Prima pagină  »  Ştiri  »  Peugeot RCZ - Conceptul devenit relitate!
18 AUGUST 2009, 18:19
1,511
0
Peugeot RCZ - Conceptul devenit relitate!
De Redacţia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
Fiind prezentat ca concept in urma cu doi la Salonul Auto de la Frankfurt, Peugeot RCZ se intoarce la editia a 63-a a aceluiasi salon, dar de aceasta data ca model de serie. Francezii nu au deviat prea mult de la liniile conceptului, iar astfel a aparut si modelul de serie caracterizat de design-ul absolut fantastic, dar si de formele care ar trebui sa-l puna in garda pe Audi TT.

Insa din moment ce este privit de aproape, Peugeot RCZ demonstreaza ca este un model unic, iar acest lucru ne este sugerat in primul rand de fata ”zambitoare” atat de caracteristica pentru constructorul francez, dar si de forma valuroasa a acoperisului din carbon care continua in acelasi stil si in spate . Formele rotunde, dar in acelasi timp sportive, vor atrage cu siguranta extrem de multe priviri dupa sine, incat imi dau seama cat de mirati vor fi cei ce nu sunt adeptii masinilor franceze cand vor afla ca acesta este un Peugeot!

Spuneam putin mai sus ca RCZ nu a deviat de la liniile conceptului, insa acesta a deviat de la numele caracteristic dat de Peugeot produselor sale, fiind primul care in numele sau nu contine nici macar o cifra. RCZ deriva de la hatchback-ul 308, insa tipul de caroserie si formele coupe-ului 2 2 declara in mod respicat – „Ai grija Audi TT!”.

Dar daca este sa facem o mica comparatie intre cele doua modele, Peugeot RCZ va dispune doar de tractiune fata, dar si gama propulsoarelor nu va fi la fel de bogata ca a germanului, de aici facand parte doar trei motoare – unul diesel de 2.0 litri cu 163 cai-putere si un cuplu generos de 340 Nm, si doua pe benzina de 1.6 litri cu o putere de 158 sau 201 cai-putere.

Totusi, ceva mai tarziu va fi oferita si o versiune RCZ cu tehnologie Hybrid4 care are la baza aceeasi unitate de propulsie cu care va fi lansat in anul 2011 Peugeot 3008 Hybrid4 – dieselul de 2.0 litri Hdi FAP de 163 cai-putere si electro-motorul de 37 cai-putere amplasat in spate. Aceasta versiune va elimina doar 95 g/km de CO2, chiar daca va beneficia de o putere totala de 200 cai-putere si tractiune integrala.

Chiar daca nu sunt multe la numar, propulsoarele nu dau de rusine, ba mai mult, acestea se pot lauda cu un consum de combustibil rezonabil si de emisiile joase. In asa mod, cel mai econom va fi diesel-ul de 2.0 litri care va consuma in mediu doar 5.4 litri motorina, si va elimina 134 g/km CO2. Insa cel mai dinamic propulsor va fi cel de 202 cai-putere de 1.6 litri, care va accelera pana la 100 km/h in 7.6 secunde, chiar daca consumul de combustibil nu va depasi 7.1 litri pentru 100 km. Toate propulsoarele pot fi cuplate la doua cutii de viteze, una automata cu sase rapoarte si la una manuala la fel cu sase rapoarte.
Pentru ai reda mai mult dinamism, suspensia a fost adaptata in asa mod pentru ca inaltimea masinii si centrul de greutate sa scada cu 20 mm si 40 mm respectiv, fata de Peugeot 308. Daca este sa continuam cu dimensiunile, RCZ este mai lat cu 30 mm, dar si cu ecartamentele fata mai late cu 54 mm si 72 mm.

Interiorul lui RCZ este conceput pentru patru persoane, iar pentru ca ocupantii locurilor spate cu o inaltime ceva mai impunatoare sa nu loveasca in continuu plafonul cu capul, RCZ a imbinat utilul cu placutul si i-a atribuit acestuia o forma valuroasa, care este putin mai inalta exact deasupra pasagerilor. In ciuda dimensiunilor caracteristice pentru un coupe, Peugeot RCZ dispune de un spatiu depozitabil rezonabil de 384 litri, care poate fi usor marit pana la 760 litri in caz ca scaunele spate vor fi rabatate.

Materialele folosite la interior sunt de cea mai buna calitate, clientii putand opta si pentru pielea Nappa. Dotarile sunt si ele la nivel, iar pentru ca ocupantii sa nu se plictiseasca va fi oferit sistemul audio JBL Hi-Fi, sistemul multimedia WIP Com 3D, si conexiune USB pentru toate versiunile.

In final se poate spune ca Peugeot RCZ va fi cu siguranta unul din cele mai frumoase modele prezentate la Frankfurt. Anume din acest motiv startul vanzarilor ce va fi dat in primavara anului 2010 va fi asteptat de multa lume, mai ales ca se zvoneste ca preturile se asteapta a fi ceva mai mici decat cele pentru un Audi TT.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!