Prima pagină  »  Ştiri  »  Pe aripile celor mai noi tehnologii - PiataAuto.md achizitioneaza cel de-al
20 IUNIE 2009, 00:01
2,796
0
Pe aripile celor mai noi tehnologii - PiataAuto.md achizitioneaza cel de-al doilea automobil al redactiei: Mercedes-Benz B 170 NGT BlueEFFICIENCY
De Ilie Toma
0
Saptamana care tocmai se incheie a fost una plina de evenimente si emotii pentru redactia noastra, intrucat a venit si timpul unei achizitii multaseptate: cel de-al doilea automobil al redactiei. De aceasta data, ne doream ceva cu totul special, ceva care sa ne impresioneze in fiecare clipa de condus, ceva care sa ne aduca in mainile noastre un conglomerat mare din ultimele tehnologii si inovatii ale lumii auto, despre care tot scriem in fiecare zi.

Si cine dezvolta azi cele mai uimitoare tehnologii auto daca nu germanii, acei ingineri cu minti geniale, care stiu sa puna cap la cap idei si forme metalice pentru a scoate de pe portile fabricilor lor adevarate bijuterii? Cu alte cuvinte, ne-am dorit o masina germana, una speciala si inovatoare…

Iar solutia am gasit-o in curtea celor de la Mercedes-Benz. B 170 NGT este numele modelului achizitionat de noi, si voi incerca sa Va explic mai jos de ce este atat de special acest model si de ce anume el a fost ales.

In primul rand, B 170 NGT BlueEFFICIENCY este un reprezentant al clasei B, care, in luna mai 2008 a trecut printr-un facelift major – prin urmare avem un model reimprospatat din plin din punct de vedere moral. Versiunea 170 NGT insa, a aparut de abia odata cu facelift-ul, adica abia acum un an, iar indicele NGT provine de la Natural Gas Technology. Da, da, ati inteles bine modelul nostru dispune de o tehnologie fantastica, prin care poate rula atat pe benzina “clasica”, cat si pe gaz natural CNG. A nu se confunda insa cu LPG, care este un gaz petrolier lichefiat, sau propan-butan, cum i se mai zice pe la noi. CNG-ul este metan - gaz natural care in procesul de ardere nu elimina deloc particule poluante!

Europa este plina de statii de alimentare cu CNG, si, in mod firesc, ne-am pus intrebarea daca exista o retea minima de statii de alimentare cu CNG in Moldova? Am constatat cu placere ca exista, desi statiile de alimentare care ofera gaz metan sunt mult mai putine decat cele ce propun clasicul LPG. Si mai e si o caracteristica interesanta a CNG-ului – acesta este masurat in kg, iar cantitatea de kilograme care poate incapea intr-un rezervor depinde mult de presiunea cu care este pompat cazul acolo (in mod normal intre 200 si 230 bari), precum si de temperatura de afara. Iar partea cea mai interesanta este pretul acestuia – intre 5.30 lei si 5.60 lei per kilogram, iar daca vom privi mai jos caracteristicile de consum ale lui B170 NGT BlueEFFICIENCY, atunci vom ramane cu toti profund impresionati de tehnologiile zilei de azi.


B 170 NGT BlueEFFICIENCY in cifre

Mercedes-Benz a facut un lucru minunat atunci cand a conceput acest model, asigurandu-i performante absolut identice atat in modul de rulare pe petrol, cat si in cel de rulare pe gaz natural! Da, chiar este posibil – B 170 NGT BlueEFFICIENCY dispune de aceeasi acceleratie, aceeasi viteza maxima, aceeasi putere maxima a motorului, acelasi cuplu, disponibil pe aceleasi intervale, in ambele moduri de rulare! Asta chiar e fantastic!

