare brusca a pedalei acceleratiei, rotile din fata au intrat intr-un scurt derapaj, proiectand zapada intr-o parte. Rotile din spate au ramas insa fixe pe carosabil, iar in momentul in care am luat piciorul de pe pedala acceleratiei, derapajul a luat sfarsit, iar eu aveam din nou controlul deplin asupra automobilului! Ei bine, daca tineti cu adevarat la siguranta Dvs. si a celor apropiati, alegeti anvelope cu adevarat bune pe timp de iarna, Va asigur ca se merita!

Zgomotul

Practic inexistent. Sunetul rularii este prezent, insa este sunetul firesc al masinii, si nicidecum nu se face auzit vreun zgomot suplimentar provocat de anvelope.

Prin zapada mai mare

Ei bine, in ziua de Ajun al Craciunului a continuat sa ninga. Dupa-amiaza am decis sa continuam testul, deoarece acum aveam ocazia sa gasim o zapada mai mare pe carosabil. Am mers intr-o zona in care circula foarte putine masini, si care la sigur nu avea sa fie curatata. Este un drum inconjurat din toate partile de padure – copaci frumosi, care acum chiar creaza o atmosfera feerica.

Si totusi, o mostra a civilizatiei umane deranjeaza linistea padurii, inaintand cu incredere prin zapada moale. Da, si aici Mitsubishi Lancer X, echipat cu anvelope Continental Viking Contact 5 le-a stricat linistea veveritelor si celorlalte vietati care isi duc traiul pe aici… Pentru ca si in astfel de regiuni izolate, unde zapada e aproape intacta, poti fi sigur ca nu vei ramane blocat, ca nu vei derapa si vei putea intotdeauna opri in felul in care ti-o doresti. Toate caracteristicile despre care am vorbit mai sus se pastreaza si in cazul unei zapezi mai mari, ceea ce inseamna ca putem fi siguri de alegerea corecta a anvelopelor!

Un automobil nou, echipat cu sisteme de siguranta activa, si un set de anvelope care poarta titlul de “cele mai bune”. Este un vals al profesionistilor, un vals al timpurilor de azi si al tehnologiilor viitorului, care, odata aplicate in viata cotidiana, te fac sa intelegi ca inginerii incadrati in industria auto isi castiga painea cu merite depline!
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!