Prima pagină  »  Ştiri  »  13000 de kilometri parcursi. Cum ne simtim?
2 NOIEMBRIE 2009, 00:00
2,312
0
13000 de kilometri parcursi. Cum ne simtim?
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
Uite ca a trecut ceva vreme de la ultima noastra relatare despre automobilelor noastre redactionale. Vine iarna, iar odata cu asta a sosit si momentul sa le pregatim de sezonul rece. Si tocmai acum parca e momentul sa Va relatam cum s-a comportat intre timp automobilul achizitionat de noi acum mai mult de patru luni.

In primul rand, Va voi aminti despre specificul versiunii noastre. Este un Mercedes-Benz B Class B170 NGT BlueEFFICIENCY. Emblema BlueEFFICIENCY inseamna eficienta de consum si grija fata de mediu pe orice Mercedes-Benz, insa automobilul nostru mai are si un lucru absolut deosebit: poate rula atat pe benzina clasica, precum si pe gaz natural comprimat.

Economie de carburant. Consum fascinant chiar si in regim cotidian.

In cei 13 mii de kilometri pe care ii are acum masina la bord am reusit sa ii ofer cele mai diverse peisaje, astfel incat am avut ocazia sa apreciez comportamentul masinii in fiecare dintre acestea. Am reusit sa fac patru calatorii catre regiunile munoaste ale Romaniei (in total vreo 1500 km), o calatorie pana in Kiev, calatorii in cateva localitati ale Moldovei, si desigur multa circulatie urbana.

Spre Romania am parcurs acelasi traseu de patru ori, la diferite intervale de timp. Ultima data consumul chiar a batut recordul, desi vorbim de zone montane, in care in mare parte urci. 4.5 kg de gaz natural comprimat la 100 km (4.3 consum regim extra-urban conform datelor tehnice oficiale)! Sa traducem in bani. Un rezervor plin de gaz de 106 lei mi-a ajuns pentru 306 km – deci cam 34 bani per kilometru. E drept ca am mers destul de relaxat, fara abuzuri de viteze, insa am ajuns in varful muntilor cu rezervorul de benzina plin, alimentat in Chisinau...

Atat timp cat caldurile de vara mai erau prezente in atmosfera, aproape intotdeauna am circulat cu sistemul de aer conditionat pornit. Trebuie sa remarc diferenta aproape insesizabila de consum intre perioadele cand aerul conditionat este inclus si cele cand acesta este deconectat. De asemenea, nici puterea masinii nu pare sa fie redusa, iar asta se datoreaza unui compresor foarte eficient.

In oras, pe timpul arsitelor de vara, consumul indicase in general valori intre 6.4 si 6.7 kg/100 km de gaz natural comprimat (6.5 consum regim extra-urban conform datelor tehnice oficiale). Spuneam intr-o relatare anterioara ca germanii chiar isi respecta promisiunile data prin cifrele de consum, si uite ca e asa. Iar ca sa ma pregatesc cu adevarat de aceasta relatare, timp de peste o luna nu am resetat calculatorul de bord in evidenta consumului mediu, si am obtinut o cifra de consum mediu care m-a impresionat cu adevarat: 6.3 kg la 100 km, cifra obtinuta in decursul a 2393 km parcursi in Moldova, in majoritate absoluta in regim urban! Puteti vedea dovada in imaginile de mai jos!

Toti acesti 2393 kilometri au fost parcursi folosind gazul natural drept combustibil, consumul in regim de rulare pe benzina avand rubrica aparte in calculatorul de bord. De fapt, din cei 13000 kilometri parcursi pana acum cred ca vreo 10000 sunt parcursi pe gaz natural comprimat. Masina se simte absolut perfect in regim de rulare pe gaz natural – motorul indica acelasi sunet, aceleasi performante, aceleasi senzatii de condus.

Din kilometrii circulati in regim pe benzina, consumul minim obtinut la traseu a fost de 6.7 litri la 100 km (6.3 in datele oficiale). In oras, consumurile obtinute s-au situat intre 9.8 litri/100 km si 10.5 litri/100 km (9.5 litri/100 km in datele oficiale).

Intretinere tehnica. Prima deservire programata.

Desi automobilul nostru dispune de sistem de atentionare a urmatoarei revizii tehnice necesare, si aceasta ne anunta ca trebuie sa o facem abia pe la 12500 km parcursi, am mers totusi la o deservire tehnica programata la 10400 km. La Distribuitorul General Autorizat Mercedes-Benz in Moldova ni s-a spus ca prima deservire nu este atat de costisitoare si nu va depasi, cel mai probabil, valoarea de 4 mii lei.

Daca e sa comparam cu celalalt automobil al redactiei noastre, Mitsubishi Lancer X, unde prima deservire tehnica ne-a costat 938 lei, atunci 4000 lei par cam mult. In fine, vom astepta “verdictul” la final, am zis noi. Pana la urma, lucrurile s-au dovedit a fi mai placute, intreaga deservire costandu-ne 2300 lei. B Class este ceva mai accesibil in intretinere in comparatie cu celelalte modele din gama Mercedes-Benz, ni s-a spus.

Am plecat insa linistiti, stiind ca pentru urmatorii zece mii de kilometri masina noastra are toate necesare pentru a rula “sanatos”.

Pregatirea de iarna. Alegerea anvelopelor.