Pentru cifre exacte, Va propunem un extras din fisa tehnica:

Performante si consum Mercedes-Benz B 170 NGT BlueEFFICIENCY
(transmisie automata AUTOTRONIC):



Prin urmare, in regim urban, 100 km parcursi cu gaz natural necesita 6.5 kg de combustibil, pretul caruia variaza intre 5.30 lei si 5.60 lei, in dependenta de statiile de alimentare. Un calcul simplu de spune ca 100 de kilometri de calatorii in oras ne costa 35-36 lei, chiar si in ambuteiaje costul nu ar trebui sa depaseasca 40 lei… Cu celalalt automobil al redactiei noastre, care consuma 10.8 litri de benzina in oras, la 11.05 lei per litru, costurile pentru a parcurge 100 km ating 120 lei, iar in ambuteiaje de vara acestea ating uneori si 140 lei… Prin urmare, avem o diferenta de aproape 100 de lei la fiecare suta de kilometri! Oare nu e impresionant?

In regim de traseu, Mercedes-Benz B 170 NGT are nevoie de 4.3 kilograme de gaz. Un calcul similar ne spune ca avem nevoie de… 23-24 lei pentru a parcurge o suta de kilometri! Chiar si intr-un mod cu adevarat dinamic de condus, atunci cand consumul de traseu s-ar echivala cu cel mixt, o suta de kilometri parcursi ne vor costa cel mult 30 lei…

Cred ca toti ne vor intelege de ce am ales acest model…


O compacta? Ba bine ca nu – un Tourier!

B 170 NGT BlueEFFICIENCY. NGT vine de la Natural Gas Technology, am mai zis-o mai sus. Daca privim cifrele de consum si emisii CO2, putem observa cu usurinta cat de prietenos este noul nostru automobil cu mediul ambiant, de unde si inscriptia mandra “BlueEFFICIENCY”. De ce totusi B170 si nu B200, daca sub capota avem un motor de 2.0 litri?

Adevarul e ca inginerii de la Mercedes-Benz au regandit intreg sistemul de injectie si dirijare electronica a motorului de 2.0 litri, astfel incat acesta sa reziste cu succes in exploatarea de lunga durata la combustibilii din toate tarile in care ar putea fi exploatat. Mai ales gazul natural poate avea diferente destul de mari de calitate de la o tara la alta, iar inginerii germani au fost perfect constienti atunci cand au conceput acest motor, si tocmai de asta l-au prevazut cu o imunitate de fier in fata acestor diferente. Ca urmare, puterea motorului a fost redusa de la 136 CP, atat cat dezvolta acest motor pe versiunea B200, la 116 CP, exact atat cat dezvolta motorul de 1.7 litri de pe B170. Tocmai de asta, s-a considerat corect ca noul model sa poarte denumirea B170 NGT BlueEFFICIENCY.

Si totusi, B Class nu este un automobil de dimensiuni foarte mari. S-ar parea ca este unul de clasa compacta, cu o spatialitate corespunzatoare in interior, la fel de “compacta”. Genialitatea germana a avut si aici insa un cuvant greu de spus, astfel incat platforma de tip sandwich, pe care este bazata clasa B, a facut minuni in ceea ce priveste spatiul. Motorul este plasat in partea frontala si mult sub compartimentul salonului, rezervoarele de gaz si de bezina de asemenea sunt pozitionate sub podea, iar prin urmare pentru pasageri a devenit disponibil un spatiu enorm, cu adevarat enorm. Loc cat cuprinde in fata, chiar si pentru ocupanti de 1.90 metri, cat masor si eu. Si cum un sofer de 1.90 metri are nevoie de spatiu pentru picioare, de obicei scaunul acestuia sta deplasat cu mult spre spate. Daca in cazul altor masini pasagerului din urma mea nu prea ii ramane loc sa se rasfete, in B Class exista spatiu berechet! Este prima masina in care nu sunt rugat sa-mi trag scaunul ceva mai spre mine! Pasagerii randului doi au spatiu cat poftesc, si o pozitie confortabila in scaune, mai ales ca modelul achizitionat de noi dispune ca optiune de pachet de scaune cu un grad sporit de confort.

Portbagajul? La ultimul test drive publicat de noi, cu un model Wagon, spuneam ca se apropie tot mai mult ziua in care am putea achizitiona un wagon, pentru ca ne convingem tot mai mult de practicismul acestui tip de caroserie. Ei bine, se pare ca s-a intamplat, acum avem in sfarsit un Tourier cu un portbagaj in care incape totul!

