Prima pagină  »  Ştiri  »  5000 km - am reusit sa ne cunoastem bine!
20 IANUARIE 2009, 00:01
2,480
0
5000 km - am reusit sa ne cunoastem bine!
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (1 IMAGINI)
Iata ca odometrul lui Mitsubishi Lancer X a marcat si cifra de 5000 km. In acest rastimp am avut ocazia sa parcurgem si distante lungi, dar si distante scurte si dese de oras. Se pare insa ca nu avem o “relatie” linistita, pentru ca sunt zile in care sunt mai multumit de noul automobil al redactiei, dar si zile in care ii aduc reprosuri.

In imagine Lancer X apare curat, pentru ca in aceeasi zi a vizitat o spalatorie. Insa in ultimele saptamani am avut parte de un timp cu multa mocirla, umiditate si masini murdare. Iar aici au iesit in evidenta micile scapari ale japonezilor, pe care foarte rar le observi in momentul achizitiei unui automobil nou. In primul rand – manerele usilor. Forma de care dispun le face sa fie “scaldate” din plin de stropii de apa si murdarie in conditii meteorologice nefavorabile, iar atunci cand e nevoie sa pui mana pe maner pentru a deschide ori a inchide automobilul, inevitabil iti raman urme pe mana… Cum ar fi putut fi rezolvat acest mic detaliu de ingineri? Prin conceperea cel putin a unei laturi a manerului care ar fi protejata de stopi (fie pozitionata mai adanc in interiorul formei ce adaposteste manerul, fie protejata de curenti aerodonamici). Solutia? Fie folosim servetele de fiecare data cand deschidem masina pe timp urat, fie pastram in interior un set de servetele pentru a ne putea curata mana dupa ce urcam in interior.

Aceeasi scapare exista si la portbagaj. In momentul in care este trasa clanta de deschidere a portbagajului (ori eventual acesta este deschis cu cheia), usa portbagajului misca cu doar cativa milimetri in sus, mai departe fiind nevoie de a deschide portbagajul cu mana. Si cum usa portbagajului are o forma aproape plata, apuci de unde te duce capul… ca oricum iti murdaresti mana. Am incercat si folosirea cheii, care fiind pusa in lacata portbagajului si aflata in pozitie de drept, poate sluji in calitate de maner… Acest mic detaliu ar putea fi omis daca usa s-ar fi deschis de la sine macar cativa centimetri atunci cand invarti cheia sau tragi de clapeta din interior. Astfel, ar fi existat un spatiu pentru a apuca usa din partea de jos.

Deci, e clar, pe timp urat si cu multa mocirla, nu prea ai sanse sa ramai cu mainile curate… In interior, insa, lucrurile stau cu totul altfel. Aici esti protejat de orice urma a umiditatii, iar incalzirea scaunelor te poate bucura indeosebi in diminetile racoroase. Sistemul de climatizare, reuseste sa echilibreze temperatura si umiditatea in oricare conditii de ploaie, ceata, sau frig, fara a fi nevoie de includerea automata a compresorului pentru a reduce umiditatea. Chiar si atunci cand geamurile laterale nu mai reusesc sa ramana curate, vizibilitatea ramane buna iar senzatia in interior – placuta, intima. Probleme cu vizibilitatea pot aparea doar din cauza montantilor frontali, care au o grosime destul de generoasa. Pozitionarea lor coincide cu unghiul de vedere de care ai nevoie atunci cand virezi, in special catre dreapta, si ai nevoie sa vezi pietonii care tocmai trec strada. Un pieton ar putea sa se afle exact dupa zona in care tu nu ai acces vizual, deci fiti foarte atenti la pietoni si nu ezitati sa va asigurati din mai multe unghiuri de vedere ca aveti in rezultat o vizibilitate buna.

Oglinzile mari favorizeaza schimbarea usoara si mai ales sigura a benzilor in traficul de oras. Atentie insa la parcari, pentru ca, desi privesti Lancer-ul mult cand il vezi, abia pe urma ajungi sa constati ca acesta nu dispune de fasii de protectie pe usi. Deci, o eventuala usa deschisa in graba de vecinul de parcare te poate costa vopsirea unei usi intregi…

Placerea condusului zilnic

Dupa ce motorul a trecut cu bine perioada de rodaj, acum ne permitem sa-i mai exploatam caracteristicile ceva mai mult. Si pot spune ca Lancer X, in motorizare 2.0 litri, cu 150 CP sub capota, este masina celor care isi doresc un stil de condus dinamic! Cu 9.5 secunde realizate pana la prima suta de km/h, poti lasa in urma multe masini… Manevrabilitatea in viraje, chiar si in cele mai stranse, este pur si simplu impecabila! Aici inginerii japonezi merita cele mai sincere laude! Daca sunteti o persoana pentru care timpul inseamna un lucru cu adevarat pretios, puteti alege cu incredere acest model – Va va ajuta intotdeauna sa ajungeti la punctul de destinatie in timp restrans!

Consumul… dupa cum spuneam in una din relatarile anterioare, manifesta acum valori ceva mai mari. Undeva in jurul a 11 litri la 100 km pentru condusul urban, dar acest fapt se datoreaza numai stilului de condus. Ca argument, voi aduce zilele de sambata sau duminica, atunci cand de obicei conduc mult mai relaxat, fara a ma grabi. In aceste zile consumul indica o valoare de cca 8.8 litri la 100 km, indice ajutat si de traficul ceva mai liber in Chisinaul de week-end.

Oricum, daca pui 30-40 de litri de combustibil in rezervor, poti uita pentru o saptamana sa mai vizitezi statiile peco, chiar daca circuli foarte mult in oras! Iar aici oricine se bucura!...

In fine, Lancerul nu prea reuseste sa te bucure cu multe mici detalii si amabilitati, insa iti ofera in mod constant si sigur esentialul: e rapid, e confortabil, e foarte manevrabil si intotdeauna - dar absolut intotdeauna – toti cei care il vad ii dau nota 10 pentru design-ul sau!
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!