Cand adie primele dimineti racoroase de toamna, soferii se gandesc si la anvelopele de iarna. Asta am facut si noi. Anul trecut, pentru Mitsubishi Lancer X am ales anvelopele Continental VikingContact 5. Erau recent lansate, si era cea mai buna oferta din gama Continental. Pe parcursul iernii trecute, am avut ocazia sa ne convingem de calitatile extraordinare ale acestora. Frane excelente, chiar si pe asfalt cu strat de gheata, tractiune excelenta, pe gheata sau zapada, manevrabilitate la cel mai inalt nivel – intr-un cuvant, excelente la toate capitolele. Toate se datoreaza in mare parte unui amestec secret folosit la productia cauciucului. Formula acestuia este cu adevarat un secret industrial al celor de la Continental, motiv pentru care gama VikingContact5 se produce doar la fabrica lor din Germania... Stiu Germanii ce stiu.

Mercedes-Benz B170 NGT al nostru este incaltat si din uzina cu anvelope Continental si aveam deja doua motive puternice pentru a contacta Distribuitorul Continental si de a merge sa alegem un model potrivit de anvelope de iarna.

Aveam nevoie de dimensiunea 205/55 R16, iar tot ceea ce depaseste diametrul de 15 toli in materie de anvelope, este deja destul de scump. Ni s-a produs sa alegem din mai multe anvelope, beneficiind de un sfat cu adevarat franc de la reprezentantii Continental. O optiune interesanta au fost anvelopele Gislaved (marca parte a grupului Continental), la un pret destul de atragator. Intr-un final, am ales... tot Continental VikingContact5... De ce acelasi model care l-am ales si anul trecut pentru Lancer X? Pentru siguranta, si aici am in vedere siguranta de a investi in ceva care la sigur ti se va potrivi. Suntem siguri de calitatile lor de exceptie, tocmai de asta ne-am gandit ca si un cost mai mare isi gaseste motivatia aici.

Dupa montare si presurizare, am fost gata sa ne continuam experienta la volanul automobilului nostru redactional. Acum suntem pregatiti de iarna!

Experiente, pareri si confort in stil Mercedes-Benz

Cum se comporta totusi in viata de zi cu zi B Class-ul nostru? Care sunt aspectele care plac, sau poate nu plac, in exploatarea cotidiana, pe langa mult laudatul consum mic? Ne-am gandit sa va oferim neaparat raspuns la aceste intrebari.

Adevarul este ca cel mai omniprezent aspect (fie-mi iertata folosirea cuvantului “omniprezent” cu grad de comparatie) care se face vizibil in exploatarea zilnica, pe termen lung, este CONFORTUL. Cine a zis ca Mercedes-Benz este sinonim cu confortul a avut dreptate. Odata ce ai urcat in interior, toate contribuie la senzatile tale placute. Scaune placute, izolare fonica de exceptie, usurinta in manevrare, cutie de viteze automata, climatizare, butoane bine pozitionate, sistem audio cu un sunet rar intalnit in automobile – toate iti creaza in mod constant atmosfera placuta. Fie ca sunt 35 grade afara, fie ca sunt -3 (atat am avut deocamdata posibilitatea sa experimentez), in interior atmosfera este pur si simplu perfecta. Sistemul de aer conditionat raceste excelent in zilele toride si incalzeste foarte eficient in zilele de iarna. Pana reuseste sa se incalzeasca motorul, timp de 5-10 minute dimineata, interiorul este deja incalzit. Si mentinerea temperaturii, chiar si in calatorii lungi este placuta – aerul este intotdeauna usor si placut de respirat, iar temperatura ramane in mod constant la aceeasi gradatie. Condu si savureaza!

Din considerentele motorului de 116 CP, dar si a unei suspensii setate mai mult pentru confort, manevrele extreme de sportivitate nu sunt recomandate. Poti accelera si poti ajunge rapid atunci cand te grabesti, dar parca starea fireasca este cea in care conduci din placere, si nu din graba. Sincer sa fiu, atunci cand am pofta de sportivitate si contact cu drumul, iau Lancer-ul. Insa intotdeauna revin la Mercedes-Benz...

Cutia de viteze a lui B-Class opereaza foarte placut in regim Confort, regim care e folosit in cea mai mare parte a timpului. Exista si butonul sport, care o face mult mai receptiva la apasarile pedalei si trezeste motorul la reactii prompte. Mai exista si regim manual, dar acesta este lipsit de orice aspect practic. Nu ai cum sa-l folosesti cu adevarat, este mai mult o optiune de genul “vreau s-o incerc cand ma plictisesc”. Daca rulezi in regim dinamic, dar nu pana la extrem, schimbarea treptelor la actionarea /- are loc cu oarecare intarziere, momente in care te intrebi ce-o fi vrand masina de la tine. In regim extrem treptele se schimba mai eficient, dar nu accelerezi mai repede decat in modul Sport. Prin urmare, regimul manual este inutilizabil, cele doua regimuri automate oferindu-ti absolut tot de ce poti avea nevoie.

In timp, simti atat de bine comportamentul cutiei de viteze Autotronic, incat ajungi foarte rar sa cuplezi Sport-ul. Si in regim confort poti obtine pe anumite segmente de drum de care ai nevoie, performanta dorita. Doar cand iti propui sa ajungi rapid din punctul A in punctul B, cuplezi cu curaj Sport-ul – te va ajuta per general. In rest, ii poti dicta comportamentul transmisiei cu dozarea pedalei de acceleratie. Ii simti timpii de care ai nevoie, si toate devin foarte previzibile. Si placute.

Asta e Mercedes-Benz B Class pana la urma – o masina cu adevarat placuta. Totusi, exista un aspect unde ea se simte intimidata, si acela sunt gropile drumurilor noastre. Masina le trece, insa tu ai senzatia ca tocmai i-ai provocat o durere. Cu siguranta germanii si-au dorit ca B-Class sa circule in mare parte pe drumuri europene adevarate.

Confortabil si placut, practic si versatil, eficient si din nou confortabil – acestea par a fi principalele atribute care ies in evidenta in exploatarea lui B Class B170 NGT.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!