Prima pagină  »  Ştiri  »  Un francez ca nimeni altul – noul Renault Megane R.S.!
16 OCTOMBRIE 2009, 15:22
1,955
0
Un francez ca nimeni altul – noul Renault Megane R.S.!
De Constantin Mihalachi
1
Prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Paris, noul Renault Megane R.S. este ultimul produs din actuala gama de modele Renault. Insa acesta nu este unul oarecare, deoarece diviziunea Renault Sport a avut grija ca hatchback-ul sa emane furia propulsorului prin fiecare centimentru de la exterior, fapt sugerat astfel de sport kit-ul aerodinamic dornic de viteza si senzatii nebune.

Se pare ca inginerii s-au straduit foarte mult ca noul model sa fie unul cu adevarat fabulos… Motivul principal l-a constituit modelul anterior Megane, care din cauza design-ului neobisnuit a fost respins de multa lume. Renault a decis astfel sa indrepte lucrurile, iar noul Megane RS este dovada. Acesta din start denota o pasiune pentru putere si viteza, iar propulsorul turbo-aspirat de 2.0 litri nu face decat sa confirme inca odata acest lucru.

Generand 250 cai-putere si 340 Nm, propulsorul cuplat la cutia manuala de viteze cu 6 rapoarte obtine datorita sistemului Power Start o acceleratie de 6.1 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Insa aceste date nu sunt singurele care demonstreaza posibilitatile dinamice a lui Renault Megane RS - distanta de 400 metri francezul o poate parcurge in 14.1 secunde, iar 1.000 metri in 25.7 secunde... Insa cel mai notabil indice este cel al consumului de combustibil, cel putin pe hartie acesta este de doar 8.4 litri/100km, speram ca in realitate sa nu creasca cu mult.

Megane RS este dotat cu sistemul Dynamic Management care permite reglarea interventiei sistemelor de stabilitate, asistare la franare si traction-control. In total sistemul dispune de 3 regimuri – primul presupune interventia tuturor sistemelor de siguranta activa, al doilea intervine putin mai tarziu iar acceleratorul devine mai sensibil. Pentru a obtine o libertate totala, soferul nu are decat sa apese butonul ESP pentru cateva secunde, iar astfel va fi deconectat in totalitate sistemul de stabilitate.

Inginerii Renault au dorit sa demonstreze ca sunt la fel de inovativi ca cei de la Nissan si ofera conducatorilor un nou gadget – RS Monitor. Datorita telemetriei, la fel ca pe ecranul unui GT-R, monitorul de pe Megane RS va afisa timpul de accelerare pana la 100 km/h, nivelul fortelor laterale, temperatura uleiului, presiunea turbinei si multe altele.

Renault Megane RS demonstreaza ca sportivitatea nu are limite datorita celor doua tipuri de suspensie pentru care pot opta clientii. Standart este oferita suspensia Sport, iar optional se poate opta pentru suspensia Cup cu diferential blocabil, amortizatoare mai dure, dar si o greutate mai redusa din cauza aluminiului utilizat din abundenta. Diferentialul a fost elaborat de compania GKN Driveline, cea care a elaborat asemenea diferentiale blocabile pentru Mazda3 MPS, dar si pentru modelele marcilor ca Jaguar, Mitsubishi si altele.

Fata de interiorul unui Megane obisnuit, versiunea RS se deosebeste prin volanul si scaunele tapitate cu piele, dar si prin indicatorul turatiilor de culoare galbena. Celor indragostiti de aceasta nuanta le este pus la dispozitie interiorul Yellow Pack care raspandeste galbenul pe scaune, panelurile usilor si manerul cutiei de viteze.

Cu siguranta noul Renault Megane RS va place multor persoane, insa din pacate nu foarte multi vor putea sa-si permita acest model. In asa mod, pentru a permite tuturor sa “urce” la volanul unui Megane RS, hatchback-ul face parte din numarul mare de bolizi disponibili pe cea mai noua consola de jocuri din seria Need for Speed – Shift.

Noul model va fi asamblat la uzina Renault din Spania pe aceeasi linie de asamblare a gamei de modele Megane, in paralel cu versiunile hatchback cu 3 si 5 usi, sedan sau wagon…
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!