Prima pagină  »  Ştiri  »  Perfectiunea in stil AMG - Un om, Un propulsor
21 IULIE 2009, 11:08
1,300
0
Perfectiunea in stil AMG - Un om, Un propulsor
De Redactia PiataAuto.md
0
La momentul cand a fost infiintata in anul 1967 compania AMG, elaborarea si asamblarea fiecarui propulsor AMG era ghidat de un singur principiu: Un om – Un propulsor. Astfel fiecare motor AMG este asamblat manual de la inceput pana la sfarsit, de un singur mecanic AMG, in uzina moderna din orasul Affalterbach din Germania.

Toate lucrarile de asamblare a unui propulsor AMG, oricare ar fi acesta 5.5 litri natural aspirat, 5.5 litri Kompressor, 6.3 litri natural aspirat si 6.0 litri V12 Bi-Turbo sunt legate de criteriile stricte de calitate Mercedes-Benz. Un singur tehnician AMG este responsabil pentru absolut orice, incepand cu instalarea arborelui cotit in blocul propulsorului si setarea acestuia, pana la instalarea sistemului electronic si umplerea propulsorului cu ulei. Insa cea mai placuta etapa, ramane a fi instalarea placutei ce cuprinde semnatura gravata a mecanicului care a asamblat propulsorul, iar odata cu instalarea acesteia se garanteaza calitatea propulsorului si apartenenta unitatii de propulsie la una din cele mai performante si exclusive marci de automobile.

Variatia de putere intre propulsoarele AMG este uimitoare, astfel cel mai “slab” propulsor este cel V8 de 5.5 litri natural aspirat ce poate fi gasit pe modelul Mercedes-Benz SLK 55 AMG. Acesta produce 360 cai-putere si un cuplu maxim de 510 Nm, iar daca este sa luam in consideratie greutatea de 1.575 kg a micutului roadster, vom intelege mai bine de ce acceleratia dureaza doar 4.9 secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h. La capatul celalalt gasim propulsorul V12 de 6.0 litri Bi-Turbo, a carui racnet nebun poate fi auzit sub capota modelelor Mercedes-Benz CL 65 AMG, S 65 AMG si SL 65 AMG. Puterea produsa de acesta este absolut inimaginabila, deoarece cei 612 cai-putere si cuplul maxim electronic limitat la 1.000 Nm propulseaza aceste modele in doar 4.4 secunde (4.2 secunde pentru SL 65 AMG) pana la 100 km/h, in timp ce viteza acestora cu greu este tinuta in frau electronic la 250 km/h. De fapt intreaga masina este tinuta cu greu in frau, iar daca nu ar fi sumedenia de sisteme ce usureaza controlul conducatorului asupra acesteia, precis ca multe din acestea nu prea s-ar mai tine de asfalt. Acest lucru este demonstrat in primul rand de sistemul ESP, care si la 140 km/h depune un efort imens pentru ca nu cumva conducatorul sa se piarda cu firea si sa scape cei 612 cai-putere dornici numai de nebunii.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!