Prima pagină  »  Ştiri  »  Noua Toyota Prius este adaptata tuturor modurilor de rulare
9 IUNIE 2009, 15:59
1,566
0
Noua Toyota Prius este adaptata tuturor modurilor de rulare
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (2 IMAGINI)
Chiar daca noul Prius a fost conceput ca un automobil eficient, nu inseamna ca acesta nu-i poate satisface si pe cei mai dinamici conducatori. Datorita noului sistem elaborat de specialistii Toyota, a treia generatie a modelului hybrid Prius, este dotat cu trei moduri de rulare, unde fiecare conducator in parte il poate alege pe cel mai apropiat de stilul propriu de conducere.

Aceste trei moduri sunt : EV (electric vehicle – vehicul electric), ECO (modul econom) si modul Power (putere maxima). Asa deci, modul EV ii permite automobilului sa ruleze anumite distante fiind propulsat doar de motorul electric, astfel consumul de combustibil si emisiile de CO2 sunt egale cu zero. Acest mod este perfect pentru ambuteiajele din orase, multumita sistemului Hybrid Synergy Drive. La viteze de pana la 70 km/h, modul EV este conectat automat, in timp ce propulsorul pe benzina este utilizat doar la acceleratii mai violente. In dependenta de nivelul de incarcare a bateriilor, Toyota Prius poate parcurge pana la 2 km fiind propulsat doar de motorul electric, cu o viteza maxima de pana la 50 km/h.

In modul de rulare ECO, acceleratorul raspunde mai greu la comenzile soferului, deoarece in acest regim se doreste o economie de combustibil cat mai mare. Datorita conditiilor de drum si de temperatura, modul ECO poate reduce consumul de combustibil cu 10-15 %, iar pentru cei ce iubesc sa vada “pe viu” cum automobilul reduce consumul, este oferit ECO Drive Monitor. Prin intermediul ecranului de pe parbriz, conducatorului ii sunt furnizate toate datele despre nivelul de economie a combustibilului, iar in caz ca mai este loc de reducere a acesteia, conducatorul isi poate schimba usor stilul de mers pentru obtinerea celui mai bun coeficient.

Cel mai dinamic din toate modurile de rulare, ramane a fi POWER, acesta modifica raspunsul propulsorului la comenzile conducatorului si permite obtinerea cu 25 % mai multa putere de la unitatea de propulsie decat in modul ECO, iar astfel accelerarea de la 50 – 80 km/h este inbunatatita fata de generatia anterioara cu1.7 secunde, totalizand acum 4.11 secunde.

Cu ajutorul acestor tehnologii performante, Toyota Prius incearca sa ofere o rezistenta cat mai puternica concurentilor din acest segment, care de altfel devin din ce in ce mai multi. Totusi, concurenta dintre acestea nu face decat sa ne avantajeze pe noi consumatorii, iar anume din acest motiv, vom fi tot mai atenti la evolutiile automobilelor hybrid, in speranta ca in scurt timp sa fie oferit unul foarte eficient, dar care are o autonomie de rulare mai mare.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!