Prima pagină  »  Ştiri  »  Acesta este noul Porsche 911 GT3 RS, urmeaza GT2!
20 AUGUST 2009, 17:01
1,483
0
Acesta este noul Porsche 911 GT3 RS, urmeaza GT2!
De Redacţia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
La putin timp dupa ce a prezentat versiunile Turbo si GT3 al modelului 911, compania Porsche dezvaluie versiunea improspatata GT3 RS. Aceasta versiune este una din cele mai agresive din gama modelului 911, fapt ce se datoreaza in primul rand legaturii stranse pe care o are cu lumea sporturilor cu motor. Insa Porsche 911 GT3 RS nu este ultimul model din gama 911 care este improspatat, cireasa de pe tort urmeaza a fi Porsche 911 GT2...

Porsche GT3 RS este in primul rand un super car, care nu e destinat persoanelor fitoase care se vor lauda cu el prin fata cluburilor de noapte, dar este orientat persoanelor care stiu ce inseamna un Porsche 911, dar care isi doresc o versiune mai nebuna, una care se simte in largul ei odata iesita pe un circuit de curse.

Design-ul nu e cel mai important lucru la un GT3 RS... Da, schimbari pot fi observate si aici, bara de protectie fata si spate, luminile de zi LED, farurile spate, si spoiler-ul spate din carbon se afla printre elementele noi de la exterior, insa mai important este ceea ce gasim in compartimentul motorului, iar aici lucrurile chiar devin interesante...

Fata de versiunea precedenta, noul Porsche 911 GT3 RS va fi propulsat de un motor de 3.8 litri natural aspirat, si nu de unul de 3.6 litri. Puterea acestuia este de 450 cai-putere sau 118 cai-putere pe litru, ceea ce inseamna cu 15 cai-putere mai multi decat la GT3, si cu 35 cai-putere mai multi decat la versiunea GT3 RS cu propulsor de 3.6 litri. Insa sunt si lucruri care nu s-au schimbat, ca de exemplu acceleratia de 4 secunde si viteza maxima de 314 km/h. La fel ca la versiunea anterioara, este propusa numai o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte a caror interval a fost scurtat pentru o acceleratie cat mai rapida.

Chiar daca Porsche 911 GT3 RS accelereaza mai greu cu 0.6 secunde pana la 100 km/h fata de Porsche 911 Turbo, greutatea redusa si manevrabilitatea imbunatatita isi vor spune cuvantul pe un circuit acolo unde GT3 RS se simte ca pestele in apa si va iesi invingator de fiecare data cand va avea ocazia.

La capitolul schimbari fata de versiunea anterioara mai putem mentiona ecartamentul fata/spate ceva mai mare, a fost modernizat programul de control al suspensiei active, iar sistemul de esapament este conceput acum din titan. Porsche 911 GT3 RS mai este dotat cu suporturi active a motorului (Porsche Active Drivetrain Mounts) care isi schimba duritatea in dependenta de cat de rapid ruleaza bolidul. Cu ajutorul acestui sistem, vibratiile motorului sunt infundate, iar automobilul isi urmeaza mai bine traiectoria aleasa in viraje.

La interior in continuare putem observa carcasul de protectie, care face ca automobilul sa devina si mai rigid, dar si securitatea pasagerilor sa creasca in momentul unui impact. Consola centrala a suferit si ea schimbari, la fel cum a facut-o si volanul cu trei spite.

Confortul nu este un factor decisiv pentru cei care procura masini ca GT3 RS, astfel scaunele sport ultra-usoare, si lipsa mai multor sisteme si tehnologii comune pentru alte masini, nu au decat un scop – reducerea greutatii. In acest scop, in caz ca clientul o va dori, acumulatorul obisnuit, va putea fi inlocuit cu unul Litiu-Ion care cantareste cu 10 kg mai putin.

Vanzarile noului Porsche 911 GT3 RS facelift vor incepe in Ianuarie 2010, iar pentru cei mai curiosi, va pot spune ca pretul de start in Germania va fi pe masura - 122.400 Euro, insa ce nu faci pentru a conduce versiunea de strada a bolidului Porsche GT3 ce concureaza in campionatul FIA GT?!
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!