Prima pagină  »  Ştiri  »  16500 de kilometri parcursi. Cum ne simtim?
2 NOIEMBRIE 2009, 00:01
2,012
0
16500 de kilometri parcursi. Cum ne simtim?
De Ilie Toma
1
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
Zilele trec, si in curand Mitsubishi Lancer X implineste un an de la momentul din care l-am achizionat. E drept ca odata cu aparitia celui de-al doilea automobil al redactiei, Mitsubishi Lancer X a avut un orar mai lejer, insa un an este suficient oricum sa apreciezi calitatile unei masini.

Cele doua masini ale noastre se afla la poluri distincte prin valorile care le ofera proprietarului: daca Mercedes-Benz ofera confort asigurat de zeci si sute de mici detalii, echipari exclusive sau condus agale, atunci Lancer X este doza ta de adrenalina. Mitsubishi Lancer X este o masina foarte onesta cu proprietarul sau, fapt pentru care o respect enorm de mult. Iti ofera exact ce iti promite, insa o face la cel mai inalt nivel. Si, desi nu-mi place sa raportez descrierea unei masini la drumurile “noastre”, Mitsubishi Lancer X are in acest sens cea mai potrivita suspensie, cu cea mai potrivita setare, pentru a face fata cu bine exploatarii indelungate, chiar si in conditiile Republicii Moldova. De fapt, japonezii au luat in calcul astfel de drumuri si asta se simte. Daca Mercedes-Benz B Class intra intimidat intr-o zona cu gropi si denivelari de asfalt, atunci Mitsubishi Lancer X o face ca un lucru absolut firesc, care nu merita nici macar cea mai mica atentie.

Un an de exploatare si nici un sunet auxiliar in suspensie. Nici o piesa de suspensie, motor sau ce mai doriti, schimbata. Primavara trecuta am schimbat parbrizul, dar asta nu tine de calitatile masinii, ci mai degraba de mediul in care ne aflam (vezi postarea noastra de atunci). In rest, Mitsubishi Lancer X nu are nevoie de service decat pentru deservirile programate, din 10 in 10 mii de km.

Am mai fost la un moment dat intrebat, daca nu aud sunete, scartait-uri, sau orice altceva suspect in interior. “Bordul e totusi din plastic”, imi zice cel care ma intreaba. Ei bine, aflati ca nu – toate elementele interiorului lui Lancer X stau exact acolo unde le-a fixat mana sau robotul japonezilor, fara a se clinti din loc, chiar si in momentele in care se abordeaza gropi si denivelari.

Sunt cu adevarat impresionat de calitatea de productie. Acum vreo doua luni cand am citit un raport JD Power si am vazut Mitsubishi pe locul 5 in lume in topul marcilor cu cele mai putine probleme de exploatare in primii trei ani, am exclamat tare si sigur: “Este adevarat”. “Pai, Mercedes-Benz, si multi alti germani stau pe pozitii inferioare”. Este la fel de adevarat, din pacate, si germanii trebuie sa revina urgent la calitatea de productie pe care au avut-o odata, altfel vor urma drumul producatorilor americani. Se pare insa ca germanii au sesizat situatia si lansarile lor din ultimii ani demonstreaza progrese in acest sens.

La un moment dat, spre sfarsitul verii, s-a intamplat sa nu conduc Lancer-ul pentru ceva mai mult de o luna. O luna in care masina nu a fost pornita. Am pus cheia in contact. Masina a pornit ca si cum as fi lasat-o ieri seara, fara nici o ezitare, fara nici un alt sunet. Apoi am pornit sa o savurez.

Cata manevrabilitate! Cata sportivitate in ea! 150 CP sunt mai mult decat suficienti pentru a nu ramane niciodata in urma celui de pe banda de alaturi, 150 CP sunt mai mult decat suficienti pentru a-ti transforma calatoriile in placeri sportive. Virajele sunt abordate cu atata incredere, volanul de dimensiuni ceva mai mici si directia precisa fac din ea o sageata, atat in traficul de oras, cat si in cel de traseu. Poti circula cu 100 km/h si la un moment dat sa ocolesti un obstacol, iar apoi sa revii pe banda ta, fara sa existe nici cea mai mica aluzie de pericol. In momente de condus sportiv cu adevarat, consumul poate indica si 13-14 litri la 100 km/h. Dar ce poate fi mai placut ca un motor japonez turat la 4-5 mii de rotatii?

Daca va ganditi sa achizitionati un Mitsubishi Lancer X, alegeti versiunea cu motor 2.0 si 150 CP. Este un motor deosebit de rezistent si fiabil in timp, deosebit de receptiv la apasarile de pedala, si deosebit de placut in condus. Va amintiti de versiunea Lancer Evo X? Sub capota acelui model avem un motor de 2.0 litri evoluat de pe acest motor, cu o turbina puternica. De pe acelasi motor, cu adaptari si turbine, japonezii scot in regim de uzina pana la 295 CP, iar mai nou si 400 CP, iar aceste aspecte vorbesc foarte mult despre calitatile lui! Puteti deci avea incredere deplina in motor!

Lancer X este insa ceva mai putin izolat fonic. Mai ales din cauza rotilor Dunloop, cu care vine echipat din uzina, care ii ofera o stabilitate buna la viteze inalte, insa fac destul de mult zgomot la rulare. Acum am revenit la anvelopele de iarna, Continental VikingContact 5, si masina si-a recapatat linistea. Insa toate acestea fac parca parte din tabloul general al sportivitatii – cei care iubesc sa simta drumul si puterea dezlantuita fara „efecte de sisteme” si-au gasit nasul!

Raportat la pretul de achizitie, Lancer X este una din cele mai bune optiuni pe care le puteti gasi astazi pe piata! Este o masina care nu va va da niciodata batai de cap, nu va face sa vedeti service-ul decat o data in jumatate de an, iar pe mecanici si receptionistii de acolo ii veti uita la fata...
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!