Si, pentru cifre exacte, va propun un alt extras din fisa tehnica:


B 170 NGT BlueEFFICIENCY - Dimensiuni:


Cifrele, ca de obicei, spun totul. Paradoxal, dar ampatamentul clasei B este mai mare decat al clasei C, sau al lui GLK! Deci, atunci cand spunem ca in interior exista impresionant de mult spatiu, cifrele impresioneaza si ele!



Confortul ca esenta

Stim cu totii ca notiunea de confort este una definitorie pentru marca Mercedes-Benz si pentru orice model al marcii in parte. Un ampatament ce se apropie de 3 metri nu poate insemna decat un confort excelelent, iar daca mai exista si o suspensie bine setata, atunci se pare ca vom avea multe sa Va relatam in continuare. Pentru ca PiataAuto.md va include in relatarile rubricii Automobilele Redactiei si istoricul exploatarii lui Mercedes-Benz B 170 NGT, iar Dvs. veti avea ocazia sa Va familiarizati cu modul in care poate fi exploatata o mostra a ultimelor tehnologii din lumea auto!

Din fericire, automobilul achizitionat de noi este unul cat se poate de bine dotat cu tot felul de echipari standard si optionale, astfel incat placerea exploatarii lui se arata a fi pe masura. Va propunem mai jos si un ultim extras din lista de dotari, iar in urmatoarele zile asteptati si primele relatari – plecam in muntii Romaniei pentru o prima calatorie la bordul lui B 170 NGT BlueEFFICIENCY!



B 170 NGT BlueEFFICIENCY - Dotari:

Dotari standard:

6 airbag-uri (2 frontale adaptive, 2 laterale pentru pasagerii fata, 2 laterale pentru pasagerii spate)
Tetiere active fata
Sistem anti-blocare frane (ABS)
Sistem anti-derapare (ASR)
Sistem de asistenta la franarea de urgenta (BAS – Brake Assist System)
Program de stabilizare electronica a traiectoriei (ESP – Electronic Stability Program)
Parbriz muti-strat securizat
Tetiere spate, 3 unitati
Indicator uzare placute de franare
Sistem de asistare a directiei STEERCONTROL, directie parametrica
Centuri de siguranta cu fixare in trei puncte
Fixare scaun copil ISOFIX
Senzori de cuplare a centurilor de siguranta
Faruri fata cu proiectie
Indicator timp ramas pana la urmatorul service “TO ASSYST”
Indicator temperatura exterioara
Geamuri actionate electric
Cotiera cu spatii de depozitare
Turometru
Senzor de pierdere a presiunii in anvelope
Senzor lumina, regim de includere automata a farurilor
Insertii praguri cu inscriptie “Mercedes-Benz”
Scaune spate rabatabile
Cortina de fixare a bagajului
Sistem de incalzire a lunetei
Iluminare portbagaj
Display color multifunctional pe consola centrala
Volan multifunctional
Computer de bord
Reglaj scaune fata pe inaltime
Trusa medicala
Oglinzi exterioare cu ajustare electrica si incalzire
Indicatoare de directie montate in corpul oglinzilor exterioare
Stergator luneta
Molding-uri in culoarea caroseriei
Frane cu discuri, toate patru
Stropitori cu inclazire pentru parbriz si luneta
Grila radiator argintie
Montanti de culoare neagra in exterior
Geamuri cu protectie raze ultraviolete
Lacat centralizat cu telecomanda


Dotari suplimentare:

Vopsea metalizata Steppe Brown Metallic
Interior cu materiale “Fabric Black”
Pachet scaune cu grad sporit de confort, reglaj pe 8 pozitii pentru scaunele fata
Cutie de viteze automata AUTOTRONIC fara trepte
Sistem cruise-control SPEEDTRONIC
Sistem alarma anti-furt cu protectie anti-tractare
Sistem alarma pentru patrunderea in interior
Pachet de insertii crom pe exterior
Sistem climatizare
Volan reglabil pe adancime
Sistem multimedia cu CD-player MP3, recunoastere Bluetooth, sunet high-fidelity, cu comenzi integrate pe volan
Incalzire scaune fata in trei nivele
Jante aliaj usor 16”
Faruri pentru ceata
Sistem NGT


Pret total model, inclusiv dotari: 29 720 EUR
Garantie: deplina, valabila in toate tarile europene, 2 ani fara limita de kilometri.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!